CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 104
- Csatlakozott: 2010.02.19., pén. 15:56
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok. Boldog Karácsonyt Kívánok mindenkinek.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Akkumulátorok és töltők
Sziasztok!
Általában azon a véleményen voltam, hogy bármelyik, diszkontban kapható akkutöltő tökéletesen alkalmas arra, hogy az akkumulátorokat télire rábízzuk.
Most felül kell bírálnom magam...
Nehezemre esik leírni, de csak így maradhat tényszerű a közlésem: Ausztriában, egy Hofer-ben (idehaza Aldi-nak hívják) vásároltam egy XSAuto típusú töltőt, amit eddig megelégedéssel (bár ritkán) használtam.
Tegnap szép idő volt, egy kis "motorszerelés" keretén belül kivettem az akkukat a motorokból, és behoztam. Töltőre tettem a CX akkuját abban a hitben, hogy jó helyen van.
Ma reggel megnézem az akkut, már 3 méterről hallottam, hogy pezseg. A kijelzőn a CHA felirat volt, ami elvileg a feltöltött állapotot jelöli (megnéztem a használati utasítását, ezt írja). Ugyanakkor az akku-szimbólum körvonala villogott (ami a töltést jelenti), rámértem az akkura, és 15,1V-on(!) pezsgett(!) éppen.
Nem tartom valószínűnek, hogy a "fenntartó töltés" pezsgetné az akkut - pláne nem, hogy 15,1V-on kellene mindezt tennie.
Szumma-szummárum: úgy tűnik, hogy mikrovezérlés ide vagy oda, ezekkel is megeshet, hogy elrontanak valamit. Akinek tehát ilyen töltője van, ne bízza rá teljesen az akkuját, legalább néha nézzen rá, hogy megfelelően működik-e, és ha nem muszáj, ne hagyja rajta egész télen!
Még valami: a használati útmutató szerint a hópelyhecskés beállítás NEM a csepptöltést jelenti, hanem a téli töltést, ami a leírás alapján "növelt feszültségű" (bár ez talán mindegy), de az autós(!) programmal megegyező, 3,8A-es töltést csinál. Tehát nem motorakkuhoz való!
Általában azon a véleményen voltam, hogy bármelyik, diszkontban kapható akkutöltő tökéletesen alkalmas arra, hogy az akkumulátorokat télire rábízzuk.
Most felül kell bírálnom magam...
Nehezemre esik leírni, de csak így maradhat tényszerű a közlésem: Ausztriában, egy Hofer-ben (idehaza Aldi-nak hívják) vásároltam egy XSAuto típusú töltőt, amit eddig megelégedéssel (bár ritkán) használtam.
Tegnap szép idő volt, egy kis "motorszerelés" keretén belül kivettem az akkukat a motorokból, és behoztam. Töltőre tettem a CX akkuját abban a hitben, hogy jó helyen van.
Ma reggel megnézem az akkut, már 3 méterről hallottam, hogy pezseg. A kijelzőn a CHA felirat volt, ami elvileg a feltöltött állapotot jelöli (megnéztem a használati utasítását, ezt írja). Ugyanakkor az akku-szimbólum körvonala villogott (ami a töltést jelenti), rámértem az akkura, és 15,1V-on(!) pezsgett(!) éppen.
Nem tartom valószínűnek, hogy a "fenntartó töltés" pezsgetné az akkut - pláne nem, hogy 15,1V-on kellene mindezt tennie.
Szumma-szummárum: úgy tűnik, hogy mikrovezérlés ide vagy oda, ezekkel is megeshet, hogy elrontanak valamit. Akinek tehát ilyen töltője van, ne bízza rá teljesen az akkuját, legalább néha nézzen rá, hogy megfelelően működik-e, és ha nem muszáj, ne hagyja rajta egész télen!
Még valami: a használati útmutató szerint a hópelyhecskés beállítás NEM a csepptöltést jelenti, hanem a téli töltést, ami a leírás alapján "növelt feszültségű" (bár ez talán mindegy), de az autós(!) programmal megegyező, 3,8A-es töltést csinál. Tehát nem motorakkuhoz való!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Boldog Új Évet Kívánok minden kedves ismerősömnek!
Vagy ahogy Hofi Géza mondta: BOLDOGULJ
Vagy ahogy Hofi Géza mondta: BOLDOGULJ
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
-
- Hozzászólások: 341
- Csatlakozott: 2011.03.14., hétf. 16:42
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Boldog Új Évet Kívánok nektek és további jó motorozást.
Gyula bácsi
Boldog Új Évet Kívánok nektek és további jó motorozást.
Gyula bácsi
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
sziasztok
először és BUÉK Mindenkinek
szeretnék segítséget kérni szerelési kérdésben egy hozzáértőbbtől
kiszedtem a blokkot a motorból, mert átersztett a vízpumpa tömszelencéje s folyt a hűtőfolyadék, mindent szépen le tudtam bontani, összes ezen a környéken található O-gyűrűt, s 3 db szimeringet cserélnék, s eközben került 2 dolog, amiben bizonytalan vagyok:
az egyik dolog: a vízpumpa tömítése körül lett, a blokkban lévő furat 28,1 mm átmérőjű (kb.), a tömítés fémcsészéjének külső mérete 28,5mm, az a kérdés, ezt ebbe bele próbáljam préselni, vagy pl. csapos szaturnusz tárcsával picit bővítsek rajta?
ez a tömítés nem a több helyen árult, kék színű tömítőréteggel kezelt változat, hanem valami másik motorhoz való készlet, kívülről felvitt tömítőanyag réteg nélkül, egy pici szimering is volt a csomagban, ami a CXhez nem kell
a másik dolog, a kihajtó bordás tengely szimeringjét is cserélném, de ezen van egy 50mm-es átm. perem, ami kívülről fekszik fel a házra, ez gyári cucc, nincs a csapágyboltban
a kérdés az, mi célt szolgál ez a perem? lehet-e kiváltani sima 22x36x7 méretű szimeringgel, vagy kell a gyári alkatrész?
köszönöm előre is
üdv
Norbi
először és BUÉK Mindenkinek
szeretnék segítséget kérni szerelési kérdésben egy hozzáértőbbtől
kiszedtem a blokkot a motorból, mert átersztett a vízpumpa tömszelencéje s folyt a hűtőfolyadék, mindent szépen le tudtam bontani, összes ezen a környéken található O-gyűrűt, s 3 db szimeringet cserélnék, s eközben került 2 dolog, amiben bizonytalan vagyok:
az egyik dolog: a vízpumpa tömítése körül lett, a blokkban lévő furat 28,1 mm átmérőjű (kb.), a tömítés fémcsészéjének külső mérete 28,5mm, az a kérdés, ezt ebbe bele próbáljam préselni, vagy pl. csapos szaturnusz tárcsával picit bővítsek rajta?
ez a tömítés nem a több helyen árult, kék színű tömítőréteggel kezelt változat, hanem valami másik motorhoz való készlet, kívülről felvitt tömítőanyag réteg nélkül, egy pici szimering is volt a csomagban, ami a CXhez nem kell
a másik dolog, a kihajtó bordás tengely szimeringjét is cserélném, de ezen van egy 50mm-es átm. perem, ami kívülről fekszik fel a házra, ez gyári cucc, nincs a csapágyboltban
a kérdés az, mi célt szolgál ez a perem? lehet-e kiváltani sima 22x36x7 méretű szimeringgel, vagy kell a gyári alkatrész?
köszönöm előre is
üdv
Norbi
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
BUEK mindenkinek!
A tomszelencet bele kell preselni.
A szimering peremenek szerepe, hogy a kardangumit cuppantod ra.
A tomszelencet bele kell preselni.
A szimering peremenek szerepe, hogy a kardangumit cuppantod ra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta,
Amit írsz nyugtazom.
Én egy autos boltba vettem anno, de ugyan az amit a Lidl is árult. Ez valami oknál fogva elpukkant és kicserélték az XS márkára. A tapasztalatom ugyan az volt, 15 v felett sek kapcsolt le.
Vissza is vittem. 2 nap mulva hívtak, hogy igazam van.
Viazont a boltba a falon volt egy demi áramkör, lámpák stb amit akksival és egy ugyan olyan töltővel hajtottak mint elsőre vettem. Ragazkodtam adjak ide, nem szamit h használt meg minden, mert ugyan az mint az első. Ez viszont pont ugy működik ahogy kell. mindig lekapcsol. sok aksit toltottem,Kocsi, moto, munkakaksit, zart, savas stb es gond egy száll se. Mint mondtam ez ugyan az amit pár eve Lidl is forgalmazott, vsak más dobizban, valami sajat márkás felirattal.
Összegezve, nem minden arany ami fénylik. 3 nap penzvisszafizetes gari van, egy próbát megér.
Amit írsz nyugtazom.
Én egy autos boltba vettem anno, de ugyan az amit a Lidl is árult. Ez valami oknál fogva elpukkant és kicserélték az XS márkára. A tapasztalatom ugyan az volt, 15 v felett sek kapcsolt le.
Vissza is vittem. 2 nap mulva hívtak, hogy igazam van.
Viazont a boltba a falon volt egy demi áramkör, lámpák stb amit akksival és egy ugyan olyan töltővel hajtottak mint elsőre vettem. Ragazkodtam adjak ide, nem szamit h használt meg minden, mert ugyan az mint az első. Ez viszont pont ugy működik ahogy kell. mindig lekapcsol. sok aksit toltottem,Kocsi, moto, munkakaksit, zart, savas stb es gond egy száll se. Mint mondtam ez ugyan az amit pár eve Lidl is forgalmazott, vsak más dobizban, valami sajat márkás felirattal.
Összegezve, nem minden arany ami fénylik. 3 nap penzvisszafizetes gari van, egy próbát megér.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hát Pestám ezért vettem én meg a 12 ezer párszázas töltőt
Hogy néhai édesapámat idézzem: "Nem vagyunk olyan gazdagok, hogy az olcsóbbat vegyük meg."
Hogy néhai édesapámat idézzem: "Nem vagyunk olyan gazdagok, hogy az olcsóbbat vegyük meg."
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Arthur!Arthur írta:Hát Pestám ezért vettem én meg a 12 ezer párszázas töltőt
Hogy néhai édesapámat idézzem: "Nem vagyunk olyan gazdagok, hogy az olcsóbbat vegyük meg."
Utólag könnyű okosnak lenni... Persze az élettapasztalat is egyfajta okosság, szóval megértem a mondanivalódat.
Az az érdekes, hogy ugyanazt a töltőt használtam a fent leírt eset után, de immár zárt akkuhoz, és azokkal nem követte el ugyanezt a hibát.
Lehet, hogy a másikkal is "csak" azért, mert volt vmi áramingadozás, ami megzavarta - nem tudom.
Azt viszont tudom, hogy ezt a töltőt ezek után ennek tudatában fogom használni, meg azt is tudom, hogy ugyanilyet nem vennék mégegyszer. (A Lidl-is még nem csinált ilyet - ugyanez a kategória árban. Most akciós, 5500Ft.)
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég