CX/GL Te és Motorod
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Kedves Pesta!
A jobb oldali henger vacakol (mindig!)
A karburátorban nem találtam semmi rendelleneset. Minden fúvóka rendeltetés szerű helyen van, a tűk sem látszanak kopottnak, a hengeres tolattyún (súber?) sem olyan borzalmas a kopás. Sűrített levegővel néztem, hogyan emelkednek a tűk, szerintem rendben van. Az oldalsó (levegőszabályzó) membránok, a kis O-gyűrűk is rendben.
Eltaláltad! Az úszó szintet csak úgy tudtam emelni, hogy visszatettem a régi úszó-tűszelepeket. Az újak keményebb rugói miatt a szint majdnem 2 mm-rel alacsonyabb volt, sokáig kellett "köszörülni", míg nagy nehezen egy henger beindult. Aztán később "felkapta" a másik is. Most ezzel (azt hiszem) nincs probléma.
Ráadásul a szívató pillangószelepeket szinkronizáló rugó is gyenge volt és a végén a kampó leugrott a beakasztási helyéről, így azon úgy feszítettem, hogy húztam rajta még egy kört. Most már pompásan zárnak a pillangó szelepek, ha ráhúzom a szívatót....
A jobb oldali henger vacakol (mindig!)
A karburátorban nem találtam semmi rendelleneset. Minden fúvóka rendeltetés szerű helyen van, a tűk sem látszanak kopottnak, a hengeres tolattyún (súber?) sem olyan borzalmas a kopás. Sűrített levegővel néztem, hogyan emelkednek a tűk, szerintem rendben van. Az oldalsó (levegőszabályzó) membránok, a kis O-gyűrűk is rendben.
Eltaláltad! Az úszó szintet csak úgy tudtam emelni, hogy visszatettem a régi úszó-tűszelepeket. Az újak keményebb rugói miatt a szint majdnem 2 mm-rel alacsonyabb volt, sokáig kellett "köszörülni", míg nagy nehezen egy henger beindult. Aztán később "felkapta" a másik is. Most ezzel (azt hiszem) nincs probléma.
Ráadásul a szívató pillangószelepeket szinkronizáló rugó is gyenge volt és a végén a kampó leugrott a beakasztási helyéről, így azon úgy feszítettem, hogy húztam rajta még egy kört. Most már pompásan zárnak a pillangó szelepek, ha ráhúzom a szívatót....
placix
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Placix,
A durrogás és kihagyás gyújtás problémára vezethető vissza, azaz nem ég el az üzemanyag, felgyűl a jó nagy méretes közösítőbe és mindenhova majd begyúl. (Néha mesterségesen előidézem gyújtás elvétellel 2 mp re 4000 rpm-en csinos lányokat ijesztgetni...igen tudom nem szép sem jó, közösítő-CDI gyilkolás)
Tehát valamiért nem gyújt. Ez lehet Gyertya(gondolom keresztcsere volt), Pipa, Kábel,Trafó, CDI(v TCi ami van) és jeladó hiba.
Természetesen mivel random igy kontakthiba. De ez lehet a jeladóból adódóan, kábel ami a blokkból jön stb.
Mindenképpen nézd át a vezetékeket, mérj és közbe mozgasd + a csatlakozok ill. saruk, ott gyakori a rossz érintkezés-oxid, kitágult sarú, megtört kábel.
Nekem ugyan ez van most ha esik az eső, kihagy. Rá kellet jönnöm, hogy általam kicserélt gyertyakábel (autós) nem bírja a vizet. Esőben kesztyűn keresztül ráz, azaz a drága feszültség nem jut el a gyertyáig, ide-oda áthúz.
Próbáld kimérni minden vezetéket. Trafót csak "szárazon" tudod mérni, a keresztcsere itt is megoldás lehet, ugyan ezt tedd a CDI(TCIvel) is!
A durrogás és kihagyás gyújtás problémára vezethető vissza, azaz nem ég el az üzemanyag, felgyűl a jó nagy méretes közösítőbe és mindenhova majd begyúl. (Néha mesterségesen előidézem gyújtás elvétellel 2 mp re 4000 rpm-en csinos lányokat ijesztgetni...igen tudom nem szép sem jó, közösítő-CDI gyilkolás)
Tehát valamiért nem gyújt. Ez lehet Gyertya(gondolom keresztcsere volt), Pipa, Kábel,Trafó, CDI(v TCi ami van) és jeladó hiba.
Természetesen mivel random igy kontakthiba. De ez lehet a jeladóból adódóan, kábel ami a blokkból jön stb.
Mindenképpen nézd át a vezetékeket, mérj és közbe mozgasd + a csatlakozok ill. saruk, ott gyakori a rossz érintkezés-oxid, kitágult sarú, megtört kábel.
Nekem ugyan ez van most ha esik az eső, kihagy. Rá kellet jönnöm, hogy általam kicserélt gyertyakábel (autós) nem bírja a vizet. Esőben kesztyűn keresztül ráz, azaz a drága feszültség nem jut el a gyertyáig, ide-oda áthúz.
Próbáld kimérni minden vezetéket. Trafót csak "szárazon" tudod mérni, a keresztcsere itt is megoldás lehet, ugyan ezt tedd a CDI(TCIvel) is!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszi, Oszy!
Végigjárom az ajánlott útvonalat.
Igen engem is megrázott a jobb oldali gyertyakábel, mikor a szikrát néztem!
Végigjárom az ajánlott útvonalat.
Igen engem is megrázott a jobb oldali gyertyakábel, mikor a szikrát néztem!
placix
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Műszerfal...
Sziasztok!
Összeraktam a motoromat, és ha már szét volt szedve, akkor kicseréltem a nyekergő fordulatszámmérő spirált is.
Aztán kideült, hogy a műszer nyávog, ezért annak a behajtásánál is tettem rá zsírt, WD40-nel "bemostam". Ezután feje tetejére állítva járattam 1-2 percig, hogy a zsír oda jusson, ahoval kell.
Kb. 15km-t bírta, aztán megint éktelen nyenyerészésbe kezdett.
Van vmi tippetek? (A "kikötés" is alternatíva, de nyilván vmi kifinomultabb megoldást keresek.)
Hátha...
Összeraktam a motoromat, és ha már szét volt szedve, akkor kicseréltem a nyekergő fordulatszámmérő spirált is.
Aztán kideült, hogy a műszer nyávog, ezért annak a behajtásánál is tettem rá zsírt, WD40-nel "bemostam". Ezután feje tetejére állítva járattam 1-2 percig, hogy a zsír oda jusson, ahoval kell.
Kb. 15km-t bírta, aztán megint éktelen nyenyerészésbe kezdett.
Van vmi tippetek? (A "kikötés" is alternatíva, de nyilván vmi kifinomultabb megoldást keresek.)
Hátha...
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Pesta,
Hasonló volt nekem is. A szétszedés a megoldás. Ha nagyon kopott akkor sajnos csere.
A fém peremet alulról csavarhúzóval szépen felnyitogatod. Nem egy elegáns megoldás de más választás nincs, beszerelve nem látszik.
Hasonló volt nekem is. A szétszedés a megoldás. Ha nagyon kopott akkor sajnos csere.
A fém peremet alulról csavarhúzóval szépen felnyitogatod. Nem egy elegáns megoldás de más választás nincs, beszerelve nem látszik.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hahó karburátor specialisták!
Kutakodásom során két kérdésen merült fel:
1. A CX 500 E-C karburátorban a súber tű fölött a tolattyú henger belső csövének tetején a könyv szerint van egy-egy fehér műanyag dugó O-gyűrűvel.
Az én karburátoromból ezek hiányoznak. Okozhat-e ez fals levegő problémát? Pótoljam a hiányzó dugókat?
2. A súber tűknek szilárdan kell elhelyezkedni a hengerekben, vagy enyhén lötyögniük kell? az enyyémek lazán lötyögnek.
Ha valakinek van ilyen tapasztalata,
köszi!
Kutakodásom során két kérdésen merült fel:
1. A CX 500 E-C karburátorban a súber tű fölött a tolattyú henger belső csövének tetején a könyv szerint van egy-egy fehér műanyag dugó O-gyűrűvel.
Az én karburátoromból ezek hiányoznak. Okozhat-e ez fals levegő problémát? Pótoljam a hiányzó dugókat?
2. A súber tűknek szilárdan kell elhelyezkedni a hengerekben, vagy enyhén lötyögniük kell? az enyyémek lazán lötyögnek.
Ha valakinek van ilyen tapasztalata,
köszi!
placix
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX500E karburátor
Szia Placix!
A tű nem kell, hogy mereven álljon a tolattyúban. Sőt, szerintem kimondottan kell oda egy kis játék, merthogy nem feltétlenül absz. központos a tűtartó és a tű fészke...
A műanyag záródugóról: megnéztem a gyári könyvben, egyszerűen "Full-open stopper" néven hivatkozik rá, vagyis egy ütközőről van szó, amin koppan a tolattyú, ha hirtelen nagy vákum miatt (kis fordulat, nagy terhelés, nagy gázadás) a tolattyú akár a felső végkitérésig felugrik...
A motor működése szempontjából talán annyi jelentősége lehet, hogy mivel a dugón van egy furat, a tolattyú feletti vákum kialakulásának a sebességét csökkentheti, mivel a dugó nélküli állapothoz képest csökkentett keresztmetszet miatt lassabban tudja onnan kiszívni a levegőt. Ebben az értelmezésben a karburátor most lehet, hogy "fickósabb" (az is lehet, hogy észrevehetetlen mértékben!), de nem biztos, hogy jót tesz neki, ha gyakran koppan a fém a fémen.
Még valami: megdöbbenve láttam reggel, hogy a CX500E nem szerepel a cmsnl.com oldalon. Legyetek szívesek ellenőrizni, mert ez egyrészt hihetetlen, másrészt lehet, hogy csak én vagyok vak...
A tű nem kell, hogy mereven álljon a tolattyúban. Sőt, szerintem kimondottan kell oda egy kis játék, merthogy nem feltétlenül absz. központos a tűtartó és a tű fészke...
A műanyag záródugóról: megnéztem a gyári könyvben, egyszerűen "Full-open stopper" néven hivatkozik rá, vagyis egy ütközőről van szó, amin koppan a tolattyú, ha hirtelen nagy vákum miatt (kis fordulat, nagy terhelés, nagy gázadás) a tolattyú akár a felső végkitérésig felugrik...
A motor működése szempontjából talán annyi jelentősége lehet, hogy mivel a dugón van egy furat, a tolattyú feletti vákum kialakulásának a sebességét csökkentheti, mivel a dugó nélküli állapothoz képest csökkentett keresztmetszet miatt lassabban tudja onnan kiszívni a levegőt. Ebben az értelmezésben a karburátor most lehet, hogy "fickósabb" (az is lehet, hogy észrevehetetlen mértékben!), de nem biztos, hogy jót tesz neki, ha gyakran koppan a fém a fémen.
Még valami: megdöbbenve láttam reggel, hogy a CX500E nem szerepel a cmsnl.com oldalon. Legyetek szívesek ellenőrizni, mert ez egyrészt hihetetlen, másrészt lehet, hogy csak én vagyok vak...
Üdv.
Pesta
Pesta
- placix
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2014.07.07., hétf. 22:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszi, Pesta!
Megnyugtattál. Mivel nem gyártják már, majd fabrikálok neki végállás ütköző dugót. Úgy tűnik a képek alapján meg lehet saccolni a kiállását
A CMSNL- en valóban nincs CX500, ezért a GL 500- ra kell rámenni. Az alkatrészek jelentős része (főleg a motoron) azonos.
Egyébként ajánlom a www.davidsilverspares.co.uk angol Honda specialistát. (Gyönyörű Honda múzeuma van, ld. a Google térképen a David Silver felkutatásakor). Pontos, gyors, "nem túl" drága és cikkszám szerint rá lehet keresni, ha nincs raktáron, megmondják mikorra lehet beszerezni. Én mostanában nagyon rászoktam, MEGBÍZHATÓ csapat!
Köszi mégegyszer, üdv,
Megnyugtattál. Mivel nem gyártják már, majd fabrikálok neki végállás ütköző dugót. Úgy tűnik a képek alapján meg lehet saccolni a kiállását
A CMSNL- en valóban nincs CX500, ezért a GL 500- ra kell rámenni. Az alkatrészek jelentős része (főleg a motoron) azonos.
Egyébként ajánlom a www.davidsilverspares.co.uk angol Honda specialistát. (Gyönyörű Honda múzeuma van, ld. a Google térképen a David Silver felkutatásakor). Pontos, gyors, "nem túl" drága és cikkszám szerint rá lehet keresni, ha nincs raktáron, megmondják mikorra lehet beszerezni. Én mostanában nagyon rászoktam, MEGBÍZHATÓ csapat!
Köszi mégegyszer, üdv,
placix
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szevasztok !
A CMSNL.com található a CX500 79-től - 81-ig, CX500C 79-től 82-ig, CX500Delux 79-től 81-ig, CX500Turbo 1982
A CMSNL.com található a CX500 79-től - 81-ig, CX500C 79-től 82-ig, CX500Delux 79-től 81-ig, CX500Turbo 1982
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég