Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

945

#1051

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.10.20., csüt. 22:16

Viszont a szelepallito csavar beragodasanak kicsiszolasa, majd polirozaa nem jott be.
Nehany 100 km utan igy beragodik :( Tehat valoban a feluletkezelt resz lekopasa utan kuka.
Eleg rossz telefonos kep, de talan lathato, hogy hogy ellapult es beragodott:
DSC00254.JPG

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

946

#1052

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.10.20., csüt. 22:18

Ezt a par Koni telot cserelnem leginkabb kipukozositore vagy egyeb mas ertelmes dologra:
DSC00250.JPG

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

947

#1053

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2011.10.21., pén. 08:11

Hat Forreszt sajna a cementalas alatt csak sima acel van. a feluleti edzes par miliig vagy mikronig hatol be az anyagba. vissza lehet csinalni, azaz edzeni. semmi nem kell csak ho meg hutofolyadek, mondjuk olaj. keres ra a vas- vaskarbid atalakulasanak graafikonjara es jatszhatsz kicsit az edzessel. vagy sikerul vagy nem..rosszabb nem lesz. :)
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

947 fojt.

#1054

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2011.10.21., pén. 08:15

hu.m.wikipedia.org/wiki/Acél
Csatolmányok
300px-Fe-C.jpg
300px-Fe-C.jpg (13.4 KiB) Megtekintve 5804 alkalommal
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

948

#1055

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.10.21., pén. 08:21

947-re
Ki akartam probalni meddig megy el, de hal' isten nem egy nagy osszeg ez a csavar, uh lesz uj. Csak tanulsagkent tettem be a fotot.
Sajnos fizikabol majdnem, kemiabol meg is buktam :D

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

949

#1056

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2011.10.21., pén. 09:36

Az nem számít miből buktál. Ez már gyakorlat s ebben jó vagy.
Gondoltam ráérsz és ki akarod próbálni. venni másikat túl 1szerű és kényelmes, meg semmi sikerélmény nincs benne... :)
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

950 ---- 944-re (is)

#1057

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.10.21., pén. 09:56

Szia Forrest!

Ez a hengerfej szép lett! Én bevallom, az enyémet nem csiszoltam fényesre, csak simára. Tudod, így tovább tart majd, a következő felújításnál ráérek lecsiszolni, és nem fogyasztom addig se az anyagot a hengerfejből... :D

Viszont a szelep záróéle már a határeset kategóriába tartozik.
A gyári könyvben (is) le van írva, hogy 1,2mm körüli szélességűnek kellene lennie, a 2mm már az újravágandó állapot.

Az, hogy mit teszel vele, az rád van bízva, de gondoltam, szólok...
(A teljes igazság az, hogy "jólesik" kekeckedni egy "már bizonyított restaurátorral"... :D )
Üdv.
Pesta

oregkis

951 ................................945-re és a 947-re

#1058

Hozzászólás Szerző: oregkis » 2011.10.21., pén. 10:04

sziasztok 999 mesterek ! ! ! +1
A témához mint teljesen laikus szolnék, ahogy én látom -------
Első feladat lenne a csavar alján lévő domborítás ívét az eredetivel közel megegyezőre köszörülni. Ez nem kézi munka, hanem CNC vagy megmunkáló központ stb. által egy új csavar letapogatásával kezdődhet. Esetleg ki is lehet számítani a szelephimba és a szelepszár szögének eltéréséből kiindulva a rádiuszt.
Ha kész az új felület, jöhet a cementálás, amit nem helyettesít az Oszy által ajánlott edzés. ( speciális szénbe ágyazva elektromos kemencében pontos hőfokra hevítés és meghatározott ideig tartás után megfelelő visszahűtés, kb ez a cementálás. A pontos méretű daraboknál, mint gördülő csapágy részei vagy dugattyúcsapszeg, vagy szelepszár, ez után még egy méretre köszörülés következik, ami csak század-ezred mm leköszörülést jelent )
Kérdés, vajon egyáltalán cementált felületű eredetileg a csavar? Azt gondolom igen.
Forrest, jó döntés az új csavar.
szép napot öregkis

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

952

#1059

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.10.21., pén. 10:12

949-re

Ratapintottal a lenyegre ;)

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

953

#1060

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.10.21., pén. 10:16

950-re
:D
A latszat csal. Csak 800-as papiron tologattam egy darabig amig minden tomitesmaradvany lejott.
Kosz hogy szoltal, igazabol nem neztem meg mi a service limit :o
Azert remelem igy is elmegy. Ha nem, jovore megint lesz mit csinalni ;)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég