CX/GL Te és Motorod
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Koszi Pesta.
Hát akkor etilen-glikolt kell szerezni vagy esetleg trafó olaj? Az nem korodál. Ha be is szivarog a rendszerbe, nagy kart nem okoz.
Hát akkor etilen-glikolt kell szerezni vagy esetleg trafó olaj? Az nem korodál. Ha be is szivarog a rendszerbe, nagy kart nem okoz.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Kedves Márkatársak!
71 nap után végre összeraktam a vasat. CX 500 E-C, 1983.
Mentem is már vele 185 km-t, ám van egy riasztó, random jelenség (főleg hidegen). Az egyik henger kihagy, durrog.
Mivel már sok mindent kicseréltem, állítottam, kezdek kifogyni az ötletekből, illetve nem tudom kimérni.
Nem ismerek senkit a csapatból, ezért itt kérdezem meg: ki az a jó szakember, diagnoszta, akihez fordulhatnék orvoslatért?
Itt a túraszezon, menni kéne már!
Előre is köszönöm a segítséget,
71 nap után végre összeraktam a vasat. CX 500 E-C, 1983.
Mentem is már vele 185 km-t, ám van egy riasztó, random jelenség (főleg hidegen). Az egyik henger kihagy, durrog.
Mivel már sok mindent kicseréltem, állítottam, kezdek kifogyni az ötletekből, illetve nem tudom kimérni.
Nem ismerek senkit a csapatból, ezért itt kérdezem meg: ki az a jó szakember, diagnoszta, akihez fordulhatnék orvoslatért?
Itt a túraszezon, menni kéne már!
Előre is köszönöm a segítséget,
placix
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Placix és a CX
Placix!
Kicsit kelletlenkedve, de a passzivitást látva úgy döntöttem, írok... Tudom, hogy alig másfél nap telt el a kérdés óta, de egy hiba keresésekor ez rengeteg időnek tűnik, pláne ha már nagyon motorozhatnékod van.
Ha ennyire számoltad a napokat, akkor az az érzésem, hogy sok energiát fektettél a motorba, nomeg valószínűleg nagy várakozással álltál a dologhoz. A hiba ellenére remélem, hogy mindig is ilyen szeretettel állsz majd a motorodhoz, és remélhetőleg meg is hálálja majd...
Diagnosztát ajánlani (legalábbis én) nem tudok, mert azt sem tudom, merrefelé laksz.
A köreinkből úgy érzem, hogy aki eléggé szakavatottnak érzi magát, az majd ajánlkozik.
Jómagam csak lelkes amatőr vagyok...
Nem szándékom, hogy letörjelek, de szerintem az egyik leggyakoribb hibát írtad le, amivel sokan szembesülünk. Az én 650E-m is most javarészt csak egy hengeren megy biztosan alapjáraton: a most javított jobb oldal stabil (hengerfej-tömítés csere volt), a bal oldal eseti jelleggel megy... Gázadásra úgy tűnik, hogy beindul a második henger is, de alapjáraton megint ki-kihagy. Olyan, mintha nem kapna rendesen benzint az alapjárati rendszeren.
Azon is agyalok, hogy csinálok vmi gyújtásindikátort is, hogy megy-e rendesen a gyújtás, vagy csak nagyobb fordulaton...
Az se kizárt, hogy valamelyik szeleped nem zár jól, bár esetemben ennek ellentmond a "rossz" oldalon mért 12bar sűrítési végnyomás (hátha Döme is olvassa, "harap" a "kompresszió" kifejezésre! ).
Az sem lehetetlen, hogy (bocs!), hengerfej-problémával küzd a motorod. Az enyém is nehezen, prüszkölve indult, ami eleinte csak pár mp-ig tartott, aztán a végére már vagy egy percnyi köszörülés után indult be a motor (de legalább hazavitt...).
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de volt már a köreinkben hengerfej-járvány... Nekem az utóbbi években kijutott már annyi, hogy már eléggé unom, de próbálom úgy felfogni, hogy ezek a régi motorok törödésigényesek, szóval szép türelmesen rendbe kell őket tenni, aztán nem lesz gond egy ideig.
Egy kalap szamócát neked!
Kicsit kelletlenkedve, de a passzivitást látva úgy döntöttem, írok... Tudom, hogy alig másfél nap telt el a kérdés óta, de egy hiba keresésekor ez rengeteg időnek tűnik, pláne ha már nagyon motorozhatnékod van.
Ha ennyire számoltad a napokat, akkor az az érzésem, hogy sok energiát fektettél a motorba, nomeg valószínűleg nagy várakozással álltál a dologhoz. A hiba ellenére remélem, hogy mindig is ilyen szeretettel állsz majd a motorodhoz, és remélhetőleg meg is hálálja majd...
Diagnosztát ajánlani (legalábbis én) nem tudok, mert azt sem tudom, merrefelé laksz.
A köreinkből úgy érzem, hogy aki eléggé szakavatottnak érzi magát, az majd ajánlkozik.
Jómagam csak lelkes amatőr vagyok...
Nem szándékom, hogy letörjelek, de szerintem az egyik leggyakoribb hibát írtad le, amivel sokan szembesülünk. Az én 650E-m is most javarészt csak egy hengeren megy biztosan alapjáraton: a most javított jobb oldal stabil (hengerfej-tömítés csere volt), a bal oldal eseti jelleggel megy... Gázadásra úgy tűnik, hogy beindul a második henger is, de alapjáraton megint ki-kihagy. Olyan, mintha nem kapna rendesen benzint az alapjárati rendszeren.
Azon is agyalok, hogy csinálok vmi gyújtásindikátort is, hogy megy-e rendesen a gyújtás, vagy csak nagyobb fordulaton...
Az se kizárt, hogy valamelyik szeleped nem zár jól, bár esetemben ennek ellentmond a "rossz" oldalon mért 12bar sűrítési végnyomás (hátha Döme is olvassa, "harap" a "kompresszió" kifejezésre! ).
Az sem lehetetlen, hogy (bocs!), hengerfej-problémával küzd a motorod. Az enyém is nehezen, prüszkölve indult, ami eleinte csak pár mp-ig tartott, aztán a végére már vagy egy percnyi köszörülés után indult be a motor (de legalább hazavitt...).
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de volt már a köreinkben hengerfej-járvány... Nekem az utóbbi években kijutott már annyi, hogy már eléggé unom, de próbálom úgy felfogni, hogy ezek a régi motorok törödésigényesek, szóval szép türelmesen rendbe kell őket tenni, aztán nem lesz gond egy ideig.
Egy kalap szamócát neked!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2014.11.13., csüt. 20:04
- Tartózkodási hely: Albertirsa
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szép napot, széles utakat mindenkinek !
Az a tény hogy több mint egy éve (inkább 2 nem kellet tanácsot kérnem ) ékesen bizonyítja milyen jó választás volt ez az öreg gép ! Most azonban elkezdtek "ciripelni "mindkét hengerben a szelepek, ezért szeretném megkérdezni ki az aki egy szelephézag állítást vállal, illetve mennyire bonyolult beavatkozás, mit kell hozzá lebontani a GL ről ( a szelepfedél dekni kivételével ???? Esetleg egy videót ahonnan el lehetne lesni ?
Másik kérdés : Milyen adalékot (ólompótlót ) szoktatok használni ?
Előre köszönöm a segítségeteket !
Az a tény hogy több mint egy éve (inkább 2 nem kellet tanácsot kérnem ) ékesen bizonyítja milyen jó választás volt ez az öreg gép ! Most azonban elkezdtek "ciripelni "mindkét hengerben a szelepek, ezért szeretném megkérdezni ki az aki egy szelephézag állítást vállal, illetve mennyire bonyolult beavatkozás, mit kell hozzá lebontani a GL ről ( a szelepfedél dekni kivételével ???? Esetleg egy videót ahonnan el lehetne lesni ?
Másik kérdés : Milyen adalékot (ólompótlót ) szoktatok használni ?
Előre köszönöm a segítségeteket !
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Hondamaki,
Szelephézag állítás akár Tisza-tó partján szivarpapírral kb 10 perc.
Egyszer megcsináltam, de sajnos akkor nem az kopogott nekem..
A lényeg, hogy nem bonyolult.
Hidegen kell állítani, ami kell 10es kulcs leszedni a szelepfedelet, villás kulcs az állító csavar szorító anyához.(nem emlékszem 8as talán) meg hézagmérő.
Neten bárhol levadászhatod a pontos méreteket a típushoz. Ma nekem is állítani kell, tegnap elfelejtettük Foresztel, pedig szereltünk.
BTW.
Aki emlékszik (Parádon) hogy csattogott a gépem, a ventilátor lapát volt az. Amit akkor hallottatok az még semmi ahogy a napokba szólt. Az alú közepe majd 1 mm-t lötyögött a műanyagba.
Szelephézag állítás akár Tisza-tó partján szivarpapírral kb 10 perc.
Egyszer megcsináltam, de sajnos akkor nem az kopogott nekem..
A lényeg, hogy nem bonyolult.
Hidegen kell állítani, ami kell 10es kulcs leszedni a szelepfedelet, villás kulcs az állító csavar szorító anyához.(nem emlékszem 8as talán) meg hézagmérő.
Neten bárhol levadászhatod a pontos méreteket a típushoz. Ma nekem is állítani kell, tegnap elfelejtettük Foresztel, pedig szereltünk.
BTW.
Aki emlékszik (Parádon) hogy csattogott a gépem, a ventilátor lapát volt az. Amit akkor hallottatok az még semmi ahogy a napokba szólt. Az alú közepe majd 1 mm-t lötyögött a műanyagba.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Kedves Pesta! (és mindenki)
Köszönöm a baráti szavakat.
Mivel TELJESEN szét volt szedve a motor, így természetesen a hengerfejeket is jól átnéztem. Minden szelepet becsiszoltam, nem hiszem, hogy most bármelyik is rosszul zárna. Az új dugattyúgyűrűkkel a kompresszió 8,2-ről 10,5 -re emelkedett. Új vezérműlánc, új automata láncfeszítő, új olajszivattyú lánc került bele.
Egy csepp olaj, egy csepp víz sem szivárog sehonnan, sehova. Elektromos vonalon mindkét oldali tranzisztoros szikraegységet kicseréltem, sőt a fesz.szab. egység is vadi új.
A karburátorban a az úszóház szint már megfelelő, a szívató is jól működik. Ezeket mind többször ellenőriztem, mert nem volt minden rendben. Újak a gyertyák, újak a gyújtókábelek és a gyertyapipák is.
Már arra kezdek gondolni, hogy a kábelkorbácsban, vagy a trafókban lehet a hiba, de ezt nem tudom pontosan mérni, bár ezen a honlapon szereplő szerelési utasítás és a Haynes féle szerelési könyv szerint amit tudtam, megtettem és bemértem.
Semmit nem találtam, mégis indulásnál bizonytalan a járása, ahogy azt leírtam.
Biztos vagyok abban, hogy van olyan ember a csapatban, aki hivatásszerűen műveli az ipart és jól ismeri ezeknek a masináknak minden csínját-bínját. Csak az ilyen profi tudná kimérni, megtalálni a random hibát.
Ha van ilyen szakember, segítsetek őt megtalálni. Eddig elboldogultam egyedül, de ez a rejtély nekem már magas. Én Budapesten lakom, de bárhová el tudnám vinni a gépet, akár lábon is.
Láttam a YouTube-on profi módon felújított gépcsodákat, láttam pompás üveg-motor asztalt, tudom hogy vannak igazi profik ebben a körben.
Köszönöm előre is a segítségeteket!
Köszönöm a baráti szavakat.
Mivel TELJESEN szét volt szedve a motor, így természetesen a hengerfejeket is jól átnéztem. Minden szelepet becsiszoltam, nem hiszem, hogy most bármelyik is rosszul zárna. Az új dugattyúgyűrűkkel a kompresszió 8,2-ről 10,5 -re emelkedett. Új vezérműlánc, új automata láncfeszítő, új olajszivattyú lánc került bele.
Egy csepp olaj, egy csepp víz sem szivárog sehonnan, sehova. Elektromos vonalon mindkét oldali tranzisztoros szikraegységet kicseréltem, sőt a fesz.szab. egység is vadi új.
A karburátorban a az úszóház szint már megfelelő, a szívató is jól működik. Ezeket mind többször ellenőriztem, mert nem volt minden rendben. Újak a gyertyák, újak a gyújtókábelek és a gyertyapipák is.
Már arra kezdek gondolni, hogy a kábelkorbácsban, vagy a trafókban lehet a hiba, de ezt nem tudom pontosan mérni, bár ezen a honlapon szereplő szerelési utasítás és a Haynes féle szerelési könyv szerint amit tudtam, megtettem és bemértem.
Semmit nem találtam, mégis indulásnál bizonytalan a járása, ahogy azt leírtam.
Biztos vagyok abban, hogy van olyan ember a csapatban, aki hivatásszerűen műveli az ipart és jól ismeri ezeknek a masináknak minden csínját-bínját. Csak az ilyen profi tudná kimérni, megtalálni a random hibát.
Ha van ilyen szakember, segítsetek őt megtalálni. Eddig elboldogultam egyedül, de ez a rejtély nekem már magas. Én Budapesten lakom, de bárhová el tudnám vinni a gépet, akár lábon is.
Láttam a YouTube-on profi módon felújított gépcsodákat, láttam pompás üveg-motor asztalt, tudom hogy vannak igazi profik ebben a körben.
Köszönöm előre is a segítségeteket!
placix
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: szelephézag-állítás
Hondamaki!
A szelephézag-állítás nem egy nagy ördöngösség, de vannak dolgok, amire oda kell figyelni, például:
- A motor hideg legyen!
- Fontos a megfelelő jelre állítás (ezt a lendkeréken, a blokk jobb oldalán található kupak eltávolítása után tudod figyelni). Érdemes tisztázni, hogy melyik motornál pontosan milyen jelről van szó, mert a lendkeréken azért van néhány „karcolás”… A 650E-n TL és TR jelöli a bal ill. a jobb oldali henger sűrítéskori felső holtpontját.
- A jelre állítás a hűtő alatt, az előzőekben vázolttal azonos kupakkal fedett lyukon, a főtengely végét forgatva lehetséges. Fontos, hogy arra forgasd a főtengelyt, amerre üzemszerűen is forog, ez (emlékeim szerint) olyan forgásirány, mintha a csavart a végén meg akarnád szorítani. Könnyebben megy a forgatás, ha a gyertyákat kiveszed (papírdugót javaslok a helyükre, bele ne essen semmi a hengerbe). Ha véletlenül túlforgatod, akkor ne vissza, hanem 2 kört ugyanabba az irányba forgatva korrigálj!
- Ha megvan a felső holtpontra állítás, akkor a szelephimbák nyomórudak felőli végét nyomd le, hogy a szelepek teljesen feljöjjenek, és a hézag is kialakuljon! Ezen egyszerű fogás mellőzése súlyos félreállítást eredményezhet!
- 500-asokon 8-as, a 650-eseken 10-es csillag-villás kulcs kell a fellazításhoz, az 500-asokon „négyszögkulcs” (a méretét sajnos nem vágom), a 650-eseken csavarhúzó a hézagállításhoz.
- A hézag akkor jó, ha a megfelelő méretű hézagolólemez nehézségek nélkül bemegy a felületek közé, de érezhető húzása van.
- Mivel kontraanyás megoldásról van szó, a „belőtt” szelephézagot úgy szorítsd le, hogy az anya lehúzásakor egy kicsit húzzál a csavaron is (ugyanabba az irányba), így nem fog nagyon elmászni.
- Ha netán azt tapasztalnád, hogy az állítócsavar elfordulásától (túl) nagyban függ a szelephézag, akkor érdemes megnézni a csavar alsó végét, mert ha ferdére van kopva (verődve), akkor vagy köszörülni kell, vagy cserélni. Ez a régimódi technika egyszerű, nem forgatja a csavarokat, szóval ilyen probléma elvileg előállhat. Nekem még nem volt ilyen gondom, csak hallomásból...
Nem egy rettentő nehéz munka, csak ha jól akarod csinálni, a tank leszedése, és a 8 szelep beállítása el fog tartani 1-2 órát legalább. De utána mennyivel jobb hallani, hogy nem ciripel!
Jó munkát!
(Még valami: ha saját javításokra adod a fejed, szerintem szerszámra ne sajnáld a pénzt! Nincs annál bosszantóbb, mint amikor az ember szerszám híján, vagy rossz szerszámmal nagyobb kárt csinál, mint amennyi baja előtte volt…)
A szelephézag-állítás nem egy nagy ördöngösség, de vannak dolgok, amire oda kell figyelni, például:
- A motor hideg legyen!
- Fontos a megfelelő jelre állítás (ezt a lendkeréken, a blokk jobb oldalán található kupak eltávolítása után tudod figyelni). Érdemes tisztázni, hogy melyik motornál pontosan milyen jelről van szó, mert a lendkeréken azért van néhány „karcolás”… A 650E-n TL és TR jelöli a bal ill. a jobb oldali henger sűrítéskori felső holtpontját.
- A jelre állítás a hűtő alatt, az előzőekben vázolttal azonos kupakkal fedett lyukon, a főtengely végét forgatva lehetséges. Fontos, hogy arra forgasd a főtengelyt, amerre üzemszerűen is forog, ez (emlékeim szerint) olyan forgásirány, mintha a csavart a végén meg akarnád szorítani. Könnyebben megy a forgatás, ha a gyertyákat kiveszed (papírdugót javaslok a helyükre, bele ne essen semmi a hengerbe). Ha véletlenül túlforgatod, akkor ne vissza, hanem 2 kört ugyanabba az irányba forgatva korrigálj!
- Ha megvan a felső holtpontra állítás, akkor a szelephimbák nyomórudak felőli végét nyomd le, hogy a szelepek teljesen feljöjjenek, és a hézag is kialakuljon! Ezen egyszerű fogás mellőzése súlyos félreállítást eredményezhet!
- 500-asokon 8-as, a 650-eseken 10-es csillag-villás kulcs kell a fellazításhoz, az 500-asokon „négyszögkulcs” (a méretét sajnos nem vágom), a 650-eseken csavarhúzó a hézagállításhoz.
- A hézag akkor jó, ha a megfelelő méretű hézagolólemez nehézségek nélkül bemegy a felületek közé, de érezhető húzása van.
- Mivel kontraanyás megoldásról van szó, a „belőtt” szelephézagot úgy szorítsd le, hogy az anya lehúzásakor egy kicsit húzzál a csavaron is (ugyanabba az irányba), így nem fog nagyon elmászni.
- Ha netán azt tapasztalnád, hogy az állítócsavar elfordulásától (túl) nagyban függ a szelephézag, akkor érdemes megnézni a csavar alsó végét, mert ha ferdére van kopva (verődve), akkor vagy köszörülni kell, vagy cserélni. Ez a régimódi technika egyszerű, nem forgatja a csavarokat, szóval ilyen probléma elvileg előállhat. Nekem még nem volt ilyen gondom, csak hallomásból...
Nem egy rettentő nehéz munka, csak ha jól akarod csinálni, a tank leszedése, és a 8 szelep beállítása el fog tartani 1-2 órát legalább. De utána mennyivel jobb hallani, hogy nem ciripel!
Jó munkát!
(Még valami: ha saját javításokra adod a fejed, szerintem szerszámra ne sajnáld a pénzt! Nincs annál bosszantóbb, mint amikor az ember szerszám híján, vagy rossz szerszámmal nagyobb kárt csinál, mint amennyi baja előtte volt…)
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: karburátor úszószint
Placix!
Kérdésem: azon kívül, hogy az úszószintet ellenőrzöd, mit tudsz tenni, ha gond van? A 650-eseken pl. műanyag úszó, műanyag fül, semmi állítási lehetőség nem látszik. Szeleptűcsere? Vagy mégis? Világosítsatok fel lszi!
Előre is köszönöm!
Kérdésem: azon kívül, hogy az úszószintet ellenőrzöd, mit tudsz tenni, ha gond van? A 650-eseken pl. műanyag úszó, műanyag fül, semmi állítási lehetőség nem látszik. Szeleptűcsere? Vagy mégis? Világosítsatok fel lszi!
Előre is köszönöm!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: durrogós CX
Placix!
Csak távirati stílusban...:
1. Melyik hengered vacakol?
2. A leírtak mellett még el tudnék képzelni egy alapjárati rendszer-dugulást. Esetleg fúvókák felcserélve? (Bocs, ha méltatlan a feltételezésem...) Kopott tű? Kopott fúvóka?
3. A karburátor oldalán található levegőmembrán problematikáját még mindig nem értem (ez van, nem elég egyszer elolvasnom...), nem lehet, hogy ki van szakadva?
Szólj, ha jutottál vmire!
Csak távirati stílusban...:
1. Melyik hengered vacakol?
2. A leírtak mellett még el tudnék képzelni egy alapjárati rendszer-dugulást. Esetleg fúvókák felcserélve? (Bocs, ha méltatlan a feltételezésem...) Kopott tű? Kopott fúvóka?
3. A karburátor oldalán található levegőmembrán problematikáját még mindig nem értem (ez van, nem elég egyszer elolvasnom...), nem lehet, hogy ki van szakadva?
Szólj, ha jutottál vmire!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2014.11.13., csüt. 20:04
- Tartózkodási hely: Albertirsa
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszönöm szépen a részletes leírást, Pesta, ha végképp nincs senki aki elvállalná, nekivágok, mert nincs más lehetőségem, bár ez a motor nekem szerelési szempontból teljesen kakukk tojás, soha nem szereltem rajta semmit, csupán egyszer cseréltem gyertyákat rajta .Még egyszer köszönöm a jó tanácsokat és segítőkészségeteket !
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég