CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

1952

#3021

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2012.07.23., hétf. 21:48

1935-re
Hála Istennek és a szorgos kezeknek, végre jó a motorod.
Oszy, Forrest99, kérdezem: a himba alul van a veztengelynél, és 2 darabból áll - a "kopó réteg" bele van ragasztva, vagy préselve, vagy mi fogja oda? MZ 250 trophy után lehet hogy idióta a kérdés, de autóhoz tudom hasonlitani és ott még nem láttam hasonlót.
A szelep az nem csoda jelenség gyakori az autóknál-régebbi tipusok-Oka a szegény keverék, a nagy előgyujtás és még ezer més ok mondják az öreg szakik.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1953

#3022

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.07.23., hétf. 23:48

1952-re

Igen, az also himbarol van szo es igen ragasztva vagy preselve vagy valahogy ra van hebratyolva ;) Viszont erdekes, az Oszynak van olyan himbaja, ami 1 darabbol van, sztem vmi korai darab lehet. Aztan gondolom rajottek, hogy draga az egesz himbat abbol a kemeny anyagbol csinalni. Valoban, ha tolhevul (pl nem zar) attol is tud ilyet csinalni a szelep. De ez zart is (be lett csiszolva, hezag ok), kapott eleget is( kormos fekete volt), gyujtas adott (kozepre allitva)... Igazabol egy 30nehany eves szelepnel nem csodalkozom. Csak ha mondjuk nem kell egyeb okbol szetszedni a blokkot, elobb-utobb elszallt volna az a szelep. Akkor meg az tortenik, mint azzal a hengerfejjel amit hozott hozzam az Oszy. Nem szep latvany...
Oszy!
Dobjal mar fel egy kepet arrol a h.fejrol.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1954

#3023

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.07.24., kedd 11:26

Hengerfej.jpg
Egy darabos himbák
DSC02581.jpg
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Kolumbusz
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.17., szomb. 12:47
Tartózkodási hely: Zirc
Kapcsolat:

1955

#3024

Hozzászólás Szerző: Kolumbusz » 2012.07.24., kedd 20:47

Üdvözletem minden kedves CX és GL tulajdonosnak!

Már egy ideje regisztráltam az oldalra és tavaly szeptember óta van egy '81-es CX500-am, de csak mostanra aktivizáltam magam. A motor pár héttel ezelőtt került üzembiztos és esztétikailag jó állapotba, valamint lett forgalomba helyezve. Már korábban átesett egy tömszelence cserén, ami eddig úgy tűnik sikerrel járt. Mialatt beletettem néhány száz km-t, feltűnt, hogy szereti a benzint, 8 l/100 km-res értéket mértem. Emellett a bal henger kormolja a gyertyát, de a másik tökéletes. Szelephézag be lett állítva, úszószint rendben, keverék nagyjából belőve (belső állástól számított 2 fordulattal kitekerve), 20Kw-os karbikban 78-as elsődleges és 112-es másodlagos főfúvóka, kipufogókönyökből folytógyűrű kiszedve, légszűrő új, gyújtás és gyertyák rendben (trafókat megcseréltem, de úgy is a bal oldali kormol). A vas egyébként meggyőzően megy, ezt a bal hengerben mért 11-es, jobban 9,5-es kompresszió is alátámasztja. A motorban 90000 km van.

Mivel már kifogytam az ötletekből, egy hozzáértő segítségét kérném, hogy mi okozhatja még a nagy fogyasztást és a bal henger kormolását.

A választ előre is köszönöm!
P1070770+.jpg

Avatar
Pali
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1956

#3025

Hozzászólás Szerző: Pali » 2012.07.24., kedd 21:14

Üdvözöllek közöttünk!

Gratulálok a motorodhoz a kép alapján gyönyörű, gondolom élőben még szebb.
Merre laksz?

Az általad felvetett problémára egy karbi szinkron lenne a megoldás szerintem, bár ebben a témában a Moli többet tud segíteni. A F. Győző is mindig a sok fogyasztásra panaszkodott aztán legurult a Molihoz karbi szinkronra és azóta állítólag 4,2-t eszik a motorja.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1957

#3026

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.07.24., kedd 22:44

1955-re

Gratulalok a gephez, szep darab!
Pali elozoekben elmondta a tutit, karbiszinkron. A fuvokak is a 37kw-nak megfelelore lettek kicserelve, igy a 20kw mar csak egy szep emlek ;)
Viszont a 9,5-es kompresszio nem tul jo, a 11 is epphogy elmegy.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1958

#3027

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.07.25., szer. 00:04

Üdv Kolombusz,

Nekem most esett át egy nagy motor javításon(Thanks to Forrest). Nagyon sszép hang, jól megy és sosem indult ilyen könnyen.
Nekem a jobb hengerem kormol. A bal az szép tégla (ill őz-barna) a jobb meg fekete. Fogyasztás kb 7/száz de most mintha még több. A napokba lemérem.
Rménykedek a szinkronba.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1959

#3028

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.07.25., szer. 09:09

1958-ra
Persze, hogy most tobb! Most jol megy es huzod neki :lol:
A szelepeknek utana kell allitani mostmar, biztos bealltak a helyukre. Sztem leviszem magammal azt a par szerszamot ami szukseges es lent Kenesen egyik reggel megcsinaljuk.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1960

#3029

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.07.25., szer. 09:40

Ha azt mondom sosem huzom neki a kkor hazudnek, de tobbnyire ovatosan mentem. inkabb a varosba, igy a fogyasztast meg nem tudom, a szomszed gyerek quadjat meg mosni is a tankombol eresztettem brenyat.
Az is megoldhato, hogy motorozas apropobol meglaatogatlak delutan.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1961

#3030

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.07.25., szer. 09:49

1960-ra

Tudsz elni! 500 Ft-os benzinnel mosogatni egy szar quadot! :lol:
Gyere, szivesen latlak! Viszont a szelepeket teljesen hidegen kell allitani (pl ejszakai allas utan), ezert mondtam a kenesei megoldast.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 42 vendég