CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.11.06., pén. 19:43
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Gyozo ! Az en meglatasom szerint Ferinek igaza van,nekem is a GL-en az a ket fokozatu (markolatfutes)van ,meg vagyok vele elegedve,sot hasznat is vettem egesz Oktober-November-Decemberi motorozasoknal.5-6 fok volt itt nalunk deli orakban,igy lehetett menni egy 100-ast.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
értem... Pali, akkor ez a kellemest a hasznossal esete !?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
- Retro
- Hozzászólások: 212
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 20:22
- Tartózkodási hely: Hajdúdorog
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Barátaim a téliesítésről eddig nem szólt hozzá senki.A magam részéről annyit szoktam elkövetni,az aksit kiveszem,mert a motorom nem fűtött helyen várja a tavaszt,a karbiból a benzint le engedem a tankot tele töltöm a motor közép sztenderen szendereg.Az aksira visszatérve időnként rá pezsdítek a töltővel.
UFF.
- lferi
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.10.23., pén. 09:33
- Tartózkodási hely: Gárdony
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Retro!
Ez így korrekt Én is így csinálom.
Valahol olvastam, hogy az olajat is célszerű a téli leállítás előtt lecserélni mert kevésbé károsodik a moci.
Úgyhogy azt is lecseréltem.
Üdv LF
Ez így korrekt Én is így csinálom.
Valahol olvastam, hogy az olajat is célszerű a téli leállítás előtt lecserélni mert kevésbé károsodik a moci.
Úgyhogy azt is lecseréltem.
Üdv LF
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Igen Győző valami ilyesmi.
De ha már a kellemest a hasznos-nál tartunk. A másik újításom, hogy a hátsó lámpámban lévő két db 21/5W-os izzót kicseréltem LED-esre (a Homasitánál akciósan 1000 Ft/db csak be kell tenni a hagyományos izzó helyére), mivel szintén problémám szokott lenni az első fék féklámpakapcsolójával mert rendszeresen meg szokott égni az érintkezője. A két féklámpaizzó 2x21W= 42W lehet hogy már túl sok a mikrokapcsolónak, remélem a LED-ek kisebb áramfelvétele kiküszöböli ezt a problémát. Korábban volt már szó a CX kis generátorteljesítményéről, szerintem egy ilyen LED-esítés ezen is segítene. Ki akarom cserélni LED-esre az index izzókat, az első helyzetjelzőt és a műszerfalvilágítást is.
Szia Retro!
Én is tele szoktam tölteni a tankot, bár a karbiból nem engedem le a benzint csak tavasszal az első indításkor. Az akksit is benne hagyom de szoktam töltögetni. Nekem pincegarázsban van a vas télen nem fűtött, de azért fagyveszéllyel nem kell számolnom.
Igen Győző valami ilyesmi.
De ha már a kellemest a hasznos-nál tartunk. A másik újításom, hogy a hátsó lámpámban lévő két db 21/5W-os izzót kicseréltem LED-esre (a Homasitánál akciósan 1000 Ft/db csak be kell tenni a hagyományos izzó helyére), mivel szintén problémám szokott lenni az első fék féklámpakapcsolójával mert rendszeresen meg szokott égni az érintkezője. A két féklámpaizzó 2x21W= 42W lehet hogy már túl sok a mikrokapcsolónak, remélem a LED-ek kisebb áramfelvétele kiküszöböli ezt a problémát. Korábban volt már szó a CX kis generátorteljesítményéről, szerintem egy ilyen LED-esítés ezen is segítene. Ki akarom cserélni LED-esre az index izzókat, az első helyzetjelzőt és a műszerfalvilágítást is.
Szia Retro!
Én is tele szoktam tölteni a tankot, bár a karbiból nem engedem le a benzint csak tavasszal az első indításkor. Az akksit is benne hagyom de szoktam töltögetni. Nekem pincegarázsban van a vas télen nem fűtött, de azért fagyveszéllyel nem kell számolnom.
- Gary
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2009.11.12., csüt. 12:17
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Minden évben az akksit célszerű kivenni és ellenőrizni a folyadékszintet. Akinek van olyan töltője amin nem változik a feszültség (14,4 V) és az áramerősséget be tudja korlátozni 1 amper alá akkor ez rajta lehet csepptöltőként egész télen is, mert javítja a kondíciót. Ezt az akkumulátoros szakemberek ajánlották.De ha jól feltöltött akksi ki akarjuk sütni akkor egy kisütő szerkezetet kell ráakasztani és a beállított áramerősségel kell addig terhelni amíg a fesz le nem esik 12,8 v alá . Ezt az időt kell figyelni, hogy az akksi amperórájának megfelelő idő alatt sül-e ki. Ha nem újratöltjük és újrasütjük. Ezt addig csináljuk amíg az idő megfelel az akksi adatainak. Közben minden töltés után megmérhetjük az akkusav sűrűségét cellánként. Minnél több töltésen vagyunk túl annál egyformább és magasabb értéket kapunk.
Remélem segítettem annak aki regenerálni szeretné régi akksiját.
Üdv: Gary
Minden évben az akksit célszerű kivenni és ellenőrizni a folyadékszintet. Akinek van olyan töltője amin nem változik a feszültség (14,4 V) és az áramerősséget be tudja korlátozni 1 amper alá akkor ez rajta lehet csepptöltőként egész télen is, mert javítja a kondíciót. Ezt az akkumulátoros szakemberek ajánlották.De ha jól feltöltött akksi ki akarjuk sütni akkor egy kisütő szerkezetet kell ráakasztani és a beállított áramerősségel kell addig terhelni amíg a fesz le nem esik 12,8 v alá . Ezt az időt kell figyelni, hogy az akksi amperórájának megfelelő idő alatt sül-e ki. Ha nem újratöltjük és újrasütjük. Ezt addig csináljuk amíg az idő megfelel az akksi adatainak. Közben minden töltés után megmérhetjük az akkusav sűrűségét cellánként. Minnél több töltésen vagyunk túl annál egyformább és magasabb értéket kapunk.
Remélem segítettem annak aki regenerálni szeretné régi akksiját.
Üdv: Gary
"Az élet olyan, mint a motor.Be kell rúgni, másként nem megy."/Hofi/
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Téliesítés
... az akksi nálam is meleg helyen van és számíthat
néha egy kis utántöltésre.
A tank nekem is tele... na de Pali, ez lehet h most nem
is célszerű nálunk? Beszéltünk a tankregeneráló műgyantás
löttyről ... azzal mi van?
Ahhoz meg pont üres és száraz tank kéne ...
A karbit én sem engedem le... sőt, az én benzincsapom már
évek óta el sem volt zárva, így télen is folyamatosan nyitva
van.
Gondoljatok csak bele most CX fejjel Ezek szerint a moci
kb.5 hónapon át csak áll és be sem lesz indítva?
Ez nem helyes viszont helytetelen !
Havonta legyalább 1X be kell indítani és hagyni had
pöfögjön vagy 10 percet csak úgy magában.
Meg lehet tenni azt is h ott stender- en végiváltogathjuk
az 5 fokozatot, aztán vissza.
Majd kis súlypont áttcsoportosítás és úgy kézzel forgassuk
meg az 1. kereket is.
Ezek hiányában megeshet h ahol a dugó épp megállt ősszel ott
a kb. 5 hónap alatt körbe is rozsdásodik.
A kerékcsapányak is megtehetik ezt ha meg sem mozdulnak.
Azt pedig szintén tudjuk ha a sok állás az ásványi olaj esetén
elősegíti annak savasodását és előll a jó kis tekercs zárlat esete ...
Ha a műszaki állapoton túl még a szépséget is kívánjuk konzerválni
akkor megfogadhatjuk Moli tanácsát : a krómos részeket kenjük le
trafóolajjal, így az megőrzi fényét.
Majd tavasszal az egész kap egy Brigéciol (tudom ezt rosszul írtam)
fűrdőt és ismét adott a ragyogás.
Gondoltam megosztom veletek téliesítéssel kapcsolatos gondolataim
néha egy kis utántöltésre.
A tank nekem is tele... na de Pali, ez lehet h most nem
is célszerű nálunk? Beszéltünk a tankregeneráló műgyantás
löttyről ... azzal mi van?
Ahhoz meg pont üres és száraz tank kéne ...
A karbit én sem engedem le... sőt, az én benzincsapom már
évek óta el sem volt zárva, így télen is folyamatosan nyitva
van.
Gondoljatok csak bele most CX fejjel Ezek szerint a moci
kb.5 hónapon át csak áll és be sem lesz indítva?
Ez nem helyes viszont helytetelen !
Havonta legyalább 1X be kell indítani és hagyni had
pöfögjön vagy 10 percet csak úgy magában.
Meg lehet tenni azt is h ott stender- en végiváltogathjuk
az 5 fokozatot, aztán vissza.
Majd kis súlypont áttcsoportosítás és úgy kézzel forgassuk
meg az 1. kereket is.
Ezek hiányában megeshet h ahol a dugó épp megállt ősszel ott
a kb. 5 hónap alatt körbe is rozsdásodik.
A kerékcsapányak is megtehetik ezt ha meg sem mozdulnak.
Azt pedig szintén tudjuk ha a sok állás az ásványi olaj esetén
elősegíti annak savasodását és előll a jó kis tekercs zárlat esete ...
Ha a műszaki állapoton túl még a szépséget is kívánjuk konzerválni
akkor megfogadhatjuk Moli tanácsát : a krómos részeket kenjük le
trafóolajjal, így az megőrzi fényét.
Majd tavasszal az egész kap egy Brigéciol (tudom ezt rosszul írtam)
fűrdőt és ismét adott a ragyogás.
Gondoltam megosztom veletek téliesítéssel kapcsolatos gondolataim
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Helló Győző!
Ja a Tankfelújító készlet megjött, csak még nem volt időm foglalkozni vele. Ha gondolod valamikor átugrom és megmutatom.
Ja a Tankfelújító készlet megjött, csak még nem volt időm foglalkozni vele. Ha gondolod valamikor átugrom és megmutatom.
-
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.11.19., csüt. 17:55
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Győző!
Azért írok mert látom, tank műgyantázást szeretnél.
Semmiképpen ne csináld, és más se csinálja ha jót akar. Remélem még időben írok.
Találkoztam egy sráccal aki megcsináltatta, ráadásul szakemberrel.
Az a fránya gyanta egy idő után feloldódik ragacsos masszát képez a benzinnel és a karbibam lerakódik.
A srác hónapokig járt a szerelőhöz mire rájöttek a problémára, motorozás nem volt abban az évben.
Az a bizonyos szakember, aki ezt elkövette pedig mosta kezeit. Pedig még hány áldozata lehetett?
A gyantától való megszabadulás pedig igen macerás művelet, nem könnyű azt onnan kikoptatni.
Üdv! Bakajoe!
Azért írok mert látom, tank műgyantázást szeretnél.
Semmiképpen ne csináld, és más se csinálja ha jót akar. Remélem még időben írok.
Találkoztam egy sráccal aki megcsináltatta, ráadásul szakemberrel.
Az a fránya gyanta egy idő után feloldódik ragacsos masszát képez a benzinnel és a karbibam lerakódik.
A srác hónapokig járt a szerelőhöz mire rájöttek a problémára, motorozás nem volt abban az évben.
Az a bizonyos szakember, aki ezt elkövette pedig mosta kezeit. Pedig még hány áldozata lehetett?
A gyantától való megszabadulás pedig igen macerás művelet, nem könnyű azt onnan kikoptatni.
Üdv! Bakajoe!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég