Alkatrész

Válasz küldése
semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

1375

#1691

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2012.09.26., szer. 18:18


Oszynak!

A hétvégi CEGLÉD-i nyárbúcsúztatóra vidd le a külső gumiköpenyt, és add át Kővári Lacinak (KOXI). Így megoldódik a szállítás.
Ő tud a témáról.Megkértem, hogy hozza el .

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1376

#1692

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.26., szer. 21:52

Szia Jani,

Rendben, viszem.
Lesz bele setaltatva kb 500 km. :lol:
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

1377

#1693

Hozzászólás Szerző: Plero » 2012.09.27., csüt. 09:31

1369-re

Pesta!

Az összes 650-nek külön-külön /hengerenként/ van a CDI-je?
Szokott gond lenni velük? Utánépítési leírást még nem láttam, találtam. Ennyire megbízhatók?
By Plero

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1378

#1694

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.27., csüt. 10:04

A 650es nem tranzisztoros? és igen külön külön...?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1379

#1695

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.09.27., csüt. 10:45

1378-ra
1979-1980-as CX-eknek az ülés alatti "fekete doboz" CDI (kb.8cmx10cm) a gyújtás elektronikája és a gyújtó trafóhoz 1-1 db vezeték megy.
Ezeknél a blokk hátulján lévő takaró lemez keskenyebb(ami a blokkból kijövő vezetékeket takarja, pl.a 3 sárga generátor vezetéket ). Itt a kiegyenlítő tartály is a „vastagabb fajta”.
1980 - 1981-től való CX-eknek és a 650-esnek a gyújtás elektronikája a két szürke „ gyufás doboz ” ami talán az oldaldekniben van?
Itt a gyújtás trafókhoz már 2 vezeték megy és a blokk takaró lemez vastagabb a tartály pedig a „ keskenyebb ” fajta.
Ezeknél tirisztoros gyújtás van és a blokk hátuljában lévő jeladó miatt vastagabb a takaró lemez.
A két gyújtás típus fontos eltérése még az is (én majdnem haza vágtam ezzel a rendszeremet ) h a CDI gyújtás úgy szakad meg (úgy állítod le a motort) hogy a kormány kapcsolóval egyszerűen a gyújtást le teszi testre.
A két szürke „ gyufás doboz ” gyújtásnál pedig ez a kapcsoló egyszerűen el veszi a pozitívot.
Na most képzeljétek el mikor az én kormány kapcsolóm ezt letenné testre :- )
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

1380

#1696

Hozzászólás Szerző: Plero » 2012.09.27., csüt. 11:12

1379-re

Ha az akku jó akkor szép halál. :-) Vezetékek melegszenek, összeolvadnak, stb.
Akkor ha jól értem 500-asok -> CDI gyújtás , 650-esek -> Tranzisztoros gyújtás és nem csreszabatosak!!
By Plero

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1381

#1697

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.09.27., csüt. 12:19

1380-ra
Plero, rosszul érted.
AZ 500-as lehet ilyen is olyan is, ez gyártási évtől függ.
A 650-es viszont csak " gyufásdoboz " gyújtású tirisztoros.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1382

#1698

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.27., csüt. 12:21

Fgyozonek igaza van. A leállitás a CDInél un. "kill engine". ezért kellet 1 relét cseréljek a riasztómba, hogy távirányítóról is leálljon.(riasztó tudja ezt a funkciót). A "normál" esetben mindig feszültséget veszünk el a gyújtástól, de régebbi motoroknál pl 250 AWO simson egy 25 w-os izzóval teszi testre a gyújtást.

Ami kicsit megtévesztő bár még a 2 "gyufás dobozba" sosem "néztem" bele, de ha Győző pontosan tudja és tirisztoros akkor vicces mert a CDI-be is 4 db tirisztor van. :)
Mind2 esetbe a megszakozó (platina) kalapács funkcióját imitálják a tirisztorok. Ez az un elektronikus gyújtás ami manapság már oda fejlődött, hogy nem 1 szikrát hanem sorozatot és utódgyújtást is, meg minden pillanatba pontosan állítja az előgyújtást....de ez már bonyolult és csak elméleti síkon ismerem....

A mi CDI-nk ha jól tudom 2 lépésben állitj az előgyújtást. azza 0~3500 rpm és e fölött léptet egy nagyobb szögre.

A "gyufás dobozt" nem ismerem de utána nézek pontosabban, szerintem ez folyamatosan állitja az előgy.-t és ezért lehet kisebb fogyasztást elérni ezekkel.
Természetesen nem csereszabatos a CDI-vel, nem a leállítás miatt hanem a blokkba más a jeladó (tekercs ha egyáltalán az van és nem HALL IC) ami vezérli az elktrónikát. ezért is amint fgyozo irta, más a takaró lemez ami mögött áll ez a jeladó.

Ha tévedek kérlek javitsatok-pontósitsatok. minden részlet érdekel engemis!
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1383

#1699

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.27., csüt. 12:25

A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1384 univerzális CDI

#1700

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.27., csüt. 13:28

Janinak!

Szia,

Kutakodva találtam a neten új univerzális CDI-t. Ha jól értelmezem akkor számítógép segítségével finomhangolható (állitható-programozható). Ha lesz fölös keretem akkor lehet én is beruházok 1re.

Cseh cég gyártja, sok fajta gyújtásuk van.

Leirás PDf-be:
http://www.ignitech.cz/english/dccdip2/ ... ip2_en.pdf
Leirás DOc-ba(word):
http://www.ignitech.cz/english/dccdip2/ ... ip2_en.doc

Itt: http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm
Kép
Bekötés:
Resize of CDI2.JPG
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég