CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CANBUS
Arthur!
Nem teljesen vágom ezt a CANBUS-témát, de az a sanda gyanúm, hogy egy dolog az eszerint a szabvány szerint kialakított csatlakozó, és egy másik dolog az, hogy a mai járművekben milyen elektronika táplálja és figyeli a rá kötött fogyasztókat.Na olyan elektronika biztosan nincs a CX-ekben, így szerintem egy CX esetében (hacsak nem a Mazdákról beszélünk) nincs értelme kanbuszozni.
Persze át lehet építeni a CX teljes elektronikáját, csak az a kérdés, hogy ebbe ki öl (nem kevés) energiát és pénzt - ahelyett, hogy motorozna, vagy akár csak más értelmesebb (hasznosabb) tevékenységre fordítaná mindezt.
Nem teljesen vágom ezt a CANBUS-témát, de az a sanda gyanúm, hogy egy dolog az eszerint a szabvány szerint kialakított csatlakozó, és egy másik dolog az, hogy a mai járművekben milyen elektronika táplálja és figyeli a rá kötött fogyasztókat.Na olyan elektronika biztosan nincs a CX-ekben, így szerintem egy CX esetében (hacsak nem a Mazdákról beszélünk) nincs értelme kanbuszozni.
Persze át lehet építeni a CX teljes elektronikáját, csak az a kérdés, hogy ebbe ki öl (nem kevés) energiát és pénzt - ahelyett, hogy motorozna, vagy akár csak más értelmesebb (hasznosabb) tevékenységre fordítaná mindezt.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Pesta!
Soha nem néztem még meg, hogy a cső helyén be lehet-e kukkolni, kis csavarhúzóval mozgatni a kereket, de minden motor ki-be, szét-összeszerelésnél tervbe van véve, csak mindig elfelejtem. Arra kérném, akinek van vízpumpa fedele, lapátja, a fedélbe tegye bele a kereket és kukkoljon bele a cső helyén, látható-e a lapát. Kösssz:moli
Soha nem néztem még meg, hogy a cső helyén be lehet-e kukkolni, kis csavarhúzóval mozgatni a kereket, de minden motor ki-be, szét-összeszerelésnél tervbe van véve, csak mindig elfelejtem. Arra kérném, akinek van vízpumpa fedele, lapátja, a fedélbe tegye bele a kereket és kukkoljon bele a cső helyén, látható-e a lapát. Kösssz:moli
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Pesta, Arthur
Hallottam már a CANBUS izzókról, de mivel Pesta olyan szépen végigvezette, hogy hogyan működik a motorjaink töltése, és következtetésével egyetértve talán nem hasznot hajtana az izzócsere, hanem túlterhelném a fesszabályzót.
Arthur, természetesen a hiba feltárása után azonnal visszatettem a hagyományos izzót.
SF
Arthur, természetesen a hiba feltárása után azonnal visszatettem a hagyományos izzót.
SF
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Moli es mindenki aki szerel,
Ha be akarsz kukkantani a motor barmely nyilasán akkor tégy úgy mint a urológus vagy gastroenterologus.
Itt egy kb 3ezer Ft-os megoldas:
https://m.banggood.com/Mini-Android-End ... 81307.html
Nekem van es a napokba jól jott egy 125 ös robogó hengerebe be nézni.....
Ez egy 7mm átmérőjű USB kamera állítható led vilagitassal a végén. van hozzá meg 45 fokos tukor adapter oldal irányú kemleleshez, kampó ill magnes, ha be ejtettékl egy csavart.... Működik telefonnal, tablettal és számítógéppel is.
A legrovudebb is azt hiszem 1,5m.
Ha be akarsz kukkantani a motor barmely nyilasán akkor tégy úgy mint a urológus vagy gastroenterologus.
Itt egy kb 3ezer Ft-os megoldas:
https://m.banggood.com/Mini-Android-End ... 81307.html
Nekem van es a napokba jól jott egy 125 ös robogó hengerebe be nézni.....
Ez egy 7mm átmérőjű USB kamera állítható led vilagitassal a végén. van hozzá meg 45 fokos tukor adapter oldal irányú kemleleshez, kampó ill magnes, ha be ejtettékl egy csavart.... Működik telefonnal, tablettal és számítógéppel is.
A legrovudebb is azt hiszem 1,5m.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Canbus
Ez egy erdekes dolog. canbusos LEDek nem mindig azok azaz nem vilagit minden járműben. . Haver vett itthon kocsijába és visszajelez h rossz, nem is világítot, de mondta h akksival próbálta úgy meg jó. és van ami vilagit de megis a műszerfal visszajelzést ad. Pontosan mit figyel a rendszer, csak feltetelezem, hogy áramot. ha nincs egy bizonyos aram felvetel akkor hibát jelez. Talaltunk olyan LEDet amit elfogad. Vicces a dologba, higy a foglalatba a megszokott polaritás forditva van. ezert bizonyos LEDek nem működtek. Igy a skoda superb manetfenyben a foglalat csati kabeleit megcsereltem es csodák csodája működött minden led.
Ami előtte is világított az nem polarizált Led azaz van benne egy Gratz hid(4dioda) ezek teljesítménye és aram felvétele is nagyobb valamivel.
Ami előtte is világított az nem polarizált Led azaz van benne egy Gratz hid(4dioda) ezek teljesítménye és aram felvétele is nagyobb valamivel.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- droford
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:21
- Tartózkodási hely: Békés, Békés megye
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Érdemes Yausa vagy Varta akkumulátort használni vagy megteszi a JP is?
A Yausám a nyáron megadta magát. A JP-vel milyenek a tapasztalatok?
Érdemes Yausa vagy Varta akkumulátort használni vagy megteszi a JP is?
A Yausám a nyáron megadta magát. A JP-vel milyenek a tapasztalatok?
Honda CX 500 (1980)
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Akku
Droford!
Első kérdés: mennyit bírt a Yuasa?
Ami azt illeti, tudni kellene az árbeli különbségeket is, de hadd tippeljek: a JP kb. 12eFt, a Varta meg 16eFt.
Egy dolgot tudok neked tutira: most Varta van a CX-emben, és soha ilyen kitartóan indító akkum még nem volt! Állítólag 195A a maximális indítóárama, ami a CX-ek esetében (pláne, ha 650-esről van szó) nem mellékes. És ha néhanap elfeljtem időben megnyitni a benzincsapot, akkor se merül ki annyira, hogy már csak töltés után indítson.
Ha nem vagy perverz akku-ápolgató, mint én voltam egy időben, akkor merem ajánlani a Varta akkut. A JP-ről sajnos semmit nem tudok, még nem tettem ilyet a motoromba...
Első kérdés: mennyit bírt a Yuasa?
Ami azt illeti, tudni kellene az árbeli különbségeket is, de hadd tippeljek: a JP kb. 12eFt, a Varta meg 16eFt.
Egy dolgot tudok neked tutira: most Varta van a CX-emben, és soha ilyen kitartóan indító akkum még nem volt! Állítólag 195A a maximális indítóárama, ami a CX-ek esetében (pláne, ha 650-esről van szó) nem mellékes. És ha néhanap elfeljtem időben megnyitni a benzincsapot, akkor se merül ki annyira, hogy már csak töltés után indítson.
Ha nem vagy perverz akku-ápolgató, mint én voltam egy időben, akkor merem ajánlani a Varta akkut. A JP-ről sajnos semmit nem tudok, még nem tettem ilyet a motoromba...
Üdv.
Pesta
Pesta
- droford
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:21
- Tartózkodási hely: Békés, Békés megye
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta!
Kb. 1,5 évet bírt, télen nem volt a motorban (kb.20°C-on tárolva). Márciusban pöc-röf volt, igaz alig használtam a motort és megadta magát. Azért kb. 3 hetente járattam vagy töltögettem. Na de mindegy megadta magát.
Pár ezren nem számít, lehet Varta lesz vagy ha úgy is 1-2év az élettartalmuk akkor akár JP is jó lehet.
Kb. 1,5 évet bírt, télen nem volt a motorban (kb.20°C-on tárolva). Márciusban pöc-röf volt, igaz alig használtam a motort és megadta magát. Azért kb. 3 hetente járattam vagy töltögettem. Na de mindegy megadta magát.
Pár ezren nem számít, lehet Varta lesz vagy ha úgy is 1-2év az élettartalmuk akkor akár JP is jó lehet.
Honda CX 500 (1980)
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: Akku
Én a Vartára szavazok!
12V 14Ah-s 190A indítóáramú egységcsomagban 11.600,-
6 hónap gari.
https://akkubox.hu
A JP akku
12V 14Ah-s 160A indítóáramú sav nélkül 8.200,-
Ja és itt egy szipiszupi akkutölttő elfogadható áron:
http://globalstone.hu/?modul=oldal&tartalom=1118853
12V 14Ah-s 190A indítóáramú egységcsomagban 11.600,-
6 hónap gari.
https://akkubox.hu
A JP akku
12V 14Ah-s 160A indítóáramú sav nélkül 8.200,-
Ja és itt egy szipiszupi akkutölttő elfogadható áron:
http://globalstone.hu/?modul=oldal&tartalom=1118853
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég