Alkatrész
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
4498 Oszy
A gumival kapcsolatban eszembe jut Pesta egy korábbi mondása.
Megpróbálom idézni:
Nem vagyok híve az oktalan pazarlásnak !
Emlékszel még erre?
Hogy mikor és hol mondta?
Szerintem akkor ott voltál …
Hm?
A gumival kapcsolatban eszembe jut Pesta egy korábbi mondása.
Megpróbálom idézni:
Nem vagyok híve az oktalan pazarlásnak !
Emlékszel még erre?
Hogy mikor és hol mondta?
Szerintem akkor ott voltál …
Hm?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2019.01.02., szer. 23:09
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Sziasztok!
Köszönöm a befogadàst!
Egy honda cx 500 c-t kellene életre keltenem, ehhez keresnék néhàny alkatrészt, elsősorban papiros vàzat
Szerintetek fogok ilyet talàlno itthon, vagy marad a német ebay?
Köszönöm a befogadàst!
Egy honda cx 500 c-t kellene életre keltenem, ehhez keresnék néhàny alkatrészt, elsősorban papiros vàzat
Szerintetek fogok ilyet talàlno itthon, vagy marad a német ebay?
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: "Pesta mondta..." :-)
Szia Győző!
Kedves tőled, hogy felemlegetsz, ugyanakkor be kell vallanom, hogy már magam sem emlékszek rá, hogy ezt mikor/hol mondtam. Valószínűleg valamelyik Erdély-túrán... Lehet, hogy akkor, amikor megszakadt kettőnk alatt a hátsó gumi, és nagy szerencsénkre ott helyben kellett cseredarabot felhajtanunk. Máig köszönöm a sorsnak, meg Klock Jani bá'-nak, hogy észrevette. Belegondolni is rossz, hogy mi lett volna, ha az a gumi kettőnk alatt eldurran.
Tényleg nem szeretem az oktalan pazarlást. Elsősorban azért nem, mert bármit is minősítek használhatatlannak, azonnal megjelenik a lelki szemeim előtt annak a további sorsa. Jó lenne biztosan tudni, hogy pl. a használt gumikat hovan gyűjtik, és mi lesz belőlük, de az egyetlen valódi próbálkozás a környékemen, amit erre láttam, úgy tudom, hogy nem üzemel. Hegyekben állt körülötte a rengeteg használt gumi.
A magunkfajta, a világ egy részéhez képest mégiscsak bőségben élő ember magától értetődőnek tekinti, hogy rendel másikat abból, amire épp szüksége van. Már ez is nagy dolog: felmegyek a netre, utánaolvasok, mérlegelek, kiválasztom, megrendelem, kifizetem, megkapom, felszerelem, (el)használom. Ennyi. Aztán egy idő után minden kezdődik elölről.
Van valami, amit egyértelműen ki merek jelenteni: sok múlik a motorozási szokásokon abban a kérdésben, hogy egy gumit meddig lehet egyáltalán használni.
Mióta már másodjára is elterültem az XX-szel (utoljára tavaly októberben), azóta ezt a gumi-kérdést kicsit másképp látom. Ha valaki szereti a határokat feszegetni, mint ahogy én is tettem (magamhoz képest), akkor bizony nem bölcs dolog fennhagyni a már években is majdnem két számjeggyel leírható korú gumit, legyen annak akármilyen jó is a mintázata.
Az első buktám (szerencsére csak elcsúszás volt mindkettő) vizes úton történt. Emlékszek rá, hogy az eset előtti időszakban ahogy többedmagunk motoroztunk, épp esett az eső, egybefüggő víz volt az úton, és én mentem leghátul. Láthattam, ahogy az épp előttem haladó barátunk a "noname" gumijával mit művelt a kanyarokban. (Majdnem kiegyenesítette őket, nem merte megdönteni a motort, mert szemlátomást csúszkált a gumi az úton!)
Akkor még halálos nyugalommal bíztam az XX-en a Metzelerben. Tényleg úgy tűnt, hogy tapad. És azon a sebességen, kanyarban valószínűleg eléggé (értsd: elégséges mértékben) tapadt is. Közben mosolyogtam magamban a sisak alatt, hogy lám az XX, meg a Metzeler milyen jó páros együtt.
De elég egy kicsivel is tovább tolni (megjegyzem: ész nélkül, a körülmények alapos mérlegelése nélkül) a tempót, a döntés szögét, és máris az aszfalton találod magad. Akár akkor is, ha épp új gumi van fenn. Vagy elég egy váratlan helyzet, ami szélsőséges igénybevételt ró a gumira. Aztán lehet gondolkodni, hogy inkább kiadtam volna pár Szent-Istvánt a gumiért ahelyett, hogy a sebeimet nyalogatom (jó esetben...), vagy méginkább: érdemes volt-e engedni a kanyarok és a sebesség hívásának.
Az októberi esetem után alig egy hónappal a szomszédom is elfektette a motorját.
Sokat beszéltünk az eseteinkről, és a végső konklúzió az maradt, hogy nem az tud motorozni, aki leggyorsabban teszi meg a Lillafüred-Felsőtárkány szakaszt, hanem az, aki mindezt úgy teszi meg, hogy tisztában van a motorja (és a saját) korlátaival, és oda is ér - meg vissza is.
Mi marad hát?
Csak a nagyon körültekintő motorozás. Észbentartva, hogy mi van alattad. Észbentartva, hogy nem egyedül vagy az úton, és azt sem elfeledve, hogy otthon is várnak. A gumi korának előrehaladtával pedig egyre hangosabb legyen a fejben a mantra, hogy ezt, ezzel már nem biztos, hogy szabad!
Kedves tőled, hogy felemlegetsz, ugyanakkor be kell vallanom, hogy már magam sem emlékszek rá, hogy ezt mikor/hol mondtam. Valószínűleg valamelyik Erdély-túrán... Lehet, hogy akkor, amikor megszakadt kettőnk alatt a hátsó gumi, és nagy szerencsénkre ott helyben kellett cseredarabot felhajtanunk. Máig köszönöm a sorsnak, meg Klock Jani bá'-nak, hogy észrevette. Belegondolni is rossz, hogy mi lett volna, ha az a gumi kettőnk alatt eldurran.
Tényleg nem szeretem az oktalan pazarlást. Elsősorban azért nem, mert bármit is minősítek használhatatlannak, azonnal megjelenik a lelki szemeim előtt annak a további sorsa. Jó lenne biztosan tudni, hogy pl. a használt gumikat hovan gyűjtik, és mi lesz belőlük, de az egyetlen valódi próbálkozás a környékemen, amit erre láttam, úgy tudom, hogy nem üzemel. Hegyekben állt körülötte a rengeteg használt gumi.
A magunkfajta, a világ egy részéhez képest mégiscsak bőségben élő ember magától értetődőnek tekinti, hogy rendel másikat abból, amire épp szüksége van. Már ez is nagy dolog: felmegyek a netre, utánaolvasok, mérlegelek, kiválasztom, megrendelem, kifizetem, megkapom, felszerelem, (el)használom. Ennyi. Aztán egy idő után minden kezdődik elölről.
Van valami, amit egyértelműen ki merek jelenteni: sok múlik a motorozási szokásokon abban a kérdésben, hogy egy gumit meddig lehet egyáltalán használni.
Mióta már másodjára is elterültem az XX-szel (utoljára tavaly októberben), azóta ezt a gumi-kérdést kicsit másképp látom. Ha valaki szereti a határokat feszegetni, mint ahogy én is tettem (magamhoz képest), akkor bizony nem bölcs dolog fennhagyni a már években is majdnem két számjeggyel leírható korú gumit, legyen annak akármilyen jó is a mintázata.
Az első buktám (szerencsére csak elcsúszás volt mindkettő) vizes úton történt. Emlékszek rá, hogy az eset előtti időszakban ahogy többedmagunk motoroztunk, épp esett az eső, egybefüggő víz volt az úton, és én mentem leghátul. Láthattam, ahogy az épp előttem haladó barátunk a "noname" gumijával mit művelt a kanyarokban. (Majdnem kiegyenesítette őket, nem merte megdönteni a motort, mert szemlátomást csúszkált a gumi az úton!)
Akkor még halálos nyugalommal bíztam az XX-en a Metzelerben. Tényleg úgy tűnt, hogy tapad. És azon a sebességen, kanyarban valószínűleg eléggé (értsd: elégséges mértékben) tapadt is. Közben mosolyogtam magamban a sisak alatt, hogy lám az XX, meg a Metzeler milyen jó páros együtt.
De elég egy kicsivel is tovább tolni (megjegyzem: ész nélkül, a körülmények alapos mérlegelése nélkül) a tempót, a döntés szögét, és máris az aszfalton találod magad. Akár akkor is, ha épp új gumi van fenn. Vagy elég egy váratlan helyzet, ami szélsőséges igénybevételt ró a gumira. Aztán lehet gondolkodni, hogy inkább kiadtam volna pár Szent-Istvánt a gumiért ahelyett, hogy a sebeimet nyalogatom (jó esetben...), vagy méginkább: érdemes volt-e engedni a kanyarok és a sebesség hívásának.
Az októberi esetem után alig egy hónappal a szomszédom is elfektette a motorját.
Sokat beszéltünk az eseteinkről, és a végső konklúzió az maradt, hogy nem az tud motorozni, aki leggyorsabban teszi meg a Lillafüred-Felsőtárkány szakaszt, hanem az, aki mindezt úgy teszi meg, hogy tisztában van a motorja (és a saját) korlátaival, és oda is ér - meg vissza is.
Mi marad hát?
Csak a nagyon körültekintő motorozás. Észbentartva, hogy mi van alattad. Észbentartva, hogy nem egyedül vagy az úton, és azt sem elfeledve, hogy otthon is várnak. A gumi korának előrehaladtával pedig egyre hangosabb legyen a fejben a mantra, hogy ezt, ezzel már nem biztos, hogy szabad!
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
4503-ra
Igen, Pesta bizony !
Ott volt Erdélyben !
Máig előttem van a kép ahogy ott csücsültem a kúton, gyönyörködtem a szép, fehér 650-esedben és ahogy a tekintetemmel pásztáztam át annak minden kis részletét, egyszer csak megakadt a szemem a sárvédő alatt azon a dudoron!
Igen, Pesta bizony !
Ott volt Erdélyben !
Máig előttem van a kép ahogy ott csücsültem a kúton, gyönyörködtem a szép, fehér 650-esedben és ahogy a tekintetemmel pásztáztam át annak minden kis részletét, egyszer csak megakadt a szemem a sárvédő alatt azon a dudoron!
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Fgyozo,
Nem emlékszem erre a mondásra, de az oktalan pazarlás és a spórlás között van különbség.
Nem emlékszem erre a mondásra, de az oktalan pazarlás és a spórlás között van különbség.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
4505 Oszy
Hát persze h nem !!!
Ez szépséges Erdély országban történt.
Na és ki az a disznyó aki még szépséges Erdély országba se jön?
Na ki?
Hát persze h nem !!!
Ez szépséges Erdély országban történt.
Na és ki az a disznyó aki még szépséges Erdély országba se jön?
Na ki?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Na ki?
19 megyünk, kicsival...
19 megyünk, kicsival...
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Ez igen, valaki szépen összeszedte a dolgokat!forrest99 írta: ↑2019.07.30., kedd 08:10Talaltam egy igen hasznos specifikaciot:
https://motofaction.org/motorcycles/hon ... 650-specs/
Felhívnám azonban a figyelmeteket arra, hogy az itt felsorolt adatok között sajnos vannak hibásak is.
(Feltételezem, hogy az adatbevitel során történtek elírások. Pl. az 5. fokozati áttételeknél nem egészen stimmel pl. a CX500TC esetében a matek.
Nekem a fékezőfelületek számítása sem egészen világos. Durván nagy felületek jöttek ki a tárcsafékes verziókra, pl. a 900cm2 az első fék esetében soknak tűnik, de lehet, hogy csak meg kellene mérnem.)
A lényeg: mielőtt bárki ez alapján rendelne gumit a motorjára, azért nézzen utána más forrásból is!
(Amúgy köszi a linket, Forrest!)
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Igen, neztem en is, hogy vannak azert furcsasagok. Neztetek a fooldalan milyen szep hatterkep van? Hat ez pont az Eger motorja (is lehetne).
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 31 vendég