CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1030

#2681

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.04.23., hétf. 11:25

1025-re

Új Erna? - nekem NEM TETSZIK !!!! Cseppet sem - hogy nem az enyém ! :- )
Egyébként pedig gyünyörűnek tűnik.
Nem is kéne elrontani az összképet azokkal a készülőben lévő küllős kerekekkel.
Azokat tegyük inkább az enyémbe! :- )
Képzeljétek csak bele, ugye milyen jó mutatna?
Kép
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

maclas
Hozzászólások: 471
Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

1031

#2682

Hozzászólás Szerző: maclas » 2012.04.23., hétf. 15:36

Üdv Urak!

1025-re Forrest gyönyörű lett a gép, szép munka!! :)
1029-re Kentaur mennyiről indul a licit ?? :?: :shock:
1030-ra Győző nem kell neked a küllős kerék így is "győztes" motorod van!! ;)
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1032

#2683

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.04.23., hétf. 18:19

Sracok!

Tegnap voltam Pali –nál és megmértük a 18-as kerék átmérőjét.
Megj: 120/90-es gumival volt szerelve ami nem volt kopott.
Átmérő:640mm

Itthon megmértem egy zsír új 16-os gumit, annak átmérője: 635mm

Tehát a 18-as kerék 1 fordulattal: 2010mm utat tesz meg.
16 -os kerék esetében ez 1994mm
Az eltérés 16mm (7,8%)

Akkor most térjünk vissza egy korábbi témánkhoz ill. néhány kérdés amit még mindig nem látok megnyugtatóan megválaszolva:
1) tény h a CX500C végsebessége kisebb mint a CX500 A,B vagy Eurosport –é(gyári adat. KI tudja pontosan h melyik mennyi?)
DE MIÉRT? Csak a 7,8%-nyi kerékátmérő eltérés miatt?

2) forrest határozottan állítja h a CX500C azonos sebességen HATÁROZOTTAN többet pörög mint aCX500 A,B vagy Eurosport (gyári adat? KI tudja pontosan h melyik mennyipl.100km/h-nál)

3) A 7,8%-nyil eltérés 6000-es fordulaton 47 de Ő nyilván nagyobb különbséget észlelt- vagy csak a napszemüvege miatt? Ez azért lenne érdekes mert a kisebb fordulat nyilván kevesebb fogyasztást eredményez.

Szóval ki mit gondol a témában? Mert megfordult a fejemben h 18-asra cserélem a 16-os kerekem de nem hiszem h ez a 7,8% bármin is érezhetően tudna változtatni.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Pali
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1033

#2684

Hozzászólás Szerző: Pali » 2012.04.23., hétf. 18:33

1032-re

Jó neked hogy ráérsz ilyeneket számolni. :D

Csak egy apró pontosítás:
A gumi amit mértünk 120/80-as volt.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1034 - 1032-re (áttételek)

#2685

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.04.23., hétf. 21:39

Szia Győző!

1.) Hiba van a kréta körül! Ugyanis a mért adatok alapján az eltérés nem 7,8%, hanem csak 0,78% a kerületben! Ez gyakorlatilag elenyésző eltérés.

2.) Megnéztem a múltkor kapott linken az áttételeket. Csak a CX500A/B/C típusokat néztem meg, a weboldal szerint SEMMI különbség nincs az áttételekben (egyikben sem).

3.) Az, hogy a kisebb fordulatszám kisebb fogyasztást eredményez, sok tényező kérdése még. A magam részéről én is szeretek ilyesmikkel kísérletezni (főleg, ha van mivel), de ne vegyük ennyire egyértelműnek, hogy a fordulatszám kizárólagosan meghatározó a fogyasztásban.

4.) Megnéztem a karburátorokat is, nos, itt már van eltérés. A CX500C 39,x mm-es légtorokkal bír, míg a CX500A/B csak 36-ossal. Valószínűleg más a motor karakterisztikája, ebből adódóan a végsebessége is. Hogy ezt milyen megfontolásból csinálták a japók, (tőlem) ne kérdezd! Mint ahogy azt sem, hogy ha más a karburátor, akkor ugyanakkora névleges motorteljesítmény esetén miért más mégis a végsebesség? Csak az aerodinamika okán? (Hátha ezekre válaszol valaki, aki látott már ilyesmit..!)

5.) Ezek az egyszerű, mechanikus fordulatszámmérők sem éppen etalonok! Még azonos típusú motorok esetében is lehet különbség mérő és másik mérő között.

6.) Érdekes lehet a gumigyűrődés fizikája is, én pl. arra tudok gondolni, hogy a ballonosabb gumi jobban belapul a terhelés alatt, és akkor már lehet, hogy teljesen más a kerületbeni eltérés...
Üdv.
Pesta

bakajoe
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.11.19., csüt. 17:55
Kapcsolat:

1035

#2686

Hozzászólás Szerző: bakajoe » 2012.04.24., kedd 07:48

1032-re
Szia Győző!
Látom téged nagyon érdekelnek a számadatok, hát akkor
csináljunk egy kis statisztikát!

Bakajoe ( CX500C 1980 )- 100km/h ~ 5600-5700 ford./min

bakajoe
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.11.19., csüt. 17:55
Kapcsolat:

1036

#2687

Hozzászólás Szerző: bakajoe » 2012.04.24., kedd 07:50

1032-re
Szia Győző!
Látom téged nagyon érdekelnek a számadatok, hát akkor
csináljunk egy kis statisztikát!

Bakajoe ( CX500C 1980 )- 100km/h ~ 5600, 5700 ford./min

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1037

#2688

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.04.24., kedd 10:41

1034-re
Pesta, köszönöm a korrekciót, valóban csak 0,78%
Örülök az áttétellel kapcsolatos megerősítésednek. Kentaurnál már ” lemértem amit most megerősítettél.
kb.3,6x kellet fordítanom a kardánon mire a kerék 1x körbefordult.
CX500C és CX500(A vagy B)-t próbáltam. Én sem találtam eltérést a hajtásban.
Bakajoe adott értéket sebesség/fordulat tekintetében CX500C-nél.
Már csak az a kérdés hogy ez hogy alakul a többinél?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1038

#2689

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.04.24., kedd 12:52

Kerekatmero-fordulat tema

Sztem a legegyszerubb modja a tapasztalati ut. Kevesbe forgalmas uton melleallsz pl a Kalmannak, mentek szepen azonos sebesseggel, majd megallas utan megbeszelitek kinek mennyit forgott a gep. De menet kozben is hallani fogod, hogy a C joban porog.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1039

#2690

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.04.24., kedd 15:41

1038-ra

:-) - nincs fordulatszám mérőm...
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég