CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
cznorbert
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6731

Hozzászólás Szerző: cznorbert » 2017.12.11., hétf. 14:20

Sziasztok,


jelentkezem, mert változást történt a státuszomban :)

megegyeztünk, elhoztam Incze Ferenc motorját a hétvégén

köszönöm az eddigi segítséget, általános tanácsokat a típussal kapcsolatban, ezentúl már konkrét kérdésekkel zaklatlak benneteket, ha nem nagy gond :)

pár kép a járgányró lent

az első benyomások alapvetően jók, nagyon szép a hangja, jól indul hidegen melegen, szépen pörög (amennyire próbáltam) motorikusan nagyon rendben lévőnek tűnik, maga a motortömb is nagyon szép kívülről

tetszik a fényezése is, ami bár nem eredeti, de jó a színe és szépen megcsinálták

amivel kell foglalkoznom a tervezett folyadék/szűrőcseréken túl:

az első kérdésemre kapott válaszban, az ellenőrizendő dolgok között 2. helyen lévő vízpumpa tömítése cserés, kis cseppek voltak már a helyszínen is a karbik alatt, s szépen csordogál persze most is ha jár a motor, le a blokk oldalán, az önindítóra.... viszont kaptam bontatlan csomagban tömítéskészletet hozzá, ezzel kapcsolatban szeretnék kérni egy kis segítséget, megoldható a blokk vázban hagyása mellett a csere? kell vmi. célszerszám hozzá? mi a csere elvi sorrendje? tank le, karbik le (persze egyenlőre ez így nagyon könnyen hangzik leírva), s akkor lessz elegendő hely a fedél eltávolításához s a tömítések cseréjéhez?

ennyi amit, meg kell tennem a megbízhatóság fenntartása miatt, amiről tudok, a többi esztétikai dolog szerencsére, látszik egy kisebbnek tűnő csúszás a jobb oldalon, ennek eredményeképp keresem az alábbi elemeket, ha tudtok segíteni ezekben, jelezzétek légyszíves:

bontott, szép állapotú kipufogó dobot (28.1008.R cikkszám? látszik beütve), jobb oldalra
fékkart
fékfolyadék tartályát
első, krómozott sárvédő esetleg, ennek az eleje ért a betonhoz, javítható, újrakrómozható, de ha lenne bontva eladó, azt raknám fel inkább
a plexit is érte a beton, ill. a másik oldalán tenyérnyi helyen apró repedések futnak egymásba érve, kis kockákat képezve, szimpla rezgés/öregedés okozta sérülésnek gondolom, vajon hozzáférhető jobb állapotú kis plexi? vagy van erre javítási mód (pl. fóliázásra gondolok)

ill. a blokktartó lemezidomok az oldaldobozok alatt, erősebben rozsdásodnak, azokat kell lekezelnem, javítani a festést

bocs a hosszúra nyúlt szövegelésért, alig várom már, hogy kicsit jobb legyen az idő, és gurulhassak picit vele, nagyon finom a kuplungja, a váltó, nagy ugrás a Pancsihoz képest :)

köszönöm a segítséget, tanácsot előre is

üdv
Norbi
Csatolmányok
P1150329.JPG
P1150327.JPG

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6732

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2017.12.11., hétf. 16:00

Szia Norbi!

Isten hozott a CX-tulajdonosok körében! Nem sokáig gatyáztál, hamar elszántad magad! (Így kell ezt – ráadásul Karácsony közeledtével amúgy is könnyebben megy az ilyesmi…)

Az esztétikai kérdéseidben nem kívánok nyilatkozni, hacsak annyit nem, hogy fogalmam sincs hazai beszerzési forrásról, ellenben ajánlom az ebay.de-t, mint lehetséges beszerzési forrást. Ott általában korrekt fényképek, leírások vannak az alkatrészekről, többnyire ehhez mért árral – de a szépségért (is) fizetni kell… ;)

A vízpumpás kérdésedre is csak egy biztos tanáccsal tudok szolgálni neked: vegyél/szerezz egy javítási útmutatót, a Haynes-félét jó szívvel merem ajánlani. Tudom, hogy 20-30€ (postaköltséggel együtt több is lehet) egy könyvért nem kevés, de elég vacak bármiféle javításhoz úgy hozzákezdeni, hogy nem tudod, mit fogsz csinálni.

Ami még érdekes lehet:
Vannak, akik simán megcsinálják a tömítéscserét a blokk kiszedése nélkül. Én nem tenném, jobb látni, hogy mit csinálsz.
Másik ok a blokk kiszedése mellett, ha a hűtőfolyadék nem csak kifelé, hanem befelé is folyik. Ekkor a vízpumpa (azazhogy a vezérműtengely) belső szimmeringjét is cserélni kell, az pedig már csak a hátsó nagy motorburkolat leszedésével lehetséges!
Azt, hogy a befelé is szivárgó hűtőfolyadékot miként lehet bizonyosan diagnosztizálni, nem tudom, bár két érdekes dolgot tudok erről:
Egyik az, hogy egy olajcserénél láttam azt, hogy két sugárban távozik az olaj: az olaj „kilő” a leeresztő nyíláson, a hűtőfolyadék pedig (mivel nehezebb és kevésbé viszkózus) külön sugárban, az olaj alatt folyik/csorog egyenesen lefelé. (Ebben sajnos én magam vagyok érintett, de egyelőre nem tudom, hogy tényleg vmi nagy baj van-e azzal a motorral, vagy csak nem volt rajta olajcsere mondjuk az elmúlt 10 évben…)
A másik pedig: kiveszel egy kevés olajat a leeresztő nyíláson át, és azt rezsóra csöpögteted. A szaga és a sistergése alapján meg lehet tippelni, hogy van-e benne az olajon kívül más is.

Ennyi. Remélem, hogy a főbb nehézségeken hamar túljutsz, aztán majd lesz időd is meg kedved is motorozni.
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6733

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.12.15., pén. 10:44

17858 -ra Oszy
Láttam a hiradóban h a gyerekek Székesfehérváron rettegnek a Mikulástól.
Már értem h miért :- )
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6734

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.12.15., pén. 10:47

17859 cznorbert
Ez jó választás volt.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6735

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.12.15., pén. 12:03

Igen azért felnek. A fiamat kemeszelte a rendőr :D
Vicces volt. Ha nem maradunk ke 100 m-re akkor hagyjak...
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6736

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2017.12.15., pén. 18:27

Szevasztok !

Vettem egy nüvi 550 gps-t. Segítséget kérek a bekötéséhez. Kérdésem a szakikhoz az, hogy akkura vagy gyújtásra kössem. A biztosítékot és a szivargyújtó aljzatot a jobb oldali dekli mögé helyeztem, hogy vízmentes helyen legyen.
Egy skiccet nyomjatok a bekötésről ha kérhetem ! Köszönöm !!

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6737

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2017.12.17., vas. 16:06

Nincs senkinek gps-e, hogy semmi választ, segítséget nem kapok ! Oszy, Arthur,fgyozo,Pesta !!!!

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6738

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2017.12.18., hétf. 15:11

17867 -re
semegijanos
Mire nem kaptál választ?
valamin átsiklottam volna?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6739

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2017.12.18., hétf. 16:05

Szia JAnibácsi,

Teljesen mindegy hova kötöd, ez egyéni döntés.
Autóknál is változó. A mondeomnál gyárilag direktbe volt(biztósítékkal.) gyújtás nélkül.
A mostani kocsi ésa az asszonyé is gyújtásra van kötve.

Én vettem szivargyújtó csatit, kormányra szerelhetőt amibe van egy 5 voltos USB is. Ezt szereltem a kormányra, direktbe (biztositékkal) az aksira kötve.
Ezt azért, hogy egy ledes világitás vagy telefont tudjak tölteni kulcs nélkül is. + ez esetben "bármit" bedughatsz. Matrac pumpa, telefon töltó (akár USb akár 12v) ....
( Enyémen nincs kpcsoló és csak 1 USB)
VAn hozzá 2 v 3 USb gumikupak, amit a kábel végére aplikálsz, így nem ázik be.
Kép
Itt: https://www.banggood.com/12V-Motorcycle ... 38312.html

PS. igazából nem értem a kérdést. 2 vezeték van, + és - Ezen nincs mit rajzolni.
semegijanos írta:Nincs senkinek gps-e, hogy semmi választ, segítséget nem kapok ! Oszy, Arthur,fgyozo,Pesta !!!!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#6740

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2017.12.18., hétf. 19:05

Szevasz Oszy !

Köszönöm a segíséget ! Úgy döntöttem, hogy akksira kötöm, mert nem kell egy hosszú vezetéket lehozni a gyújtástól az jobb oldali dekliig. Biztosíték előtt a + és - rákötöm az aksira és kész !!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég