CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1141 avagy CX500 vs. 650
Sziasztok!
Világ életemben azt gondoltam, hogy ismerem az alapvető különbségeket a CX500 és a 650 blokk között.
Az imént épp a gyári javítási útmutatókat böngésztem, és érdekes dolgot fedeztem fel benne:
A CX500 szelephézagait máig úgy tudtam, hogy 0,08mm a szívó- és 0,10mm a kipufogószelepnél. A '77-es kiadású könyvben még ez is van írva. De a következő CX500 szériára (1980-as könyv) már azt írták Hondáék, hogy a 650-essel egyező, azaz 0,10mm és 0,12mm-es szelephézagot kell beállítani.
Vajon változott ezeken a motorokon bármi is, ami indokolja ezt a módosítást, vagy egyszerűen csak felülbírálták önmagukat?
A motorolaj-ajánlás is érdekes: '77-ben SAE 10W-40-es olajat ajánlanak (minden hőmérsékletre). 1980-ban már kicsit részletezték (az alap ajánlás továbra is SAE 10W-40), de pl. -10 (igen, mínusz 10!) foktól fölfelé már 20W-40, 20W-50 olajat ajánlanak. Szóval ezek szerint érdemesebb lehet a mi éghajlatunkon (főleg a nyári szezonra) "sűrűbb", viszkózusabb olajat használni.
Üdv.
Pesta
Világ életemben azt gondoltam, hogy ismerem az alapvető különbségeket a CX500 és a 650 blokk között.
Az imént épp a gyári javítási útmutatókat böngésztem, és érdekes dolgot fedeztem fel benne:
A CX500 szelephézagait máig úgy tudtam, hogy 0,08mm a szívó- és 0,10mm a kipufogószelepnél. A '77-es kiadású könyvben még ez is van írva. De a következő CX500 szériára (1980-as könyv) már azt írták Hondáék, hogy a 650-essel egyező, azaz 0,10mm és 0,12mm-es szelephézagot kell beállítani.
Vajon változott ezeken a motorokon bármi is, ami indokolja ezt a módosítást, vagy egyszerűen csak felülbírálták önmagukat?
A motorolaj-ajánlás is érdekes: '77-ben SAE 10W-40-es olajat ajánlanak (minden hőmérsékletre). 1980-ban már kicsit részletezték (az alap ajánlás továbra is SAE 10W-40), de pl. -10 (igen, mínusz 10!) foktól fölfelé már 20W-40, 20W-50 olajat ajánlanak. Szóval ezek szerint érdemesebb lehet a mi éghajlatunkon (főleg a nyári szezonra) "sűrűbb", viszkózusabb olajat használni.
Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1142
1141-re
Rakerestem a neten "CX500 valve clearence adjustement" es valoban emlit 0.1 es 0.12-t, de a Honda CX500 service manual-ban nincs erre utalas.
Lehet eliras is, de sok hulyeseget is latni, mint pl ezen a videon. Emberunk kapasbol visszafele tekergeti a fotengelyt, 3es 4 inch helyett mm-t mond, meg a ket szelep ala egyszerre dugja hezagmerot...
http://www.youtube.com/watch?v=OBdvqTM2 ... re=related
Amivel meg at tudja magat cseszni az ember, ha a himbakat nem "emeli ki" allitas elott. Ez alatt azt ertem, hogy a himbat ugye nem nyomja semmi vissza nyugalmi allapotba. Allitaskor neked kell finoman visszanyomni/fesziteni ebbe a nyugalmi helyzetbe.
A vezermulancot is sokan tevesen ugy feszitik meg, hogy fellazitjak a csavart, majd onindtitoval atforgatjak parszor a motort gyujtas nelkul.
A Honda manual ezt is szepen leirja, hogy a bal henger legyen a topon, TL jelzesre forgatva ora jarasaval megegyezo iranyba, majd csavar fellazit, visszahuz.
Rakerestem a neten "CX500 valve clearence adjustement" es valoban emlit 0.1 es 0.12-t, de a Honda CX500 service manual-ban nincs erre utalas.
Lehet eliras is, de sok hulyeseget is latni, mint pl ezen a videon. Emberunk kapasbol visszafele tekergeti a fotengelyt, 3es 4 inch helyett mm-t mond, meg a ket szelep ala egyszerre dugja hezagmerot...
http://www.youtube.com/watch?v=OBdvqTM2 ... re=related
Amivel meg at tudja magat cseszni az ember, ha a himbakat nem "emeli ki" allitas elott. Ez alatt azt ertem, hogy a himbat ugye nem nyomja semmi vissza nyugalmi allapotba. Allitaskor neked kell finoman visszanyomni/fesziteni ebbe a nyugalmi helyzetbe.
A vezermulancot is sokan tevesen ugy feszitik meg, hogy fellazitjak a csavart, majd onindtitoval atforgatjak parszor a motort gyujtas nelkul.
A Honda manual ezt is szepen leirja, hogy a bal henger legyen a topon, TL jelzesre forgatva ora jarasaval megegyezo iranyba, majd csavar fellazit, visszahuz.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Vásárlás ?!?
Tiszteletem Mindenkinek.
Most tervezem egy CX vásárlását.
Találtam is egy leharcolt darabot aminek a típusa CX 650 nagy valószínüséggel E.
Sajnos a hátulja és az ülés nem eredeti rajta. Ezeknek a beszerzése és ára mennyire nyűgös.
A motor csak szivatóval hajlandó járni. Ez nagy gondra utalhat? vagy csak egyszerűen fals levegőt kap és azért.
Elég sokat állt a motor.
Mit nézzek meg rajta? Mi a tipushibája?
Bocsi, hogy ennyit kérdezek, de számomra teljesen ismeretlen ez a típusú motor.
Most tervezem egy CX vásárlását.
Találtam is egy leharcolt darabot aminek a típusa CX 650 nagy valószínüséggel E.
Sajnos a hátulja és az ülés nem eredeti rajta. Ezeknek a beszerzése és ára mennyire nyűgös.
A motor csak szivatóval hajlandó járni. Ez nagy gondra utalhat? vagy csak egyszerűen fals levegőt kap és azért.
Elég sokat állt a motor.
Mit nézzek meg rajta? Mi a tipushibája?
Bocsi, hogy ennyit kérdezek, de számomra teljesen ismeretlen ez a típusú motor.
By Plero
-
- Hozzászólások: 356
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
- Kapcsolat:
1142-re
1143.
Hallo Plero,
A 'sokat állt' kategóriájú CX nem első GülleFan nak való..,mert sok lesz a
..az igazi kérdés - mennyi az annyi
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/ ... _e-4916771
üdv és verjük fel a port együtt
Kentaur
Hallo Plero,
A 'sokat állt' kategóriájú CX nem első GülleFan nak való..,mert sok lesz a
..az igazi kérdés - mennyi az annyi
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/ ... _e-4916771
üdv és verjük fel a port együtt
Kentaur
1145
1141-re!
Szia Pesta!
Többen közülünk-én is- használnak 20W-50-es olajat, -10 fokban meg má ne motorozzá, mert megfázol-nagyon!
/repsol 20W-50 v-twin, ne vedd meg 2000-ért, Izsákra tudom vinni-1380./
Szelephézag: annak ellenére, hogy van hézagnérő, amivel százados pontosságot tudok állítani, 0,1-est használok, a 0,08-ast szoros 0,1-re, a 0,12-est laza 0,1-re állítom.molicx
Szia Pesta!
Többen közülünk-én is- használnak 20W-50-es olajat, -10 fokban meg má ne motorozzá, mert megfázol-nagyon!
/repsol 20W-50 v-twin, ne vedd meg 2000-ért, Izsákra tudom vinni-1380./
Szelephézag: annak ellenére, hogy van hézagnérő, amivel százados pontosságot tudok állítani, 0,1-est használok, a 0,08-ast szoros 0,1-re, a 0,12-est laza 0,1-re állítom.molicx
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: 1143-re
Bartelezném ha meg tudunk egyezni! Az ára kb 1/3-a a linkelt motornak. Pedig nagyon tetszik az a motor is. Nézegettem szemezgettem vele.
By Plero
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég