CX/GL Te és Motorod
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Great grat Maclas!
Szép volt!!!
Szép volt!!!
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszi Győző köszi Arthur! Örülök, hogy elolvastátok!
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Laci Bátyó!
Gratulálok!!!!!!!!!!!
Gratulálok!!!!!!!!!!!
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Zpityu! Köszi!
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok,
Amiatt regisztráltam, mert keresek eladó Honda CX500as motort, s a tapasztalt használóktól szeretnék infót kérni, mire érdemes figyelni?
különösen a kardánhajtás és az érdekes szegecselt felnis kerekekről szerettem volna kérni tapasztalatokat
ill. átalakítani egy GL500ast, vagy Custom verziót, az mennyire életképes?
csak a "sima" CX500at szeretném, sem a custom, sem a GL verziók nem tetszenek, az eurosport változat sem igazán
itt egy hozzám közeli eladó példány: https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda ... 0-12243479
amúgy milyen ársávban mozognak az elfogadható, használható, nem azonnal felújítandó állapotú példányok? most a hahun 350-1.150.00 között van 9db példány, + 4 db GL500
ha véletlenül lenne valakinek eladó motorja, vagy ísmerne eladót, az érdekelne.
köszönöm szépen
Norbi
Amiatt regisztráltam, mert keresek eladó Honda CX500as motort, s a tapasztalt használóktól szeretnék infót kérni, mire érdemes figyelni?
különösen a kardánhajtás és az érdekes szegecselt felnis kerekekről szerettem volna kérni tapasztalatokat
ill. átalakítani egy GL500ast, vagy Custom verziót, az mennyire életképes?
csak a "sima" CX500at szeretném, sem a custom, sem a GL verziók nem tetszenek, az eurosport változat sem igazán
itt egy hozzám közeli eladó példány: https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda ... 0-12243479
amúgy milyen ársávban mozognak az elfogadható, használható, nem azonnal felújítandó állapotú példányok? most a hahun 350-1.150.00 között van 9db példány, + 4 db GL500
ha véletlenül lenne valakinek eladó motorja, vagy ísmerne eladót, az érdekelne.
köszönöm szépen
Norbi
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Norbi!
Isten hozott a csapatban!
Elöljáróban: érdekelne, hogy milyen indíttatásból fontolgatod a CX-et, bár ez talán nem is annyira fontos. Amit viszont ki merek jelenteni az az, hogy hazai viszonylatban az egyik „legélőbb” típus-specifikus közösséget tudhatja maga mögött ez az oldal - ezáltal a CX-esek is. Ez elég vicces annak tudatában, hogy lassan 40-éves (Úristen, mikor megvettem az elsőt, még „csak” 17 éves volt!) motorokról beszélünk – ráadásul nem is egy gyakori darab! - , de talán ez is nagyon jól szemlélteti, hogy ezzel a típussal nem hiábavaló dolog foglalkozni, meghálálja a törődést, és sok szép km-t adhat a gazdájának egy ilyen motor.
Mindenképpen javaslom a fórum végigolvasását, elsősorban onnan eleve sok információhoz juthatsz a – civakodásoknak pedig ne tulajdoníts nagy jelentőséget, mi is emberek vagyunk!
Amit érdemesnek tartok megnézni egy motoron – maradjunk a CX-eknél:
1. Általános állapot. Érdemes begyűjteni egy kis típusismeretet, hogy tudd, mi az, amiről ránézésre látható, hogy már „tákolták”. Egy ismerősöm véleményét osztom, miszerint ahogy halad az idő, egyre inkább érték a gyári állapotú motor – ellenére az egyébként a CX-eket erősen sújtó Cafe-Racer járványnak… (Bocs, Forrest!)
Ez alapján leszűrheted, hogy nem egészen értem az átépítési szándékodat, de ezt nem is részletezted. A te döntésed, de tudj róla, hogy egy szép állapotú CX/GL szétfűrészeléséért a hardcore CX-esek körében minimum felvont szemöldök jár, ezért ha tanácsolhatom, ne mutogasd mindenkinek az „előtte-utána” képeket! Ellenben egy roncstelepi-színvonalú CX bármilyen formában történő megmentése dicséretes dolog.
Az utóbbi időben olyan szintre emelkedett a CX-ek állagmegőrzési hulláma, hogy egy-egy találkozónkon már nem is lehet látni CX-et, mert mindenki más motorral megy – amit nem sajnál „nyúzni” - vagy urambocsá’ autóval...
2. A motort meg kell hallgatni, nem jár-e sántán (másfél hengeren), nem surrog-e feltűnően zajosan a vezérműlánc a feszítőn, és mennyire veszi agilisan a fordulatszámot. (Persze mindez terhelten is ellenőrizendő.) Nem lötyög-e a vezérműtengely végére „aggatott” ventilátor? Ha álló helyzetben forralná a vizet: egyáltalán, rajta van a ventilátor?!
3. Ha a motor hátulján, a karburátorok alatt áll egy pár csepp hűtőfolyadék, az nem igazán jó jel, ott van a vízpumpa, a tömítése időnként cserés – többnyire motorblokk kiszerelése után.
4. Elszíneződés a hengerfejek alatt a tömítéstől lefelé? Ez leginkább az „ezüstblokkos” 500-asokon észrevehető, a feketeblokkos 650-esek már elrejtik, ha nem nézed meg közelről is alaposan.
5. Érdemes pillantást vetni a kiegyenlítő-tartályra: ha nem látszik a trutyitól a benne levő lé, akkor ott komoly bajok lehetnek.
6. Feszmérőt tenni az akkura járatás közben. Ha fordulaton nem emelkedik a feszültség 14V közelébe, akkor a töltéssel baj lehet.
7. Terhelés közben az 5000 fölött „megálló” motor valószínűleg CDI (gyújtáselektronika) hibás. Pótolható a dolog (pl. kínai gyújtással), de tudni kell róla, elég kellemetlen érzés lehet az első előzéskor szembesülni vele…
8. A karburátorok – ha tiszták- köszönhetően a fémdugattyús tolattyúnak általában problémamentesek, de a motorfék-üzemi membránok (a karburátorok oldalán) bármelyikének kiszakadása esetén a kipufogóban lezajló utóégést és többletfogyasztást eredményeznek.
9. A kardánhajtással nagyon ritkán van baj. Amiről eddig hallottam, az a szöghajtás kimenő tengelye (ami a kereket hajtja) és a kerékre erősített „ötszög” belső fogazása közötti probléma – egy idő után elnyíródhat, ha nincs legalább gumicserék alkalmával megzsírozva.
10. A Comstar kerekekről se hallottam még semmit (a „sajtóban” olvasható vészmadárkodáson kívül), persze más lehet, hogy igen.
Nagyjából ennyi.
Azt érdemes belátni, hogy ezek motorok már régiek, és bármikor bármi történhet velük. De ha jó gazdáik voltak, és nem műszaki horrortörténet volt az életük, akkor nagy baj nem valószínű.
Még valami: nem látszik, hogy hol laksz. Bár, ha egy pécsi motor van a közeledben, akkor valószínűleg épp „átellenben”…
A modell kiválasztásában talán az is fontos lehet, hogy milyen magas vagy. Magamfajta langaléták elég viccesen mutatnak a sima CX-eken, egy Eurosport már kényelmesebb.
Végezetül: ezek a motorok csak annak valók, aki vagy hajlandó pénzt áldozni a feljavításukra, vagy/és hajlandóak saját maguk szerelni (ez utóbbit lehet a motorral való ismerkedésként felfogni).
Isten hozott a csapatban!
Elöljáróban: érdekelne, hogy milyen indíttatásból fontolgatod a CX-et, bár ez talán nem is annyira fontos. Amit viszont ki merek jelenteni az az, hogy hazai viszonylatban az egyik „legélőbb” típus-specifikus közösséget tudhatja maga mögött ez az oldal - ezáltal a CX-esek is. Ez elég vicces annak tudatában, hogy lassan 40-éves (Úristen, mikor megvettem az elsőt, még „csak” 17 éves volt!) motorokról beszélünk – ráadásul nem is egy gyakori darab! - , de talán ez is nagyon jól szemlélteti, hogy ezzel a típussal nem hiábavaló dolog foglalkozni, meghálálja a törődést, és sok szép km-t adhat a gazdájának egy ilyen motor.
Mindenképpen javaslom a fórum végigolvasását, elsősorban onnan eleve sok információhoz juthatsz a – civakodásoknak pedig ne tulajdoníts nagy jelentőséget, mi is emberek vagyunk!
Amit érdemesnek tartok megnézni egy motoron – maradjunk a CX-eknél:
1. Általános állapot. Érdemes begyűjteni egy kis típusismeretet, hogy tudd, mi az, amiről ránézésre látható, hogy már „tákolták”. Egy ismerősöm véleményét osztom, miszerint ahogy halad az idő, egyre inkább érték a gyári állapotú motor – ellenére az egyébként a CX-eket erősen sújtó Cafe-Racer járványnak… (Bocs, Forrest!)
Ez alapján leszűrheted, hogy nem egészen értem az átépítési szándékodat, de ezt nem is részletezted. A te döntésed, de tudj róla, hogy egy szép állapotú CX/GL szétfűrészeléséért a hardcore CX-esek körében minimum felvont szemöldök jár, ezért ha tanácsolhatom, ne mutogasd mindenkinek az „előtte-utána” képeket! Ellenben egy roncstelepi-színvonalú CX bármilyen formában történő megmentése dicséretes dolog.
Az utóbbi időben olyan szintre emelkedett a CX-ek állagmegőrzési hulláma, hogy egy-egy találkozónkon már nem is lehet látni CX-et, mert mindenki más motorral megy – amit nem sajnál „nyúzni” - vagy urambocsá’ autóval...
2. A motort meg kell hallgatni, nem jár-e sántán (másfél hengeren), nem surrog-e feltűnően zajosan a vezérműlánc a feszítőn, és mennyire veszi agilisan a fordulatszámot. (Persze mindez terhelten is ellenőrizendő.) Nem lötyög-e a vezérműtengely végére „aggatott” ventilátor? Ha álló helyzetben forralná a vizet: egyáltalán, rajta van a ventilátor?!
3. Ha a motor hátulján, a karburátorok alatt áll egy pár csepp hűtőfolyadék, az nem igazán jó jel, ott van a vízpumpa, a tömítése időnként cserés – többnyire motorblokk kiszerelése után.
4. Elszíneződés a hengerfejek alatt a tömítéstől lefelé? Ez leginkább az „ezüstblokkos” 500-asokon észrevehető, a feketeblokkos 650-esek már elrejtik, ha nem nézed meg közelről is alaposan.
5. Érdemes pillantást vetni a kiegyenlítő-tartályra: ha nem látszik a trutyitól a benne levő lé, akkor ott komoly bajok lehetnek.
6. Feszmérőt tenni az akkura járatás közben. Ha fordulaton nem emelkedik a feszültség 14V közelébe, akkor a töltéssel baj lehet.
7. Terhelés közben az 5000 fölött „megálló” motor valószínűleg CDI (gyújtáselektronika) hibás. Pótolható a dolog (pl. kínai gyújtással), de tudni kell róla, elég kellemetlen érzés lehet az első előzéskor szembesülni vele…
8. A karburátorok – ha tiszták- köszönhetően a fémdugattyús tolattyúnak általában problémamentesek, de a motorfék-üzemi membránok (a karburátorok oldalán) bármelyikének kiszakadása esetén a kipufogóban lezajló utóégést és többletfogyasztást eredményeznek.
9. A kardánhajtással nagyon ritkán van baj. Amiről eddig hallottam, az a szöghajtás kimenő tengelye (ami a kereket hajtja) és a kerékre erősített „ötszög” belső fogazása közötti probléma – egy idő után elnyíródhat, ha nincs legalább gumicserék alkalmával megzsírozva.
10. A Comstar kerekekről se hallottam még semmit (a „sajtóban” olvasható vészmadárkodáson kívül), persze más lehet, hogy igen.
Nagyjából ennyi.
Azt érdemes belátni, hogy ezek motorok már régiek, és bármikor bármi történhet velük. De ha jó gazdáik voltak, és nem műszaki horrortörténet volt az életük, akkor nagy baj nem valószínű.
Még valami: nem látszik, hogy hol laksz. Bár, ha egy pécsi motor van a közeledben, akkor valószínűleg épp „átellenben”…
A modell kiválasztásában talán az is fontos lehet, hogy milyen magas vagy. Magamfajta langaléták elég viccesen mutatnak a sima CX-eken, egy Eurosport már kényelmesebb.
Végezetül: ezek a motorok csak annak valók, aki vagy hajlandó pénzt áldozni a feljavításukra, vagy/és hajlandóak saját maguk szerelni (ez utóbbit lehet a motorral való ismerkedésként felfogni).
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszönöm Pesta,
Pont ilyesmi tanácsokra gondoltam
gyorsan válaszolok pár dologra, amit félreérthetően írtam nem akarok most divatos valamit építeni, mindenképp a gyárias állapot a cél, csak azért hoztam fel a témát, hogy pl. egy GL500-asból (amilyen a pécsi hirdetésben látható) ki tudok-e alakítani (visszaalakíthatóan!) kormánycserével, az idom eltávolításával egy sima CX500ashoz hasonlító motort
pl. ilyenre gondoltam:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda ... 0-12008848
de ez inkább csak hangos gondolkodás volt részemről, mi van ha megvenném a pécsi GL-t, s cserélnék 1-2 dolgot CX-en használatosra...
hogy került képbe a típus?
röviden: szoci motorjaim vannak (szóval a szerelgetés, alkatrész vadászat, rozsda és olajos szutykos dolgok pucolása alap)
a szépen felújított, összeért 1962es T1 Pannóniával+motorkulival megtett közel 3.000 km után, idén ősszel megfogalmazódott, kellene valami motor, amivel tudom tartani a forgalom tempóját és el lehet vele indulni 2-300 km-es gurulásokra különösebb felkészülés nélkül, nem kerül sokba, sem a vételár, sem a fenntartása, és lehetőleg ne egy legyen a sok tucat 10-20 éves, kopott műanyagidomos motor között
először maradva a szoci vonalnál, 251es banántankos ETZket néztem, (csak ez az MZ tetszik), de 4-500e Ft már az áruk, késtem kb. 10 évet
és a többiek is lebeszéltek róla (4-5 Pannóniással szoktunk együtt haladni rendezvényekre, sokszor a pécsi oldtimer klub szervezése alatt)
ennyi pénzért már rendes motort lehet találni, kaptam ajánlatot CB400as hondára a 80as évek közepéból egy barátomtól, de nagyon átlagos kinézetű
magam is elkezdtem nézegetni ebből az időszakból eladó gépeket, s nem lehet nem észrevenni a Honda CX500-ast ezzel a hengerelrendezéssel mennyire kilóg a tömegből, s csupa jót olvastam róla, hát így került képbe
Magamról: 37 éves vagyok, gépészmérnök végzettséggel, 180cm "magas" vagyok, 1 db 2,5 éves és 1 db 3 hónapos gyerkőccel és párommal élünk Bóly településen, Pécs és Mohács között
Pont ilyesmi tanácsokra gondoltam
gyorsan válaszolok pár dologra, amit félreérthetően írtam nem akarok most divatos valamit építeni, mindenképp a gyárias állapot a cél, csak azért hoztam fel a témát, hogy pl. egy GL500-asból (amilyen a pécsi hirdetésben látható) ki tudok-e alakítani (visszaalakíthatóan!) kormánycserével, az idom eltávolításával egy sima CX500ashoz hasonlító motort
pl. ilyenre gondoltam:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda ... 0-12008848
de ez inkább csak hangos gondolkodás volt részemről, mi van ha megvenném a pécsi GL-t, s cserélnék 1-2 dolgot CX-en használatosra...
hogy került képbe a típus?
röviden: szoci motorjaim vannak (szóval a szerelgetés, alkatrész vadászat, rozsda és olajos szutykos dolgok pucolása alap)
a szépen felújított, összeért 1962es T1 Pannóniával+motorkulival megtett közel 3.000 km után, idén ősszel megfogalmazódott, kellene valami motor, amivel tudom tartani a forgalom tempóját és el lehet vele indulni 2-300 km-es gurulásokra különösebb felkészülés nélkül, nem kerül sokba, sem a vételár, sem a fenntartása, és lehetőleg ne egy legyen a sok tucat 10-20 éves, kopott műanyagidomos motor között
először maradva a szoci vonalnál, 251es banántankos ETZket néztem, (csak ez az MZ tetszik), de 4-500e Ft már az áruk, késtem kb. 10 évet
és a többiek is lebeszéltek róla (4-5 Pannóniással szoktunk együtt haladni rendezvényekre, sokszor a pécsi oldtimer klub szervezése alatt)
ennyi pénzért már rendes motort lehet találni, kaptam ajánlatot CB400as hondára a 80as évek közepéból egy barátomtól, de nagyon átlagos kinézetű
magam is elkezdtem nézegetni ebből az időszakból eladó gépeket, s nem lehet nem észrevenni a Honda CX500-ast ezzel a hengerelrendezéssel mennyire kilóg a tömegből, s csupa jót olvastam róla, hát így került képbe
Magamról: 37 éves vagyok, gépészmérnök végzettséggel, 180cm "magas" vagyok, 1 db 2,5 éves és 1 db 3 hónapos gyerkőccel és párommal élünk Bóly településen, Pécs és Mohács között
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Norbi!
Köszönjük a bemutatkozásodat, a családhoz pedig mindenkinek erőt-egészséget kívánok!
Azt írod, 37 éves vagy. Ez már közel áll ahhoz a korhoz, amikor rádöbbensz, hogy egy jól idomozott motor mennyire kényelmes tud lenni egy csupaszhoz képest.
Persze, ha az ember nem megy többel 120-nál, akkor nem vészes a csupasz CX sem. De ha napi sokszáz km is állhat előtted, akkor már komoly segítség a „műanyag”…
Magyarul: ha ilyen terveid vannak, akkor valószínűleg jó választás a GL, de azokat pont nem ismerem igazán.
Ellenben egy Eurosportot a helyedben élőben is megnéznék, mielőtt kizárod őket a keresendő motorok közül. Tudom, hogy képen nem olyan „autentikus”, mint az ős-CX, de vannak ismérvei, amik sokat lendíthetnek a motor használati értékén.
Ja, és (bár nyilván hazabeszélek) a CX-ek között is érvényes a „több=jobb” sokak által, és esetenként nem hiába vitatott tézise, azaz egy 650-es (ami valójában 673…) is megfontolandó alternatíva.
Köszönjük a bemutatkozásodat, a családhoz pedig mindenkinek erőt-egészséget kívánok!
Azt írod, 37 éves vagy. Ez már közel áll ahhoz a korhoz, amikor rádöbbensz, hogy egy jól idomozott motor mennyire kényelmes tud lenni egy csupaszhoz képest.
Persze, ha az ember nem megy többel 120-nál, akkor nem vészes a csupasz CX sem. De ha napi sokszáz km is állhat előtted, akkor már komoly segítség a „műanyag”…
Magyarul: ha ilyen terveid vannak, akkor valószínűleg jó választás a GL, de azokat pont nem ismerem igazán.
Ellenben egy Eurosportot a helyedben élőben is megnéznék, mielőtt kizárod őket a keresendő motorok közül. Tudom, hogy képen nem olyan „autentikus”, mint az ős-CX, de vannak ismérvei, amik sokat lendíthetnek a motor használati értékén.
Ja, és (bár nyilván hazabeszélek) a CX-ek között is érvényes a „több=jobb” sokak által, és esetenként nem hiába vitatott tézise, azaz egy 650-es (ami valójában 673…) is megfontolandó alternatíva.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 370
- Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:23
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Norbi!
Légy üdvözölve a csapatban!
Kicsit zavaros amit írtál mert az első hozzászólásodban "sima" CX 500-at írtál és beemeltél egy GL 500-at, a másikban pedig egy Custom verziót. A főoldalon találsz egy fület Honda CX/GL. Ott föl vannak sorolva a CX típusok. Innen talán ki tudod választani, hogy melyiket is szeretnéd tulajdonképen.
Másik:
Amiket a Pesta leírt arra érdemes odafigyelni. A két év alatt nekem sikerült végigjárni a listát.
Nem vészes a történet ha van hozzá affinitásod akkor magad is meg tudod szerelni.
Még egyszer légy üdvözölve!!
Zpityu
Légy üdvözölve a csapatban!
Kicsit zavaros amit írtál mert az első hozzászólásodban "sima" CX 500-at írtál és beemeltél egy GL 500-at, a másikban pedig egy Custom verziót. A főoldalon találsz egy fület Honda CX/GL. Ott föl vannak sorolva a CX típusok. Innen talán ki tudod választani, hogy melyiket is szeretnéd tulajdonképen.
Másik:
Amiket a Pesta leírt arra érdemes odafigyelni. A két év alatt nekem sikerült végigjárni a listát.
Nem vészes a történet ha van hozzá affinitásod akkor magad is meg tudod szerelni.
Még egyszer légy üdvözölve!!
Zpityu
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszönöm a jókívánságokat
igen, kicsit van még kavar a fejemben, de lassan tisztul a kép, nézzétek el nekem, ha ez látszik a kérdéseimben is
és igen, mindenképp élőben is meg kell néznem ezeket a motorokat, nem csak képről
ma délután megnéztem a piros, pécsi kereskedésben lévő külföldről behozott GL500ast, hát jól áll neki a távolság, az első telő bal szárából folyt az olaj, állt a gumin és alatta tócsában, valami kontakt hiba lehetett, mert kattant a relé, de sokszor nem tekert az önindító, s csomú helyen horzsolt, repedt elemek, indexbúra, fejidom széle
de amikor beindult, szép hangja volt s összeségében nem reménytelen szerintem, csak foglalkozós
igen, kicsit van még kavar a fejemben, de lassan tisztul a kép, nézzétek el nekem, ha ez látszik a kérdéseimben is
és igen, mindenképp élőben is meg kell néznem ezeket a motorokat, nem csak képről
ma délután megnéztem a piros, pécsi kereskedésben lévő külföldről behozott GL500ast, hát jól áll neki a távolság, az első telő bal szárából folyt az olaj, állt a gumin és alatta tócsában, valami kontakt hiba lehetett, mert kattant a relé, de sokszor nem tekert az önindító, s csomú helyen horzsolt, repedt elemek, indexbúra, fejidom széle
de amikor beindult, szép hangja volt s összeségében nem reménytelen szerintem, csak foglalkozós
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég