CX/GL Te és Motorod
1086.....FÓRUMRÓL, verseny, stb.
Úgy tűnik jól betölti a szerepét a fórum. Felvetődik egy gondolat/elképzelés, és többen kifejtik ezzel kapcsolatos véleményüket (mivel erre teret kapnak), és körvonalazódik a kompromisszumos megoldás. Ez így szimpatikus, --idáig--. Szerintem annyi történt, hogy a javasolt zártkörű bírálatot mindenki támogatja, a három kategóriából a többség csak csak egyet, -a szépen restaurált díjat-, támogat. Ebből is kérdéses lesz e valami, hiszen csak egy nap van.
Klb: ajánlom figyelmedbe az alkatrészalatti 754-est.
Klb: ajánlom figyelmedbe az alkatrészalatti 754-est.
1087. ........az 1080...+1085-re
1080...+1085-re
Ne haragudj Forrest, de hogy a kevésbé műszakiak is értsék, jobban kifejtem a kérdést.
Ha a hajtásláncon (áttételeken) nem változtatok, csak a kereket cserélem kisebbre, akkor az adott sebességen a motor fordulata olyan arányban lesz nagyobb, mint amilyen arányban van a nagyobb kerék kerülete a kisebb kerék kerületéhez. Ez az arányszám megegyezik a két átmérő arányával is. Természetesen nem a felni átmérő vagy kerület, hanem a gumi átmérője és kerülete a lényeg. (A kisebb keréken ballonosabb a gumi) Ez az eltérés a 18-as és a 16-os kerék között kb 10% de annál kisebb.
A saját (cx)fordulatszám mérőm 100km/h-nál 5000-et mutat. Ha a kisebb kerék lenne alatt 100-nál kb 5450-5500 -at mutatna. Ez az eltérés igaz a cx és cxc valamint a cx és gl között is.
Ne haragudj Forrest, de hogy a kevésbé műszakiak is értsék, jobban kifejtem a kérdést.
Ha a hajtásláncon (áttételeken) nem változtatok, csak a kereket cserélem kisebbre, akkor az adott sebességen a motor fordulata olyan arányban lesz nagyobb, mint amilyen arányban van a nagyobb kerék kerülete a kisebb kerék kerületéhez. Ez az arányszám megegyezik a két átmérő arányával is. Természetesen nem a felni átmérő vagy kerület, hanem a gumi átmérője és kerülete a lényeg. (A kisebb keréken ballonosabb a gumi) Ez az eltérés a 18-as és a 16-os kerék között kb 10% de annál kisebb.
A saját (cx)fordulatszám mérőm 100km/h-nál 5000-et mutat. Ha a kisebb kerék lenne alatt 100-nál kb 5450-5500 -at mutatna. Ez az eltérés igaz a cx és cxc valamint a cx és gl között is.
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
1086
Szevasztok!
1081 - 1085-re
Köszönöm a megnyugtató válaszokat forre99-nek és öregkis-nek. Nem mertem a dologban egyedül dönteni!
A verdám így még jobban nem lesz eredeti, csak öszvér. Számomra nem probléma, mert az a fő, hogy így
növekedik a bíztonság érzetem! Nosztalgiánál a többi nem számít!!!!!!!
Üdv: Semegi János
1081 - 1085-re
Köszönöm a megnyugtató válaszokat forre99-nek és öregkis-nek. Nem mertem a dologban egyedül dönteni!
A verdám így még jobban nem lesz eredeti, csak öszvér. Számomra nem probléma, mert az a fő, hogy így
növekedik a bíztonság érzetem! Nosztalgiánál a többi nem számít!!!!!!!
Üdv: Semegi János
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1087
1075-re
semegijanos,
ha nem rólad lett volna szó, elhoztam volna azt a kereket
örömmel nyugtáztam tegnap h sikerült 1 lépéssel közelebb segíteni ...
a kereket ott hagytuk a moli -nál mondta h sikeresen megalkudtatok és
találkoztok.
Ugye milyen kicsi a világ? Bízom benne h hamarosan együtt is tudunk majd
karikázni
semegijanos,
ha nem rólad lett volna szó, elhoztam volna azt a kereket
örömmel nyugtáztam tegnap h sikerült 1 lépéssel közelebb segíteni ...
a kereket ott hagytuk a moli -nál mondta h sikeresen megalkudtatok és
találkoztok.
Ugye milyen kicsi a világ? Bízom benne h hamarosan együtt is tudunk majd
karikázni
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1088
Retro,
én is és mindenki inkább kezet szorítana veled mind sem h rugdosna.
Szeretünk és sajnálom h nem tudsz velünk tartani holnap, tényleg
szívesen csodáltam volna meg az új, szépséges piros vasad.
én is és mindenki inkább kezet szorítana veled mind sem h rugdosna.
Szeretünk és sajnálom h nem tudsz velünk tartani holnap, tényleg
szívesen csodáltam volna meg az új, szépséges piros vasad.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.04.09., pén. 08:55
- Tartózkodási hely: valahol Magyarországon
- Kapcsolat:
1089
1087-re
Kicsit utánanéztem:
A váltó áttételei az összes 500-as modellnél ugyanazok:
1 fokozat........2,733:1
2 fokozat........1,850:1
3...................1,416:1
4...................1,148,1
5...................0,931:1
A végáttétel mindegyiknél: 3,091:1
A 130/90-16 abroncs átmérője 640mm, a 120/80-18 abroncsé pedig 649mm.
No ezekből már lehet számolgatni.
Kicsit utánanéztem:
A váltó áttételei az összes 500-as modellnél ugyanazok:
1 fokozat........2,733:1
2 fokozat........1,850:1
3...................1,416:1
4...................1,148,1
5...................0,931:1
A végáttétel mindegyiknél: 3,091:1
A 130/90-16 abroncs átmérője 640mm, a 120/80-18 abroncsé pedig 649mm.
No ezekből már lehet számolgatni.
Az én medencém nem úszó, egyszerűen csak Kárpát.
- lferi
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.10.23., pén. 09:33
- Tartózkodási hely: Gárdony
- Kapcsolat:
1090: CX/GL Te és Motorod
Ezek szerint ha jól értelmezem a kerékcserével 9 mm-t lehet nyerni magasságban de ha a felét veszem mert ugye a tengelytől számítom a akkor csak 4.5 mm a magasságnyerés.
Érdemes ezért kereket cserélni?
Létezik ez? Ennyivel nagyobb a 130-as gumi mint a 120-as mert a két col az nem 9mm?
Érdemes ezért kereket cserélni?
Létezik ez? Ennyivel nagyobb a 130-as gumi mint a 120-as mert a két col az nem 9mm?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég