CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Halk(?) a CX?
Norbi!
Minden viszonylagos - ez nem nagy bölcsesség, tudom, de annál igazabb.
A szembeszomszédom azért csodálja a CX-emet, mert "Milyen csendes!" - a maga módján tényleg az. Nem hivalkodó, de finoman használva tényleg zenei a hangja. Erről már írtam korábban a fórumon is, hogy a Transalpináról legurulva azt a motorfékes gurgulázást zenei darabba kellene önteni - egyszerűen magával ragadó a hang, mintha egy nagy orgona szólna.
Sok kihagyás után újra CX-re ültem szombaton. Előtte még a Pan-nal őrjöngtem a Mátrában (hihetetlen, hogy mire képes a kanyarokban egy hárommázsás motor), de annak a visszafogottsága (mármint a hangjának) annyira elkényeztette a füleimet, hogy amikor először felültem a CX-re, és rátekertem a gázt a nyílt úton, olyan érzésem volt, mintha traktoron motoroznék.
Tanulság?
A CX-nek CX-hangja van. Alacsony fordulaton visszafogott pöfögés, részterhelésen fenyegető morgás, terhelve Ducati-verő hörgés. Ha kevesled a hangot, akkor ne húszlóerős tempóban motorozz vele, hanem csavard oda neki, aztán majd megvárod a többieket, és megkérdezheted tőlük, hogy mit tudtak eddig tötymörögni...
Persze mindezt csak az íratja velem, hogy ahány szétvágott CX-et látok, mindig sír a lelkem. Jók ezek a motorok gyárilag, ahogy vannak... Az igazsághoz aztán az is hozzátartozik, hogy a szembeszomszédom elég restül hall, én meg csak az egyik fülemre... De tégy, amit jónak látsz - én szóltam!
Minden viszonylagos - ez nem nagy bölcsesség, tudom, de annál igazabb.
A szembeszomszédom azért csodálja a CX-emet, mert "Milyen csendes!" - a maga módján tényleg az. Nem hivalkodó, de finoman használva tényleg zenei a hangja. Erről már írtam korábban a fórumon is, hogy a Transalpináról legurulva azt a motorfékes gurgulázást zenei darabba kellene önteni - egyszerűen magával ragadó a hang, mintha egy nagy orgona szólna.
Sok kihagyás után újra CX-re ültem szombaton. Előtte még a Pan-nal őrjöngtem a Mátrában (hihetetlen, hogy mire képes a kanyarokban egy hárommázsás motor), de annak a visszafogottsága (mármint a hangjának) annyira elkényeztette a füleimet, hogy amikor először felültem a CX-re, és rátekertem a gázt a nyílt úton, olyan érzésem volt, mintha traktoron motoroznék.
Tanulság?
A CX-nek CX-hangja van. Alacsony fordulaton visszafogott pöfögés, részterhelésen fenyegető morgás, terhelve Ducati-verő hörgés. Ha kevesled a hangot, akkor ne húszlóerős tempóban motorozz vele, hanem csavard oda neki, aztán majd megvárod a többieket, és megkérdezheted tőlük, hogy mit tudtak eddig tötymörögni...
Persze mindezt csak az íratja velem, hogy ahány szétvágott CX-et látok, mindig sír a lelkem. Jók ezek a motorok gyárilag, ahogy vannak... Az igazsághoz aztán az is hozzátartozik, hogy a szembeszomszédom elég restül hall, én meg csak az egyik fülemre... De tégy, amit jónak látsz - én szóltam!
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
18265 Pesta
Én is említettem már korábban h oda vagyok a CX -em hangjától.
Főleg amióta moli -tól ellestem hogy beteszem a kupufogó végébe a csőtakaró korongot.
Azóta csodásan mélyen bugyog is.
A BMW meg sem közelíti ezt a hangélményt.
Én is említettem már korábban h oda vagyok a CX -em hangjától.
Főleg amióta moli -tól ellestem hogy beteszem a kupufogó végébe a csőtakaró korongot.
Azóta csodásan mélyen bugyog is.
A BMW meg sem közelíti ezt a hangélményt.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta,
mindig öröm olvasni a hozzászólásaid, igazad van ebben az esetben is, szép a hangja, mikor állóhelyben játszok a gázzal, tényleg nagyon jó, mikor motorfékben is visszagurgulázik, csak halk...
ha lassan megyek, 20Le-s tempóban , akkor halk, ha gyorsabban, elnyomja a szélzaj
ill. az is igaz, nagyon ritkán szoktam pörgetni, ált. 3-4ezer között felváltok, pedig efölött megjön a hangja
fgyozo, erről a korongról lehet tudni több infót? képet esetleg?
mindig öröm olvasni a hozzászólásaid, igazad van ebben az esetben is, szép a hangja, mikor állóhelyben játszok a gázzal, tényleg nagyon jó, mikor motorfékben is visszagurgulázik, csak halk...
ha lassan megyek, 20Le-s tempóban , akkor halk, ha gyorsabban, elnyomja a szélzaj
ill. az is igaz, nagyon ritkán szoktam pörgetni, ált. 3-4ezer között felváltok, pedig efölött megjön a hangja
fgyozo, erről a korongról lehet tudni több infót? képet esetleg?
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
1826-ra cznorbert
Bárhol veszel egy csaptakaró korongot (rozetta).
Akkorát úgy sem kapsz mint a kupuf vége, de keress olyat ami a legjobban megközelíti.
Én talán 82 cm -t találtam.
A kipuf végébe fúrsz 2-3 lukat, úgy simán merőlegesen.
A krong szélét megvagdosod és kihajtogatod hogy amennyire csak lehet töltse ki a kipuf végét.
Majd a kupuf végébe fúrt lyukakon keresztül kifúrod a csaptakarót is.
3,2mm -es fúró javasolt.
Ha megvannak a lyukak akkor simán szegeccsel rögzíted a korongot a lukakon keresztül a kipuf végébe.
Ettől a kipuf is szép lesz ha hátulról bele nézel a csőbe, a hangja pedig egy egészen különleges karakterisztikát, túnust kap ettől.
Meg kell jegyezzem hogy C kupufról beszélek.
Tudtommal az A,B, E az másabb, nagyobb.
Közben körbe néztem.
Ez tűnik a legjobbnak:
https://www.gepeszcentrum.hu/kludi_sarg ... rd=Rozetta
Bárhol veszel egy csaptakaró korongot (rozetta).
Akkorát úgy sem kapsz mint a kupuf vége, de keress olyat ami a legjobban megközelíti.
Én talán 82 cm -t találtam.
A kipuf végébe fúrsz 2-3 lukat, úgy simán merőlegesen.
A krong szélét megvagdosod és kihajtogatod hogy amennyire csak lehet töltse ki a kipuf végét.
Majd a kupuf végébe fúrt lyukakon keresztül kifúrod a csaptakarót is.
3,2mm -es fúró javasolt.
Ha megvannak a lyukak akkor simán szegeccsel rögzíted a korongot a lukakon keresztül a kipuf végébe.
Ettől a kipuf is szép lesz ha hátulról bele nézel a csőbe, a hangja pedig egy egészen különleges karakterisztikát, túnust kap ettől.
Meg kell jegyezzem hogy C kupufról beszélek.
Tudtommal az A,B, E az másabb, nagyobb.
Közben körbe néztem.
Ez tűnik a legjobbnak:
https://www.gepeszcentrum.hu/kludi_sarg ... rd=Rozetta
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:44
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Megvolt a muszaki vizsga es az elso forgalomba helyezes. Cirka 5 oramba telt. Ellenben nagyon kellemesen csalodtam a motoros tarsadalomban (nem mintha eddig amugy problemam lett volna). Na, de ami egy ilyen NKH allomason tortenik az meg viccnek is rossz Ha nem haragszotok megosztom a tortenetem.
Ma delutan 3-ra kaptam idopontot. Szereztem egy trailert, itthon ket plusz palloval szepen felmotoroztam ra, lekotoztem egyedul, gondoltam, majd ott az allomason beallok, aztan segit valaki leszedni, mert pallokat mar nem tudtam vinni. Hja, hat be sem engedtek. Elkuldtek, hogy ahol talalok helyet alljak meg, aztan motorozzak vissza. Ja, rendszam, meg papirok nelkul... Ekkor 2 ora volt, gondoltam jobb, ha hamarabb odamegyek. Par utcaval odebb talaltam helyet, gondoltam majd leszolitok valakit, hogy segitsen letolni a gepet. Nem kellett. Megallt egy idosebb fazon, nezte a motort, aztan kibokte, hogy "ez azert mar nem mai csirke" Ha' mondom, 81-es. Es egyebkent, ha mar igy megallt, nem segitene leszedni? Segitett. Kozben beszelgettunk az enyemrol, neki meg valami Kawaja volt, eldiskuraltunk. Aztan beinditottam, hogy megmutassam a hangjat. Tetszett neki. Huztam par kover gazt is. Egy perc mulva kijott egy idosebb srac egy kozeli hazbol, hogy hat akkor mi is volt ez a hang. Meg hogy gratulaljon, mert ez egy ilyen csoda motor. Vele is beszelgettunk egy par percet. Mar kezdtem azt gondolni, hogy el fogok kesni Ja es felajanlotta, hogy segit felrakni, ha meg itthon lesz, amikor vegzek. Nem vegeztem addig.
Na ezek utan beertem 3 korul. Innet egyszeru volt a menet. Egyetlen ugyintezo volt, aki beszedte az iratokat, rendezte, iktatta, bevitte a rendszerbe, mittomen, meg beszedte erte a penzt. Fel 5re vegeztunk is, mehettem az allomasra. Volt 7 motor, meg kismillio auto. A nepperek voltak mindig az elsok, a motorok meg mintha buntiben lettek volna, mert vegul este 7 re vegeztunk. Ja, es egyetlen jomunkasember volt, aki az osszes autot es motort atvizsgalta. Szoval lassan teltek az orak...
Viszont erosen beparaztam, mert eddig neha elofordult, hogy az index rele meggajdult es villogas helyett, csak berregett es folyamatosan eget, de eddig mindig meggyogyult. Na, talan mert sokat volt a napon a motor, richtig most adta meg magat. Probaltam jaratni, hatha megjavul, de hol mukodott, hol nem, de inkabb nem. Szoval lepnem kellett. Amikor a jomunkasember atvizsgalta a gepet es megkert, hogy kapcsoljam be az indexet, akkor bekapcsoltam persze, de az ujjammal gyorsan ki-be kapcsolgattam, mitha normalisan mukodott volna, kozben a testemmel takartam a kezem. Megette. Szoval igy sikerult a vizsgan atmennem Egyuttal keresek index relet eladot, hol tudok venni? Amugy egeszen maskepp viselkedett velem meg a motorommal, mint masokeval,(elottem ket motort is meghuzott, meg meg kettobe belekotott, alig akarta atengedni oket) latszott, hogy ertekeli a masinat.
Kozben megismerkedtem par motorossal es az egyikuk eljott velem a trailerhez a vegen es meg segitett felpakolni a motort, mielott elkapott volna minket a zuhe.
Roviden ennyi, izgalmas volt az elso napom a nagymotorozas vilagaban. Soha tobbet nem megyek a Vas Gereben utcai NKH allomasra, es masoknak sem ajanlom
ezek a papirjaim vannak most:
- Jarmu muszaki adatlap
- Muszaki vizsgalati bizonyitvany
- Egyedi forgalomba helyezesi engedely
- Minosito lap
Megyek a tobbi helyre, ahogy Pesta mondta.
Szep estet.
Megvolt a muszaki vizsga es az elso forgalomba helyezes. Cirka 5 oramba telt. Ellenben nagyon kellemesen csalodtam a motoros tarsadalomban (nem mintha eddig amugy problemam lett volna). Na, de ami egy ilyen NKH allomason tortenik az meg viccnek is rossz Ha nem haragszotok megosztom a tortenetem.
Ma delutan 3-ra kaptam idopontot. Szereztem egy trailert, itthon ket plusz palloval szepen felmotoroztam ra, lekotoztem egyedul, gondoltam, majd ott az allomason beallok, aztan segit valaki leszedni, mert pallokat mar nem tudtam vinni. Hja, hat be sem engedtek. Elkuldtek, hogy ahol talalok helyet alljak meg, aztan motorozzak vissza. Ja, rendszam, meg papirok nelkul... Ekkor 2 ora volt, gondoltam jobb, ha hamarabb odamegyek. Par utcaval odebb talaltam helyet, gondoltam majd leszolitok valakit, hogy segitsen letolni a gepet. Nem kellett. Megallt egy idosebb fazon, nezte a motort, aztan kibokte, hogy "ez azert mar nem mai csirke" Ha' mondom, 81-es. Es egyebkent, ha mar igy megallt, nem segitene leszedni? Segitett. Kozben beszelgettunk az enyemrol, neki meg valami Kawaja volt, eldiskuraltunk. Aztan beinditottam, hogy megmutassam a hangjat. Tetszett neki. Huztam par kover gazt is. Egy perc mulva kijott egy idosebb srac egy kozeli hazbol, hogy hat akkor mi is volt ez a hang. Meg hogy gratulaljon, mert ez egy ilyen csoda motor. Vele is beszelgettunk egy par percet. Mar kezdtem azt gondolni, hogy el fogok kesni Ja es felajanlotta, hogy segit felrakni, ha meg itthon lesz, amikor vegzek. Nem vegeztem addig.
Na ezek utan beertem 3 korul. Innet egyszeru volt a menet. Egyetlen ugyintezo volt, aki beszedte az iratokat, rendezte, iktatta, bevitte a rendszerbe, mittomen, meg beszedte erte a penzt. Fel 5re vegeztunk is, mehettem az allomasra. Volt 7 motor, meg kismillio auto. A nepperek voltak mindig az elsok, a motorok meg mintha buntiben lettek volna, mert vegul este 7 re vegeztunk. Ja, es egyetlen jomunkasember volt, aki az osszes autot es motort atvizsgalta. Szoval lassan teltek az orak...
Viszont erosen beparaztam, mert eddig neha elofordult, hogy az index rele meggajdult es villogas helyett, csak berregett es folyamatosan eget, de eddig mindig meggyogyult. Na, talan mert sokat volt a napon a motor, richtig most adta meg magat. Probaltam jaratni, hatha megjavul, de hol mukodott, hol nem, de inkabb nem. Szoval lepnem kellett. Amikor a jomunkasember atvizsgalta a gepet es megkert, hogy kapcsoljam be az indexet, akkor bekapcsoltam persze, de az ujjammal gyorsan ki-be kapcsolgattam, mitha normalisan mukodott volna, kozben a testemmel takartam a kezem. Megette. Szoval igy sikerult a vizsgan atmennem Egyuttal keresek index relet eladot, hol tudok venni? Amugy egeszen maskepp viselkedett velem meg a motorommal, mint masokeval,(elottem ket motort is meghuzott, meg meg kettobe belekotott, alig akarta atengedni oket) latszott, hogy ertekeli a masinat.
Kozben megismerkedtem par motorossal es az egyikuk eljott velem a trailerhez a vegen es meg segitett felpakolni a motort, mielott elkapott volna minket a zuhe.
Roviden ennyi, izgalmas volt az elso napom a nagymotorozas vilagaban. Soha tobbet nem megyek a Vas Gereben utcai NKH allomasra, es masoknak sem ajanlom
ezek a papirjaim vannak most:
- Jarmu muszaki adatlap
- Muszaki vizsgalati bizonyitvany
- Egyedi forgalomba helyezesi engedely
- Minosito lap
Megyek a tobbi helyre, ahogy Pesta mondta.
Szep estet.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
18272 Gaborvrg
Örömmel nyugtázom az élményed.
Azt javaslom ha már veszel, akkor terhelés független indexrelét vegyél.
Az akár majd a LED -es indexhez is jó lesz.
Nincs benne mechanika így igazán talán annyira tönkre sem fog menni.
Oszy talán majd linkel be neked h miről beszélek.
Nekem is Ő vett.
Örömmel nyugtázom az élményed.
Azt javaslom ha már veszel, akkor terhelés független indexrelét vegyél.
Az akár majd a LED -es indexhez is jó lesz.
Nincs benne mechanika így igazán talán annyira tönkre sem fog menni.
Oszy talán majd linkel be neked h miről beszélek.
Nekem is Ő vett.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: LED-es index
Urak!
LED-es index témában - csak, hogy feledésbe ne merüljön, amit már leírtam korábban is: a generátor szempontjából semmi jelentősége, hogy izzós indexet hajt-e meg, vagy a kisfogyasztású LED miatt a feszültségszabályzót fűti éppen.
Tehát, a LED-es index ilyen szempontból nem hoz előnyt.
Ugyanakkor: nemrégiben megelőzött egy motoros egy faluban, majd 2-300 méter múlva befordult balra egy mellékutcába. Autóval voltam, szemből sütött a Nap, csak onnan érzékeltem, hogy be fog fordulni, hogy behúzódott a terelővonal mellé, és már dőlt is bele a kanyarba.
Ugyanez a szitu a másik irányból már sokkal érdekesebb lehetett volna (pláne, ha szembe süt a Nap), ugyanis az indexét kb. akkor láttam villogni, amikor már kb. 5m-re voltam tőle. LED-es, gagyi minőségű (szándékosan nem merek "kínait" írni, mert már lehet, hogy ők is jobbat csinálnak!) index volt.
Ahhoz képest, hogy a motorosnak az élete múlhat rajta, hogy észreveszik-e időben a kanyarodási szándékát, nem biztos, hogy érdemes a kétes fényerejű LED-essel kínlódni. A lényeg: csak olyan LED-es lámpát (főleg indexet, féklámpát) szereljetek fel, amelyiknek a fényereje legalább az izzóséval egyenértékű!
LED-es index témában - csak, hogy feledésbe ne merüljön, amit már leírtam korábban is: a generátor szempontjából semmi jelentősége, hogy izzós indexet hajt-e meg, vagy a kisfogyasztású LED miatt a feszültségszabályzót fűti éppen.
Tehát, a LED-es index ilyen szempontból nem hoz előnyt.
Ugyanakkor: nemrégiben megelőzött egy motoros egy faluban, majd 2-300 méter múlva befordult balra egy mellékutcába. Autóval voltam, szemből sütött a Nap, csak onnan érzékeltem, hogy be fog fordulni, hogy behúzódott a terelővonal mellé, és már dőlt is bele a kanyarba.
Ugyanez a szitu a másik irányból már sokkal érdekesebb lehetett volna (pláne, ha szembe süt a Nap), ugyanis az indexét kb. akkor láttam villogni, amikor már kb. 5m-re voltam tőle. LED-es, gagyi minőségű (szándékosan nem merek "kínait" írni, mert már lehet, hogy ők is jobbat csinálnak!) index volt.
Ahhoz képest, hogy a motorosnak az élete múlhat rajta, hogy észreveszik-e időben a kanyarodási szándékát, nem biztos, hogy érdemes a kétes fényerejű LED-essel kínlódni. A lényeg: csak olyan LED-es lámpát (főleg indexet, féklámpát) szereljetek fel, amelyiknek a fényereje legalább az izzóséval egyenértékű!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Indexrelé:
Az enyém csütörtökön adta meg magát, pénteken bementem az első autósboltba és vettem 3 lábas, talán 180w relét (nagares v vmi ilyesmi). Működik, remélem nem lesz vele baj egy ideig
Az enyém csütörtökön adta meg magát, pénteken bementem az első autósboltba és vettem 3 lábas, talán 180w relét (nagares v vmi ilyesmi). Működik, remélem nem lesz vele baj egy ideig
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hali mindenkinek!
A led-es izzóval kapcsolatban csak annyit, hogy én a féklámpa izzó cseréjét sem ajánlom. Én cseréltem, és azt tapasztaltam, hogy az első fékezés után kigyulladt a gyújtás visszajelző lámpa. Mint az a fórumon a szakik leírták,ez egy biztonsági mechanizmus, és azért ég a hibajelző, mivel nincs meg az áramkör, és úgy érzékeli hiba van a töltésben.
Feri
A led-es izzóval kapcsolatban csak annyit, hogy én a féklámpa izzó cseréjét sem ajánlom. Én cseréltem, és azt tapasztaltam, hogy az első fékezés után kigyulladt a gyújtás visszajelző lámpa. Mint az a fórumon a szakik leírták,ez egy biztonsági mechanizmus, és azért ég a hibajelző, mivel nincs meg az áramkör, és úgy érzékeli hiba van a töltésben.
Feri
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Feri!
Ez a te motorodon van csak így, mert azon van ilyen féklámpaizzó-ellenőrző áramkör. Ugyanez érvényes a CX650C-re is, de pl. 650E-n már nincs ilyen, és akinek nincs ilyen, annak sem fog bejelezni egy rossz hátsó féklámpa miatt a piros lámpa.
Egy minőségi, biztonságos lámpaszett LED-ből nem filléres holmi. Tehát csak az vegyen ilyesmit, aki erre van ráizgulva, mert mint írtam, semmi egyéb haszna nincs - azon kívül, hogy jó esetben "sose" fog kiégni. Hozzá is tenném gyorsan, hogy motoros pályafutásom során nem emlékszek rá, hogy lámpacsere miatt kellett volna megállnom. Természetesen izzót kellett már cserélnem (otthon, a garázsban), de azt is kb. egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor.
Ez a te motorodon van csak így, mert azon van ilyen féklámpaizzó-ellenőrző áramkör. Ugyanez érvényes a CX650C-re is, de pl. 650E-n már nincs ilyen, és akinek nincs ilyen, annak sem fog bejelezni egy rossz hátsó féklámpa miatt a piros lámpa.
Egy minőségi, biztonságos lámpaszett LED-ből nem filléres holmi. Tehát csak az vegyen ilyesmit, aki erre van ráizgulva, mert mint írtam, semmi egyéb haszna nincs - azon kívül, hogy jó esetben "sose" fog kiégni. Hozzá is tenném gyorsan, hogy motoros pályafutásom során nem emlékszek rá, hogy lámpacsere miatt kellett volna megállnom. Természetesen izzót kellett már cserélnem (otthon, a garázsban), de azt is kb. egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor.
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég