CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok,
jelentkezem, mert változást történt a státuszomban
megegyeztünk, elhoztam Incze Ferenc motorját a hétvégén
köszönöm az eddigi segítséget, általános tanácsokat a típussal kapcsolatban, ezentúl már konkrét kérdésekkel zaklatlak benneteket, ha nem nagy gond
pár kép a járgányró lent
az első benyomások alapvetően jók, nagyon szép a hangja, jól indul hidegen melegen, szépen pörög (amennyire próbáltam) motorikusan nagyon rendben lévőnek tűnik, maga a motortömb is nagyon szép kívülről
tetszik a fényezése is, ami bár nem eredeti, de jó a színe és szépen megcsinálták
amivel kell foglalkoznom a tervezett folyadék/szűrőcseréken túl:
az első kérdésemre kapott válaszban, az ellenőrizendő dolgok között 2. helyen lévő vízpumpa tömítése cserés, kis cseppek voltak már a helyszínen is a karbik alatt, s szépen csordogál persze most is ha jár a motor, le a blokk oldalán, az önindítóra.... viszont kaptam bontatlan csomagban tömítéskészletet hozzá, ezzel kapcsolatban szeretnék kérni egy kis segítséget, megoldható a blokk vázban hagyása mellett a csere? kell vmi. célszerszám hozzá? mi a csere elvi sorrendje? tank le, karbik le (persze egyenlőre ez így nagyon könnyen hangzik leírva), s akkor lessz elegendő hely a fedél eltávolításához s a tömítések cseréjéhez?
ennyi amit, meg kell tennem a megbízhatóság fenntartása miatt, amiről tudok, a többi esztétikai dolog szerencsére, látszik egy kisebbnek tűnő csúszás a jobb oldalon, ennek eredményeképp keresem az alábbi elemeket, ha tudtok segíteni ezekben, jelezzétek légyszíves:
bontott, szép állapotú kipufogó dobot (28.1008.R cikkszám? látszik beütve), jobb oldalra
fékkart
fékfolyadék tartályát
első, krómozott sárvédő esetleg, ennek az eleje ért a betonhoz, javítható, újrakrómozható, de ha lenne bontva eladó, azt raknám fel inkább
a plexit is érte a beton, ill. a másik oldalán tenyérnyi helyen apró repedések futnak egymásba érve, kis kockákat képezve, szimpla rezgés/öregedés okozta sérülésnek gondolom, vajon hozzáférhető jobb állapotú kis plexi? vagy van erre javítási mód (pl. fóliázásra gondolok)
ill. a blokktartó lemezidomok az oldaldobozok alatt, erősebben rozsdásodnak, azokat kell lekezelnem, javítani a festést
bocs a hosszúra nyúlt szövegelésért, alig várom már, hogy kicsit jobb legyen az idő, és gurulhassak picit vele, nagyon finom a kuplungja, a váltó, nagy ugrás a Pancsihoz képest
köszönöm a segítséget, tanácsot előre is
üdv
Norbi
jelentkezem, mert változást történt a státuszomban
megegyeztünk, elhoztam Incze Ferenc motorját a hétvégén
köszönöm az eddigi segítséget, általános tanácsokat a típussal kapcsolatban, ezentúl már konkrét kérdésekkel zaklatlak benneteket, ha nem nagy gond
pár kép a járgányró lent
az első benyomások alapvetően jók, nagyon szép a hangja, jól indul hidegen melegen, szépen pörög (amennyire próbáltam) motorikusan nagyon rendben lévőnek tűnik, maga a motortömb is nagyon szép kívülről
tetszik a fényezése is, ami bár nem eredeti, de jó a színe és szépen megcsinálták
amivel kell foglalkoznom a tervezett folyadék/szűrőcseréken túl:
az első kérdésemre kapott válaszban, az ellenőrizendő dolgok között 2. helyen lévő vízpumpa tömítése cserés, kis cseppek voltak már a helyszínen is a karbik alatt, s szépen csordogál persze most is ha jár a motor, le a blokk oldalán, az önindítóra.... viszont kaptam bontatlan csomagban tömítéskészletet hozzá, ezzel kapcsolatban szeretnék kérni egy kis segítséget, megoldható a blokk vázban hagyása mellett a csere? kell vmi. célszerszám hozzá? mi a csere elvi sorrendje? tank le, karbik le (persze egyenlőre ez így nagyon könnyen hangzik leírva), s akkor lessz elegendő hely a fedél eltávolításához s a tömítések cseréjéhez?
ennyi amit, meg kell tennem a megbízhatóság fenntartása miatt, amiről tudok, a többi esztétikai dolog szerencsére, látszik egy kisebbnek tűnő csúszás a jobb oldalon, ennek eredményeképp keresem az alábbi elemeket, ha tudtok segíteni ezekben, jelezzétek légyszíves:
bontott, szép állapotú kipufogó dobot (28.1008.R cikkszám? látszik beütve), jobb oldalra
fékkart
fékfolyadék tartályát
első, krómozott sárvédő esetleg, ennek az eleje ért a betonhoz, javítható, újrakrómozható, de ha lenne bontva eladó, azt raknám fel inkább
a plexit is érte a beton, ill. a másik oldalán tenyérnyi helyen apró repedések futnak egymásba érve, kis kockákat képezve, szimpla rezgés/öregedés okozta sérülésnek gondolom, vajon hozzáférhető jobb állapotú kis plexi? vagy van erre javítási mód (pl. fóliázásra gondolok)
ill. a blokktartó lemezidomok az oldaldobozok alatt, erősebben rozsdásodnak, azokat kell lekezelnem, javítani a festést
bocs a hosszúra nyúlt szövegelésért, alig várom már, hogy kicsit jobb legyen az idő, és gurulhassak picit vele, nagyon finom a kuplungja, a váltó, nagy ugrás a Pancsihoz képest
köszönöm a segítséget, tanácsot előre is
üdv
Norbi
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Norbi!
Isten hozott a CX-tulajdonosok körében! Nem sokáig gatyáztál, hamar elszántad magad! (Így kell ezt – ráadásul Karácsony közeledtével amúgy is könnyebben megy az ilyesmi…)
Az esztétikai kérdéseidben nem kívánok nyilatkozni, hacsak annyit nem, hogy fogalmam sincs hazai beszerzési forrásról, ellenben ajánlom az ebay.de-t, mint lehetséges beszerzési forrást. Ott általában korrekt fényképek, leírások vannak az alkatrészekről, többnyire ehhez mért árral – de a szépségért (is) fizetni kell…
A vízpumpás kérdésedre is csak egy biztos tanáccsal tudok szolgálni neked: vegyél/szerezz egy javítási útmutatót, a Haynes-félét jó szívvel merem ajánlani. Tudom, hogy 20-30€ (postaköltséggel együtt több is lehet) egy könyvért nem kevés, de elég vacak bármiféle javításhoz úgy hozzákezdeni, hogy nem tudod, mit fogsz csinálni.
Ami még érdekes lehet:
Vannak, akik simán megcsinálják a tömítéscserét a blokk kiszedése nélkül. Én nem tenném, jobb látni, hogy mit csinálsz.
Másik ok a blokk kiszedése mellett, ha a hűtőfolyadék nem csak kifelé, hanem befelé is folyik. Ekkor a vízpumpa (azazhogy a vezérműtengely) belső szimmeringjét is cserélni kell, az pedig már csak a hátsó nagy motorburkolat leszedésével lehetséges!
Azt, hogy a befelé is szivárgó hűtőfolyadékot miként lehet bizonyosan diagnosztizálni, nem tudom, bár két érdekes dolgot tudok erről:
Egyik az, hogy egy olajcserénél láttam azt, hogy két sugárban távozik az olaj: az olaj „kilő” a leeresztő nyíláson, a hűtőfolyadék pedig (mivel nehezebb és kevésbé viszkózus) külön sugárban, az olaj alatt folyik/csorog egyenesen lefelé. (Ebben sajnos én magam vagyok érintett, de egyelőre nem tudom, hogy tényleg vmi nagy baj van-e azzal a motorral, vagy csak nem volt rajta olajcsere mondjuk az elmúlt 10 évben…)
A másik pedig: kiveszel egy kevés olajat a leeresztő nyíláson át, és azt rezsóra csöpögteted. A szaga és a sistergése alapján meg lehet tippelni, hogy van-e benne az olajon kívül más is.
Ennyi. Remélem, hogy a főbb nehézségeken hamar túljutsz, aztán majd lesz időd is meg kedved is motorozni.
Isten hozott a CX-tulajdonosok körében! Nem sokáig gatyáztál, hamar elszántad magad! (Így kell ezt – ráadásul Karácsony közeledtével amúgy is könnyebben megy az ilyesmi…)
Az esztétikai kérdéseidben nem kívánok nyilatkozni, hacsak annyit nem, hogy fogalmam sincs hazai beszerzési forrásról, ellenben ajánlom az ebay.de-t, mint lehetséges beszerzési forrást. Ott általában korrekt fényképek, leírások vannak az alkatrészekről, többnyire ehhez mért árral – de a szépségért (is) fizetni kell…
A vízpumpás kérdésedre is csak egy biztos tanáccsal tudok szolgálni neked: vegyél/szerezz egy javítási útmutatót, a Haynes-félét jó szívvel merem ajánlani. Tudom, hogy 20-30€ (postaköltséggel együtt több is lehet) egy könyvért nem kevés, de elég vacak bármiféle javításhoz úgy hozzákezdeni, hogy nem tudod, mit fogsz csinálni.
Ami még érdekes lehet:
Vannak, akik simán megcsinálják a tömítéscserét a blokk kiszedése nélkül. Én nem tenném, jobb látni, hogy mit csinálsz.
Másik ok a blokk kiszedése mellett, ha a hűtőfolyadék nem csak kifelé, hanem befelé is folyik. Ekkor a vízpumpa (azazhogy a vezérműtengely) belső szimmeringjét is cserélni kell, az pedig már csak a hátsó nagy motorburkolat leszedésével lehetséges!
Azt, hogy a befelé is szivárgó hűtőfolyadékot miként lehet bizonyosan diagnosztizálni, nem tudom, bár két érdekes dolgot tudok erről:
Egyik az, hogy egy olajcserénél láttam azt, hogy két sugárban távozik az olaj: az olaj „kilő” a leeresztő nyíláson, a hűtőfolyadék pedig (mivel nehezebb és kevésbé viszkózus) külön sugárban, az olaj alatt folyik/csorog egyenesen lefelé. (Ebben sajnos én magam vagyok érintett, de egyelőre nem tudom, hogy tényleg vmi nagy baj van-e azzal a motorral, vagy csak nem volt rajta olajcsere mondjuk az elmúlt 10 évben…)
A másik pedig: kiveszel egy kevés olajat a leeresztő nyíláson át, és azt rezsóra csöpögteted. A szaga és a sistergése alapján meg lehet tippelni, hogy van-e benne az olajon kívül más is.
Ennyi. Remélem, hogy a főbb nehézségeken hamar túljutsz, aztán majd lesz időd is meg kedved is motorozni.
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17858 -ra Oszy
Láttam a hiradóban h a gyerekek Székesfehérváron rettegnek a Mikulástól.
Már értem h miért :- )
Láttam a hiradóban h a gyerekek Székesfehérváron rettegnek a Mikulástól.
Már értem h miért :- )
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Igen azért felnek. A fiamat kemeszelte a rendőr
Vicces volt. Ha nem maradunk ke 100 m-re akkor hagyjak...
Vicces volt. Ha nem maradunk ke 100 m-re akkor hagyjak...
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szevasztok !
Vettem egy nüvi 550 gps-t. Segítséget kérek a bekötéséhez. Kérdésem a szakikhoz az, hogy akkura vagy gyújtásra kössem. A biztosítékot és a szivargyújtó aljzatot a jobb oldali dekli mögé helyeztem, hogy vízmentes helyen legyen.
Egy skiccet nyomjatok a bekötésről ha kérhetem ! Köszönöm !!
Vettem egy nüvi 550 gps-t. Segítséget kérek a bekötéséhez. Kérdésem a szakikhoz az, hogy akkura vagy gyújtásra kössem. A biztosítékot és a szivargyújtó aljzatot a jobb oldali dekli mögé helyeztem, hogy vízmentes helyen legyen.
Egy skiccet nyomjatok a bekötésről ha kérhetem ! Köszönöm !!
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Nincs senkinek gps-e, hogy semmi választ, segítséget nem kapok ! Oszy, Arthur,fgyozo,Pesta !!!!
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
17867 -re
semegijanos
Mire nem kaptál választ?
valamin átsiklottam volna?
semegijanos
Mire nem kaptál választ?
valamin átsiklottam volna?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia JAnibácsi,
Teljesen mindegy hova kötöd, ez egyéni döntés.
Autóknál is változó. A mondeomnál gyárilag direktbe volt(biztósítékkal.) gyújtás nélkül.
A mostani kocsi ésa az asszonyé is gyújtásra van kötve.
Én vettem szivargyújtó csatit, kormányra szerelhetőt amibe van egy 5 voltos USB is. Ezt szereltem a kormányra, direktbe (biztositékkal) az aksira kötve.
Ezt azért, hogy egy ledes világitás vagy telefont tudjak tölteni kulcs nélkül is. + ez esetben "bármit" bedughatsz. Matrac pumpa, telefon töltó (akár USb akár 12v) ....
( Enyémen nincs kpcsoló és csak 1 USB)
VAn hozzá 2 v 3 USb gumikupak, amit a kábel végére aplikálsz, így nem ázik be.
Itt: https://www.banggood.com/12V-Motorcycle ... 38312.html
PS. igazából nem értem a kérdést. 2 vezeték van, + és - Ezen nincs mit rajzolni.
Teljesen mindegy hova kötöd, ez egyéni döntés.
Autóknál is változó. A mondeomnál gyárilag direktbe volt(biztósítékkal.) gyújtás nélkül.
A mostani kocsi ésa az asszonyé is gyújtásra van kötve.
Én vettem szivargyújtó csatit, kormányra szerelhetőt amibe van egy 5 voltos USB is. Ezt szereltem a kormányra, direktbe (biztositékkal) az aksira kötve.
Ezt azért, hogy egy ledes világitás vagy telefont tudjak tölteni kulcs nélkül is. + ez esetben "bármit" bedughatsz. Matrac pumpa, telefon töltó (akár USb akár 12v) ....
( Enyémen nincs kpcsoló és csak 1 USB)
VAn hozzá 2 v 3 USb gumikupak, amit a kábel végére aplikálsz, így nem ázik be.
Itt: https://www.banggood.com/12V-Motorcycle ... 38312.html
PS. igazából nem értem a kérdést. 2 vezeték van, + és - Ezen nincs mit rajzolni.
semegijanos írta:Nincs senkinek gps-e, hogy semmi választ, segítséget nem kapok ! Oszy, Arthur,fgyozo,Pesta !!!!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szevasz Oszy !
Köszönöm a segíséget ! Úgy döntöttem, hogy akksira kötöm, mert nem kell egy hosszú vezetéket lehozni a gyújtástól az jobb oldali dekliig. Biztosíték előtt a + és - rákötöm az aksira és kész !!
Köszönöm a segíséget ! Úgy döntöttem, hogy akksira kötöm, mert nem kell egy hosszú vezetéket lehozni a gyújtástól az jobb oldali dekliig. Biztosíték előtt a + és - rákötöm az aksira és kész !!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég