CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2017.11.22., szer. 22:47
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
most lehet velem van a baj, de minek kellett ez? praktikus karbi elhelyezéssel, jó hosszú szívócsővel, van hosszában V2, a Honda VT500, miért nem abból építkeztek? biztos azért, mert meg tudták csinálni, tehát legyen
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX500 dirt bike?
Cznorbi!
Az a helyzet, hogy megértem az értetlenkedésedet, de engem egy ilyen gép látványa mindig irigységgel tölt el. Nem azért, mert nem az enyém, hanem mert én nem tudnék ilyet csinálni. Ezek meg csak megtervezik, aztán legyártatják, ami kell, oszt össze lehet rakni...
Régebben pedzegettem, hogy milyen jó lenne a CX blokkjával egy endúró (nem sok fogalmam van az endúrózásról...). Merthogy milyen jó lenne a CX blokk megbízhatóságával, karakterisztikájával egy durván erős váz, amelyik mindent kibír.
Erre Plero feltett egy olyan képet (tán még mindig itt van a fórumon valahol), amelyen egy endúró vázba, a kardánhajtás meghagyásával bele volt fabrikálva egy CX blokk. Kis híján elaléltam.
Mostanában foglalkoztat az endúró motorozás kérdése, bár be kell látnom, hogy közel sem vagyok olyan jó kondiban, hogy magabiztosan belefoghatnék... De ettől függetlenül túlságosan is birizgálja a fantáziámat egy túraendúró beszerzése, ami ugye nem feltétlenül csak off-road használható.
Nézegetek két motort (mármint két típust), nézegetem a tesztjeiket, és egyértelműen lejön, hogy egy endúró esetében (pláne off-road használat során) jelentős kérdés, hogy hány kiló a motor. Na itt dől meg a "CX-blokkot endúróba!" c. ábrándom, mert kizártnak tartom, hogy akár az 1000-es kategóriában is nehezebb blokkja legyen bárminek, mint egy sima CX500-asnak. (Tévedek? Lszi javítsatok ki, ha igen!)
Ugyanakkor egy CX és egy VT blokk között azért jelentős különbségek vannak...
Az a helyzet, hogy megértem az értetlenkedésedet, de engem egy ilyen gép látványa mindig irigységgel tölt el. Nem azért, mert nem az enyém, hanem mert én nem tudnék ilyet csinálni. Ezek meg csak megtervezik, aztán legyártatják, ami kell, oszt össze lehet rakni...
Régebben pedzegettem, hogy milyen jó lenne a CX blokkjával egy endúró (nem sok fogalmam van az endúrózásról...). Merthogy milyen jó lenne a CX blokk megbízhatóságával, karakterisztikájával egy durván erős váz, amelyik mindent kibír.
Erre Plero feltett egy olyan képet (tán még mindig itt van a fórumon valahol), amelyen egy endúró vázba, a kardánhajtás meghagyásával bele volt fabrikálva egy CX blokk. Kis híján elaléltam.
Mostanában foglalkoztat az endúró motorozás kérdése, bár be kell látnom, hogy közel sem vagyok olyan jó kondiban, hogy magabiztosan belefoghatnék... De ettől függetlenül túlságosan is birizgálja a fantáziámat egy túraendúró beszerzése, ami ugye nem feltétlenül csak off-road használható.
Nézegetek két motort (mármint két típust), nézegetem a tesztjeiket, és egyértelműen lejön, hogy egy endúró esetében (pláne off-road használat során) jelentős kérdés, hogy hány kiló a motor. Na itt dől meg a "CX-blokkot endúróba!" c. ábrándom, mert kizártnak tartom, hogy akár az 1000-es kategóriában is nehezebb blokkja legyen bárminek, mint egy sima CX500-asnak. (Tévedek? Lszi javítsatok ki, ha igen!)
Ugyanakkor egy CX és egy VT blokk között azért jelentős különbségek vannak...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Győző ajánlott egy led izzót.
Van róla tapasztalat, használja valaki?
A legutóbb egy 2012-es tesztet néztem, és elég jól leszólták.. a led izzókat. nem irányitható a fénykéve, zavarja a szembejövőt stb.
H4 izzó helyett gondolkodom rajta.
Van róla tapasztalat, használja valaki?
A legutóbb egy 2012-es tesztet néztem, és elég jól leszólták.. a led izzókat. nem irányitható a fénykéve, zavarja a szembejövőt stb.
H4 izzó helyett gondolkodom rajta.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
18455 cxkopi »
Nem tudok arról hogy más is használná ezt az izzót.
Nekem viszont van tapasztalatom.
Aki pedig ott az erdélyi túrán látta ( mert hogy ezt akkor
külön kielemeztük és megnéztük/megmutattam) az meg
azt mondta ott hogy szintén beszerzi és ezt fogja használni.
Mert hogy annyira meggyőző volt !
Szóval cxkopi, hihetsz nekem.
Nem tudok arról hogy más is használná ezt az izzót.
Nekem viszont van tapasztalatom.
Aki pedig ott az erdélyi túrán látta ( mert hogy ezt akkor
külön kielemeztük és megnéztük/megmutattam) az meg
azt mondta ott hogy szintén beszerzi és ezt fogja használni.
Mert hogy annyira meggyőző volt !
Szóval cxkopi, hihetsz nekem.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
18459-hez
Az erdélyi túrán láttam és természetesen meggyőzött a fényereje, csak az a probléma merült fel, hogy lámpatököt kell hozzá cserélni, mert az eredeti burába a sok biz-basz miatt nem fér el !!
Az erdélyi túrán láttam és természetesen meggyőzött a fényereje, csak az a probléma merült fel, hogy lámpatököt kell hozzá cserélni, mert az eredeti burába a sok biz-basz miatt nem fér el !!
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szerbusztok !
Mai gurulásomon derült ki, amikor kerestem az üresjáratot /o/vagy indításkor a pirosat és nem jelzett vissza, sem a zöld, kék, piros visszajelző, csak az irányjelző visszajelző működik rendesen. Tapasztalta-e már valaki ezt a jelenséget, és mi lehet a hiba. A 10 A biztosítékokat cseréljem ki, vagy csak az izzókat, de egyszerre 3-t ???
Mai gurulásomon derült ki, amikor kerestem az üresjáratot /o/vagy indításkor a pirosat és nem jelzett vissza, sem a zöld, kék, piros visszajelző, csak az irányjelző visszajelző működik rendesen. Tapasztalta-e már valaki ezt a jelenséget, és mi lehet a hiba. A 10 A biztosítékokat cseréljem ki, vagy csak az izzókat, de egyszerre 3-t ???
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára semegijanos 2018.08.06., hétf. 13:23-kor.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: visszajelző lámpák
Jani bátyám!
Biztos, hogy a kék lámpa sem világít?
Megnéztem egy rajzot. A leírtak alapján én arra gyanakodnék, hogy valamelyik műszerfali test-csatlakozás esett szét. Az üres-visszajelző (zöld), és az olajnyomás-visszajelző (piros) lámpa még a diagram szerint is egy testpontra csatlakoznak.
Szerintem bontsd le a műszerfal hátulját, és nézd meg, hátha találsz nem működő csatlakozást.
A 30A-es biztosíték szerintem főbiztosíték, ha az szállt volna el, akkor nem működne a motorod elektromos rendszere - bár a jó öreg CDI gyújtásról el tudom képzelni, hogy akku nélkül is működik; csak be kell hozzá tolni a CX-et, ami azért nem egy könnyű mutatvány!
Biztos, hogy a kék lámpa sem világít?
Megnéztem egy rajzot. A leírtak alapján én arra gyanakodnék, hogy valamelyik műszerfali test-csatlakozás esett szét. Az üres-visszajelző (zöld), és az olajnyomás-visszajelző (piros) lámpa még a diagram szerint is egy testpontra csatlakoznak.
Szerintem bontsd le a műszerfal hátulját, és nézd meg, hátha találsz nem működő csatlakozást.
A 30A-es biztosíték szerintem főbiztosíték, ha az szállt volna el, akkor nem működne a motorod elektromos rendszere - bár a jó öreg CDI gyújtásról el tudom képzelni, hogy akku nélkül is működik; csak be kell hozzá tolni a CX-et, ami azért nem egy könnyű mutatvány!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.05.09., hétf. 22:13
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
A hétvégi összesen kb. 800 km-es gurulás alatt párszor megviccelt a paripa:
pénteken két megállás (egy eldőlt kolléga felsegítése ill. tankolás) után a kulcs elfordítása után se kép, se hang, mintha az akksi teljesen lemerült volna. Az első eset előtt az előttem kvicsos emelkedőn esett társ miatt a kill switch-el lőttem le a rendszert, először azt gondoltam, talán abban lehet a hiba. Az akksi és a környékén lévő vezeték(kötegek) babrálása (érsd: rángatás, nyomkodás) után visszatért az élet, újra lett elektromosság. A nap vége felé (kb. 180 km összes táv után) azonban már menet közben állt le, előtte durrogással kísért - szerintem gyújtáskimaradás - dadogás után. Ismét se kép, se hang, hosszabb vezetékgyürkészés után megint gond nélküli továbbhaladás következett.
Szombat reggel minden probléma nélkül indultam, több leállítást és újraindítást tartalmazó 5 óra után (kb. 250 km) egy rövid, kb 10 perces megálló után ismét nem szaladgáltak az amperek. Itt már inkább a 30A biztosítékot rángattam, egyszercsak ismét visszatért az élet a rendszerbe. Innen minden különös dolog nélkül értem vissza a szállásra (további 130 km). Ezen a ponton kezdtem kissé túlparázni a dolgot, vagy a motorból éreztem furcsa perzselésre hajazó szagokat, vagy a helyiek tarlóégetési tevékenységét is a motor hibájának hallucináltam.
Vasárnap reggel ismét semmi gond, a Berettyóújfaluig tartó 150 km gond nélkül lement. Itt tankolás után 1 km-rel azonban ismét durrogás, erővesztés. Lehúzódás után (itt nem állt le, de gázadásra dadogott) egyből a biztosíték környékét piszkáltam, megjavult. Újabb 10 km, előzés közben dadog, durrog... Na fasza, befértem, magától helyreállt kb 10 mp után. Az előzést innen nem forszíroztam, hazaevickéltem a kocsisorral egy tempóban haladva, kerülve a nagyobb gyorsításokat. Az előzés közbeni probléma során az index is megszűnt villogni (legalábbis a visszajelző), így nem a gyújtásra magára, hanem az egész elektromos rendszer valamilyen fő-fő egységének problémájára gyanakszom.
Szerintetek mi lehet a gubanc oka? Első körben itthon kicseréltem a 30A biztosítékot (indítórelében) - bár egy biztosíték vagy jó vagy nem, olyat még nem láttam h hol jó hol nem - illetve levágtam azt a gyorskötözőt, amivel az indexrelét és az indítórelét kötöttem össze ill. a vázhoz, hogy a helyükön maradjanak a szar utakon. Létezik, hogy ez által "letestelt" valahol? Tavasszal cseréltem az indexrelét, 12v 180w van most benne.
Mivel a hiba elég ad-hoc jellegű és sosem az első (100)km-en jött elő, nem nyugodnék meg egy pár perces hibátlan próbakörtől. Van ötletetek, mit nézzek meg?
Ui. Azért jófejség volt a vastól, hogy hazahozott és nem egy román hegyi faluban kellett autómentőt szervezni.
A hétvégi összesen kb. 800 km-es gurulás alatt párszor megviccelt a paripa:
pénteken két megállás (egy eldőlt kolléga felsegítése ill. tankolás) után a kulcs elfordítása után se kép, se hang, mintha az akksi teljesen lemerült volna. Az első eset előtt az előttem kvicsos emelkedőn esett társ miatt a kill switch-el lőttem le a rendszert, először azt gondoltam, talán abban lehet a hiba. Az akksi és a környékén lévő vezeték(kötegek) babrálása (érsd: rángatás, nyomkodás) után visszatért az élet, újra lett elektromosság. A nap vége felé (kb. 180 km összes táv után) azonban már menet közben állt le, előtte durrogással kísért - szerintem gyújtáskimaradás - dadogás után. Ismét se kép, se hang, hosszabb vezetékgyürkészés után megint gond nélküli továbbhaladás következett.
Szombat reggel minden probléma nélkül indultam, több leállítást és újraindítást tartalmazó 5 óra után (kb. 250 km) egy rövid, kb 10 perces megálló után ismét nem szaladgáltak az amperek. Itt már inkább a 30A biztosítékot rángattam, egyszercsak ismét visszatért az élet a rendszerbe. Innen minden különös dolog nélkül értem vissza a szállásra (további 130 km). Ezen a ponton kezdtem kissé túlparázni a dolgot, vagy a motorból éreztem furcsa perzselésre hajazó szagokat, vagy a helyiek tarlóégetési tevékenységét is a motor hibájának hallucináltam.
Vasárnap reggel ismét semmi gond, a Berettyóújfaluig tartó 150 km gond nélkül lement. Itt tankolás után 1 km-rel azonban ismét durrogás, erővesztés. Lehúzódás után (itt nem állt le, de gázadásra dadogott) egyből a biztosíték környékét piszkáltam, megjavult. Újabb 10 km, előzés közben dadog, durrog... Na fasza, befértem, magától helyreállt kb 10 mp után. Az előzést innen nem forszíroztam, hazaevickéltem a kocsisorral egy tempóban haladva, kerülve a nagyobb gyorsításokat. Az előzés közbeni probléma során az index is megszűnt villogni (legalábbis a visszajelző), így nem a gyújtásra magára, hanem az egész elektromos rendszer valamilyen fő-fő egységének problémájára gyanakszom.
Szerintetek mi lehet a gubanc oka? Első körben itthon kicseréltem a 30A biztosítékot (indítórelében) - bár egy biztosíték vagy jó vagy nem, olyat még nem láttam h hol jó hol nem - illetve levágtam azt a gyorskötözőt, amivel az indexrelét és az indítórelét kötöttem össze ill. a vázhoz, hogy a helyükön maradjanak a szar utakon. Létezik, hogy ez által "letestelt" valahol? Tavasszal cseréltem az indexrelét, 12v 180w van most benne.
Mivel a hiba elég ad-hoc jellegű és sosem az első (100)km-en jött elő, nem nyugodnék meg egy pár perces hibátlan próbakörtől. Van ötletetek, mit nézzek meg?
Ui. Azért jófejség volt a vastól, hogy hazahozott és nem egy román hegyi faluban kellett autómentőt szervezni.
-
- Hozzászólások: 190
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 14:46
- Kapcsolat:
Balunak
A múltkori Semegi féle túra előestéjén, mikor hazajöttem a csapattól, az én vasam is megtréfált. A kapuban hagytam járni, míg kinyitottam a garázskaput. Minden előjel nélkül egyszer csak le állt. Se kép se hang. Kiderült, hogy a főbiztosíték hol jó, hol nem (szerintem kontakt hiba). Pucolás után megszűnt a jelenség.
Tehát szerintem létezik olyan, hogy hol jó, hol nem.
Feri
Tehát szerintem létezik olyan, hogy hol jó, hol nem.
Feri
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: biztosíték
Balu!- bár egy biztosíték vagy jó vagy nem, olyat még nem láttam h hol jó hol nem -
Van ilyen! Engem is szívatott már meg hasonló probléma.
Kiveszed a régi lemezbiztosítékot, és szinte szétesik a kezedben. Valószínűleg repedés lehetett benne, és a végén már csak nagyon kis keresztmetszeten vezetett. (Nálam legalábbis ez történt. A dobozba benézve nem látszott, hogy nem jó a biztosíték - pedig nem volt jó!)
A helyedben még a biztosíték csatlakozóit is megnézném, mert az ottani korrózió sem tesz jót a kontaktusnak.
Ha kimondottan a főbiztosíték körüli matatásra javult a helyzet, és a csere óta nem ismétlődik, akkor valószínűleg sikerült megoldanod a problémát.
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég