Túra

Válasz küldése
semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

Re: Túra

#4581

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2018.07.31., kedd 15:13

Balu

A hétvégén motoroztam az M3 M7-n 100-120 km/ó tempóban kb 550km, és még haza is hozott a cxc-m Balatongyörökről másik 550 km-n is. Állta a sarat a nagyvérűek mellett, időnként 130-t is produkált ha kellett !
A 100-s limitet mindenkor tartotta !!!!!!! :lol: :lol: :lol:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3816
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Túra

#4582

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.08.01., szer. 09:06

A következőre gondoltam:
Mindenki ismeri a CX/GL kényelmes utazó sebességét.
Ehhez képest mondjuk egy BMW R1150RT-nek is megvan a maga kényelmes utazó sebessége.
Ez a kettő eltér egymástól.
Egyébként pedig azt gondolom hogy pl. a BMW R1150RT kényelmes utazó sebessége a CX/GL-nek már nem kényelmes hosszú távon.
Na már most az említett Erdélyi karika kapcsán – mert oda most nem a CX-el mennék – a BMW R1150RTkényelmes utazó sebessége gondoltam mint nagyobb tempó.
Ennyi :-)
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: Túra

#4583

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2018.08.01., szer. 09:49

BMW tempó-hoz. (1100 RT)

130-at alapból megyek, jól érzem magam,nem kell különösen figyelnem a sebesség miatt. Ezt esőben is.
Az állítható plexi jól le vagy el tereli a vizet, látok, és biztonságérzettel megyek ki előzni.Nem fáradok el
mint a TDM en. A fiaméktól hazáig 280 km. Mégis 3 óra. (igyekszem betartani amit lehet a szabályokból)
Ezt a motor tudja. A nagy test a nagy súly a futómű, meg minden egyben.
Ehhez jön még a nálam jobb motoros. És a bmw-vel sem tudok lépést tartani pl. Győzővel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára cxkopi 2018.08.01., szer. 12:57-kor.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3816
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Túra

#4584

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.08.01., szer. 12:30

18449 cxkopi
Mi helyzet?
Megszeretted már a gépet?
Hogy vagytok?

" És a bmw-vel sem tudok lépést tartani pl. Győzővel." - bocsánat de ezt nem értem.
Ezt mire írod?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: Túra

#4585

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2018.08.01., szer. 12:56

Győző!
Igen, már jól elvagyunk, én meg a kékség. Megszokjuk egymást (lassan 3000 km csak úgy ide-oda)
Semmi hátsó gondolat, csak annyi, hogy vannak ügyes, meg ügyesebb motorosok. Nem vagyunk egyformák.
Ahol kibújik egyikünk, nem biztos, hogy a másik is. És nincs mögötte semmi .


Amit nehezen szokok meg a gyenge lámpa. 60/45W a szabvány izzó, nem akarok nagyobbat mert hamar kimegy és nem legális. A foncsor pedig szép. Az 1150-es tompított és távolsági egy izzó, vagy külön külön? Nekem még egy izzó.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3816
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Túra

#4586

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2018.08.01., szer. 14:19

18451 cxkopi
Örülök h egymásra találtok :- )
Azért nem tudom ezt most hova tenni mert igazából úgy annyit még nem is motoroztunk együtt hogy egy ilyen véleményed kialakulhasson.
Na de mind1 is :- )
Viszont remélem h majd fogunk :- )

A világítással kapcsolatban:
Igen, az RT-ben 2 izzó van. Egyik a tompított másik a távolsági.
Ráadásul nálam a tompított az xenon.
Viszont a műszerfalon állítható a fényszóró magasságom.
Azért mertem bele tenni mert NEM vakítok vele.
A Hondában is volt nekem egy kis ideig de az vakított ezért onnan kivettem.
Ezek szerint neked H4 van.
Nézted azt LED izzót amit az Erdélyi út után linkeltem be?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
klb
Hozzászólások: 322
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
Tartózkodási hely: Nyírpazony
Kapcsolat:

Re: Túra

#4587

Hozzászólás Szerző: klb » 2018.08.01., szer. 17:03

Sziasztok!

Én is hozzászólnék ehhez a sebességes témához, több napi 300km+ feletti túrákra gondolva, utassal, csomaggal.
Magamtól cx-el 100 főlé nem igen mentem, most 130 főlé nem megyek, ha nem szükséges tehát nem szoktam szálguldozni, és sohasem mertem a határokat feszegetni, van még bőven csiszolgatni való a motorozás tudásom, ezzel tisztában vagyok. Az is lehet, hogy az én CX-em átlagon aluli, képességű elfáradt,öreg vas a többihez képest.

Addig amíg mindenki cx-el megy, egy helyről, és 3-4-en nincs nagy különbség. Ha már többen, akkor első motoros próbál 90 et menni, de néha lassítani is kell, esetleg előzni is, ez a 10. motorosnak azt jelenti, hogy néha 100 fölött is kell menni. Pld. legutóbbi Erdélyi úton is ez történt, mint máshol is, leghátul előfordult, hogy 140-et kellett menni 2 fővel, felmálházva 3db dobozzal tele cuccukkal), hogy utolérjem a csapatot, egy-egy előzés miatt sikerült így széthúzódni. Na most ezt tudja a CX 650 is, csak nekem fáj hogy ütni vágni kell. Azt hittem hogy a CX650 mindent tud amire szükségem lehet valaha. Ez a Fogarasokban 2 személy + 3 doboz, szokásos felállás, megdőlni látszott, elősszőr tapasztaltam meg, hogy bizony nem ártott volna néhány lóerő, főleg a sor végén. Persze hűségesen követte is a parancsokat, ment ahogy kell, de én sajnáltam szegényt.
Na most Győző is így érzi szerintem. Ő is utassal, és dupla csomaggal motorozik az utóbbi években. Sőt Bp-ről a határig eljutni, esetleg autópályán, ugyan ez haza, egy nap 500+ km felett menni, szélvédelem nélkül gyári állapotú CX-el 120-130-al nem olyan jó, mint egy igazi túra motorral mint pld. BMW R1150RT (ami még korszerű is), vagy más, amit túrázásra terveztek. Ezt aki nem próbálta, próbálja ki egy hosszabb, nem sík úron, teherrel, egyértelműen érezhető a különbség, sajnos.
Úgy alakult, hogy lett egy 31 éves igazi túra motorom a CX mellé. Csak 3 évvel fiatalabb, de 2 személlyel, és a csomagokkal a sor végén menni, más élmény, és nem fáj neki sem meg nekem se, ha kicsit meredekebb, vagy gyorsabban kell menni. A szél nem fúj, kényelmesebb, és az utas üléspoziciója is más, nem fájdul meg pld. a lába. A tankolás is 400km után esedékes. Finoman mondva is más, kényelmesebben, komfortosabban lehet túrázni, és ahogy öregszik az ember ez azért jó. Hátrány talán a súly az én esetemben, de a Győzőénél kevésbé, még inkább a Janiénál ez nincs. Amikor lefelé mentünk jó ideje Erdélyben, akkor gondolkodtam, mikor jöttünk fel ilyen magasra, hogy ennyit kell menni lefelé. Ezért az élmény kb. 1liter + benzint kell fizerni.
Az utóbbi Erdélyi túra nekem ideálisnak tűnt, jó sorrendben voltak a motorok, elöl voltak a kisebb teljesítményű, hátul a nagyobb teljesítményűek motorok, így nem volt különöseb szétszakadás.
Üdv: KLB

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: Túra

#4588

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2018.08.01., szer. 19:07

"klb"] ha nem szükséges tehát nem szoktam száguldozni, és sohasem mertem a határokat feszegetni, van még bőven csiszolgatni való a motorozás tudásom, ezzel tisztában vagyok.
Na ez vagyok én is!!!
Laci cx -e 1 gyenge vas?.. nem hiszem. Oszi cx-e mellete 1 gazdátlannak látszó gép, és amit művel vele.....
(remélem nem rúgja szét a hátsóm ezért)
Zpityu szervezésében voltunk sokan, és egy tankolásra mentünk úgy 3-an 4-en. Mindenki lelépett előlem(már a tdm-el voltam) csak a kanyarokban beragadtam. Nekem úgy volt biztonságérzetem.Nem tehetek róla tériszonyos vagyok, és a kanyarokban is kijön rajtam. Próbálom tudatosan kezelni ( oktató videók) és van látszata már, de attól még ez van.
Tehát a jobb motorral könnyebb a helyzet de a motoros képességeit, nem pótolja a vas. (cxel 100 volt ajó max!
tdm-elúgy 20-30-al több, a bömösse lmeg a120-150 nem zavar néha ha úgy alakul 170 180 is volt, és azt is elviseltem. A forgalomban a más a helyzet (előzéshez szükséges tér, kanyar tempó, stb.)
igaz közben gyűlnek a km-ek, lehet én is változom. A cx előtt min. 30 évig nem ültem motoron.

Ezért írtam, hogy a bmw-el sem tudom tartani a lépést pl. Győzővel, és továbbra is irigylem Jani barátunkat fehérvárról, az idősebbet.

Kallós Gyula
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011.03.14., hétf. 16:42
Kapcsolat:

Re: Re:Szlovák Túra

#4589

Hozzászólás Szerző: Kallós Gyula » 2018.08.02., csüt. 10:48

Kallós Gyula írta:2018.szeptember 21-22-23-n túrát szervezek Aggtelek-Betlér-Krasznahorka-Dobsina jégbarlang- Zadiel útvonalon.

Program: Pénteken 16,00 óráig beérkezés a Baradla kempingbe, majd 17.00 órakor cseppkőbarlang látogatás
Szombaton 09.00 órakor índúlás a fenti útvonalra, Betléren étkezési lehetőség./sztrapacska, stb./
Andrássy kastély. Krasznahorkai vár, majd Dobsinán gyalog fel a jégbarlanghoz.
Vasárnap 09,00 órakor indulás a Zadiel-vőlgybe. Utána elutazás.

Szállás: 4 ágyas faházakban. Emeleten 2 ágy, földszinten 2 ágy. 2 éjszaka/fő 5600.-Ft+IFA

Belépők: 1 órás barlang belépő 2200.-Ft, nyugdíjas 1300.- Ft
Andrássy kastély látogatása 6 Euró./fő
Jégbarlang 8 Euró./fő

Étkezés: egyénileg, pénteken közös vacsora hagymás bab kolbásszal.

a szálláshoz közel 200 m-n belül büfék találhatok.
Előleg összege: 10.000.-Ft

Jelentkezni: augusztus 15-g. lehet a 06203821184 telefonon Kallós Gyulánál.

Kallós Gyula
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011.03.14., hétf. 16:42
Kapcsolat:

Re: Szlovák Túra

#4590

Hozzászólás Szerző: Kallós Gyula » 2018.08.02., csüt. 10:49

Kallós Gyula írta:Jelentkezések:
1. Kallós Gyula
2, Semegi János
3-4 Kerecsen Ferenc +1 fő
5-6,Benkő István + 1 fő

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég