CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
CXKoPi!
Az a helyzet, hogy én még messze vagyok az 5. X-em betöltésétől is, de a Pan-nal nekem is küzdenem kell. Alapból 290kg. Egyelőre azt vallom, hogy amikor meg kell vele "küzdenem", akkor magázódunk - egy ekkora motornak kijár a tisztelet, ha másért nem, hát azért, hogy ha egy balul sikerült manőver eredményeképp a kerekein kívül más "testrészével" is földet érne, ne érezzem magam (annyira) balféknek - végülis nem egy Babetta gyűrt le!
Nagyon meg kell gondolni, hogy miként mozgatom, mert ha nagyon magamra engedem dőlni, akkor könnyen találhatom magam abban a helyzetben, hogy "okos enged"... Ha meg a túlsó oldalra indulna meg, azt pláne képtelenség megfogni.
Menet közben viszont már pajtások vagyunk. Hiába nehéz mint a dög, jól manőverezhető, jóindulatú, és olyan stabil, hogy utána a CX-re visszaülve eleinte az az érzésem, hogy az mindjárt szétesik alattam.
Ha már te is felvetetted: vezetéstechnikai tréning.
Én eddig kettőn voltam: a Hondánál 2013-ban, meg a múlt hónapban a RILI-nél. Utóbbi olcsóbb, de saját motort kell vinned, nem adnak - de legalább nem egy 600-as "gyerekmotoron" kínoznak... Nem akarom egyiket sem túldimenzionálni, de semmiképpen nem haszontalanok. Szerintem pár évente érdemes egyre elmenni. Nomeg az sem árt, hogy ha időnként szakítasz magadnak időt arra, hogy a motor kezelését gyakorold egy csekély forgalmú parkolóban, szervízúton, stb. Én is ezt teszem: párnaponta kijárok egy erre a célra "rendszeresített" Pan-nal (nem vagyok Alfonzó, de van másik!) a mögöttünk levő szervízútra, és olyan manővereket gyakorlok, amiket eleinte kínlódva tudtam csak megcsinálni - most meg már egy kézzel is! Mondjuk a nagyképűségnek legalább a látszatát mellőzendő le kell írjam, hogy egy ilyen gyakorlás kb. 20-40 perce után mindig(!) facsarható a víz a pólómból.
A RILI-seknél hallottam, hogy "izommemóriába" kell tenni bizonyos dolgokat, és hajlok rá, hogy én is így gondoljam.
Vannak olyan helyzetek, amiket rutinból kell a motorosnak végeznie, különben az ösztönök, a gondolkodás, meg a félelem megtöri a manőver menetét - márpedig egy kanyarban a legrosszabbak között van az elterelődő figyelem, a hirtelen, pánikszerű terhelésváltás, a kizökkenés (ez utóbbit a motor könnyen látszólag irányíthatatlanná válással "díjazhatja"). Egy ilyen tréningen valószínűleg kibővülnek a határaid (hacsak nem voltál eddig is vérprofi motoros), és kicsit nyugodtabban, magabiztosabban, biztonságosabban fogsz motorozni.
Nem állítom, hogy "aprópénz" a tréning díja (ezért is nem megyek gyakrabban), de azt igen, hogy érdemes magadra ilyen téren is áldozni - ennyi idő, "jutalom" neked is kijár, főleg, ha a biztonságod, biztonságotok érdekében teszed.
Az a helyzet, hogy én még messze vagyok az 5. X-em betöltésétől is, de a Pan-nal nekem is küzdenem kell. Alapból 290kg. Egyelőre azt vallom, hogy amikor meg kell vele "küzdenem", akkor magázódunk - egy ekkora motornak kijár a tisztelet, ha másért nem, hát azért, hogy ha egy balul sikerült manőver eredményeképp a kerekein kívül más "testrészével" is földet érne, ne érezzem magam (annyira) balféknek - végülis nem egy Babetta gyűrt le!
Nagyon meg kell gondolni, hogy miként mozgatom, mert ha nagyon magamra engedem dőlni, akkor könnyen találhatom magam abban a helyzetben, hogy "okos enged"... Ha meg a túlsó oldalra indulna meg, azt pláne képtelenség megfogni.
Menet közben viszont már pajtások vagyunk. Hiába nehéz mint a dög, jól manőverezhető, jóindulatú, és olyan stabil, hogy utána a CX-re visszaülve eleinte az az érzésem, hogy az mindjárt szétesik alattam.
Ha már te is felvetetted: vezetéstechnikai tréning.
Én eddig kettőn voltam: a Hondánál 2013-ban, meg a múlt hónapban a RILI-nél. Utóbbi olcsóbb, de saját motort kell vinned, nem adnak - de legalább nem egy 600-as "gyerekmotoron" kínoznak... Nem akarom egyiket sem túldimenzionálni, de semmiképpen nem haszontalanok. Szerintem pár évente érdemes egyre elmenni. Nomeg az sem árt, hogy ha időnként szakítasz magadnak időt arra, hogy a motor kezelését gyakorold egy csekély forgalmú parkolóban, szervízúton, stb. Én is ezt teszem: párnaponta kijárok egy erre a célra "rendszeresített" Pan-nal (nem vagyok Alfonzó, de van másik!) a mögöttünk levő szervízútra, és olyan manővereket gyakorlok, amiket eleinte kínlódva tudtam csak megcsinálni - most meg már egy kézzel is! Mondjuk a nagyképűségnek legalább a látszatát mellőzendő le kell írjam, hogy egy ilyen gyakorlás kb. 20-40 perce után mindig(!) facsarható a víz a pólómból.
A RILI-seknél hallottam, hogy "izommemóriába" kell tenni bizonyos dolgokat, és hajlok rá, hogy én is így gondoljam.
Vannak olyan helyzetek, amiket rutinból kell a motorosnak végeznie, különben az ösztönök, a gondolkodás, meg a félelem megtöri a manőver menetét - márpedig egy kanyarban a legrosszabbak között van az elterelődő figyelem, a hirtelen, pánikszerű terhelésváltás, a kizökkenés (ez utóbbit a motor könnyen látszólag irányíthatatlanná válással "díjazhatja"). Egy ilyen tréningen valószínűleg kibővülnek a határaid (hacsak nem voltál eddig is vérprofi motoros), és kicsit nyugodtabban, magabiztosabban, biztonságosabban fogsz motorozni.
Nem állítom, hogy "aprópénz" a tréning díja (ezért is nem megyek gyakrabban), de azt igen, hogy érdemes magadra ilyen téren is áldozni - ennyi idő, "jutalom" neked is kijár, főleg, ha a biztonságod, biztonságotok érdekében teszed.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Norbi!cznorbert írta:Pesta, ez jó volt
Örülök, ha tetszett!
Szerettem volna emberi gondolatokat a képernyőre vinni - hiszen elsősorban emberek vagyunk. Az már kicsit csavar egyet a helyzeten, hogy egy motoros miként helyezheti háttérbe azt a hobbiját, amely körül szinte az élete forog. De valahogy be kell látni, hogy a motor nem létkérdés. Hasonlóan éreztem magam én is kb. 25-26 évesen, amikor már motorozgattam, de egy nagyon banális baleset miatt eltört a könyököm, és egy ideig abban se voltam biztos, hogy valaha ki tudom még jobb kézzel törölni...
Akkoriban én is azt éreztem, hogy ennyi volt a motorozás. De nem eszik olyan forrón a kását...!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Cxkopi,Pesta!
Pesta, ez tényleg jó volt!
Az öregedés elleni szer amit Cxkopi barátunk keres, az a Virago535. Stílus ide, csopper oda, nagyon jó motor.
Esetleg egy kabrijó, mint Gyulabácsinak?
Üdv.:moli
Pesta, ez tényleg jó volt!
Az öregedés elleni szer amit Cxkopi barátunk keres, az a Virago535. Stílus ide, csopper oda, nagyon jó motor.
Esetleg egy kabrijó, mint Gyulabácsinak?
Üdv.:moli
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Nem tudom ti, hogy vagytok ezzel, de én egre fiatalabb és csínosabb vagyok.
Ezért Kedden ezt vettem: U.I.: CX marad! Az örök és fáradhatatlan!
Ezért Kedden ezt vettem: U.I.: CX marad! Az örök és fáradhatatlan!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Matek:
MV Augusta váz+Suzuki TL1000 blokk +Ducati Monster tervezője = Cagiva Raptor 1000.
1000cc/V2
Gyárilag 110 paci/190 kg.
Még szokjuk egymést, ismerkedünk.
MV Augusta váz+Suzuki TL1000 blokk +Ducati Monster tervezője = Cagiva Raptor 1000.
1000cc/V2
Gyárilag 110 paci/190 kg.
Még szokjuk egymést, ismerkedünk.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Hajrá, az ismerkedés mindig izgalmas.
Azt hiszem a tűz rátételét azrét nagyobb tisztelettel kell csinálni, mint a Cx-nél.
Hasonló cipőben járok, csak én a gimis poszter 3d-s garázsba varázsolásaként 900RR-rel szemezek.
Azt hiszem a tűz rátételét azrét nagyobb tisztelettel kell csinálni, mint a Cx-nél.
Hasonló cipőben járok, csak én a gimis poszter 3d-s garázsba varázsolásaként 900RR-rel szemezek.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Raptor
Szia Oszy!
Látom, neked is megnőtt a "teljesítményigényed"!
De te legalább nem egy "dögunalmas" négyhengerest vettél, mint én, hanem vmi élménymotort.
Azért ennél már észnél kell lenni, nem mindegy, hogy mennyire engeded el a gázt menet közben - vagy tévedek? Brutális motorfék lehet rajta, a közben kiokádott hangról nem is beszélve.
Mindenesetre (némi irigységgel) javaslom, hogy különíts el egy perselyt, amire ráírod: "lánc, gumi, olaj"! Érdekes lesz utána a CX-re átülnöd.
Használd egészséggel!
Látom, neked is megnőtt a "teljesítményigényed"!
De te legalább nem egy "dögunalmas" négyhengerest vettél, mint én, hanem vmi élménymotort.
Azért ennél már észnél kell lenni, nem mindegy, hogy mennyire engeded el a gázt menet közben - vagy tévedek? Brutális motorfék lehet rajta, a közben kiokádott hangról nem is beszélve.
Mindenesetre (némi irigységgel) javaslom, hogy különíts el egy perselyt, amire ráírod: "lánc, gumi, olaj"! Érdekes lesz utána a CX-re átülnöd.
Használd egészséggel!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CBR900RR
Balu!
Egy ismerősömnek van egy 900RR-je. Ha jól rémlik, '97-ből.
Nagyon patent motor, nagyon szépen jár, erő van benne dögivel, de nem kezelhetetlen.
Viszont:
- erősen sportmotoros felépítmény, ennek megfelelően kis sebességnél korlátozott manőverezhetőség, "tökönülős" üléspozíció
- a CX-szel körbeendúrózom (rosszabb utakon) Erdélyben, míg ő szenved a sportos rugózás és ülés miatt
- ugyanolyan útvonal és hajtás esetén kb. 1 literrel többet fogyaszt 100km-en, mint a CX650E
Nem lebeszélni akarlak róla, csak tudatosítani, hogy annak is megvan a maga "élettere", közel sem olyan univerzális, mint a CX.
Egy ismerősömnek van egy 900RR-je. Ha jól rémlik, '97-ből.
Nagyon patent motor, nagyon szépen jár, erő van benne dögivel, de nem kezelhetetlen.
Viszont:
- erősen sportmotoros felépítmény, ennek megfelelően kis sebességnél korlátozott manőverezhetőség, "tökönülős" üléspozíció
- a CX-szel körbeendúrózom (rosszabb utakon) Erdélyben, míg ő szenved a sportos rugózás és ülés miatt
- ugyanolyan útvonal és hajtás esetén kb. 1 literrel többet fogyaszt 100km-en, mint a CX650E
Nem lebeszélni akarlak róla, csak tudatosítani, hogy annak is megvan a maga "élettere", közel sem olyan univerzális, mint a CX.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Köszönöm Pesta,! Ez így igaz ahogy mondod. Mig a CX et lenyeleztem egyből sebesség valtaskor, erről hamar le is kellett szoknom.
Szerencsére nagy a gáz út, igy lehet finoman adagolni. A 4 hengeres sem u almas. Minden vasnak megvan a varázsa.
Jo vele menni. Kényelmes. Annak ellenére, higy "nincs" eleje, 130 ig semmi szél. Nem hittem az eladónak, de hazafele nyitott bukoval jottem sokat. olyan rejtett legterelok vannak... hihetetlen.
Ami a perselyt illeti, nagyon igy van.. Már az is nehéz, h naponta olajoznom mell. Utobbi 18 evben karsanisom volt csak. Simson AVO 425T aztán a CX.
Úgy érzem felnőttem egy agyobbhoz. A CXet imádom és marad.
Igen Balu, ahogy mondod. Ne habozz, vágj bele. Ezzel is lehet lassan menni. (de minek?)
De ésszel, elvezem a lovakat.
Szerencsére nagy a gáz út, igy lehet finoman adagolni. A 4 hengeres sem u almas. Minden vasnak megvan a varázsa.
Jo vele menni. Kényelmes. Annak ellenére, higy "nincs" eleje, 130 ig semmi szél. Nem hittem az eladónak, de hazafele nyitott bukoval jottem sokat. olyan rejtett legterelok vannak... hihetetlen.
Ami a perselyt illeti, nagyon igy van.. Már az is nehéz, h naponta olajoznom mell. Utobbi 18 evben karsanisom volt csak. Simson AVO 425T aztán a CX.
Úgy érzem felnőttem egy agyobbhoz. A CXet imádom és marad.
Igen Balu, ahogy mondod. Ne habozz, vágj bele. Ezzel is lehet lassan menni. (de minek?)
De ésszel, elvezem a lovakat.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 104
- Csatlakozott: 2010.02.19., pén. 15:56
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok. Lassan menni csak lekapcsolt motorral lehet szerintem !
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég