CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Uraim!
Van egy kis „élménybeszámolóm” számotokra. A hétvégén ugyanis olyan történt velem, amilyen még nem…
Történt az, hogy vasárnap délután már nem bírtam magammal, és úgy döntöttem, hogy társaságtól függetlenül elindulok motorozni.
Az utóbbi időben a tartalmas túrák helyett előtérbe kerültek az elsősorban technikai töltetű hegyiutas motorozások. Ez esetünkben konkrétan annyit jelent, hogy Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt-Felsőtárkány, majd Eger után át a Mátrába, ahol a Parádsasvár-Mátraháza vonalon előbb felfelé, majd a „palacsintás” parkolóból pár finom (és kiadós) palacsintától „megnehezülve” lefelé (és az emésztésre összpontosító szervezet miatt szellemileg is kissé megtompulva – veszélyes!) élvezzük az utat (a többes szám ebben az esetben kizárólag a motoros társaknak szól, utassal már más a felállás…).
Ez a mi földrajzi elhelyezkedésünkkel összesen kb. 270km-t jelent, de hozzá kell tennem, hogy a Parádsasvár-Mátraháza útvonalat többnyire 2-3x is megjárjuk, mire elhatározzuk, hogy megyünk haza… Szóval egy ilyen motorozás általában egy délutánt leköt.
Most vasárnap úgy alakult, hogy egyszem magam indultam el. Volt már ilyen…
Az út elején minden jól indult: az egésznapos hőség alábbhagyott, és élveztem a felhők nyújtotta „hűvöset”, amit a hegyre felérve a fák fokoztak tovább. Ekkor már éreztem, hogy nem volt rossz választás a „háló-ing” helyett a „rendes” Cordurát felvenni.
Már majdnem átértem a Bükkön, amikor elkezdett először csak csöpögni az eső, aztán ahogy szembe haladtam a viharzónával, egyszercsak zuhogásba váltott. Két (egyébként szűk) kanyarral a Bükk végét jelentő Felsőtárkány tábla előtt megtörtént az, ami eddig soha: a motor hátulja kitört balra (a jobbos kanyarban), és minden próbálkozásom ellenére kénytelen voltam elengedni…
Itt történt az eset:
https://www.google.hu/maps/@47.9824736, ... 6656?hl=hu
Szóval olyan közel kerültem az aszfalthoz, mint még sose. Ha lett volna gusztusom/kedvem hozzá, még nyalogathattam is volna róla a drága esővizet, de örültem, hogy fel tudtam pattanni, és már a motor felállításával küzdöttem, amiért kb. 10-15 métert kellett még mennem. Utolért a kicsivel korábban megelőzött autó, megkérdezte, hogy jól vagyok-e. A szemből érkezők is megálltak. Szerencsém volt, hogy a baleset pillanatában egyik sem volt közel, így ők csak a „kimenetelét” látták, nem kerültek veszélybe.
A CBR-rel voltam, a jobb oldali idom kilyukadt, talán újra tudják festeni, talán vennem kell majd… Fékkar elhajlott, kormányvégsúly kb. negyedével könnyebb lett, jobb oldali lábtartó konzol eltörött (ettől a hátsó fék szorult egy darabig), és a kipufogó is megcsikaródott…
Sok mindenre nem emlékszek a közvetlen előzményekből (a pánik nem engedte, hogy a fél másodperccel korábbi cselekvéseim rögzüljenek a memóriámban), de kb. annyit sejtek, hogy kb. 40-50-nel történhetett a malőr, viszont fogalmam sincs, hogy visszakapcsolás hatására csúszott-e meg a motor, vagy egyszerűen eleve túl gyorsan mentem be a kanyarba az esőben. Nagy gázadás sem rémlik, esőben csak van annyi eszem, hogy nem csavarom neki oda…
Sajnos a csúszás helyére nem mentem vissza megnézni, hogy találok-e ott olajfoltot, vagy akármit. De egy ilyen eset után sokat tanakodik az ember magában, hogy mi is történhetett, bennem is felvetődött ez-az.
1. Mivel az úton csúszást okozó elváltozást nem kerestem, így nem is tudok vele foglalkozni. Ha volt ott valami, az biztos, hogy nekem nem jókor, nem jó helyen volt. Megelőzhettem volna, ha lassabban, kisebb ívben megyek a kanyarba(n), akkor talán elkerülöm.
2. Bizonyára mindegyikünknek tanították, hogy kezdődő esőben az út porának és a víznek a keveréke egy ideig piszkosul tud csúszni. Ezt –eleddig- hittem is, meg nem is… Ennek némileg ellentmond az, hogy az első kerekem (talán) végig „fogta” az utat, csak a hátsó csúszott meg.
3. A szomszéddal nézegettük otthon a gumit az eset után. Úgy tűnik, hogy elég régi a gumi (kb. 9-10 éves), de eddig semmi bajom nem volt vele, pedig motoroztunk már esőben. Kigyorsításkor talán sosem csúszott meg. Száraz úton eddig csak akkor csúszott meg, amikor egy húzósabb kanyar előtt kellett lelassítani, néha 2 fokozattal is visszakapcsolva. Ekkor mindig jóindulatú „riszálással” jelzett a motor hátulja, hogy legyek óvatos.
4. Még mindig a guminál maradva: ezeken a motorokon többnyire „elnagyolt” minta van, itt-ott többujjnyi hely van vízelvezető vájat nélkül. Kifejezetten olyan érzésem van, hogy a motor hátuljának (szerintem relatíve szerény) tömege és a széles gumi együttesen kimondottan csúszásveszélyes – pláne, ha a kopás miatt már a vízelvezető vájat mélysége sem elég a szakadó esővíz elvezetésére. Teljesen olyan érzésem van, hogy megpakolva a CX is stabilabb (gumi-ügyileg) a hegyi utakon, mivel a súly jobban odanyomja a vékonyabb hátsó gumit is az aszfalthoz. (Vesd össze pl. azzal, hogy az autók téli gumijai is 1-2 mérettel keskenyebbek a nyáriaknál.) Továbbá: nem elég, hogy szélesebb a gumi, de még az előírt guminyomás is magasabb, 3,0 bar!
Persze nem célom, hogy bárkit is arra „biztassak”, hogy a keskeny gumikon futó CX-ekkel nyugodtan lehet tépni a szakadó esőben… Talán inkább azért írtam le mindezt, hogy ha közületek néhányan (hozzám hasonlóan) nagyobb motorokon is gurultok néha, és „kezdők” vagytok a témában, akkor jusson eszetekbe: úgy tűnik, hogy ezeken a nagy motorokon, a nagy, széles gumik miatt méginkább számít a gumi minősége, kora, mintája/állapota.
Nomeg az sem mindegy, hogy mennyire tudjuk, hogy mit tud a motor. Újra felvetődött bennem, hogy valami helyi kezdeményezés keretein belül motoros gyakorlópályát kellene létesít(tet)ni…
A ruházatról pedig: Jelenleg két alternatívában gondolkodok. Vagy lecsillapodok, ebben az esetben maradok a textilnél. Ha viszont továbbra is szeretném a élvezni a centrifugális és a nehézségi erők játékát, akkor bőrbe kell bújni. Nemigen csúsztam 3-4m-nél többet, de az eset óta néhány extra szellőzőnyílással több lett a ruhán!
Vigyázzunk magunkra!
Van egy kis „élménybeszámolóm” számotokra. A hétvégén ugyanis olyan történt velem, amilyen még nem…
Történt az, hogy vasárnap délután már nem bírtam magammal, és úgy döntöttem, hogy társaságtól függetlenül elindulok motorozni.
Az utóbbi időben a tartalmas túrák helyett előtérbe kerültek az elsősorban technikai töltetű hegyiutas motorozások. Ez esetünkben konkrétan annyit jelent, hogy Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt-Felsőtárkány, majd Eger után át a Mátrába, ahol a Parádsasvár-Mátraháza vonalon előbb felfelé, majd a „palacsintás” parkolóból pár finom (és kiadós) palacsintától „megnehezülve” lefelé (és az emésztésre összpontosító szervezet miatt szellemileg is kissé megtompulva – veszélyes!) élvezzük az utat (a többes szám ebben az esetben kizárólag a motoros társaknak szól, utassal már más a felállás…).
Ez a mi földrajzi elhelyezkedésünkkel összesen kb. 270km-t jelent, de hozzá kell tennem, hogy a Parádsasvár-Mátraháza útvonalat többnyire 2-3x is megjárjuk, mire elhatározzuk, hogy megyünk haza… Szóval egy ilyen motorozás általában egy délutánt leköt.
Most vasárnap úgy alakult, hogy egyszem magam indultam el. Volt már ilyen…
Az út elején minden jól indult: az egésznapos hőség alábbhagyott, és élveztem a felhők nyújtotta „hűvöset”, amit a hegyre felérve a fák fokoztak tovább. Ekkor már éreztem, hogy nem volt rossz választás a „háló-ing” helyett a „rendes” Cordurát felvenni.
Már majdnem átértem a Bükkön, amikor elkezdett először csak csöpögni az eső, aztán ahogy szembe haladtam a viharzónával, egyszercsak zuhogásba váltott. Két (egyébként szűk) kanyarral a Bükk végét jelentő Felsőtárkány tábla előtt megtörtént az, ami eddig soha: a motor hátulja kitört balra (a jobbos kanyarban), és minden próbálkozásom ellenére kénytelen voltam elengedni…
Itt történt az eset:
https://www.google.hu/maps/@47.9824736, ... 6656?hl=hu
Szóval olyan közel kerültem az aszfalthoz, mint még sose. Ha lett volna gusztusom/kedvem hozzá, még nyalogathattam is volna róla a drága esővizet, de örültem, hogy fel tudtam pattanni, és már a motor felállításával küzdöttem, amiért kb. 10-15 métert kellett még mennem. Utolért a kicsivel korábban megelőzött autó, megkérdezte, hogy jól vagyok-e. A szemből érkezők is megálltak. Szerencsém volt, hogy a baleset pillanatában egyik sem volt közel, így ők csak a „kimenetelét” látták, nem kerültek veszélybe.
A CBR-rel voltam, a jobb oldali idom kilyukadt, talán újra tudják festeni, talán vennem kell majd… Fékkar elhajlott, kormányvégsúly kb. negyedével könnyebb lett, jobb oldali lábtartó konzol eltörött (ettől a hátsó fék szorult egy darabig), és a kipufogó is megcsikaródott…
Sok mindenre nem emlékszek a közvetlen előzményekből (a pánik nem engedte, hogy a fél másodperccel korábbi cselekvéseim rögzüljenek a memóriámban), de kb. annyit sejtek, hogy kb. 40-50-nel történhetett a malőr, viszont fogalmam sincs, hogy visszakapcsolás hatására csúszott-e meg a motor, vagy egyszerűen eleve túl gyorsan mentem be a kanyarba az esőben. Nagy gázadás sem rémlik, esőben csak van annyi eszem, hogy nem csavarom neki oda…
Sajnos a csúszás helyére nem mentem vissza megnézni, hogy találok-e ott olajfoltot, vagy akármit. De egy ilyen eset után sokat tanakodik az ember magában, hogy mi is történhetett, bennem is felvetődött ez-az.
1. Mivel az úton csúszást okozó elváltozást nem kerestem, így nem is tudok vele foglalkozni. Ha volt ott valami, az biztos, hogy nekem nem jókor, nem jó helyen volt. Megelőzhettem volna, ha lassabban, kisebb ívben megyek a kanyarba(n), akkor talán elkerülöm.
2. Bizonyára mindegyikünknek tanították, hogy kezdődő esőben az út porának és a víznek a keveréke egy ideig piszkosul tud csúszni. Ezt –eleddig- hittem is, meg nem is… Ennek némileg ellentmond az, hogy az első kerekem (talán) végig „fogta” az utat, csak a hátsó csúszott meg.
3. A szomszéddal nézegettük otthon a gumit az eset után. Úgy tűnik, hogy elég régi a gumi (kb. 9-10 éves), de eddig semmi bajom nem volt vele, pedig motoroztunk már esőben. Kigyorsításkor talán sosem csúszott meg. Száraz úton eddig csak akkor csúszott meg, amikor egy húzósabb kanyar előtt kellett lelassítani, néha 2 fokozattal is visszakapcsolva. Ekkor mindig jóindulatú „riszálással” jelzett a motor hátulja, hogy legyek óvatos.
4. Még mindig a guminál maradva: ezeken a motorokon többnyire „elnagyolt” minta van, itt-ott többujjnyi hely van vízelvezető vájat nélkül. Kifejezetten olyan érzésem van, hogy a motor hátuljának (szerintem relatíve szerény) tömege és a széles gumi együttesen kimondottan csúszásveszélyes – pláne, ha a kopás miatt már a vízelvezető vájat mélysége sem elég a szakadó esővíz elvezetésére. Teljesen olyan érzésem van, hogy megpakolva a CX is stabilabb (gumi-ügyileg) a hegyi utakon, mivel a súly jobban odanyomja a vékonyabb hátsó gumit is az aszfalthoz. (Vesd össze pl. azzal, hogy az autók téli gumijai is 1-2 mérettel keskenyebbek a nyáriaknál.) Továbbá: nem elég, hogy szélesebb a gumi, de még az előírt guminyomás is magasabb, 3,0 bar!
Persze nem célom, hogy bárkit is arra „biztassak”, hogy a keskeny gumikon futó CX-ekkel nyugodtan lehet tépni a szakadó esőben… Talán inkább azért írtam le mindezt, hogy ha közületek néhányan (hozzám hasonlóan) nagyobb motorokon is gurultok néha, és „kezdők” vagytok a témában, akkor jusson eszetekbe: úgy tűnik, hogy ezeken a nagy motorokon, a nagy, széles gumik miatt méginkább számít a gumi minősége, kora, mintája/állapota.
Nomeg az sem mindegy, hogy mennyire tudjuk, hogy mit tud a motor. Újra felvetődött bennem, hogy valami helyi kezdeményezés keretein belül motoros gyakorlópályát kellene létesít(tet)ni…
A ruházatról pedig: Jelenleg két alternatívában gondolkodok. Vagy lecsillapodok, ebben az esetben maradok a textilnél. Ha viszont továbbra is szeretném a élvezni a centrifugális és a nehézségi erők játékát, akkor bőrbe kell bújni. Nemigen csúsztam 3-4m-nél többet, de az eset óta néhány extra szellőzőnyílással több lett a ruhán!
Vigyázzunk magunkra!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta, sajnálattal olvasom es(ésed)eted, de ezt én már rég megtanultam, hogy esőben a motoron nincs tapadás se fék A kanyar szigorúan 30! legalábbis ezt próbálom tatani. Pár hete, nekem sem sikerült megállni egy körforgalom előtt, bele csúsztam. Csak a autós reflexe, 4 kereke és ABS nek köszönhető, hogy 50 cmre állt meg.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 96
- Csatlakozott: 2011.08.08., hétf. 11:45
- Tartózkodási hely: Szerbia
- Kapcsolat:
Tulmelegedés
Oszy Pesta Köszi a választ
A hütöben is megvan a vizszint nem veszik ott se.
A vizpumpát nem tudom hogy ál de megnézem hogy van e áramlás ahogy te mondtad Pesta.
Gondoltam én is arra hogy lelazult a vizpumpa lapátot felfogo csavar és lehet leesett.Bár nem hiszem hogy van ott annyi fölös hely hogy megtörténjen.
Csak a müszer alapján gondolom hogy tulmelegszik.egy ideig tudja tartani a normál hőfokot de aztán elszabadul.
Meg amikor tulmelegszik és leálitom majd gyujtok hallom hogy erőlködik az indito mintha szorulnának a dugattyuk.
Most vettem egy másik termosztátot is az autos boltba egy civic-től ami belepaszol a termosztát házba ez 88 fokon nyit.A cx en menyin kell hogy nyisson?kiprobálom majd evvel a termosztátal is de legelőbb az áromlást figyelem meg.
Köszi a segitséget
Ha van még ötlet szivesen veszem
A hütöben is megvan a vizszint nem veszik ott se.
A vizpumpát nem tudom hogy ál de megnézem hogy van e áramlás ahogy te mondtad Pesta.
Gondoltam én is arra hogy lelazult a vizpumpa lapátot felfogo csavar és lehet leesett.Bár nem hiszem hogy van ott annyi fölös hely hogy megtörténjen.
Csak a müszer alapján gondolom hogy tulmelegszik.egy ideig tudja tartani a normál hőfokot de aztán elszabadul.
Meg amikor tulmelegszik és leálitom majd gyujtok hallom hogy erőlködik az indito mintha szorulnának a dugattyuk.
Most vettem egy másik termosztátot is az autos boltba egy civic-től ami belepaszol a termosztát házba ez 88 fokon nyit.A cx en menyin kell hogy nyisson?kiprobálom majd evvel a termosztátal is de legelőbb az áromlást figyelem meg.
Köszi a segitséget
Ha van még ötlet szivesen veszem
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Mielőtt megvetted a termosztátot, ki kellett volna szedni es anélkül próbálni.
Ha jól emlékszem 82C-os van a CXbe, vagy nem?
Itt 80-84 emlitenek.
Minden ami CX hűtés:
https://motofaction.org/motorcycles/hon ... ng-system/
Egy multimeterrel meg tudod merni a hoszenzort is:
Temp in C Temp in F Ohms
60 140 104.0
85... 185 43.9
110 230 20.3
120... 248... 16.1
Ha jól emlékszem 82C-os van a CXbe, vagy nem?
Itt 80-84 emlitenek.
Minden ami CX hűtés:
https://motofaction.org/motorcycles/hon ... ng-system/
Egy multimeterrel meg tudod merni a hoszenzort is:
Temp in C Temp in F Ohms
60 140 104.0
85... 185 43.9
110 230 20.3
120... 248... 16.1
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Roli!
Tavaly jártam úgy, hogy melegedett nekem is a CX.
Nagyon amatőr hibája volt.
Leírom mert jó lehet tapasztalatnak de ugyanakkor ki kell jelentenem, hogy ég a pofám.
Ugyanis szakmám szerint diesel-mozdony szerelő vagyok. A sógorom autó szerelő. Szétszedtük a vízpumpát:rendben, kicseréltem a hengerfej tömítést: rendben, átmostam a rendszert és a hűtőt is:rendben, kivettem a termosztátot:rendben
Egyszerűen nem tudtuk elképzelni mi a baj. Tehát két gépész nem jutott semmire.
Egy közös gurulásnál Ostobi( szakács) megkérdezte, hogy nem rontja-e a hűtésemet a villa táska amit felraktam.
Na ezért ég a pofám. Egy ilyen fatális dolog nem jutott eszembe. Remélem neked nincs fölrakva ilyen.
Ja és ha lehet írd meg légyszíves a termosztát cikkszámát mert amit én vettem az nem ment bele.
Üdv Zpityu
Tavaly jártam úgy, hogy melegedett nekem is a CX.
Nagyon amatőr hibája volt.
Leírom mert jó lehet tapasztalatnak de ugyanakkor ki kell jelentenem, hogy ég a pofám.
Ugyanis szakmám szerint diesel-mozdony szerelő vagyok. A sógorom autó szerelő. Szétszedtük a vízpumpát:rendben, kicseréltem a hengerfej tömítést: rendben, átmostam a rendszert és a hűtőt is:rendben, kivettem a termosztátot:rendben
Egyszerűen nem tudtuk elképzelni mi a baj. Tehát két gépész nem jutott semmire.
Egy közös gurulásnál Ostobi( szakács) megkérdezte, hogy nem rontja-e a hűtésemet a villa táska amit felraktam.
Na ezért ég a pofám. Egy ilyen fatális dolog nem jutott eszembe. Remélem neked nincs fölrakva ilyen.
Ja és ha lehet írd meg légyszíves a termosztát cikkszámát mert amit én vettem az nem ment bele.
Üdv Zpityu
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zpityu 2017.07.25., kedd 20:48-kor.
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta!
Én is szomorúan olvastam a beszámolódat. Nagyon nem tértél ki rá de remélem nem lett különösebb bajod.
Én is szomorúan olvastam a beszámolódat. Nagyon nem tértél ki rá de remélem nem lett különösebb bajod.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Zpityu,
Pesta a motorját sajnálja . Mint minden rendes motoros.
Írni, gondolkodni tud, igy semmi baja.
De komolyra fordítva, ugye semmi bajod egy pár lila fotókon kívül?
Pesta a motorját sajnálja . Mint minden rendes motoros.
Írni, gondolkodni tud, igy semmi baja.
De komolyra fordítva, ugye semmi bajod egy pár lila fotókon kívül?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Bukta
Fiúk, köszönöm érdeklődéseteket, ahogy Oszy írta, pár lila folton túl vélhetően semmi bajom.
Valóban nagyon sajnálom a motort, eddig volt egy pöpec gyári XX-em...
Ha csupa gyári alkatrészből akarnám helyreállítani, 700-800€-ból állna meg...
De legalább megúsztam.
Holnap indulunk a családdal Erdélybe - a létszám okán természetesen ezúttal 4-keréken.
Valóban nagyon sajnálom a motort, eddig volt egy pöpec gyári XX-em...
Ha csupa gyári alkatrészből akarnám helyreállítani, 700-800€-ból állna meg...
De legalább megúsztam.
Holnap indulunk a családdal Erdélybe - a létszám okán természetesen ezúttal 4-keréken.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: Bukta
Pesta Örülök, hogy nincs semmi bajod a többi meg javítható!!
Mi tegnap érkeztünk haza Zakopane-ból. Szakadó esőben indultunk el, Tatyi barátommal (CBR600). Volt szemerkéló és szakadó eső is. Encs-nél már nem esett! https://www.google.hu/maps/dir/Zakopane ... 259442!3e0 A cordura ruhára mi esőkabátot és nadrágot (horgász) húztunk. Teljesen jól vizsgázott eső ellen. A kesztyünk az nem. A meleggel sem volt probléma, mert tökéletesen szigetelt a kombó.
A kanyarokban mi is lassan jöttünk.
Mi tegnap érkeztünk haza Zakopane-ból. Szakadó esőben indultunk el, Tatyi barátommal (CBR600). Volt szemerkéló és szakadó eső is. Encs-nél már nem esett! https://www.google.hu/maps/dir/Zakopane ... 259442!3e0 A cordura ruhára mi esőkabátot és nadrágot (horgász) húztunk. Teljesen jól vizsgázott eső ellen. A kesztyünk az nem. A meleggel sem volt probléma, mert tökéletesen szigetelt a kombó.
A kanyarokban mi is lassan jöttünk.
By Plero
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17581 Pesta
szomorúan nyugtázom az esetet, jó h nem lett bajod.
esőben a bőr nagyon rossz, elázik, száradáskor keményedik és piszkosúl
kellemetlen.
én a cordobára voksolok, jó kis protektorokkal.
szomorúan nyugtázom az esetet, jó h nem lett bajod.
esőben a bőr nagyon rossz, elázik, száradáskor keményedik és piszkosúl
kellemetlen.
én a cordobára voksolok, jó kis protektorokkal.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 34 vendég