CX/GL Te és Motorod
- Arthur
- Hozzászólások: 371
- Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
- Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hát szakik ma belenéztünk Ostobi barátunk és tettestársunk motorjába Zpityuval.
Erre bukkantunk.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Úgy érzem, a vezérléssel valami baj lehet!
Megjegyzésként: A gyújtás bekötése, csak emlékeztető, a visszaállítás miatt.
Erre bukkantunk.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Úgy érzem, a vezérléssel valami baj lehet!
Megjegyzésként: A gyújtás bekötése, csak emlékeztető, a visszaállítás miatt.
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Aztaaaa!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- tibogre
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.11.18., szer. 22:20
- Tartózkodási hely: Szántód
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Kedves Márkatársak!
Szeretett, de ritkán használt CX-m legnehezebb korba lépett. A tavaszi újraélesztésnél nagyon gyenge életjeleket adott. Friss olaj és egész télen át karbantartott akksi ellenére néhány gyenge pöffenéssel jelezte, hogy eddig és ne tovább. Ősszel hasítottuk a szelet, de csak rövid távokon használtam. Töltés már rég haldoklott, fesz-szabályzó kérdéses, karburátorokat kitisztítottam, de ez kevés volt. Lehet, hogy a Botond 20w50-s sűrű neki? Melegen, ha már nem ment az önindító, tolásra 3m alatt indult. Nem kínzom tovább.
Keresek egy szakembert, aki fel tudná támasztani poraiból. Generátort megtekerni, tömítéseket cserélni...
Szeretném a nyáron használni. Kérlek segítsetek.
Tibi
Szeretett, de ritkán használt CX-m legnehezebb korba lépett. A tavaszi újraélesztésnél nagyon gyenge életjeleket adott. Friss olaj és egész télen át karbantartott akksi ellenére néhány gyenge pöffenéssel jelezte, hogy eddig és ne tovább. Ősszel hasítottuk a szelet, de csak rövid távokon használtam. Töltés már rég haldoklott, fesz-szabályzó kérdéses, karburátorokat kitisztítottam, de ez kevés volt. Lehet, hogy a Botond 20w50-s sűrű neki? Melegen, ha már nem ment az önindító, tolásra 3m alatt indult. Nem kínzom tovább.
Keresek egy szakembert, aki fel tudná támasztani poraiból. Generátort megtekerni, tömítéseket cserélni...
Szeretném a nyáron használni. Kérlek segítsetek.
Tibi
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szevasz Tibi !
Én csak a fesz-szabályzóval tudlak kisegíteni !! Olajat 20W50 4T castrolt használok.
Én csak a fesz-szabályzóval tudlak kisegíteni !! Olajat 20W50 4T castrolt használok.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Tiborge!
Töltés már rég haldoklott - ezt miből gondolod?
mi utalt erre?
vagy rámértél műszerrel?
Én a tavaszi indítást régebben egyből autó akksival kezdtem.
AZt kötöttem a motorra egy konkrétan erre a célra készített bika kábellel.
javaslom próbáld ezt.
Töltés már rég haldoklott - ezt miből gondolod?
mi utalt erre?
vagy rámértél műszerrel?
Én a tavaszi indítást régebben egyből autó akksival kezdtem.
AZt kötöttem a motorra egy konkrétan erre a célra készített bika kábellel.
javaslom próbáld ezt.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: generátor-gyújtás-tekercselés
Győző!
A leírás alapján (télen töltögetett akku, kipucolt karburátor) valószínűsíthető, hogy az önindító forgat, a motor kap üzemanyagot, csak épp nem gyújt.
Természetesen fennáll a lehetősége vmi bagatell hibának is (pl. csereérett gyertya/-kábel meg hasonlók). De ezeket remélhetőleg már kizárta a fórumtársunk.
Ha a töltéssel gond volt már korábban is, akkor simán elképzelhető, hogy nem csak az akkut töltő töltőtekercsek gyengélkednek, hanem a gyújtást működtető még további x tekercs is (amennyiben CDI gyújtásos a járgány). Sőt, ha abból indulunk ki, hogy a két henger külön jeladóról megy, akkor szinte csodaszámba megy, hogy egy hengeren sem indul be, hanem látszólag mindkettő sztrájkba kezdett.
Mondjuk a szétszedés előtt érdemes lehet végigmérni a javítási útmutatókban megadott kivezetések közötti ellenállás-értékeket, hogy biztosak lehessünk a beavatkozás szükségességét illetően.
A leírás alapján (télen töltögetett akku, kipucolt karburátor) valószínűsíthető, hogy az önindító forgat, a motor kap üzemanyagot, csak épp nem gyújt.
Természetesen fennáll a lehetősége vmi bagatell hibának is (pl. csereérett gyertya/-kábel meg hasonlók). De ezeket remélhetőleg már kizárta a fórumtársunk.
Ha a töltéssel gond volt már korábban is, akkor simán elképzelhető, hogy nem csak az akkut töltő töltőtekercsek gyengélkednek, hanem a gyújtást működtető még további x tekercs is (amennyiben CDI gyújtásos a járgány). Sőt, ha abból indulunk ki, hogy a két henger külön jeladóról megy, akkor szinte csodaszámba megy, hogy egy hengeren sem indul be, hanem látszólag mindkettő sztrájkba kezdett.
Mondjuk a szétszedés előtt érdemes lehet végigmérni a javítási útmutatókban megadott kivezetések közötti ellenállás-értékeket, hogy biztosak lehessünk a beavatkozás szükségességét illetően.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Ezzel 1 nagy gond van! Mint a kocsinál sem javasolt sokkal nagyobb akksit belerakni. A generátornak van egy telyesítménye, max áram. Ha ennél többet "szív" az akksi, olyan mintha zárlat lenne.fgyozo írta:Tiborge!
Töltés már rég haldoklott - ezt miből gondolod?
mi utalt erre?
vagy rámértél műszerrel?
Én a tavaszi indítást régebben egyből autó akksival kezdtem.
AZt kötöttem a motorra egy konkrétan erre a célra készített bika kábellel.
javaslom próbáld ezt.
2 dolog mehet tönkre: Tekercs(generátor) vagy töltés szabályzó. Utobbi jobban bírja.
Amikor megbikázod, beindul aksi ugye rajta marad... Javaslom, ha elindult szedd le mielőbb és menjen a saját belső kmotorakksiról.
Mivel a CDI tápfesz ellátás is ugyan arról a mágnes ill vasmag körön van, egy zárlatos generátor, igen csak elszív némi energiát a CDI tekercseitől. Ezért jó megoldás a kinai CD mely akksiról megy és már 9 v-ról is bika szikrát dobál, oly annyira, hogy bármilyen gyertya is legyen, akár letöröd az egyik elektródát is elindul.
Ha már kap benyát, eggyet fordult és jó a szikra nincs az az Otto szerkezet ami ne indulna be.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
CD
Már veleéig kibelezett téma..
Olcsó, nincs előgyújtás szabűlyzás de lehet hozzá 5ezerér venni:
https://www.aliexpress.com/item/High-Pe ... autifyAB=0
Drágább, jobb, programozható:
https://www.aliexpress.com/item/Digital ... 42130.html
és mindegyikből 2 kell!
Olcsó, nincs előgyújtás szabűlyzás de lehet hozzá 5ezerér venni:
https://www.aliexpress.com/item/High-Pe ... autifyAB=0
Drágább, jobb, programozható:
https://www.aliexpress.com/item/Digital ... 42130.html
és mindegyikből 2 kell!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re-generátor...
Oszy!
A nagyobb akku - nagyobb töltőáram kérdését illetően nem értek egyet veled, legalábbis a CX-ek esetében biztosan nem.
Tudomásom szerint a CX-ekben állandó mágnes általi gerjesztés van. A feszültségszabályozás (pontosabban: az akkumulátor feszültségétől függő töltőáram-szabályozás) pedig olyan módon történik, hogy a felesleges áramot a feszültségszabályzó egyszerűen leviszi testre, a teljesítményt a félvezető elemeken elfűti. Ettől sokkal nagyobb zárlatot a generátornak már készakarva se nagyon lehetne csinálni...
Az állandó mágneses gerjesztés miatt, amennyiben az áramkör zárt (márpedig valamilyen módon, vagy a fesszabályzó-test vonalon keresztül, vagy a fesszabályzó-fogyasztók-test vonalán keresztül MINDIG zárt), a generátor által termelt áram mértéke kizárólag a fordulatszámtól (és a mágnesek "erősségétől") függ.
Ha teljesen rövidre zárod, akkor sem tudsz rajta az adott fordulatszámból következő áramnál nagyobbat áthajtani. Vagyis a generátor számára teljesen mindegy, hogy mekkora a fogyasztók vagy az akku ellenállása, azokon maximum annyi áram fog áthaladni, amennyit a generátor át bír rajtuk küldeni.
A nagyobb akku - nagyobb töltőáram kérdését illetően nem értek egyet veled, legalábbis a CX-ek esetében biztosan nem.
Tudomásom szerint a CX-ekben állandó mágnes általi gerjesztés van. A feszültségszabályozás (pontosabban: az akkumulátor feszültségétől függő töltőáram-szabályozás) pedig olyan módon történik, hogy a felesleges áramot a feszültségszabályzó egyszerűen leviszi testre, a teljesítményt a félvezető elemeken elfűti. Ettől sokkal nagyobb zárlatot a generátornak már készakarva se nagyon lehetne csinálni...
Az állandó mágneses gerjesztés miatt, amennyiben az áramkör zárt (márpedig valamilyen módon, vagy a fesszabályzó-test vonalon keresztül, vagy a fesszabályzó-fogyasztók-test vonalán keresztül MINDIG zárt), a generátor által termelt áram mértéke kizárólag a fordulatszámtól (és a mágnesek "erősségétől") függ.
Ha teljesen rövidre zárod, akkor sem tudsz rajta az adott fordulatszámból következő áramnál nagyobbat áthajtani. Vagyis a generátor számára teljesen mindegy, hogy mekkora a fogyasztók vagy az akku ellenállása, azokon maximum annyi áram fog áthaladni, amennyit a generátor át bír rajtuk küldeni.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Ebben biztos vagy? Olom aksi töltés fesazabalyzos (fesz. generator.)mint a litium, azaz 14.4v. ez esetben. Az aram a merulestol fugg. NiMh es Nicd akksiknal van aramgemeratot. azt h testre köti azt kétlem.... de megnezem a kapcsrajzot.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég