CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszönöm Pesta a válaszodat. Bár korábban kezdtem volna erről a fórumon beszélgetést. Akkor nem vettem volna meg a ledes izzót. Így egy tapasztalattal gazdagabban már ezt is tudom. Köszi még egyszer!
Amúgy Gyula úr motoreladásának a hátterébe az áll, hogy vett egy kétszemélyes kabriót. A hétvégén is ezzel volt a találkozón. Elmondása szerint "már nagy neki ez a motor".
SF
Amúgy Gyula úr motoreladásának a hátterébe az áll, hogy vett egy kétszemélyes kabriót. A hétvégén is ezzel volt a találkozón. Elmondása szerint "már nagy neki ez a motor".
SF
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Nem vettem meg, de sztem alapmeret, igy nem oldja meg a problemat.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Melegedés
Roli!
Ha még nem szedted szét a motorod, és nem is akaródzik még hozzálátni, akkor NE szedd le a vízpumpa-fedelet!
Előtte csinálj meg lszi egy kísérletet: indítsd be a motort, melegítsd fel (akár menet közben is), és állj meg vele, hagyd járni (esetleg kicsit túráztasd) a motort, és amikor a hőfokmérő (már eléggé) kitér, akkor figyeld meg, hogy nyomja-e a hűtővizet a kiegyenlítő tartályba! Az érdekelne, hogy elkezdi-e főzni a vizet!
Ha nem megy a kiegyenlítő tartály felé a hűtőfolyadék, akkor (csak) a műszered rossz!
Scheibli Feri ügyén kutakodtam kapcsolási rajz után, és most nézem, hogy a CX500C-knél (neked is az van?), de lehet, hogy más modelleknél is ott van az a bizonyos fesszabályzó, amit írtam, hogy a CX500E-nél a benzinszintmérőnek is van egy (ott talán 7V-os, ha jól tudom).
Nem kizárt ugyanis, hogy valójában csak a fesszabályzóval (ezzel a 7V-ossal!) van a gond.
Ha még nem szedted szét a motorod, és nem is akaródzik még hozzálátni, akkor NE szedd le a vízpumpa-fedelet!
Előtte csinálj meg lszi egy kísérletet: indítsd be a motort, melegítsd fel (akár menet közben is), és állj meg vele, hagyd járni (esetleg kicsit túráztasd) a motort, és amikor a hőfokmérő (már eléggé) kitér, akkor figyeld meg, hogy nyomja-e a hűtővizet a kiegyenlítő tartályba! Az érdekelne, hogy elkezdi-e főzni a vizet!
Ha nem megy a kiegyenlítő tartály felé a hűtőfolyadék, akkor (csak) a műszered rossz!
Scheibli Feri ügyén kutakodtam kapcsolási rajz után, és most nézem, hogy a CX500C-knél (neked is az van?), de lehet, hogy más modelleknél is ott van az a bizonyos fesszabályzó, amit írtam, hogy a CX500E-nél a benzinszintmérőnek is van egy (ott talán 7V-os, ha jól tudom).
Nem kizárt ugyanis, hogy valójában csak a fesszabályzóval (ezzel a 7V-ossal!) van a gond.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Olajnyomás-lámpa
Feri!
Örülök, ha megnyugtattalak...
Közben utánanéztem a neten egy kicsit ennek a témának, és találtam egy érdekes kapcsolási rajzot, itt:
http://diagramonwiring.blogspot.hu/2012 ... 1-and.html
Az a lényeg, hogy valószínűleg a te motorodnál is a következő a helyzet:
Bizonyos modelleken (a tied sem mindennapi járgány!) van egy beépített áramkör, ami a hátsó lámpa (valószínűleg egyébként elsősorban a féklámpa) "figyeléséért" felel. Először ilyet 650C-n láttam, de ott külön van visszajelző lámpája a műszerfalon.
A te motorodon azonban a rajz szerint ugyanaz a visszajelző lámpa jelzi az olajnyomás hiányát ill. (= és/vagy) a hátsó (fék?)lámpa kiégését is. (Lásd a rajz bal szélén középtájon az oil pressure / stop ind feliratú egységet.)
Ez az áramkör úgy működik, hogy az izzószálon annak "világítása" nélkül át tud engedni egy kicsiny áramot, de ha az megszakad, akkor megy a jelzés.
A LED-es világításon azonban nem fog átmenni ez az áram (elég nagy az ellenállása, míg a nyitófeszültséget el nem éri, gyakorlatilag szakadást mutat), így akkor ezért jön a jelzés.
Örülök, ha megnyugtattalak...
Közben utánanéztem a neten egy kicsit ennek a témának, és találtam egy érdekes kapcsolási rajzot, itt:
http://diagramonwiring.blogspot.hu/2012 ... 1-and.html
Az a lényeg, hogy valószínűleg a te motorodnál is a következő a helyzet:
Bizonyos modelleken (a tied sem mindennapi járgány!) van egy beépített áramkör, ami a hátsó lámpa (valószínűleg egyébként elsősorban a féklámpa) "figyeléséért" felel. Először ilyet 650C-n láttam, de ott külön van visszajelző lámpája a műszerfalon.
A te motorodon azonban a rajz szerint ugyanaz a visszajelző lámpa jelzi az olajnyomás hiányát ill. (= és/vagy) a hátsó (fék?)lámpa kiégését is. (Lásd a rajz bal szélén középtájon az oil pressure / stop ind feliratú egységet.)
Ez az áramkör úgy működik, hogy az izzószálon annak "világítása" nélkül át tud engedni egy kicsiny áramot, de ha az megszakad, akkor megy a jelzés.
A LED-es világításon azonban nem fog átmenni ez az áram (elég nagy az ellenállása, míg a nyitófeszültséget el nem éri, gyakorlatilag szakadást mutat), így akkor ezért jön a jelzés.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Pestának
Hát mit is mondjak?
Pesta hű voltál önmagadhoz!!! Az biztos, hogy én új információval gazdagodtam a motorommal kapcsolatban. Nagyon köszönöm, hogy időt és energiát áldoztál a problémámra, és így emberi nyelven leírtad.Teljesen megnyugodtam!
További szép napot
SF
Pesta hű voltál önmagadhoz!!! Az biztos, hogy én új információval gazdagodtam a motorommal kapcsolatban. Nagyon köszönöm, hogy időt és energiát áldoztál a problémámra, és így emberi nyelven leírtad.Teljesen megnyugodtam!
További szép napot
SF
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Tudom már, hogy ezekbe a szép koros járművekbe miért kell mindenféle ledes macerájokat beépíteni! Azért, hogy Pestának meglegyen a mindennapi feladványa.
Pesta!
Jól tudom, hogy a lapátkerék ellenőrzéséhez nem kell levenni a vízpumpa fedelet, hanem elég csak a krómozott csövet levenni és a lyukon keresztül lehet ellenőrizni, hogy stabil-e a helyén?moli
Tudom már, hogy ezekbe a szép koros járművekbe miért kell mindenféle ledes macerájokat beépíteni! Azért, hogy Pestának meglegyen a mindennapi feladványa.
Pesta!
Jól tudom, hogy a lapátkerék ellenőrzéséhez nem kell levenni a vízpumpa fedelet, hanem elég csak a krómozott csövet levenni és a lyukon keresztül lehet ellenőrizni, hogy stabil-e a helyén?moli
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Lapátkerék-ellenőrzés
Moli!
Ne viccelj! TE kérsz tőlem "igazolást"?! Én még nem láttam élőben szétborított CX-blokkot! Te meg....
Komolyan: én is gondolkodtam az általad vázolt verzión, de igazából nem tudom, működik-e.
Ugyanis a cső elvileg a járókerék végébe (csúcsára) kell, hogy vigye a vizet.
Lehet, hogy a járókerék egy része látszani fog így is, sőt, biztos, hogy a fedél leszerelése előtt érdemes így is megpróbálni, de igazából nem hiszem, hogy minden látszik úgy, aminek látszania kell. - Majd aki csinálja, megírja az élményeit, ha van legalább félilyen grafomán, mint én...
Ne viccelj! TE kérsz tőlem "igazolást"?! Én még nem láttam élőben szétborított CX-blokkot! Te meg....
Komolyan: én is gondolkodtam az általad vázolt verzión, de igazából nem tudom, működik-e.
Ugyanis a cső elvileg a járókerék végébe (csúcsára) kell, hogy vigye a vizet.
Lehet, hogy a járókerék egy része látszani fog így is, sőt, biztos, hogy a fedél leszerelése előtt érdemes így is megpróbálni, de igazából nem hiszem, hogy minden látszik úgy, aminek látszania kell. - Majd aki csinálja, megírja az élményeit, ha van legalább félilyen grafomán, mint én...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Igazad van Moli. De tényleg jó, hogy a Pesta ilyeneknek utána néz, mert gondolom másnál is előfordulhat majd ez a jelenség. Ha nekem is kigyullad az olajnyomás lámpám biztos nem jutott volna eszembe, hogy ellenőrizzem a hátsó lámpát. (csak simán besz...tam volna)
Köszi Pesta!
Köszi Pesta!
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Lámpafigyelő
ZPityu (meg mindenki)!
Szeretném nyilvánvalóvá tenni, hogy az olajnyomás-jelző lámpa ilyen jellegű bekötése eddig számomra is ismeretlen volt, mint írtam, egyáltalán a hátsó lámpát figyelő elektronikával is csak a 650C-n találkoztam eddig.
Tehát, ha valakinek ezek után is kigyullad az olajnyomás hiányát jelző lámpa, nyugodtan szarjon be, mert nem biztos, hogy csak a féklámpája égett ki!!!
Szeretném nyilvánvalóvá tenni, hogy az olajnyomás-jelző lámpa ilyen jellegű bekötése eddig számomra is ismeretlen volt, mint írtam, egyáltalán a hátsó lámpát figyelő elektronikával is csak a 650C-n találkoztam eddig.
Tehát, ha valakinek ezek után is kigyullad az olajnyomás hiányát jelző lámpa, nyugodtan szarjon be, mert nem biztos, hogy csak a féklámpája égett ki!!!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: olajnyomás lámpa
Feri!
Ha már LED-es lámpát akarsz, és Pesta szerint van ez a figyelő izé, akkor próbáld ki egy canbus-os LED izzóval, de én simán visszatenném az 5W-os wolframszálas izzót. Ezzel találták ki ezt a motort, és már működik jó pár éve.
Ha már LED-es lámpát akarsz, és Pesta szerint van ez a figyelő izé, akkor próbáld ki egy canbus-os LED izzóval, de én simán visszatenném az 5W-os wolframszálas izzót. Ezzel találták ki ezt a motort, és már működik jó pár éve.
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég