CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#181

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2009.12.26., szomb. 11:36

Ma reggeli serénykedésem. És ha megnézitek, még a kezem is tisztább lett :D
PICT0115.JPG
PICT0116.JPG

Tóth Zoli

Re: CX/GL Te és Motorod

#182

Hozzászólás Szerző: Tóth Zoli » 2009.12.26., szomb. 12:23

Sziasztok Én Törökbálinti vagyok . Az olaj a jelzett helyeken jogosan folyik szétszerelés után . Alkatrész az országban is van néhány ismerősnek . Írjál hogy mi kéne amúgy nem soká rendelünk mi is .Boldog Karácsonyt kivánok minden márkatársnak és azoknak is akik a honlapot olvassák .

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#183

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2009.12.26., szomb. 12:51

Értem, köszönöm. Akkor ez ügyben felesleges volt az aggodalmam.
A másik, hogy a Cx500-nak és a Cx500c-nek van valami eltérés a kipukönyökben? Azt tudom, hogy van egy fojtott verza, cikkszám szerint nem tudtam eligazodni, és képről elég nehéz eldönteni.

bakajoe
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.11.19., csüt. 17:55
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#184

Hozzászólás Szerző: bakajoe » 2009.12.26., szomb. 14:09

Szia Forrest!
Mindenekelőtt üdv a csapatban.
Én már átestem egy ilyen felújításon, 1980 CX 500C olyan mint a tietek, de ha jól láttam a képeken az egy tengerentúli típus. Azt nem tudom beindítottátok e a masinát.
Csak egy kis "lélekbeli felkészítés" a felújításhoz, hátha hasznát veszed.
Hát igen az olaj az orrán száján folyni fog, le kéne csapolni.
Ha már így szétkaptad a mocit, itt ne állj meg, a blokk szétbontását nem fogod megúszni. Jobb ha most az elején kiderülnek a hibák minthogy tavasszal mégegyszer szét kelljen dobni, és tönkremenjen amire egyszer már áldoztál (tömítések stb.) Az új erdeti alkatrészek -mert ugye nem mindent lehet használtal pótolni -is beszerezhetők, sajnos elég borsos áron, de nem mindegy hogy hol.
Sajnos nem a külcsín rendbetétele a legfontosabb, hogy egy jó motorod legyen.
Egy ilyen régi, és sokat állt motornál nagyon sok lehet a gond.
Gyenge pont pl. a vizpumpa környéke ( tömszelence, szimmering, tömítés) nagy valószínűséggel cserélned kell.
Csere az összes bontott tömítésre vonatkozik ( na ebből van utángyártott szett, sokat spórolhatsz).
Szakemberrel ellenőriztetni kell a generátor állapotát, a fórumon találsz ehhez segítséget, ha netán újra kell tekerni-nekem kellett.
Nem árt a vezérműlánc, illettve feszítő állapotát ellenőrizni, jobb esetben csak feszítőt kell cserélni.
Nekem sajna a szabadonfutómmal is gond volt, szalajtott( megoldás túlméretezett görgő legyártatása, egy szaki tutin megcsinálta).
Ha sokat állt vhol a verda a hengerekbe sem árt bekukkantani, ott még rozsda is lehet, ha víz volt jelen.( a gyűrűszett nem olcsó dolog)
És ugye a motor lelke a főtengely és csapágy (na a csapágyakat sem adják olcsón a japcsik)
A kupplung állapota fontos, nagyon sokat bírnak, lehet, hogy csak rugót kell cserélned.
A lényeg, a motor a legkisebb hiányosságot, és tömítetlenséget is megtalálja,és ott gondot okoz, nagyon pöpec munkát kell végezned. Nagyon figyelj a blokk csavarjainak állapotára, nem ritka túlhúzott megszakított menet, ezen csak a perselyezés segíthet.
Nézd át alaposan a karbit is miután szétkaptad ( membrán állapota, fúvókák stb.)
Az elektronkáról most nem beszélek az ugye majd kiderül ha ketyeg a gép.
Az egyéb " ketyerék illetve zulangok" beszerezhetők innen onnan. ( km óra stb.) na mondjuk a kipuffógó nem egy egyszerű dolog.
Nagyon jó felújítást, mindent bele, remélem, hogy ezzel a "bevezetővel" segítettem vmit.
Bakajoe

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#185

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2009.12.26., szomb. 21:53

Szia!
Miből gondolod, hogy USA export?
A motor használatban volt, csak lelakott állapotban. Indításnál nem füstölt (de azért kap új szelepszár szimmeringet), melegen sem volt kékes, keverék szagú a füst (kompressziót ugyan még nem mértem). "Csúnyaságra" utaló hang nem jött a blokkból, egészségesnek tűnik.
A vízpumpa felújító szettet már megrendeltem, fordszámmérő szimmeringnél, tömítésnél olajszivárgás látható. Váltókarnál szimmeringcsere, kardánkihajtásnál (bár nincs szivárgás) kap új szimmeringet. Fémvízcső O gyűrű csere, szivárgás látható.
Kuplunggal (egyelőre) nincs gond (kiemel, nem csúszik), de ha leszedem a fedelet polírozni, megnézem. Mi a lamellák kopáshatára?
Töltés jó lehet, mert egy gyenge akkut szépen feltöltött 5-10km alatt (mérve nem volt). Elektromosan műkszik minden, bár a kábelek borítása itt-ott szétszakadt. Majd pótolom zsugorcsővel..
A szabadonfutót nem értem. Úgy, mint a régi trabik 4. fokozata?
Vezérlésnél, szelepállításnál, karbinál még nem tartok, csekkolni fogom.
Köszönöm, sokat segítettél! Még alkatrész beszerzési forrásokat, ha mondanál, azt szintén megköszönném.
Üdv:
Forrest

bakajoe
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.11.19., csüt. 17:55
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#186

Hozzászólás Szerző: bakajoe » 2009.12.27., vas. 18:13

Szia forrest!
Abból gondolom, hogy usa modell, mivel a féked szimpla tárcsás mint a gl 400 modellen, és az első telók is különböznek az eu típustól. Könnyebben is felismerhető lenne a mérföld óráról, de ugye az, ha jól láttam hiányzik.
Örülök annak amit írtál, tehát a moci már be lett indítva, és különösebb előjele hibának nem volt.
A szabadonfutó az az ún. indítókuplung ( starter clutch) amit az indítómotor megteker, az pedig a főtengelyt forgatja meg. Ha ennek a görgői kopottak akkor indításnál elforog, a motort meg lehet betolni.
A tömítéseket, szimmeringeket, O gyűrűket, amit lehet feltétlenül cseréld.
Hozzá kel tennem viszont, hogy az én mocimban is nagy ramazuri volt, annak ellenére, hogy semmi jele nem volt hibának, vígan ment, remélem nálad nem így lesz.
Azokat a hibaforrásokat amit leírtam, csak azért mertem felvetni, mert a szerelőm keze alatt egymásután kettő ugyanilyen gép is volt, és szinte ugyanazokat a felújításokat kellett elvégezni rajtuk.
Az én mocim is csak akkor füstölt amikor egy jó kövér gázzal emelkedőnek mentem, és ezért volt jó, hogy mögöttem is jött valaki és figyelt. Másik árulkodó jel lehet az olajfogyás is.
Kuplung szereléshez, mérettáblázattal, segítséget találsz a honlapon a LETÖLTÉS menüben valamint a szerelési s.o.s.-ben
Üdv:
bakajoe

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#187

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2009.12.27., vas. 19:58

Értem. A Cb750-em kormányzára az alsó villahíd környékén van, ezen a gyújtáskapcsolóban (és a vázon lévő ellendarab is). Ez is USA export jellemző, nem? Az ülés gyárinak néz ki, de nincs felirat. Ez is USA jegy? Mik az eltérések az USA és EU modellek között? Viszont akkor át kell néznem az összeírt alkatrész cikkszámokat az USA modellnek megfelelően. Tényleg! Alkatrész beszerzési forrásokat tudsz mondani?

bakajoe
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.11.19., csüt. 17:55
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#188

Hozzászólás Szerző: bakajoe » 2009.12.27., vas. 22:24

A kormányzár elhelyezése véleményem szerint nem usa, csak évjárat függő.
A nyolcvanas évjáratokon még a villahídon van később már gyújtáskapcsolóról.
Eltérés van még a kartergázcső elhelyezésében, EU változaton a hátsó, azaz a generátorfedél jobb felső feléből indul a légszűrőházba egy vastag gumicső, neked ott egy nagy csavar leledzik. Az USA modellen a két hengerfejből hátrafelé indul egy-egy gumicső majd egy T idom és tovább ( mint ahogy a gl 400 azaz a japán belpiacos változaton).Ennek szerintem csak az USA környezetvédelmi előirásai miatt volt jelentősége.
Egyébként motorikusan nem hiszem, hogy van eltérés EU és USA közt.
Ha szabadidőd engedi keresgélj a neten, képeket, videókat, hasznos lehet.
Az üléshuzat valószínű egy utángyártott cucc, ezért nincs felirat.
Én személy szerint a saját szerelőmön keresztül itt Pécsett szereztem az alkatrészeket, természetesen típus szerint.
Üdv:
Bakajoe

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#189

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2009.12.28., hétf. 08:39

Igazad van, a kartercső olyan amilyet írsz. Amit még éltérést találtam, az a hátsó sárvédő. Euban ugye előírás volt, hogy a keréktengelyig le kell érni a sárvédőnek, ezért azokon van egy műanyag "toldás", ennek megfelelően a sárvédőn furat. Ezen nem volt eredetileg, viszont amikor anno behozták fúrtak rá "ügyesen" kettőt :cry: , sőt az elsőre is :cry: :cry: Mindegy ezek idővel úgyis új krómot kapnak és akkor eltüntetem.

Avatar
Lichtenberger
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.11.15., vas. 21:54
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#190

Hozzászólás Szerző: Lichtenberger » 2009.12.28., hétf. 23:27

Sziasztok!
Nem az én agyszüleményem, de nint motorosok
-gondoltam -hátha szivesen elolvassátok
(forrás:Motorozz.hu)


Boldog Karácsony!

Pannónia füstje borítja a tájat,
Karácsonyi bejgli növeli a hájat.
Pihen a motoros,fázik keze-lába,
Szentestére készül,a Jézuskát várja.
Mi lesz a fa alatt?Izgul ő most nagyon,
Komplett kipufogó?Hú,az egész vagyon!!
Csodálja a család: nem olajos a keze?
De jól tudják,hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep,újra fúr és farag,
Hogy tavasszal ismét hajthassa a vasat.
Törheti a fejét,minek hol a helye?
A dugattyúnak miért hiányzik a fele?
Ha elfogyott a tudomány,sebaj ott a Fórum!
Nagyobb okosság az,mint kártyában a lórum.
Segít a társaság bizony fűnek,fának,
Tanárnak,mérnöknek,soförnek,diáknak.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég