CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
dkalman
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2010.04.11., vas. 12:03
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1040

#2691

Hozzászólás Szerző: dkalman » 2012.04.24., kedd 18:15

1038-ra

Sziasztok.Ha már meglettem emlitve akkor....
Szivesen tesztelem Győzővel a fordulatszámot de az én motorom CX 500 B.Lehet,hogy az adatok elég eltéröek lennének!!!!
Na pá.

Avatar
Pali
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1041

#2692

Hozzászólás Szerző: Pali » 2012.04.24., kedd 19:27

Kálmán rávilágított a lényegre:
Győző a te motorodban 650-es blokk van 500-as karbival és mivel ilyen "öszvér" motorja senkinek sincs közülünk ennek a fordulatszám mérésnek nincs semmi értelme.

De ha ez az egész a fogyasztáscsökkentésről szól akkor kövesd az én példámat és vegyél egy biciklit! Az 0 liter benzinnel is beéri. Igaz az enyén 100 km-en kb. 1/2 liter "gyümölcs-etanolt" fogyaszt átlagba.

kentaur
Hozzászólások: 356
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
Kapcsolat:

1742.

#2693

Hozzászólás Szerző: kentaur » 2012.04.25., szer. 07:40

:arrow: az 'öszvér' megoldások egyetlen előnye (marad) - az igénytelenségből fakadó szívósság... ;)

Hallo Minden érintett :!:

:?: :idea: :?: ..az első 100 km es tesztutak (cx650e) általam korábban nem tapasztalt 'billegés' okát próbálom megfejteni :?

:arrow:
1. - kerekekben levő túl magas nyomás;
2 - első villaszár helytelen 'nyomás' értékei (szimmering csere előtt van még/friss olaj hiány.;
3 - kormány-csapágy cseréből fakadó 'bejáratlanság' - húz meg-ereszd meg az any(j)át,stb. :roll:


Megjegyzés: a 'billegés' egy naggyon rossz érzetű menettulajdonság, mint amikor nyomvályúban/helytelen szögben sínekre hajtáskor érzel..., függőleges geinc mellet a motor akaratlan mozgásúvá válva billeg ki alólad, ami :shock:

:arrow: segédanyag :idea:

http://www.motorrevu.hu/beszamolo/csill ... tasa_1resz

Verjük fel a port együtt (akár 28-án a 'Gyóni beton'on) :!:

üdv
kentaur
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kentaur 2012.04.29., vas. 11:30-kor.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1043

#2694

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.04.25., szer. 23:11

Gyöző?

A risztót életre kelteni, no meg az index?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

bervas
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 10:41
Kapcsolat:

Re: 1036

#2695

Hozzászólás Szerző: bervas » 2012.04.26., csüt. 08:19

bakajoe írta:1032-re
Szia Győző!
Látom téged nagyon érdekelnek a számadatok, hát akkor
csináljunk egy kis statisztikát!

Bakajoe ( CX500C 1980 )- 100km/h ~ 5600, 5700 ford./min
Cx500B 60km/h-3000 1/min, 80 km/h-4000 1/min, 100 km/h-5000 1/min

A váltószám érezhetően X km/h - X/2*10 1/min.

Ha a CX500C hátsó kereke kisebb, de a váltó és a kardán áttétele egyezik az A-B modellel, akkor a kerékátmérők arányában pörög többet.
5600/5000=1,12 , 18/16=1,125.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1044

#2696

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.04.26., csüt. 09:37

CX500C 100 km/h ~ 5600 ford/min
Cx500B 100 km/h - 5000 ford/min

600 ford/min -ez NAGY eltérés !!!!
Erre mondjon valaki valamit h mi áll ennek a hátterében?

Mert mint látjuk nem a kerék, azok átmérője gyakorlatilag azonos kb. 64cm.
(120/80 18 kb egyenlő 130/90 16)

Akkor ?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1045

#2697

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.04.26., csüt. 10:13

1044-re

Folbosszantottal, ugyhogy kiszamoltam, NEKED :lol:

18-as felni atmeroje 45,72 cm
16-os felni atmeroje 40,64 cm

18-ra valo 120/80-as gumi magassaga 9,6 cm
16-ra valo 130/90-es gumi magassaga 11,7 cm

18-as kerek atmeroje gumistuuuuuul 55,32 cm
16-os kerek atmeroje gumistuuuuuul 52,34 cm

3 cm-rel kisebb a C-s szerelt kerek atmeroje, ebbol adodik a kb 500-600-as fordulatszam kulonbseg azonos sebessegnel.
Igy mar ok?

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1046

#2698

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.04.26., csüt. 10:19

1045-re

Sot, hogy fokozzam az izgalmakat, a 17-es kullos kerekem 54,88 cm atmerovel fog birni, 130/90-es gumival ;)

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1047

#2699

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.04.26., csüt. 13:14

1045-re

azért majd 10cm eltérés elég érdekes lenne.
Hogyan mutathat ennyire mást a mérés mint a számolás?
Mert hát 64 cm-t mértünk te meg 55,32cm-t számoltál ... hm?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

bervas
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 10:41
Kapcsolat:

Re: 1045

#2700

Hozzászólás Szerző: bervas » 2012.04.26., csüt. 13:14

forrest99 írta:1044-re

Folbosszantottal, ugyhogy kiszamoltam, NEKED :lol:

18-as felni atmeroje 45,72 cm
16-os felni atmeroje 40,64 cm

18-ra valo 120/80-as gumi magassaga 9,6 cm
16-ra valo 130/90-es gumi magassaga 11,7 cm

18-as kerek atmeroje gumistuuuuuul 55,32 cm
16-os kerek atmeroje gumistuuuuuul 52,34 cm

3 cm-rel kisebb a C-s szerelt kerek atmeroje, ebbol adodik a kb 500-600-as fordulatszam kulonbseg azonos sebessegnel.
Igy mar ok?
Kicsit javítok.
18"-os kerék 120/80-as gumival 64,92 cm átmérőt ad.
16"-os kerék 130/90-as gumival 64,04 cm átmérőt ad.
64,92/64,04=1,01, ez nem egyezik a fordulat aránnyal.

Lehet, hogy gumiméret függő a dolog, vagy az első gumi mérete is más, ahonnan a km hajtás jön.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég