Túra
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Túra
Maclas!maclas írta:f.gyozo! Szia hol gurulusz Erdélyben "jóval" 100 fölött!???
Nincs "jóval". Legalábbis én nem látom. "Tartósan" van.
Más kérdés, hogy Győző mit akar ezzel. Kiszáguldani, ott egy kicsit örömködni, aztán haza?
Szerintem a CX is elég lehet, ha csak a tempó a kérdés. Legalábbis a 100-as "limitet" az is megüti.
Szóval ezen gondolatmenet alapján a Győző által megfogalmazott kritériumot diszkriminatívnak tartom - más kérdés, hogy a CX-ekre ez nem feltétlenül jelent korlátozást...
(A legutóbbi Transalpina-utam volt ilyen: kimotoroztam oda csak a Transalpina kedvéért, 2 nap múlva már újra otthon voltam. De egy ilyen villámmotorozás nem azt adja, mint egy többnapos, pihenéssel is felérő örömmotorozás.)
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Kapcsolat:
Re: Túra
Igen, a kérdés szerintem is az, hogy melyik szakaszra értelmezzük a nagyobb tempót. Autópályán 180-as tempót menni nem jó a cx, de a 130-140 et biztosan hozza az is. A hátrányát esetleg az országúti előzéseknél látnám, mert azért nem úgy ugrik 100-ról 140-re, mint egy nagyobb jószág, így be lehet vele ragadni jobban a sorba...Pesta írta:Maclas!maclas írta:f.gyozo! Szia hol gurulusz Erdélyben "jóval" 100 fölött!???
Nincs "jóval". Legalábbis én nem látom. "Tartósan" van.
Más kérdés, hogy Győző mit akar ezzel. Kiszáguldani, ott egy kicsit örömködni, aztán haza?
Szerintem a CX is elég lehet, ha csak a tempó a kérdés. Legalábbis a 100-as "limitet" az is megüti.
Szóval ezen gondolatmenet alapján a Győző által megfogalmazott kritériumot diszkriminatívnak tartom - más kérdés, hogy a CX-ekre ez nem feltétlenül jelent korlátozást...
(A legutóbbi Transalpina-utam volt ilyen: kimotoroztam oda csak a Transalpina kedvéért, 2 nap múlva már újra otthon voltam. De egy ilyen villámmotorozás nem azt adja, mint egy többnapos, pihenéssel is felérő örömmotorozás.)
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: 100+km/h tempó Erdélyben
Balu!
Tény, hogy idegesítő tud lenni, amikor az ember hosszú percekig tötymörög egy sorban, mert ki kell várnia a megfelelő alkalmat az előzésre.
A magam részéről pláne nem vagyok híve a beláthatatlan kanyarokban való előzésnek. Sose tudhatod, hogy nem egy busz jön-e éppen szembe, ami bizonyára nem fog a két szép szemedért mögötte 30 emberrel lehúzódni az árokba...
Ha már azon a pár percen múlik az időzítés, akkor az már nem motorozás, hanem egy stresszes út, rossz időbeosztással. És ha már stressz, akkor inkább így:
https://kanyarfoto.com/static/photos/5/ ... 330e8f.jpg
Tudom, a nagy motorok "nagyot lépnek", de éppannyira meglepő helyzetbe kerülhet a motoros egy +60km/h-val befejezni készülő előzés végén, ha kilép elé egy őz, medve, vagy mittudomén, vagy egyszerűen csak nem veszi észre időben, hogy kereszteződés jön...
A kanyarfotóhoz: amint látjátok, én is szeretem néha a tempót. De a hétvégén kaptam ízelítőt egy vadonatúj DL650 V-Strom produckiójából, ami papíron feleannyi lóerős sincs, mint az XX-em. Szóval nem minden a lóerő. Ráadásul egy "elhízott" túramotorral nagyot kell fékezni, hogy tényleg megálljon...
Tanulság? Számomra az, hogy tisztelni kell a "kisebb" motorokat is, és tudomásul kell venni, hogy az elmúlt 10-20 évben is nagyot fejlődött a motorok technikája - de az emberek nagyjából ugyanolyanok (vagyis nem vagyunk mindenhatók).
Peace!
Tény, hogy idegesítő tud lenni, amikor az ember hosszú percekig tötymörög egy sorban, mert ki kell várnia a megfelelő alkalmat az előzésre.
A magam részéről pláne nem vagyok híve a beláthatatlan kanyarokban való előzésnek. Sose tudhatod, hogy nem egy busz jön-e éppen szembe, ami bizonyára nem fog a két szép szemedért mögötte 30 emberrel lehúzódni az árokba...
Ha már azon a pár percen múlik az időzítés, akkor az már nem motorozás, hanem egy stresszes út, rossz időbeosztással. És ha már stressz, akkor inkább így:
https://kanyarfoto.com/static/photos/5/ ... 330e8f.jpg
Tudom, a nagy motorok "nagyot lépnek", de éppannyira meglepő helyzetbe kerülhet a motoros egy +60km/h-val befejezni készülő előzés végén, ha kilép elé egy őz, medve, vagy mittudomén, vagy egyszerűen csak nem veszi észre időben, hogy kereszteződés jön...
A kanyarfotóhoz: amint látjátok, én is szeretem néha a tempót. De a hétvégén kaptam ízelítőt egy vadonatúj DL650 V-Strom produckiójából, ami papíron feleannyi lóerős sincs, mint az XX-em. Szóval nem minden a lóerő. Ráadásul egy "elhízott" túramotorral nagyot kell fékezni, hogy tényleg megálljon...
Tanulság? Számomra az, hogy tisztelni kell a "kisebb" motorokat is, és tudomásul kell venni, hogy az elmúlt 10-20 évben is nagyot fejlődött a motorok technikája - de az emberek nagyjából ugyanolyanok (vagyis nem vagyunk mindenhatók).
Peace!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Kapcsolat:
Re: Túra
Remélem nem értettetek félre, én a "megfontolt" (vagy lassú) motorosok táborát erősítem, nem vállalok rizikós előzést, kanyartempót stb.
Pusztán a cx-nem cx túra felvetésre írtam, hogy a tartósan 100 felett megy a cx-el is, viszont kevésbé stresszes egy nagyobb teljesítményű motorral lehúzni Bp-ről Debrecenig a 4-esen 120-as tempóban, pusztán azért, mert biztonságosabb egy-egy előzés. Ennyi.
Én most hétvégén a cx-el megyek a Bihar hegységbe (onroad-os túra), múlt héten Sátoraljaújhelyet is azzal jártam meg, teljesen kielégítő tempóban. De azért egy-egy kamion mögül hamarabb kimentem volna a Bandittal...
Pusztán a cx-nem cx túra felvetésre írtam, hogy a tartósan 100 felett megy a cx-el is, viszont kevésbé stresszes egy nagyobb teljesítményű motorral lehúzni Bp-ről Debrecenig a 4-esen 120-as tempóban, pusztán azért, mert biztonságosabb egy-egy előzés. Ennyi.
Én most hétvégén a cx-el megyek a Bihar hegységbe (onroad-os túra), múlt héten Sátoraljaújhelyet is azzal jártam meg, teljesen kielégítő tempóban. De azért egy-egy kamion mögül hamarabb kimentem volna a Bandittal...
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Túra
Balu,
nem értettelek félre.
Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy ha valahova nem lehet CX-szel menni, mert "kicsi", akkor ott nem biztonságos a tempó. Az ember által (többnyire) kontrollálható sebességet a CX is tudja, ha az sem elég, akkor át kell gondolni a túra átlagsebességét.
A napokban vizsgáztattam a Pan-t. Egészen Debrecenig motoroztam vele (meg vissza) - ennek megvan a külön története egyébként, hogy miért mentem közel 200km-t (összesen, oda-vissza egy műszaki vizsgáért...).
Siettem, ezért az autópályán mentem. Sajátos érzés, amikor az ember 170-nél ballal rákönyököl a "tankra" (a Pan-nak nem ott van a tankja, ezért az idézőjel), és úgy utazik sok km-en át, de semmi szépség nincs benne, attól az autópálya még fárasztó marad. Meggyőződésem, hogy a legtöbb motoros nem BÍR 160-as átlagot nyomni 300km-nél hosszabban.
Ugyanazt a 300km-t egy CX is megteszi 3 óra alatt. Kényelmesen, kevesebb fogyasztással, kevesebb szélzajjal, soroljam még? Mi a menetidőben a különbség? 1 óra. 300km-en.
Alternatíva? Szerintem igen. Egy órával hamarabb kell elindulni hozzá, és kb., ugyanakkor megérkezni, mint a "nagyok" - csak lehet, hogy sokkal kevésbé fáradtan.
Tudom, hogy a "nagy motor" egy kicsivel több önbizalmat ad az embernek. Tudom, hogy jó érzés, amikor "veled van az erő". De szerintem ez nem vízválasztó abban a kérdésben, hogy lehet-e CX-szel együtt motorozni, vagy nem. Legalábbis nem akkor, amikor max. 500-600km a napi táv. Az 500 és az 1000+ köbcenti közötti különbséget nagyon ritkán motorozza ki az ember - és akkor jobban elfárad, mint a motor...
nem értettelek félre.
Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy ha valahova nem lehet CX-szel menni, mert "kicsi", akkor ott nem biztonságos a tempó. Az ember által (többnyire) kontrollálható sebességet a CX is tudja, ha az sem elég, akkor át kell gondolni a túra átlagsebességét.
A napokban vizsgáztattam a Pan-t. Egészen Debrecenig motoroztam vele (meg vissza) - ennek megvan a külön története egyébként, hogy miért mentem közel 200km-t (összesen, oda-vissza egy műszaki vizsgáért...).
Siettem, ezért az autópályán mentem. Sajátos érzés, amikor az ember 170-nél ballal rákönyököl a "tankra" (a Pan-nak nem ott van a tankja, ezért az idézőjel), és úgy utazik sok km-en át, de semmi szépség nincs benne, attól az autópálya még fárasztó marad. Meggyőződésem, hogy a legtöbb motoros nem BÍR 160-as átlagot nyomni 300km-nél hosszabban.
Ugyanazt a 300km-t egy CX is megteszi 3 óra alatt. Kényelmesen, kevesebb fogyasztással, kevesebb szélzajjal, soroljam még? Mi a menetidőben a különbség? 1 óra. 300km-en.
Alternatíva? Szerintem igen. Egy órával hamarabb kell elindulni hozzá, és kb., ugyanakkor megérkezni, mint a "nagyok" - csak lehet, hogy sokkal kevésbé fáradtan.
Tudom, hogy a "nagy motor" egy kicsivel több önbizalmat ad az embernek. Tudom, hogy jó érzés, amikor "veled van az erő". De szerintem ez nem vízválasztó abban a kérdésben, hogy lehet-e CX-szel együtt motorozni, vagy nem. Legalábbis nem akkor, amikor max. 500-600km a napi táv. Az 500 és az 1000+ köbcenti közötti különbséget nagyon ritkán motorozza ki az ember - és akkor jobban elfárad, mint a motor...
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég