CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
Pali
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1235

#2201

Hozzászólás Szerző: Pali » 2011.11.02., szer. 21:08

Egy kis érdekesség a kanadai ebay-ről:
http://www.ebay.ca/itm/HONDA-CX-500-TUR ... 3cbdf0b267

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1236

#2202

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.11.02., szer. 22:29

En is talaltam egy kis "erdekesseget" ;)

http://www.ebay.ca/itm/220885779924?ssP ... 1439.l2649

kentaur
Hozzászólások: 356
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
Kapcsolat:

1137.

#2203

Hozzászólás Szerző: kentaur » 2011.11.03., csüt. 10:21

1136-ra

Hallo Forrest,
én se gondolkodtan volna, most keresve 650eshez :arrow: ki...ott jó a keresés beállításod (ld.1127 is) :shock: ..igazán megoszthatnád priviben :roll:

:idea: Szombaton ott leszel Szgsztmikloson :?:

üdv
Kentaur
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kentaur 2011.11.04., pén. 10:30-kor.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1238

#2204

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2011.11.03., csüt. 14:16

1237-re

Semmi ordongosseg, tipus alapjan keresek.
Lehet, hogy reggel kimegyek 8-9 fele, de aztan Palibaval megyunk motorozni, Molit latogatni ;)

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1239

#2205

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.11.03., csüt. 15:15

Sziasztok!

Egy ideje "csendben vagyok", gondoltam, megosztom veletek egy újabb tapasztalatomat.
A hollandus (vagyishogy kanadai) CX650E karburátorát kiszedtem, és ott is találtam egy eltérést, amire számítottam ugyan, de arra nem, hogy ennyire "értelmetlen".

Szóval eddig én azt olvastam a szakirodalomban, hogy a "gyorsítómembrános" technikát azért építették be a motorokba, hogy ezáltal megfeleljenek az Észak-Amerikában szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak.

Én megnéztem ezt a gyorsítómembránt, és nem igazán értem, hogy mire jó ez.
Annyit látok belőle, hogy nagyjából az emelt alapjárati fordulatszám "fölé" húzva a gázt egy közbenső mechanika megnyomja a membránt, ami annyit tud, hogy ezzel némi túlnyomás alá helyezi mindkét karburátor úszóházát, és (feltételezem) ennek hatására a benzin "bespriccel" a venturi-csőbe (annak ellenére, hogy esetleg a kellő vákum még nem alakult ki). Ezeken a karburátorokon a második (a kisebbik) összekötő cső műveli a két úszóház nyomáskiegyenlítését.

Ha a gázkart tovább húzzuk, akkor a membrán ebben az előfeszített állapotában marad, tehát a túlnyomás lecsengése után semmi szerepe nincs. Esetleg még annyit tudhat, hogy a gázkar gyors visszaengedése esetén a fenti folyamat fordítottja zajlik le, és az úszóházból nehezebben kap benzint a motor egy rövidke ideig.

Ha valaki esetleg mást is tud erről a technikáról, legyen szíves megosztani velem, hátha "megvilágosodok".

(Egyébként most európai karburátor van a motoron, sajnos az eredeti bal oldalával nem stimmel vmi, túl sok benzint kap. AZ európaival szépen jár a motor... Bár lehet, hogy kicsit éhezik... :) ).
Üdv.
Pesta

molicx

1240

#2206

Hozzászólás Szerző: molicx » 2011.11.04., pén. 11:30

Sziasztok!

...amikor az építő odafigyel a részletekre!moli
http://www.randakks.com/Randakk's%20End ... pecial.htm

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1241.... 1240-re

#2207

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.11.04., pén. 14:59

Moli!

Ezek a képek, amiket találták, gyönyörűek. Még akkor is, ha az eredmény, az értelme szinte semmi. Nem is értem, miért kellene bárkinek (bármilyen évjáratból) feltöltős Goldwing... A munka nagyon szép, de ha száguldozni szeretnék, valószínűleg sem a CX, sem a GL nem izgatna különösebben. Persze Amerika egy másik világ...

Feladom a magas labdát: akkor miért vonz mégis a CX Turbó?! :roll: Már csak elvi szinten. A múltkor, ahogy nézegettem a gyári szervízkönyveiket (van 500-as és 650-es is), akkor rá kellett döbbennem, hogy sokkal több mindenben térnek el az Eurosport változatoktól, mint gondoltam.
Az a technikai színvonal (hiába egyidős a szívómotoros CX-ekével, már nem a garázsban-bütykölés kategória. Legalábbis nem nekem... :)
Üdv.
Pesta

Vendég

1242

#2208

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2011.11.06., vas. 20:47

1241!

Szia Pesta!
Mégis csak van valami értelme, ha már egyszer megcsinálták: Te, kedves motoros barátunk, ha ránk bízod a motorodat/tőlünk rendelsz alkatrészt azt azok a mesteremberek készítik el, akik ezt a motort megalkották--- készítsd a pénztárcádat!moli

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1243

#2209

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.11.07., hétf. 15:01

Moli!

Reklámnak bizonyára jó az ilyesmi, én arra gondoltam csak, hogy efféle módosításokat általában nem a 30-éves GL-eken szoktak demonstrálni.

Természetesen engem is lenyűgöz a "mű", de alanynak semmiképp nem egy Goldwinget választottam volna... :)
Üdv.
Pesta

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

1244

#2210

Hozzászólás Szerző: Plero » 2011.11.08., kedd 09:39

By Plero

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég