CX/GL Te és Motorod
- fgyozo
- Hozzászólások: 3814
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
- Gary
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2009.11.12., csüt. 12:17
- Kapcsolat:
ruszli!
Győzőnek írom a receptet!
Hozzávalók:1,5 l-es befőttesüveghez
6-8 db tenyérnyi dévérkeszeg, vagy 10-12 db bodorka, vörösszárnyú
1 teáskanál egészbors
1 teáskanál koriander
1 teáskanál mustármag
3 teáskanál só
6-8 teáskanál cukor
2-3 babérlevél
4-5 fej hagyma felkarikázva
2 dl 20%-os ecet
Elkészítés: fél liter vízben feloldjuk a sót, cukrot és az ecetet , majd ebbe belehelyezzük az alaposan megtísztított és hideg vízben jól kiáztatott halakat és a hagymával kiékeljük. Tetejére szórjuk a fűszereket és felöntjük vízzel. Meg kell kóstolni a levét és ha igényli a sót és az ecetet akkor tegyünk még hozzá.
egy hét-tíz nap a hűtő aljában és fogyasztható. Jobb ízű, mint a büdös hering!!!
Jó étvágyat.
Hozzávalók:1,5 l-es befőttesüveghez
6-8 db tenyérnyi dévérkeszeg, vagy 10-12 db bodorka, vörösszárnyú
1 teáskanál egészbors
1 teáskanál koriander
1 teáskanál mustármag
3 teáskanál só
6-8 teáskanál cukor
2-3 babérlevél
4-5 fej hagyma felkarikázva
2 dl 20%-os ecet
Elkészítés: fél liter vízben feloldjuk a sót, cukrot és az ecetet , majd ebbe belehelyezzük az alaposan megtísztított és hideg vízben jól kiáztatott halakat és a hagymával kiékeljük. Tetejére szórjuk a fűszereket és felöntjük vízzel. Meg kell kóstolni a levét és ha igényli a sót és az ecetet akkor tegyünk még hozzá.
egy hét-tíz nap a hűtő aljában és fogyasztható. Jobb ízű, mint a büdös hering!!!
Jó étvágyat.
"Az élet olyan, mint a motor.Be kell rúgni, másként nem megy."/Hofi/
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1193
Sziasztok!
Amolyan Micimackó-módra, de néha rámtör a gondolkodhatnék, és néha fogós kérdések vetődnek fel csekélyértelmű elmémben.
Ezért is kérem, hogy a motor-üzemtanban remélhetőleg járatosabb szakik legyenek szívesek megosztani velem válaszukat az alábbi kérdésben, amit próbálok érthetően felvezetni.
Szóval azt olvastam a CX-bibliában, hogy ha az emberfia karburátort állít, akkor inkább a dúsabb irányba tévedjen, semmint a szegényebb keverék felé, mert utóbbi esetben a motor túlhevülhet, fémalkatrészek megégése is megeshet.
Ezt még megértem, hiszen ha jól tudom, a benzin némileg belső hűtésként is hat, ez ugyebár főleg a léghűtéses kétüteműek esetén fontos lehet.
Csakhogy ekkor vetődött fel bennem, hogy a fojtott teljesítményű motorokon éppen a fúvókák vannak kisebb átmérőjűre csökkentve, és (tudomásom szerint) a légtorok átmérője változatlan. Ebből számomra az következik, hogy a fojtatlan változathoz képest az ilyen motor szegényebb keverékkel üzemel. Ez nem káros a motorra?!
Valószínűleg vmit kihagytam a számításból, de jó lenne tudni, hogy mit. Várom a guruk válaszát!
Előre is köszönöm!
Üdv: Pesta
Amolyan Micimackó-módra, de néha rámtör a gondolkodhatnék, és néha fogós kérdések vetődnek fel csekélyértelmű elmémben.
Ezért is kérem, hogy a motor-üzemtanban remélhetőleg járatosabb szakik legyenek szívesek megosztani velem válaszukat az alábbi kérdésben, amit próbálok érthetően felvezetni.
Szóval azt olvastam a CX-bibliában, hogy ha az emberfia karburátort állít, akkor inkább a dúsabb irányba tévedjen, semmint a szegényebb keverék felé, mert utóbbi esetben a motor túlhevülhet, fémalkatrészek megégése is megeshet.
Ezt még megértem, hiszen ha jól tudom, a benzin némileg belső hűtésként is hat, ez ugyebár főleg a léghűtéses kétüteműek esetén fontos lehet.
Csakhogy ekkor vetődött fel bennem, hogy a fojtott teljesítményű motorokon éppen a fúvókák vannak kisebb átmérőjűre csökkentve, és (tudomásom szerint) a légtorok átmérője változatlan. Ebből számomra az következik, hogy a fojtatlan változathoz képest az ilyen motor szegényebb keverékkel üzemel. Ez nem káros a motorra?!
Valószínűleg vmit kihagytam a számításból, de jó lenne tudni, hogy mit. Várom a guruk válaszát!
Előre is köszönöm!
Üdv: Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3814
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
- Pali
- Hozzászólások: 499
- Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1195
Egy kis érdekesség a mobile.de-ről:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=6
Hivatalos motorépítő műhely http://www.ame-chopper.de/ által épített CX !!!
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=6
Hivatalos motorépítő műhely http://www.ame-chopper.de/ által épített CX !!!
-
- Hozzászólások: 96
- Csatlakozott: 2011.08.08., hétf. 11:45
- Tartózkodási hely: Szerbia
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Helo mindenkinek!
Nyirádi Roland vagyok Szerbiábol szűkebben Kishegyesről.Nekem még nincs cx-em de viszont már kinéztem egyet.Az a helyzet hogy sajnos egyáltalan nem értek a motorokhoz és nem is volt eddig semilyen gépem.A nálam tapasztaltabbakat segitségét kérném hogy mire figyeljek oda és mit nézzek meg.Nagyon tetszenek a cx-ek de nem szeretnék vele befürdeni.Ez egy 84-es cx500 c model álitólag 40 000km van benne.A képek alapján jol néz ki külsőleg.A tulaj e honap végén jön haza külföldről akkor elmennék megnézni és ha rendbe van meg is veszem.Addig is ha nem túl nagy kérés lássatok el pár jó tanáccsal.
Üdvözlettel Roli
Nyirádi Roland vagyok Szerbiábol szűkebben Kishegyesről.Nekem még nincs cx-em de viszont már kinéztem egyet.Az a helyzet hogy sajnos egyáltalan nem értek a motorokhoz és nem is volt eddig semilyen gépem.A nálam tapasztaltabbakat segitségét kérném hogy mire figyeljek oda és mit nézzek meg.Nagyon tetszenek a cx-ek de nem szeretnék vele befürdeni.Ez egy 84-es cx500 c model álitólag 40 000km van benne.A képek alapján jol néz ki külsőleg.A tulaj e honap végén jön haza külföldről akkor elmennék megnézni és ha rendbe van meg is veszem.Addig is ha nem túl nagy kérés lássatok el pár jó tanáccsal.
Üdvözlettel Roli
-
- Hozzászólások: 356
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
- Kapcsolat:
1197.
1196-ra
Hallo 'roli',
tudnod kell - 'ha rám hallgatsz, csak MAGADRA hallgass'
No de, a tévedés kockázatával, ha nem is 'jótanács', inkább story : ..amikor No.1 motorom jöttek megnézni (és elvinni), az idősebbik (70 éves körüli szaki) fogott egy lécet és a hidegen beindított motorblok oldalához nyomva (mint vmi orvosi fonendoszkop) HALLGATTA meg... ugyanis leginkább elhanyagolt/elfejtett alkatrésze - a vezérmű lánc és elemei
..rögtön tisztázzuk - NINCS javíthatatlanul elcseszett 'sufni-tuning' - csak a költségek mértéke változó..!
Tehát fül-kéz láb - ÉS menetPRÓBA
A bizalmi beépített ember, aki az átlagnál több km futott már mkp val - sem árt a szemlére elvinni
Legyen részed az örömben, amit egy Güllepumpe tud jelenteni - vagy örök SZERELEM lesz , vagy örökre hátat fordítasz a ennek a típusnak
üdv
kentaur
Hallo 'roli',
tudnod kell - 'ha rám hallgatsz, csak MAGADRA hallgass'
No de, a tévedés kockázatával, ha nem is 'jótanács', inkább story : ..amikor No.1 motorom jöttek megnézni (és elvinni), az idősebbik (70 éves körüli szaki) fogott egy lécet és a hidegen beindított motorblok oldalához nyomva (mint vmi orvosi fonendoszkop) HALLGATTA meg... ugyanis leginkább elhanyagolt/elfejtett alkatrésze - a vezérmű lánc és elemei
..rögtön tisztázzuk - NINCS javíthatatlanul elcseszett 'sufni-tuning' - csak a költségek mértéke változó..!
Tehát fül-kéz láb - ÉS menetPRÓBA
A bizalmi beépített ember, aki az átlagnál több km futott már mkp val - sem árt a szemlére elvinni
Legyen részed az örömben, amit egy Güllepumpe tud jelenteni - vagy örök SZERELEM lesz , vagy örökre hátat fordítasz a ennek a típusnak
üdv
kentaur
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 38 vendég