CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1138

#2001

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2011.08.30., kedd 21:54

A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.


Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1140

#2003

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.09.07., szer. 20:02

1137-re
Igen, nem kellett volna annyit (3 percet) gondolkodni. De majd lesz meg ilyen... ;)

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1141 avagy CX500 vs. 650

#2004

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.09.08., csüt. 22:43

Sziasztok!

Világ életemben azt gondoltam, hogy ismerem az alapvető különbségeket a CX500 és a 650 blokk között.
Az imént épp a gyári javítási útmutatókat böngésztem, és érdekes dolgot fedeztem fel benne:

A CX500 szelephézagait máig úgy tudtam, hogy 0,08mm a szívó- és 0,10mm a kipufogószelepnél. A '77-es kiadású könyvben még ez is van írva. De a következő CX500 szériára (1980-as könyv) már azt írták Hondáék, hogy a 650-essel egyező, azaz 0,10mm és 0,12mm-es szelephézagot kell beállítani.

Vajon változott ezeken a motorokon bármi is, ami indokolja ezt a módosítást, vagy egyszerűen csak felülbírálták önmagukat?

A motorolaj-ajánlás is érdekes: '77-ben SAE 10W-40-es olajat ajánlanak (minden hőmérsékletre). 1980-ban már kicsit részletezték (az alap ajánlás továbra is SAE 10W-40), de pl. -10 (igen, mínusz 10!) foktól fölfelé már 20W-40, 20W-50 olajat ajánlanak. Szóval ezek szerint érdemesebb lehet a mi éghajlatunkon (főleg a nyári szezonra) "sűrűbb", viszkózusabb olajat használni.

Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1142

#2005

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.09.09., pén. 10:13

1141-re

Rakerestem a neten "CX500 valve clearence adjustement" es valoban emlit 0.1 es 0.12-t, de a Honda CX500 service manual-ban nincs erre utalas.
Lehet eliras is, de sok hulyeseget is latni, mint pl ezen a videon. Emberunk kapasbol visszafele tekergeti a fotengelyt, 3es 4 inch helyett mm-t mond, meg a ket szelep ala egyszerre dugja hezagmerot... :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=OBdvqTM2 ... re=related

Amivel meg at tudja magat cseszni az ember, ha a himbakat nem "emeli ki" allitas elott. Ez alatt azt ertem, hogy a himbat ugye nem nyomja semmi vissza nyugalmi allapotba. Allitaskor neked kell finoman visszanyomni/fesziteni ebbe a nyugalmi helyzetbe.

A vezermulancot is sokan tevesen ugy feszitik meg, hogy fellazitjak a csavart, majd onindtitoval atforgatjak parszor a motort gyujtas nelkul.
A Honda manual ezt is szepen leirja, hogy a bal henger legyen a topon, TL jelzesre forgatva ora jarasaval megegyezo iranyba, majd csavar fellazit, visszahuz.

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Vásárlás ?!?

#2006

Hozzászólás Szerző: Plero » 2011.09.09., pén. 10:20

Tiszteletem Mindenkinek.
Most tervezem egy CX vásárlását.
Találtam is egy leharcolt darabot aminek a típusa CX 650 nagy valószínüséggel E.
Sajnos a hátulja és az ülés nem eredeti rajta. Ezeknek a beszerzése és ára mennyire nyűgös.
A motor csak szivatóval hajlandó járni. Ez nagy gondra utalhat? vagy csak egyszerűen fals levegőt kap és azért.
Elég sokat állt a motor.
Mit nézzek meg rajta? Mi a tipushibája?

Bocsi, hogy ennyit kérdezek, de számomra teljesen ismeretlen ez a típusú motor.
By Plero

kentaur
Hozzászólások: 356
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
Kapcsolat:

1142-re

#2007

Hozzászólás Szerző: kentaur » 2011.09.09., pén. 10:39

1143.
Hallo Plero,
A 'sokat állt' kategóriájú CX nem első GülleFan nak való..,mert sok lesz a :o

:arrow: ..az igazi kérdés - mennyi az annyi :?:

:idea: http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/ ... _e-4916771

üdv és verjük fel a port együtt
Kentaur

molicx

1145

#2008

Hozzászólás Szerző: molicx » 2011.09.09., pén. 11:48

1141-re!
Szia Pesta!
Többen közülünk-én is- használnak 20W-50-es olajat, -10 fokban meg má ne motorozzá, mert megfázol-nagyon!
/repsol 20W-50 v-twin, ne vedd meg 2000-ért, Izsákra tudom vinni-1380./
Szelephézag: annak ellenére, hogy van hézagnérő, amivel százados pontosságot tudok állítani, 0,1-est használok, a 0,08-ast szoros 0,1-re, a 0,12-est laza 0,1-re állítom.molicx

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

Re: 1143-re

#2009

Hozzászólás Szerző: Plero » 2011.09.09., pén. 12:45

Bartelezném ha meg tudunk egyezni! Az ára kb 1/3-a a linkelt motornak. Pedig nagyon tetszik az a motor is. Nézegettem szemezgettem vele.
By Plero

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1147

#2010

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.09.09., pén. 12:50

1145-re
Fuuu, az nagyon jo! En is beneveznek 2 motorba valora. De nem kell hoznod Izsakra :D majd beugrok, osszefutunk, elhozza valaki... Jovo tavaszra kellene majd.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég