CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Örömmel olvastam a fórumban, hogy egy (általam eddig ismeretlen, de ez semmit nem jelent!) magazinban (FastRide) megjelent egy CX-leírás.
Viszont úgy vélem, hogy itt-ott némi slendiránság került a cikkbe, ugyanis a Silverwing széria, az eddig általam látott típusleírások egyikében sem előzte meg az eredeti CX500-at, pl. sose hallottam még 78-as kiadású GL500-ról. Silverwing egyfajta öszvér, csak meg kell nézni a futóművét: a CX Euro változatok megoldásait láthatjuk benne viszont.
A Güllepumpe név eredetéről pedig én annyit tudok, hogy a CX megjelenésekor nem volt még általános a vízhűtésű motorblokk (sőt, olvastam olyat, hogy a CX az első szériában gyártott vízhűtéses blokk!), és bizony a motor megjelenése, kinézete is megosztotta a közízlést. Werner pedig megragadta a lehetőséget, hogy ezen tényezők alapján kifigurázza a CX-et, de valójában tkp. megdicsérte, hiszen azt mondta, hogy a "...legjobb trágyapumpa a világon.".
A CX szerencsére hamar bizonyított a német piacon (is), és azt hiszem, hogy sokatmondó ismérv, hogy a németek szegényember BMW-jeként is emlegették ezt a járgányt. Korabeli német szaklapokban összehasonlították az R65-tel, és bizony a német hazafiság ellenére is a CX500 jött ki nyertesként a megmérettetésből.
Úgy tudom, hogy kb. 30edb kelt el belőle a német piacon (a CX500-ból), a "leszármazottak" már sajnos jóval kevésbé voltak sikeresek.
Üdv.
Pesta
Örömmel olvastam a fórumban, hogy egy (általam eddig ismeretlen, de ez semmit nem jelent!) magazinban (FastRide) megjelent egy CX-leírás.
Viszont úgy vélem, hogy itt-ott némi slendiránság került a cikkbe, ugyanis a Silverwing széria, az eddig általam látott típusleírások egyikében sem előzte meg az eredeti CX500-at, pl. sose hallottam még 78-as kiadású GL500-ról. Silverwing egyfajta öszvér, csak meg kell nézni a futóművét: a CX Euro változatok megoldásait láthatjuk benne viszont.
A Güllepumpe név eredetéről pedig én annyit tudok, hogy a CX megjelenésekor nem volt még általános a vízhűtésű motorblokk (sőt, olvastam olyat, hogy a CX az első szériában gyártott vízhűtéses blokk!), és bizony a motor megjelenése, kinézete is megosztotta a közízlést. Werner pedig megragadta a lehetőséget, hogy ezen tényezők alapján kifigurázza a CX-et, de valójában tkp. megdicsérte, hiszen azt mondta, hogy a "...legjobb trágyapumpa a világon.".
A CX szerencsére hamar bizonyított a német piacon (is), és azt hiszem, hogy sokatmondó ismérv, hogy a németek szegényember BMW-jeként is emlegették ezt a járgányt. Korabeli német szaklapokban összehasonlították az R65-tel, és bizony a német hazafiság ellenére is a CX500 jött ki nyertesként a megmérettetésből.
Úgy tudom, hogy kb. 30edb kelt el belőle a német piacon (a CX500-ból), a "leszármazottak" már sajnos jóval kevésbé voltak sikeresek.
Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
981
980-ra
Egyetertek. Amellett, hogy orulok annak, hogy megjelent egy cikk a CX-rol, magaval az irassal vannak problemaim.
A fekekrol:
Nyilvan a 30 eves gumifekcso nem veszi fel a versenyt egy mai mkp-on hasznalatos femfekcsovel. En mentem 2 CX-szel is amin fem van, ossze sem lehet hasonlitani, adagolhatosaga, fekhatasa vetekszik egy maieval, a beteteket meg ki kell cserelni.
Virsli gumik legalabb nem csusznak meg:
Jo gumikat kell ra venni.
A CX500C-t le csopperpobalkozasozza ( ez fajt a legjobban):
A 80-as evek elott nem voltak iranyzatok, volt a mkp es pont. Ekkortajt kezdett el a Honda (aztan a tobbi gyar ot majmolva) kulonbozo iranyokba mkp-okat fejleszteni ugy, mint Scramblerek - mai supermotok, endurok, a C-s motorjaik (CX500C, CB750C...) - mai csopperek, cruiserek, CX650E - mai sportturak... es igy tovabb. A Harley mindig is csopper fazonokat gyartott, de nem azert, mert akkora kiraly, hanem mert ok igy kepzeltek el a mkp-t.
Motorteljesitmeny 0 pont:
A 650-es Drag Star 39 LE. Mirol beszelunk?
Minoseg 0 pont:
Egy 80-as, bontatlan blokku CX-vel jottunk haza Nemeto-bol a mult 7vegen 130-as utazoval. Hazaerven nem mondtak a gyari tomitesek, hogy menj a picsaba, es elfossuk magunkat... A 30 eves kromok, alualkatreszek, nincsenek malosra rohadva, mint egy 8-10 eves Yamahan...
Kezelhetoseg 0 pont:
Eleteben eloszor ult CX-en es veteranon egyaltalan a gyori baratom es azt mondta:
"Azt hittem olyan lesz, mint egy MZ, szar fekek, lomha, kezelhetetlen... De b..zeg, ezt jobb vezetni, mint az SV-met!"
Es megegy kritika:
Ha egy tipust bemutatnak egy ujsagba, az a minimum sztem, hogy egy full gyari peldany legyen az.
Elnezest Zoli, nem teged es a motorod ertekelem, mert az tenyleg szep.
Egy szoval ez a cikk nem mutatta be a CX-et annak ami
Egyetertek. Amellett, hogy orulok annak, hogy megjelent egy cikk a CX-rol, magaval az irassal vannak problemaim.
A fekekrol:
Nyilvan a 30 eves gumifekcso nem veszi fel a versenyt egy mai mkp-on hasznalatos femfekcsovel. En mentem 2 CX-szel is amin fem van, ossze sem lehet hasonlitani, adagolhatosaga, fekhatasa vetekszik egy maieval, a beteteket meg ki kell cserelni.
Virsli gumik legalabb nem csusznak meg:
Jo gumikat kell ra venni.
A CX500C-t le csopperpobalkozasozza ( ez fajt a legjobban):
A 80-as evek elott nem voltak iranyzatok, volt a mkp es pont. Ekkortajt kezdett el a Honda (aztan a tobbi gyar ot majmolva) kulonbozo iranyokba mkp-okat fejleszteni ugy, mint Scramblerek - mai supermotok, endurok, a C-s motorjaik (CX500C, CB750C...) - mai csopperek, cruiserek, CX650E - mai sportturak... es igy tovabb. A Harley mindig is csopper fazonokat gyartott, de nem azert, mert akkora kiraly, hanem mert ok igy kepzeltek el a mkp-t.
Motorteljesitmeny 0 pont:
A 650-es Drag Star 39 LE. Mirol beszelunk?
Minoseg 0 pont:
Egy 80-as, bontatlan blokku CX-vel jottunk haza Nemeto-bol a mult 7vegen 130-as utazoval. Hazaerven nem mondtak a gyari tomitesek, hogy menj a picsaba, es elfossuk magunkat... A 30 eves kromok, alualkatreszek, nincsenek malosra rohadva, mint egy 8-10 eves Yamahan...
Kezelhetoseg 0 pont:
Eleteben eloszor ult CX-en es veteranon egyaltalan a gyori baratom es azt mondta:
"Azt hittem olyan lesz, mint egy MZ, szar fekek, lomha, kezelhetetlen... De b..zeg, ezt jobb vezetni, mint az SV-met!"
Es megegy kritika:
Ha egy tipust bemutatnak egy ujsagba, az a minimum sztem, hogy egy full gyari peldany legyen az.
Elnezest Zoli, nem teged es a motorod ertekelem, mert az tenyleg szep.
Egy szoval ez a cikk nem mutatta be a CX-et annak ami
- Retro
- Hozzászólások: 212
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 20:22
- Tartózkodási hely: Hajdúdorog
- Kapcsolat:
982
Hajaj van ettől kutyább is!
Az egyik szintén motoros újságban egy olyan cikket hoztak le,amiben arról számol be egy fickó,át kirándultak a sógorokhoz ő és a haverja motorral mentek,de volt velük egy srác aki CX-el ,na arra volt minden mondva csak jó nem!
Az egyik szintén motoros újságban egy olyan cikket hoztak le,amiben arról számol be egy fickó,át kirándultak a sógorokhoz ő és a haverja motorral mentek,de volt velük egy srác aki CX-el ,na arra volt minden mondva csak jó nem!
UFF.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Örülök, hogy más is talált kifogásolnivalót a cikkben. No nem azért, mert életelemem lenne a kötekedés, hanem egyszerűen azért, mert mint "bennfentes", fáj, amikor a partvonalról mond vki véleményt egy általa tkp. ismeretlen típusról.
Én is ültem már (sajnos csak próba jelleggel) mai "komoly" motorokon, és valóban, fék és futómű terén azon (az én összehasonlítási alapom szerint) lényegesen(!) jobbak, mint a mi CX-eink.
De azok a motorok 6-10x annyiba kerülnek, mint az én legdrágább CX-em. Arról nem beszélve, hogy egyik sem adta vissza azt az élményt, ti., hogy : jó vele motorozni! A CX nem sarkall száguldásra, és abban a tudatban ülhetek rajta, hogy amennyiben megbecsülöm, évtizedeken át fog szolgálni.
Bizonyára buta a példálózás, de szoktam emlegetni, hogy mutassanak nekem olyan mai motort, aminek a blokkjára a gyártó külön táblácskát csavarozott volna, hirdetendő a művét. Néhány blokk felhasználásával, áthangolásával operálnak gyártók, egyik motor olyan, mint a másik. A CX nem ilyen...!
Gyanítom, van bennünk egy adag különcködés is, de azt hiszem, van mire büszkének lennünk. Főleg azoknak, akiknek a motorját rendszeresen egy évtizeddel fiatalabbnak nézik (nyilván a laikusok).
Nem egy helyen olvastam már olyan véleményt, hogy ha a Honda újra gyártaná (kissé modernizálva) a CX-et, lenne piaca. Én is így gondolom!
Üdv.
Pesta
Örülök, hogy más is talált kifogásolnivalót a cikkben. No nem azért, mert életelemem lenne a kötekedés, hanem egyszerűen azért, mert mint "bennfentes", fáj, amikor a partvonalról mond vki véleményt egy általa tkp. ismeretlen típusról.
Én is ültem már (sajnos csak próba jelleggel) mai "komoly" motorokon, és valóban, fék és futómű terén azon (az én összehasonlítási alapom szerint) lényegesen(!) jobbak, mint a mi CX-eink.
De azok a motorok 6-10x annyiba kerülnek, mint az én legdrágább CX-em. Arról nem beszélve, hogy egyik sem adta vissza azt az élményt, ti., hogy : jó vele motorozni! A CX nem sarkall száguldásra, és abban a tudatban ülhetek rajta, hogy amennyiben megbecsülöm, évtizedeken át fog szolgálni.
Bizonyára buta a példálózás, de szoktam emlegetni, hogy mutassanak nekem olyan mai motort, aminek a blokkjára a gyártó külön táblácskát csavarozott volna, hirdetendő a művét. Néhány blokk felhasználásával, áthangolásával operálnak gyártók, egyik motor olyan, mint a másik. A CX nem ilyen...!
Gyanítom, van bennünk egy adag különcködés is, de azt hiszem, van mire büszkének lennünk. Főleg azoknak, akiknek a motorját rendszeresen egy évtizeddel fiatalabbnak nézik (nyilván a laikusok).
Nem egy helyen olvastam már olyan véleményt, hogy ha a Honda újra gyártaná (kissé modernizálva) a CX-et, lenne piaca. Én is így gondolom!
Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta
Pesta
- Dress
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.28., vas. 07:40
- Tartózkodási hely: Budapest XVI.
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Sziasztok!
Ne csináljatok ebből ekkora ügyet! Végül is megjelent egy 3 oldalas cikk egy feltörekvő motoros magazinban a kedvencünkről. Mi bajunk lehet? És ezt nem azért gondolom így, mert belelóg a kezem, hanem mert a CX a szívem csücske.
Az értékelés meg olyan amilyen, persze lehetett volna jobb is, de az enyémnek tényleg rossz a fékje. Ez van ebből tudtunk "főzni".
Egy kis hasonlat:
Ha a Roc haverom meghív bennünket egy zsíroskenyér partyra, két dolgot tehetünk:
- köszönjük szépen nem kérünk zsíroskenyeret
- köszönjük szépen elfogadjuk és elfogyasztjuk
Úgy gondolom, a "köszönjük szépen" mindig kell.
Ahhoz szerintem semmi jogunk, hogy megkritizáljuk, hogy miért lilahagyma van a zsíroskenyéren.
Ugye értitek?
Én megmondom őszintén, szívesen olvastam végig a cikket, az én motoromról készült, tisztában vagyok vele, hogy az enyém nem a legjobb CX. Van nála jobb is, meg szebb is, meg rosszabb is, meg csúnyább is. Viszont a képeken nagyon fotogén az "Öreglány".
Remélem senkit nem bántottam meg, nem volt szándékom. Üljünk sokat idén is a kedvencünkön, hétvégén úgy hallottam találkozunk, a többit jól megbeszéljük.
Széles utat mindenkinek!
Ne csináljatok ebből ekkora ügyet! Végül is megjelent egy 3 oldalas cikk egy feltörekvő motoros magazinban a kedvencünkről. Mi bajunk lehet? És ezt nem azért gondolom így, mert belelóg a kezem, hanem mert a CX a szívem csücske.
Az értékelés meg olyan amilyen, persze lehetett volna jobb is, de az enyémnek tényleg rossz a fékje. Ez van ebből tudtunk "főzni".
Egy kis hasonlat:
Ha a Roc haverom meghív bennünket egy zsíroskenyér partyra, két dolgot tehetünk:
- köszönjük szépen nem kérünk zsíroskenyeret
- köszönjük szépen elfogadjuk és elfogyasztjuk
Úgy gondolom, a "köszönjük szépen" mindig kell.
Ahhoz szerintem semmi jogunk, hogy megkritizáljuk, hogy miért lilahagyma van a zsíroskenyéren.
Ugye értitek?
Én megmondom őszintén, szívesen olvastam végig a cikket, az én motoromról készült, tisztában vagyok vele, hogy az enyém nem a legjobb CX. Van nála jobb is, meg szebb is, meg rosszabb is, meg csúnyább is. Viszont a képeken nagyon fotogén az "Öreglány".
Remélem senkit nem bántottam meg, nem volt szándékom. Üljünk sokat idén is a kedvencünkön, hétvégén úgy hallottam találkozunk, a többit jól megbeszéljük.
Széles utat mindenkinek!
üdv:
Dress
Dress
986
Megjelent cikk kritikáira!
Sziasztok!
....örüljünk, hogy egyáltalán foglalkoznak kedvenceinkkel, nekem spec. tök mindegy-bizonyos határokon belül-mit írnak róluk.
Olvastam/olvastunk már ennél zagyvább írásokat is! DRESS: lehet hogy szar a féked-ha úgy érzed még nem próbáltam-, de legalább már nem csikorog!moli
Sziasztok!
....örüljünk, hogy egyáltalán foglalkoznak kedvenceinkkel, nekem spec. tök mindegy-bizonyos határokon belül-mit írnak róluk.
Olvastam/olvastunk már ennél zagyvább írásokat is! DRESS: lehet hogy szar a féked-ha úgy érzed még nem próbáltam-, de legalább már nem csikorog!moli
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
987
979-re
szia cxsemi,
üdvözöllek a MI vagyunk -ban !!!
retro,
korábban is említettem de ismét megjegyzem h iggen csak szép ez a piros vas ...
Galo T. oldala -megnéztem a video -t, basszsus!!!! ezt a mocit ne engedjétek Pusztavacs
közelébe egy pillanatra elbizonytalanodtam ...
SRACOK, remélem már mihamarabb találkozunk !
szia cxsemi,
üdvözöllek a MI vagyunk -ban !!!
retro,
korábban is említettem de ismét megjegyzem h iggen csak szép ez a piros vas ...
Galo T. oldala -megnéztem a video -t, basszsus!!!! ezt a mocit ne engedjétek Pusztavacs
közelébe egy pillanatra elbizonytalanodtam ...
SRACOK, remélem már mihamarabb találkozunk !
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
988
Pesta,
szia, te az a Pesta vagy akivel sok-sok évvel ez előtt még egy-két ' Dömés ' kirándulás
alkalmával találkozhattam? Emlékeim szerint akkor fehér CX650 Eurosport -ot ültél? hm?
Magam részéről átérzem azokat az észrevételeket amiket Pesta és forrest tett a cikkel kapcsolatban.
Most így utólag tényleg jól hangzik forrest érvelése h Ő egy gyári -t vett volna alapul.
Mind ezek mellett én végtelenül hálás vagyok Dress-nek a megjelent cikk miatt, azt hiszem az adottból
kihozta azt a legtöbbet amit lehetett.
Nem szabad elfelejteni h Dress - tudomásom szerint - csupán csak néhány hónapja találkozott a CX-el és
ez alatt volt vagy fél év tél !
Azt gondolom h van itt elég felhalmozott tárgyi tudás és gyári állapot ahhoz h igény esetén a már megjelent
írásből fakadó lelkesedésen felbuzdulva szülessen meg egy kiegészítés, az érdeklődésre való tekintettel
további infó a típussal kapcsolatban, akár a többi modellről is, azok képeivel.
szia, te az a Pesta vagy akivel sok-sok évvel ez előtt még egy-két ' Dömés ' kirándulás
alkalmával találkozhattam? Emlékeim szerint akkor fehér CX650 Eurosport -ot ültél? hm?
Magam részéről átérzem azokat az észrevételeket amiket Pesta és forrest tett a cikkel kapcsolatban.
Most így utólag tényleg jól hangzik forrest érvelése h Ő egy gyári -t vett volna alapul.
Mind ezek mellett én végtelenül hálás vagyok Dress-nek a megjelent cikk miatt, azt hiszem az adottból
kihozta azt a legtöbbet amit lehetett.
Nem szabad elfelejteni h Dress - tudomásom szerint - csupán csak néhány hónapja találkozott a CX-el és
ez alatt volt vagy fél év tél !
Azt gondolom h van itt elég felhalmozott tárgyi tudás és gyári állapot ahhoz h igény esetén a már megjelent
írásből fakadó lelkesedésen felbuzdulva szülessen meg egy kiegészítés, az érdeklődésre való tekintettel
további infó a típussal kapcsolatban, akár a többi modellről is, azok képeivel.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Szia Győző!
Igen, "AZ A" Pesta vagyok.. .
Azóta történt egy-s-más, nem sokat motoroztam, de a motor megvan, sőt, többen lettek!
Üdv.
Pesta
Igen, "AZ A" Pesta vagyok.. .
Azóta történt egy-s-más, nem sokat motoroztam, de a motor megvan, sőt, többen lettek!
Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég