CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Melegedés
Szia Roli!
Először is: nyugalom! Amíg nincs szétesve a motorod, többet érsz higgadt gondolkodással - tudom, leírni könnyű...
Másodszor: ez a probléma egyik napról a másikra jelentkezett? Semmi előjele nem volt? Nem emelkedett eleinte csak egy picit magasabbra a hőmérő?
Egyébként dugulást csak akkor tudok elképzelni, ha benne maradt egy korábbi szereléskor pl. egy portörlő rongy... Ez persze nem valószínű. Olyan pici járatok szerintem nincsenek benne, hogy el tudjanak dugulni.
Amit én tennék:
1. Hűtőfolyadék leenged, hűtő le, kiöblít, átfolyik rendesen? Ha nem, akkor a hűtőben van dugulás. Ha már lenn van a hűtő, javaslom kívülről is lemosni, és száradás után pár réteg fekete festékkel átfújni kívülről.
2. Lebontani a szép krómozott oldalsó hűtőcsövet, azt is átfújni.
3. A vízpumpakerék ellenőrzéséhez nem kell kivenni a motort, elég a fedelét levenni, és máris látszik a járókerék. Arról csinálhatnál egy képet, mert egyre gyanúsabb, hogy ott lesz a kutya elásva...
4.,Még megforgatnám kézzel a járókereket, hogy nem lötyög-e, kap-e valóban hajtást a vezérműtengelyről.
Egyelőre ennyi jut eszembe.
Kitartás!
Először is: nyugalom! Amíg nincs szétesve a motorod, többet érsz higgadt gondolkodással - tudom, leírni könnyű...
Másodszor: ez a probléma egyik napról a másikra jelentkezett? Semmi előjele nem volt? Nem emelkedett eleinte csak egy picit magasabbra a hőmérő?
Egyébként dugulást csak akkor tudok elképzelni, ha benne maradt egy korábbi szereléskor pl. egy portörlő rongy... Ez persze nem valószínű. Olyan pici járatok szerintem nincsenek benne, hogy el tudjanak dugulni.
Amit én tennék:
1. Hűtőfolyadék leenged, hűtő le, kiöblít, átfolyik rendesen? Ha nem, akkor a hűtőben van dugulás. Ha már lenn van a hűtő, javaslom kívülről is lemosni, és száradás után pár réteg fekete festékkel átfújni kívülről.
2. Lebontani a szép krómozott oldalsó hűtőcsövet, azt is átfújni.
3. A vízpumpakerék ellenőrzéséhez nem kell kivenni a motort, elég a fedelét levenni, és máris látszik a járókerék. Arról csinálhatnál egy képet, mert egyre gyanúsabb, hogy ott lesz a kutya elásva...
4.,Még megforgatnám kézzel a járókereket, hogy nem lötyög-e, kap-e valóban hajtást a vezérműtengelyről.
Egyelőre ennyi jut eszembe.
Kitartás!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: Melegedés
Nekem is volt ilyen gondom és a gyári hengerfejtömítést kellett kicserélni, mert teljesen elporladt. Igaz nekem fogyott a hűtővíz is.
By Plero
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziszkó Szakik!
Problémám a következő: Mikor hazaértünk a krakkói túráról, ahol még rendesen indított az öreg vas, rádöntöttem az oldal sztenderre, azóta nem mozogtam vele. (városban az asszonykám kis CB250-ét használom. ) Szabadidőm úgy alakult, hogy mehettünk volna egy 1 napos túrára. Előző nap mondom beindítom, hát csak pörög az önindító magában, kb 30 kisérletből csak 1x kapta el és fordított a főtengón vagy hármat, és annyi. Persze a solenoid, amit tavasszal tettem bele, többször beragadt, és csak ütögetésre oldott ki.
Kérdésem: Van-e valami módja a blokk kivétele nélküli valamiféle reparációnak, hogy erre az idényre még használható legyen. (tologatni nem szeretném )
Kedves barátaim vicces agyhalott ötletekkel kérlek kíméljetek.
Köszi: Artúr!
Problémám a következő: Mikor hazaértünk a krakkói túráról, ahol még rendesen indított az öreg vas, rádöntöttem az oldal sztenderre, azóta nem mozogtam vele. (városban az asszonykám kis CB250-ét használom. ) Szabadidőm úgy alakult, hogy mehettünk volna egy 1 napos túrára. Előző nap mondom beindítom, hát csak pörög az önindító magában, kb 30 kisérletből csak 1x kapta el és fordított a főtengón vagy hármat, és annyi. Persze a solenoid, amit tavasszal tettem bele, többször beragadt, és csak ütögetésre oldott ki.
Kérdésem: Van-e valami módja a blokk kivétele nélküli valamiféle reparációnak, hogy erre az idényre még használható legyen. (tologatni nem szeretném )
Kedves barátaim vicces agyhalott ötletekkel kérlek kíméljetek.
Köszi: Artúr!
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Arthur!
Egyébként, ha az új esztergádon csinálsz egy kurbli vasat akkor elől a főtengelyen be tudod kurblizni
Gondolod, hogy nem fogsz kapni vicces ötleteket. Na ezt te sem gondolod komolyan.Arthur írta:Sziszkó Szakik!
Problémám a következő: Mikor hazaértünk a krakkói túráról, ahol még rendesen indított az öreg vas, rádöntöttem az oldal sztenderre, azóta nem mozogtam vele. (városban az asszonykám kis CB250-ét használom. ) Szabadidőm úgy alakult, hogy mehettünk volna egy 1 napos túrára. Előző nap mondom beindítom, hát csak pörög az önindító magában, kb 30 kisérletből csak 1x kapta el és fordított a főtengón vagy hármat, és annyi. Persze a solenoid, amit tavasszal tettem bele, többször beragadt, és csak ütögetésre oldott ki.
Kérdésem: Van-e valami módja a blokk kivétele nélküli valamiféle reparációnak, hogy erre az idényre még használható legyen. (tologatni nem szeretném )
Kedves barátaim vicces agyhalott ötletekkel kérlek kíméljetek.
Köszi: Artúr!
Egyébként, ha az új esztergádon csinálsz egy kurbli vasat akkor elől a főtengelyen be tudod kurblizni
-
- Hozzászólások: 96
- Csatlakozott: 2011.08.08., hétf. 11:45
- Tartózkodási hely: Szerbia
- Kapcsolat:
Melegedés
A henger fej tömitést kicsereltem és a fej is lelett simitva mert volt egy kis egyenetlenség.Más ötletem nekem sincs csakis a vizpumpakerék.A hűtő jol átfolyik mert simán leengedem a vizet kifolyik rendesen és amikor töltöm fel akkor is minden rendbe.kb 2 éve teljesen átmostam a hűtőt.Kivülről pedig renszeresen meszoktam mosni.Hűtöfolyadékot nem veszt.A probléma már tavaj jelentkezett de azt hittem azért van mivel belepuffant a kompreszio a vizbe.azt hittem ha megoldom a fej tömités gondot ez is megoldodik, de mégsem.
Nemhiszem hogy bármit bent felejtettem volna a járatokban
Nemhiszem hogy bármit bent felejtettem volna a járatokban
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
motorjainknak lelke van
Már régóta gyanítottam ezt a tényt, de a hétvégén bebizonyosodott. Hétvégén Szilágysomlyón voltunk motorostalálkozón. Mikor indultam, és a világítást ráadtam kigyulladt a olaj visszajelző lámpa. Többszöri próbálkozás után mindig csak akkor gyulladt ki, mikor a világítást bekapcsoltam. Mivel úgy gondoltam ez csak valami elektromos gond, elmentem a találkozóra. Szerencsésen megjártam, a motorral ezen kívül nem volt semmi gond. Hazaérve elkezdtem agyalni, hogyan tudnám orvosolni. Eszembe jutott hogy indulás előtti napon a hátsó világítás izzóját kicseréltem egy ledes izzóra ( kímélem a generátort). Na gondoltam mit veszíthetek, vissza tettem a régi hagyományos izzót, és lás csodát, megszűnt a jelenség.
Na erre varjatok gombot. Kinek mi a véleménye a jelenségről.
SF
Na erre varjatok gombot. Kinek mi a véleménye a jelenségről.
SF
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: LED-es világítás
Szia Feri!
Jóleső érzéssel olvastam a bejegyzésedet...
Kezdeném a (számomra) nehezebbel: fogalmam sincs, hogy miért világít pont az olajnyomás hiányát jelző lámpa attól, hogy kicserélted ledesre a hátsó lámpát. Valószínűleg megváltoztak egy kicsit a feszültségviszonyok, de ezt a kapcsolási rajz tanulmányozása nélkül egyelőre nem tudom bővebben kifejteni.
A generátor "kíméléséről" pedig annyit, hogy van egy rossz hírem: ezzel a manőverrel (meg úgy általában bármiféle kötözgetéssel) nem tudod kímélni a CX-ek (és sok más, állandó mágneses generátorral szerelt motor) generátorát.
Ugyanis az állandó mágnes miatt a generátor gerjesztése állandó (adott fordulatszámon), így az általa leadott teljesítmény gyakorlatilag csak a motor fordulatszámától függ, a ráaggatott fogyasztóktól nem igazán.
Amíg a generátorod nem "deficites", azaz legalább annyit termel, mint amennyit a fogyasztók elvisznek, addig a feszültségszabályzó rendezi a dolgot: amit éppen nem használsz el, azt majd a fesszabályzó elfűti. Ha kisebb fogyasztókat teszel fel, akkor nagyobb teljesítményt kell a fesszabályzónak elfűtenie, következésképpen nem hogy a generátort nem kímélted, de ráadásul a fesszabályzódat tetted ki nagyobb terhelésnek.
Lehet. hogy egy hátsó lámpa cseréje (5W, ha jól tudom a helyzetjelző teljesítménye) még nem olyan vészes, de semmiképpen nem javaslom a többi izzó ilyen cseréjét - a teljesítményüket figyelembevéve természetesen a főlámpa és a féklámpák, indexek azok, amelyeket nem tartom szerencsés dolognak ledesre cserélni.
(Ahol a fesszabályzás a gerjesztés szabályzása által valósul meg, mint általában pl. az autóknál, ott jó döntés lehet a gazdaságosabb fogyasztók felszerelése, hiszen ott ezáltal a motor terhelése is csökkenhet. De állandó mágneses generátor és testre-vezetős fesszabályzás esetén erre sajnos nincs lehetőség, és energetikai szempontból sincs értelme.)
Jóleső érzéssel olvastam a bejegyzésedet...
Kezdeném a (számomra) nehezebbel: fogalmam sincs, hogy miért világít pont az olajnyomás hiányát jelző lámpa attól, hogy kicserélted ledesre a hátsó lámpát. Valószínűleg megváltoztak egy kicsit a feszültségviszonyok, de ezt a kapcsolási rajz tanulmányozása nélkül egyelőre nem tudom bővebben kifejteni.
A generátor "kíméléséről" pedig annyit, hogy van egy rossz hírem: ezzel a manőverrel (meg úgy általában bármiféle kötözgetéssel) nem tudod kímélni a CX-ek (és sok más, állandó mágneses generátorral szerelt motor) generátorát.
Ugyanis az állandó mágnes miatt a generátor gerjesztése állandó (adott fordulatszámon), így az általa leadott teljesítmény gyakorlatilag csak a motor fordulatszámától függ, a ráaggatott fogyasztóktól nem igazán.
Amíg a generátorod nem "deficites", azaz legalább annyit termel, mint amennyit a fogyasztók elvisznek, addig a feszültségszabályzó rendezi a dolgot: amit éppen nem használsz el, azt majd a fesszabályzó elfűti. Ha kisebb fogyasztókat teszel fel, akkor nagyobb teljesítményt kell a fesszabályzónak elfűtenie, következésképpen nem hogy a generátort nem kímélted, de ráadásul a fesszabályzódat tetted ki nagyobb terhelésnek.
Lehet. hogy egy hátsó lámpa cseréje (5W, ha jól tudom a helyzetjelző teljesítménye) még nem olyan vészes, de semmiképpen nem javaslom a többi izzó ilyen cseréjét - a teljesítményüket figyelembevéve természetesen a főlámpa és a féklámpák, indexek azok, amelyeket nem tartom szerencsés dolognak ledesre cserélni.
(Ahol a fesszabályzás a gerjesztés szabályzása által valósul meg, mint általában pl. az autóknál, ott jó döntés lehet a gazdaságosabb fogyasztók felszerelése, hiszen ott ezáltal a motor terhelése is csökkenhet. De állandó mágneses generátor és testre-vezetős fesszabályzás esetén erre sajnos nincs lehetőség, és energetikai szempontból sincs értelme.)
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: kurblizás
ZPityu!
Jó az ötlet, bár meglehetősen veszélyes lenne simán egy 17-es kulcsnyílású csavaron bekurblizni a motort, szerintem törnének a végtagok a bepöccenő, alapból min. 1000-es fordulaton járó motortól, amint körbe-körbe kasználna a hűtő előtt a kurbli...
Arthur!
Tudom, hogy nehéz meleg motorról beszélni amikor be sem indul, de melegen is jött ez a jelenség, vagy inkább csak hidegen?
Végszükség esetére javaslom egy tartalékos motor beszerzését, mert ennek a vége blokk-szétszedés lesz, attól tartok....
Jó az ötlet, bár meglehetősen veszélyes lenne simán egy 17-es kulcsnyílású csavaron bekurblizni a motort, szerintem törnének a végtagok a bepöccenő, alapból min. 1000-es fordulaton járó motortól, amint körbe-körbe kasználna a hűtő előtt a kurbli...
Arthur!
Tudom, hogy nehéz meleg motorról beszélni amikor be sem indul, de melegen is jött ez a jelenség, vagy inkább csak hidegen?
Végszükség esetére javaslom egy tartalékos motor beszerzését, mert ennek a vége blokk-szétszedés lesz, attól tartok....
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Artur!
Sajnos blokk ki. A szabadonfuto van elkopva. Eddig azert indult,mert az olaj kitoltotte a kopott feluletet,most hogy tobbet allt mint szokott, kifolyt az olaj a 3 feszitogorgo es a kozlokerek kozul.
Van ra megoldas, szabadonfuto kozlokerek felszabalyoz, tulmeretetes gorgok gyartasa.
Sajnos blokk ki. A szabadonfuto van elkopva. Eddig azert indult,mert az olaj kitoltotte a kopott feluletet,most hogy tobbet allt mint szokott, kifolyt az olaj a 3 feszitogorgo es a kozlokerek kozul.
Van ra megoldas, szabadonfuto kozlokerek felszabalyoz, tulmeretetes gorgok gyartasa.
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszi Forri!
Gondoltam, hogy ez a megoldás. Erre a szezonra akkor bizony parkoló.
Az ebay-en kapható felújító készletet (3 görgő, 3 rugó, 3 stift) azt vajon alapméretű görgővel, vagy túlméretessel adják
Gondoltam, hogy ez a megoldás. Erre a szezonra akkor bizony parkoló.
Az ebay-en kapható felújító készletet (3 görgő, 3 rugó, 3 stift) azt vajon alapméretű görgővel, vagy túlméretessel adják
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 27 vendég