Túra

Válasz küldése
maclas
Hozzászólások: 471
Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Túra

#4571

Hozzászólás Szerző: maclas » 2018.07.26., csüt. 19:30

Z.Zoli! Én köszönöm, hogy eljöttetek és motoroztunk egy jót! ;)
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!

maclas
Hozzászólások: 471
Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Túra

#4572

Hozzászólás Szerző: maclas » 2018.07.26., csüt. 19:32

f.gyozo! Szia hol gurulusz Erdélyben "jóval" 100 fölött!??? :o
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!

Avatar
klb
Hozzászólások: 322
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
Tartózkodási hely: Nyírpazony
Kapcsolat:

Re: Túra

#4573

Hozzászólás Szerző: klb » 2018.07.27., pén. 08:20

Erdélyi képek a galériában. :roll: :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Túra

#4574

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.07.27., pén. 09:04

maclas írta:f.gyozo! Szia hol gurulusz Erdélyben "jóval" 100 fölött!??? :o
Maclas!

Nincs "jóval". Legalábbis én nem látom. "Tartósan" van.
Más kérdés, hogy Győző mit akar ezzel. Kiszáguldani, ott egy kicsit örömködni, aztán haza?

Szerintem a CX is elég lehet, ha csak a tempó a kérdés. Legalábbis a 100-as "limitet" az is megüti.

Szóval ezen gondolatmenet alapján a Győző által megfogalmazott kritériumot diszkriminatívnak tartom - más kérdés, hogy a CX-ekre ez nem feltétlenül jelent korlátozást... :-D

(A legutóbbi Transalpina-utam volt ilyen: kimotoroztam oda csak a Transalpina kedvéért, 2 nap múlva már újra otthon voltam. De egy ilyen villámmotorozás nem azt adja, mint egy többnapos, pihenéssel is felérő örömmotorozás.)
Üdv.
Pesta

maclas
Hozzászólások: 471
Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Túra

#4575

Hozzászólás Szerző: maclas » 2018.07.27., pén. 17:13

Pesta!
Köszönöm a kiigazítást! :D
Persze a 105 is fölötte van, tartósan!! ;)
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3816
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Túra

#4576

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.07.30., hétf. 11:48

18439 klb
nagyon jó képek !!!!!!
Már 2018-al kapcsolatos közös élmény is van a galériában.
Tök jó, örülök.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Balu216
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
Tartózkodási hely: Debrecen
Kapcsolat:

Re: Túra

#4577

Hozzászólás Szerző: Balu216 » 2018.07.30., hétf. 14:16

Pesta írta:
maclas írta:f.gyozo! Szia hol gurulusz Erdélyben "jóval" 100 fölött!??? :o
Maclas!

Nincs "jóval". Legalábbis én nem látom. "Tartósan" van.
Más kérdés, hogy Győző mit akar ezzel. Kiszáguldani, ott egy kicsit örömködni, aztán haza?

Szerintem a CX is elég lehet, ha csak a tempó a kérdés. Legalábbis a 100-as "limitet" az is megüti.

Szóval ezen gondolatmenet alapján a Győző által megfogalmazott kritériumot diszkriminatívnak tartom - más kérdés, hogy a CX-ekre ez nem feltétlenül jelent korlátozást... :-D

(A legutóbbi Transalpina-utam volt ilyen: kimotoroztam oda csak a Transalpina kedvéért, 2 nap múlva már újra otthon voltam. De egy ilyen villámmotorozás nem azt adja, mint egy többnapos, pihenéssel is felérő örömmotorozás.)
Igen, a kérdés szerintem is az, hogy melyik szakaszra értelmezzük a nagyobb tempót. Autópályán 180-as tempót menni nem jó a cx, de a 130-140 et biztosan hozza az is. A hátrányát esetleg az országúti előzéseknél látnám, mert azért nem úgy ugrik 100-ról 140-re, mint egy nagyobb jószág, így be lehet vele ragadni jobban a sorba...

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: 100+km/h tempó Erdélyben

#4578

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.07.31., kedd 09:19

Balu!

Tény, hogy idegesítő tud lenni, amikor az ember hosszú percekig tötymörög egy sorban, mert ki kell várnia a megfelelő alkalmat az előzésre.
A magam részéről pláne nem vagyok híve a beláthatatlan kanyarokban való előzésnek. Sose tudhatod, hogy nem egy busz jön-e éppen szembe, ami bizonyára nem fog a két szép szemedért mögötte 30 emberrel lehúzódni az árokba...

Ha már azon a pár percen múlik az időzítés, akkor az már nem motorozás, hanem egy stresszes út, rossz időbeosztással. És ha már stressz, akkor inkább így:
https://kanyarfoto.com/static/photos/5/ ... 330e8f.jpg

Tudom, a nagy motorok "nagyot lépnek", de éppannyira meglepő helyzetbe kerülhet a motoros egy +60km/h-val befejezni készülő előzés végén, ha kilép elé egy őz, medve, vagy mittudomén, vagy egyszerűen csak nem veszi észre időben, hogy kereszteződés jön...

A kanyarfotóhoz: amint látjátok, én is szeretem néha a tempót. De a hétvégén kaptam ízelítőt egy vadonatúj DL650 V-Strom produckiójából, ami papíron feleannyi lóerős sincs, mint az XX-em. Szóval nem minden a lóerő. Ráadásul egy "elhízott" túramotorral nagyot kell fékezni, hogy tényleg megálljon...

Tanulság? Számomra az, hogy tisztelni kell a "kisebb" motorokat is, és tudomásul kell venni, hogy az elmúlt 10-20 évben is nagyot fejlődött a motorok technikája - de az emberek nagyjából ugyanolyanok (vagyis nem vagyunk mindenhatók).

Peace!
Üdv.
Pesta

Balu216
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
Tartózkodási hely: Debrecen
Kapcsolat:

Re: Túra

#4579

Hozzászólás Szerző: Balu216 » 2018.07.31., kedd 12:08

Remélem nem értettetek félre, én a "megfontolt" (vagy lassú) motorosok táborát erősítem, nem vállalok rizikós előzést, kanyartempót stb.

Pusztán a cx-nem cx túra felvetésre írtam, hogy a tartósan 100 felett megy a cx-el is, viszont kevésbé stresszes egy nagyobb teljesítményű motorral lehúzni Bp-ről Debrecenig a 4-esen 120-as tempóban, pusztán azért, mert biztonságosabb egy-egy előzés. Ennyi.

Én most hétvégén a cx-el megyek a Bihar hegységbe (onroad-os túra), múlt héten Sátoraljaújhelyet is azzal jártam meg, teljesen kielégítő tempóban. De azért egy-egy kamion mögül hamarabb kimentem volna a Bandittal...

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: Túra

#4580

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2018.07.31., kedd 13:44

Balu,
nem értettelek félre.
Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy ha valahova nem lehet CX-szel menni, mert "kicsi", akkor ott nem biztonságos a tempó. Az ember által (többnyire) kontrollálható sebességet a CX is tudja, ha az sem elég, akkor át kell gondolni a túra átlagsebességét.

A napokban vizsgáztattam a Pan-t. Egészen Debrecenig motoroztam vele (meg vissza) - ennek megvan a külön története egyébként, hogy miért mentem közel 200km-t (összesen, oda-vissza egy műszaki vizsgáért...).

Siettem, ezért az autópályán mentem. Sajátos érzés, amikor az ember 170-nél ballal rákönyököl a "tankra" (a Pan-nak nem ott van a tankja, ezért az idézőjel), és úgy utazik sok km-en át, de semmi szépség nincs benne, attól az autópálya még fárasztó marad. Meggyőződésem, hogy a legtöbb motoros nem BÍR 160-as átlagot nyomni 300km-nél hosszabban.

Ugyanazt a 300km-t egy CX is megteszi 3 óra alatt. Kényelmesen, kevesebb fogyasztással, kevesebb szélzajjal, soroljam még? Mi a menetidőben a különbség? 1 óra. 300km-en.
Alternatíva? Szerintem igen. Egy órával hamarabb kell elindulni hozzá, és kb., ugyanakkor megérkezni, mint a "nagyok" - csak lehet, hogy sokkal kevésbé fáradtan.

Tudom, hogy a "nagy motor" egy kicsivel több önbizalmat ad az embernek. Tudom, hogy jó érzés, amikor "veled van az erő". De szerintem ez nem vízválasztó abban a kérdésben, hogy lehet-e CX-szel együtt motorozni, vagy nem. Legalábbis nem akkor, amikor max. 500-600km a napi táv. Az 500 és az 1000+ köbcenti közötti különbséget nagyon ritkán motorozza ki az ember - és akkor jobban elfárad, mint a motor... :D
Üdv.
Pesta

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég