Alkatrész

Válasz küldése
Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Féktárcsaszabályozás - megéri?

#4281

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.02.14., szer. 13:52

Forrest!

Igazából nem az a kérdés, hogy megéri-e, vagy sem. Az sem érdekelne, ha méret alá köszörülnék valamivel a tárcsákat. Miért? Mert "gyakorlós" motorról van szó, nem akarok vele nagy sebességekről fékezni.

Persze az is izgi, amikor egy kétnapos vezetéstechnikai tréninget a "hátsó féken állva" nyomsz le (hőterhelés), de ha vmi gebasz adódik, talán nem szántom fel az aszfaltot 30m hosszan...
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Féktárcsa - amerikából?

#4282

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.02.14., szer. 13:58

Arthur!

Köszi a linket (azazhogy a fáradozásodat), bár nagyon nem értem!
Egyrészt az ára, amire még ÁFA is jön, meg esetleg egy kis vám - verné a 100eFt-ot, amennyiért már újat is lehet venni...
Másrészt: ezek a tárcsák ránézésre sem szépek - szerintem.

Mese (bár igaz): van egy "friss" motorom (ősszel vettem), közel 100ekm van benne, és olyan féktárcsák, mintha most tették volna fel rá. A vastagságuk is rendben van, válla sincs, hornyok sincsenek.

Döme barátunktól kaptam az "instrukciót", miszerint a féktárcsák anyagához illesztett (=gyári!) fékbetéteket szabad csak használni, ugyanis rendeltetésszerű használat esetén a fékbetéteknek kell kopniuk, nem a tárcsának! És valóban, a fent "megregélt" motoron pontosan ilyenek a tárcsák!
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4283

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2018.02.14., szer. 14:41

En szoktam CX, egyeb veteran japo fektarcsat szabalyoztatni, koszorulik.
Mondjuk en 10km/h-val sem mennek meret alatti tarcsaval... Eltorik, oszt cseszheted, de ha gondolod elviszlek a muhelybe ahol csinaljak, nics teloszamom. Nem csinaltattam meg uszotarcsat veluk, sztem az el fog mozogni a koszoru alol, de hatha.

Lehet, hogy a motorodon mar nem az 1. tarcsa szett van, sot 100e km-nel biztos. Barmennyire is az "anyaghoz illesztett betetet" hasznalsz, egy tarcsaszett a legjobb esetben is csak 3 garnitura betetet bir el, utana a tarcsa is cseres. Ertem ezt az "uj" motorknal. Olyan meg nincs is, hogy anyaghoz illesztett betet, ezt nem tudom honnan vette a Dome :lol: Kulonbozo kemenyseg letezik, penztarca es a felhasznalas fuggvenyeben (sport vagy tatas motorozas)

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4284

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.02.14., szer. 14:54

18038 Pesta

Az a helyzet, hogy kisiparilag nem tartom valószínűnek, hogy féktárcsát gyártsanak. - én nem valami kókányról beszélek.
Az ismerősömnek szerszámacélból csinálták, gyorsasági motorra.
Most külön miattad rákérdeztem nála.

Mezei Fémtechnika
X.ker. Cserkész u.93.
t:061-260-42-85

A többit rád bízom :-)
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4285

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.02.14., szer. 14:56

18043 forrest99

Neked már lassan indulnod kéne , nem? :-)
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Tárcsacsere

#4286

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.02.14., szer. 21:42

Forrest!

A különféle betétek különféle keménységűek. De az sehol nincs megírva, hogy a versenymotorokon csak kőkemény betétet használhatnak, hiszen a súrlódási tényező nem feltétlen arányos a keménységgel. A sportmotorokhoz "méretezett" fékbetét alapvetően jobb hőtűrést jelent - nem üvegesedik meg a betét felülete olyan hamar.

Egyáltalán nem tartom furcsának azt, hogy egyes betétípusok kevésbé eszik a tárcsát, mint mások. Vagyis egy gyárilag párosított tárcsa-betét kombináció (bízva a gyártó filozófiájában) lehet olyan, hogy tárcsát csak nagyon sokára kelljen cserélni.

Utánakérdeztem Döménél, hogy most akkor nem jól emlékszek-e, vagy mi van, szóval: 186ekm-t (száznyolcvanhatezer!) motorozott eddig a Pan-nal, és még mindig az a tárcsaszett van rajta, amivel anno vette a motort!
Most is megjegyezte, hogy szigorúan gyári(!) fékbetéteket tesz bele. Ezek után nem tartom kizártnak, hogy az enyémen, amiben még "alig" 96ekm van, gyári féktárcsák legyenek (nem mintha ez utóbbi lenne a lényeg - hanem az, hogy adott tárcsakeménységhez megfelelő keménységű betétet választva a tárcsa állapota sokáig megőrizhető).
Üdv.
Pesta

Avatar
papa
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
Tartózkodási hely: Abádszalók
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4287

Hozzászólás Szerző: papa » 2018.02.15., csüt. 11:44

Sziasztok!
Itt néztétek már a féktárcsát?
http://motoroswebaruhaz.hu/spl/459841/FEKTARCSAK
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4288

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.02.17., szomb. 15:35

Papa!

Köszönöm a tippet!
Kissé lehangolónak érzem ugyanakkor, hogy a féktárcsák-szekció nem kereshető típus szerint.
Másfelől pedig súlyosan be vagyok oltva a hazai kereskedések ellen, még abból az időből, amikor elkezdtem ezt-azt vásárolni. Láttam az árakat, a köztük levő különbséget, bizalmamat vesztettem a magyar kereskedőkben.

Az utóbbi időben már talán helyreállni látszik a rend, a verseny talán tényleg helyreteszi a dolgokat, de épp tegnap beszéltem egy motoros ismerősömmel, akinek 4000-ért akart egy kereskedő olyan gyertyát eladni, amit máshol 2400-ért megvehetett volna. (A végén a 4000-es kereskedőtől vette meg, 2400-ért... - De miért kell elsőre hülyének nézni a vásárlót?! Miért kell alkudozni a boltban?)

A lényeg: egy angol céggel fogok féktárcsákat gyártatni, plusz betétet mindegyikre (ezt talán csak forgalmazzák), plusz 1 pár első teleszkóp belsőcső titán-nitrid bevonattal... (Hozzáteszem, mindez együtt fog annyiba se kerülni, mintha megvettem volna a 3 gyári tárcsát... Aztán majd meglátjuk, mi milyen jó....)
Üdv.
Pesta

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4289

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2018.02.18., vas. 17:11

Sziasztok !

Talán hozzászólásban olvastam, vagy mégsem a cx500c első és hátsó kerékcsapágy méreteit . :oops: Aki esetleg tudja a csapágyak számát és méretét, esetleg még a beszerzés helyét is kérem ossza meg a társasággal !
Köszönöm !

Avatar
droford
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2014.11.28., pén. 09:21
Tartózkodási hely: Békés, Békés megye
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#4290

Hozzászólás Szerző: droford » 2018.02.19., hétf. 14:29

A csapágy száma 6302 (Z) elől és hátul is. Mérete: 15x42x13.
Remélem megőrsítik, hogy nem tévedek :)
Honda CX 500 (1980)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég