CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 356
- Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1239
Sziasztok!
Egy ideje "csendben vagyok", gondoltam, megosztom veletek egy újabb tapasztalatomat.
A hollandus (vagyishogy kanadai) CX650E karburátorát kiszedtem, és ott is találtam egy eltérést, amire számítottam ugyan, de arra nem, hogy ennyire "értelmetlen".
Szóval eddig én azt olvastam a szakirodalomban, hogy a "gyorsítómembrános" technikát azért építették be a motorokba, hogy ezáltal megfeleljenek az Észak-Amerikában szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak.
Én megnéztem ezt a gyorsítómembránt, és nem igazán értem, hogy mire jó ez.
Annyit látok belőle, hogy nagyjából az emelt alapjárati fordulatszám "fölé" húzva a gázt egy közbenső mechanika megnyomja a membránt, ami annyit tud, hogy ezzel némi túlnyomás alá helyezi mindkét karburátor úszóházát, és (feltételezem) ennek hatására a benzin "bespriccel" a venturi-csőbe (annak ellenére, hogy esetleg a kellő vákum még nem alakult ki). Ezeken a karburátorokon a második (a kisebbik) összekötő cső műveli a két úszóház nyomáskiegyenlítését.
Ha a gázkart tovább húzzuk, akkor a membrán ebben az előfeszített állapotában marad, tehát a túlnyomás lecsengése után semmi szerepe nincs. Esetleg még annyit tudhat, hogy a gázkar gyors visszaengedése esetén a fenti folyamat fordítottja zajlik le, és az úszóházból nehezebben kap benzint a motor egy rövidke ideig.
Ha valaki esetleg mást is tud erről a technikáról, legyen szíves megosztani velem, hátha "megvilágosodok".
(Egyébként most európai karburátor van a motoron, sajnos az eredeti bal oldalával nem stimmel vmi, túl sok benzint kap. AZ európaival szépen jár a motor... Bár lehet, hogy kicsit éhezik... ).
Egy ideje "csendben vagyok", gondoltam, megosztom veletek egy újabb tapasztalatomat.
A hollandus (vagyishogy kanadai) CX650E karburátorát kiszedtem, és ott is találtam egy eltérést, amire számítottam ugyan, de arra nem, hogy ennyire "értelmetlen".
Szóval eddig én azt olvastam a szakirodalomban, hogy a "gyorsítómembrános" technikát azért építették be a motorokba, hogy ezáltal megfeleljenek az Észak-Amerikában szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak.
Én megnéztem ezt a gyorsítómembránt, és nem igazán értem, hogy mire jó ez.
Annyit látok belőle, hogy nagyjából az emelt alapjárati fordulatszám "fölé" húzva a gázt egy közbenső mechanika megnyomja a membránt, ami annyit tud, hogy ezzel némi túlnyomás alá helyezi mindkét karburátor úszóházát, és (feltételezem) ennek hatására a benzin "bespriccel" a venturi-csőbe (annak ellenére, hogy esetleg a kellő vákum még nem alakult ki). Ezeken a karburátorokon a második (a kisebbik) összekötő cső műveli a két úszóház nyomáskiegyenlítését.
Ha a gázkart tovább húzzuk, akkor a membrán ebben az előfeszített állapotában marad, tehát a túlnyomás lecsengése után semmi szerepe nincs. Esetleg még annyit tudhat, hogy a gázkar gyors visszaengedése esetén a fenti folyamat fordítottja zajlik le, és az úszóházból nehezebben kap benzint a motor egy rövidke ideig.
Ha valaki esetleg mást is tud erről a technikáról, legyen szíves megosztani velem, hátha "megvilágosodok".
(Egyébként most európai karburátor van a motoron, sajnos az eredeti bal oldalával nem stimmel vmi, túl sok benzint kap. AZ európaival szépen jár a motor... Bár lehet, hogy kicsit éhezik... ).
Üdv.
Pesta
Pesta
1240
Sziasztok!
...amikor az építő odafigyel a részletekre!moli
http://www.randakks.com/Randakk's%20End ... pecial.htm
...amikor az építő odafigyel a részletekre!moli
http://www.randakks.com/Randakk's%20End ... pecial.htm
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1241.... 1240-re
Moli!
Ezek a képek, amiket találták, gyönyörűek. Még akkor is, ha az eredmény, az értelme szinte semmi. Nem is értem, miért kellene bárkinek (bármilyen évjáratból) feltöltős Goldwing... A munka nagyon szép, de ha száguldozni szeretnék, valószínűleg sem a CX, sem a GL nem izgatna különösebben. Persze Amerika egy másik világ...
Feladom a magas labdát: akkor miért vonz mégis a CX Turbó?! Már csak elvi szinten. A múltkor, ahogy nézegettem a gyári szervízkönyveiket (van 500-as és 650-es is), akkor rá kellett döbbennem, hogy sokkal több mindenben térnek el az Eurosport változatoktól, mint gondoltam.
Az a technikai színvonal (hiába egyidős a szívómotoros CX-ekével, már nem a garázsban-bütykölés kategória. Legalábbis nem nekem...
Ezek a képek, amiket találták, gyönyörűek. Még akkor is, ha az eredmény, az értelme szinte semmi. Nem is értem, miért kellene bárkinek (bármilyen évjáratból) feltöltős Goldwing... A munka nagyon szép, de ha száguldozni szeretnék, valószínűleg sem a CX, sem a GL nem izgatna különösebben. Persze Amerika egy másik világ...
Feladom a magas labdát: akkor miért vonz mégis a CX Turbó?! Már csak elvi szinten. A múltkor, ahogy nézegettem a gyári szervízkönyveiket (van 500-as és 650-es is), akkor rá kellett döbbennem, hogy sokkal több mindenben térnek el az Eurosport változatoktól, mint gondoltam.
Az a technikai színvonal (hiába egyidős a szívómotoros CX-ekével, már nem a garázsban-bütykölés kategória. Legalábbis nem nekem...
Üdv.
Pesta
Pesta
1242
1241!
Szia Pesta!
Mégis csak van valami értelme, ha már egyszer megcsinálták: Te, kedves motoros barátunk, ha ránk bízod a motorodat/tőlünk rendelsz alkatrészt azt azok a mesteremberek készítik el, akik ezt a motort megalkották--- készítsd a pénztárcádat!moli
Szia Pesta!
Mégis csak van valami értelme, ha már egyszer megcsinálták: Te, kedves motoros barátunk, ha ránk bízod a motorodat/tőlünk rendelsz alkatrészt azt azok a mesteremberek készítik el, akik ezt a motort megalkották--- készítsd a pénztárcádat!moli
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1243
Moli!
Reklámnak bizonyára jó az ilyesmi, én arra gondoltam csak, hogy efféle módosításokat általában nem a 30-éves GL-eken szoktak demonstrálni.
Természetesen engem is lenyűgöz a "mű", de alanynak semmiképp nem egy Goldwinget választottam volna...
Reklámnak bizonyára jó az ilyesmi, én arra gondoltam csak, hogy efféle módosításokat általában nem a 30-éves GL-eken szoktak demonstrálni.
Természetesen engem is lenyűgöz a "mű", de alanynak semmiképp nem egy Goldwinget választottam volna...
Üdv.
Pesta
Pesta
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég