CX/GL Te és Motorod
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1030
1025-re
Új Erna? - nekem NEM TETSZIK !!!! Cseppet sem - hogy nem az enyém ! :- )
Egyébként pedig gyünyörűnek tűnik.
Nem is kéne elrontani az összképet azokkal a készülőben lévő küllős kerekekkel.
Azokat tegyük inkább az enyémbe! :- )
Képzeljétek csak bele, ugye milyen jó mutatna?
Új Erna? - nekem NEM TETSZIK !!!! Cseppet sem - hogy nem az enyém ! :- )
Egyébként pedig gyünyörűnek tűnik.
Nem is kéne elrontani az összképet azokkal a készülőben lévő küllős kerekekkel.
Azokat tegyük inkább az enyémbe! :- )
Képzeljétek csak bele, ugye milyen jó mutatna?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
1031
Üdv Urak!
1025-re Forrest gyönyörű lett a gép, szép munka!!
1029-re Kentaur mennyiről indul a licit ??
1030-ra Győző nem kell neked a küllős kerék így is "győztes" motorod van!!
1025-re Forrest gyönyörű lett a gép, szép munka!!
1029-re Kentaur mennyiről indul a licit ??
1030-ra Győző nem kell neked a küllős kerék így is "győztes" motorod van!!
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1032
Sracok!
Tegnap voltam Pali –nál és megmértük a 18-as kerék átmérőjét.
Megj: 120/90-es gumival volt szerelve ami nem volt kopott.
Átmérő:640mm
Itthon megmértem egy zsír új 16-os gumit, annak átmérője: 635mm
Tehát a 18-as kerék 1 fordulattal: 2010mm utat tesz meg.
16 -os kerék esetében ez 1994mm
Az eltérés 16mm (7,8%)
Akkor most térjünk vissza egy korábbi témánkhoz ill. néhány kérdés amit még mindig nem látok megnyugtatóan megválaszolva:
1) tény h a CX500C végsebessége kisebb mint a CX500 A,B vagy Eurosport –é(gyári adat. KI tudja pontosan h melyik mennyi?)
DE MIÉRT? Csak a 7,8%-nyi kerékátmérő eltérés miatt?
2) forrest határozottan állítja h a CX500C azonos sebességen HATÁROZOTTAN többet pörög mint aCX500 A,B vagy Eurosport (gyári adat? KI tudja pontosan h melyik mennyipl.100km/h-nál)
3) A 7,8%-nyil eltérés 6000-es fordulaton 47 de Ő nyilván nagyobb különbséget észlelt- vagy csak a napszemüvege miatt? Ez azért lenne érdekes mert a kisebb fordulat nyilván kevesebb fogyasztást eredményez.
Szóval ki mit gondol a témában? Mert megfordult a fejemben h 18-asra cserélem a 16-os kerekem de nem hiszem h ez a 7,8% bármin is érezhetően tudna változtatni.
Tegnap voltam Pali –nál és megmértük a 18-as kerék átmérőjét.
Megj: 120/90-es gumival volt szerelve ami nem volt kopott.
Átmérő:640mm
Itthon megmértem egy zsír új 16-os gumit, annak átmérője: 635mm
Tehát a 18-as kerék 1 fordulattal: 2010mm utat tesz meg.
16 -os kerék esetében ez 1994mm
Az eltérés 16mm (7,8%)
Akkor most térjünk vissza egy korábbi témánkhoz ill. néhány kérdés amit még mindig nem látok megnyugtatóan megválaszolva:
1) tény h a CX500C végsebessége kisebb mint a CX500 A,B vagy Eurosport –é(gyári adat. KI tudja pontosan h melyik mennyi?)
DE MIÉRT? Csak a 7,8%-nyi kerékátmérő eltérés miatt?
2) forrest határozottan állítja h a CX500C azonos sebességen HATÁROZOTTAN többet pörög mint aCX500 A,B vagy Eurosport (gyári adat? KI tudja pontosan h melyik mennyipl.100km/h-nál)
3) A 7,8%-nyil eltérés 6000-es fordulaton 47 de Ő nyilván nagyobb különbséget észlelt- vagy csak a napszemüvege miatt? Ez azért lenne érdekes mert a kisebb fordulat nyilván kevesebb fogyasztást eredményez.
Szóval ki mit gondol a témában? Mert megfordult a fejemben h 18-asra cserélem a 16-os kerekem de nem hiszem h ez a 7,8% bármin is érezhetően tudna változtatni.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1034 - 1032-re (áttételek)
Szia Győző!
1.) Hiba van a kréta körül! Ugyanis a mért adatok alapján az eltérés nem 7,8%, hanem csak 0,78% a kerületben! Ez gyakorlatilag elenyésző eltérés.
2.) Megnéztem a múltkor kapott linken az áttételeket. Csak a CX500A/B/C típusokat néztem meg, a weboldal szerint SEMMI különbség nincs az áttételekben (egyikben sem).
3.) Az, hogy a kisebb fordulatszám kisebb fogyasztást eredményez, sok tényező kérdése még. A magam részéről én is szeretek ilyesmikkel kísérletezni (főleg, ha van mivel), de ne vegyük ennyire egyértelműnek, hogy a fordulatszám kizárólagosan meghatározó a fogyasztásban.
4.) Megnéztem a karburátorokat is, nos, itt már van eltérés. A CX500C 39,x mm-es légtorokkal bír, míg a CX500A/B csak 36-ossal. Valószínűleg más a motor karakterisztikája, ebből adódóan a végsebessége is. Hogy ezt milyen megfontolásból csinálták a japók, (tőlem) ne kérdezd! Mint ahogy azt sem, hogy ha más a karburátor, akkor ugyanakkora névleges motorteljesítmény esetén miért más mégis a végsebesség? Csak az aerodinamika okán? (Hátha ezekre válaszol valaki, aki látott már ilyesmit..!)
5.) Ezek az egyszerű, mechanikus fordulatszámmérők sem éppen etalonok! Még azonos típusú motorok esetében is lehet különbség mérő és másik mérő között.
6.) Érdekes lehet a gumigyűrődés fizikája is, én pl. arra tudok gondolni, hogy a ballonosabb gumi jobban belapul a terhelés alatt, és akkor már lehet, hogy teljesen más a kerületbeni eltérés...
1.) Hiba van a kréta körül! Ugyanis a mért adatok alapján az eltérés nem 7,8%, hanem csak 0,78% a kerületben! Ez gyakorlatilag elenyésző eltérés.
2.) Megnéztem a múltkor kapott linken az áttételeket. Csak a CX500A/B/C típusokat néztem meg, a weboldal szerint SEMMI különbség nincs az áttételekben (egyikben sem).
3.) Az, hogy a kisebb fordulatszám kisebb fogyasztást eredményez, sok tényező kérdése még. A magam részéről én is szeretek ilyesmikkel kísérletezni (főleg, ha van mivel), de ne vegyük ennyire egyértelműnek, hogy a fordulatszám kizárólagosan meghatározó a fogyasztásban.
4.) Megnéztem a karburátorokat is, nos, itt már van eltérés. A CX500C 39,x mm-es légtorokkal bír, míg a CX500A/B csak 36-ossal. Valószínűleg más a motor karakterisztikája, ebből adódóan a végsebessége is. Hogy ezt milyen megfontolásból csinálták a japók, (tőlem) ne kérdezd! Mint ahogy azt sem, hogy ha más a karburátor, akkor ugyanakkora névleges motorteljesítmény esetén miért más mégis a végsebesség? Csak az aerodinamika okán? (Hátha ezekre válaszol valaki, aki látott már ilyesmit..!)
5.) Ezek az egyszerű, mechanikus fordulatszámmérők sem éppen etalonok! Még azonos típusú motorok esetében is lehet különbség mérő és másik mérő között.
6.) Érdekes lehet a gumigyűrődés fizikája is, én pl. arra tudok gondolni, hogy a ballonosabb gumi jobban belapul a terhelés alatt, és akkor már lehet, hogy teljesen más a kerületbeni eltérés...
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1037
1034-re
Pesta, köszönöm a korrekciót, valóban csak 0,78%
Örülök az áttétellel kapcsolatos megerősítésednek. Kentaurnál már ” lemértem amit most megerősítettél.
kb.3,6x kellet fordítanom a kardánon mire a kerék 1x körbefordult.
CX500C és CX500(A vagy B)-t próbáltam. Én sem találtam eltérést a hajtásban.
Bakajoe adott értéket sebesség/fordulat tekintetében CX500C-nél.
Már csak az a kérdés hogy ez hogy alakul a többinél?
Pesta, köszönöm a korrekciót, valóban csak 0,78%
Örülök az áttétellel kapcsolatos megerősítésednek. Kentaurnál már ” lemértem amit most megerősítettél.
kb.3,6x kellet fordítanom a kardánon mire a kerék 1x körbefordult.
CX500C és CX500(A vagy B)-t próbáltam. Én sem találtam eltérést a hajtásban.
Bakajoe adott értéket sebesség/fordulat tekintetében CX500C-nél.
Már csak az a kérdés hogy ez hogy alakul a többinél?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1038
Kerekatmero-fordulat tema
Sztem a legegyszerubb modja a tapasztalati ut. Kevesbe forgalmas uton melleallsz pl a Kalmannak, mentek szepen azonos sebesseggel, majd megallas utan megbeszelitek kinek mennyit forgott a gep. De menet kozben is hallani fogod, hogy a C joban porog.
Sztem a legegyszerubb modja a tapasztalati ut. Kevesbe forgalmas uton melleallsz pl a Kalmannak, mentek szepen azonos sebesseggel, majd megallas utan megbeszelitek kinek mennyit forgott a gep. De menet kozben is hallani fogod, hogy a C joban porog.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3813
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég