Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1395

#1711

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.09.27., csüt. 15:55

1393-ra

Ja! Szazadokrol, talan tizedrol van szo. Merni annyira nem is volt szukseges. Tavasszal az tunt fel miutan nem porgott fel az uj tuvel az Erna es hofeher volt a gyertya, hogy azonos helyen tolomerovel megfogva az Erna tu kipottyant, az ujat fogta, tehat vekonyabb az Erna tu. Es miutan az Egere volt a 3 kozul vastagsagban kozepen, es azzal szep barnas-feher gyertyakep volt, a sajatjaval barnas-fekete, az ujjal meg hofeher es nem porgott fel, igy egyszeru volt, hogy olyanra kell reszelni, mint az Egere.

A h.fejnel folyik? Necces a rahuzas. Amikor raktam ossze 100NM-nel allt meg a szivargas. Mar az is elegge tul van a gyari 65-on, nehogy megszakadjon a blokkban a menet. Vagy inkabb kene masnal csinaltatni h.fej tomitest (pl Mogyorodon), aztan kicserelni a faszba. Ha mindenkepp rahuzasra adod a fejed, csinaljuk itt nyomatekkulccsal, meg persze basszam el inkabb en :lol:

Avatar
Pali
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1396

#1712

Hozzászólás Szerző: Pali » 2012.09.27., csüt. 15:58

1387-re
Csak hallkan jegyezném meg hogy már megcsinálták (mármint az injektoros CX-et). Sőt nem is akárkik, hanem a Honda mérnökei. Attak is el belőle CX500 Turbo néven. :D

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1397

#1713

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.09.27., csüt. 16:06

1394-re

Jonak lehet, hogy jo lenne bele, es van is egy furcsa izlese az Egernek (nezz ram!), de azert ennyire nem durvan aberralt :lol:

Ok, korbe szaglaszok milyen 2 hengeres mai motor van 500-600 ccm korul ami injektoros, SV650...

Avatar
Plero
Hozzászólások: 398
Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kapcsolat:

1398

#1714

Hozzászólás Szerző: Plero » 2012.09.27., csüt. 17:41

1381-re

Akkor a "gyufásdoboz" elpusztíthatatlan?
Arról nem láttam utánépítést sehol.
Az a cseh cucc jó , de szerintem csak tuninghoz. Utcára felesleges. Szerintem.
By Plero

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

1399

#1715

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2012.09.27., csüt. 17:46

1394-re.

Röviden: a kritizált szólás-mondással csak érzékeltetni próbáltam a témához való értetlenségemet. Nincs bennem semmi rossz indulatúság, de szeretet sem.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1400

#1716

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.09.28., pén. 07:43

CX500I

Na, meg is van mibol lehetne megcsinalni:

http://motorcycles.about.com/od/newbike ... oaking.htm

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1401

#1717

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.09.28., pén. 09:32

1400-ra
igen erről beszéltünk Oszy -val h a karbit mint mechanika kéne megtartani és a belsejébe
tenni amit kell.
Csak ezt nem tudom h mi az amit kell? :-)
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1402

#1718

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.09.28., pén. 10:05

1401-re

Majd az Oszy megmondja mi kell bele ;)
Van fent az ebayen egy Bonneville injektor, gyarila a karburatorba illesztve, hogy megmaradjon a klasszikus fazon. Vagy egy olyat kell venni vagy tecnikat, amit beepitunk egy CX karbihazba. Utobbi sztem olcsobb lenne.

http://www.ebay.com/itm/320951484361?it ... m=&vxp=mtr

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1403 Gyújtás téma

#1719

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.09.28., pén. 10:07

Sziasztok!

Úgy látom, van némi köd a gyújtásféleségek között, ezt megpróbálom számotokra egy kicsit világosabbá tenni. Nem vagyok szakija a témának, de mint már írtam, érdekel az elektronika (is), ezért kicsit beleástam magam a témába az elmúlt években.

Szóval: mint azt már leírták előttem, a 650-esek tranzisztoros gyújtásúak, (nem tirisztoros, de ez nem is annyira fontos), míg a korábbi 500-asok CDI gyújtásúak, az utóbbiak pedig már tranzisztorosak. Gondolom, a Hondánál is rájöttek, hogy nem az igazi a CDI. Egyébként a CDI-gyújtás a klasszikusan "tirisztorosként" emlegetett gyújtás, tehát ha már különbséget teszünk közöttük, akkor érdemes erre a szóhasználatra is ofafigyelni. Bár mindkettő tkp. egy kapcsolóelem az áramkörben, tehát ezek az alkatrészek majdhogynem felcserélhetők is lennének...

A gyújtásról általában (bocs, ha terjengős vagyok, de szeretném, ha érthető lenne, amit írok, és minden fontos témára igyekszek kitérni, hátha valakit ilyen szinten érdekel):
A gyújtógyertya szikraközét a gyújtótranszformátor szekunder tekercsében indukálódó nagyfeszültség üti át, az adja a szikrát. Ezt a nagyfeszültséget a gyújtótrafó primer oldalán átvezetett áram hirtelen VÁLTOZÁSA indukálja. Ugye tudjuk, hogy egyenáramot nem lehet egyszerűen, transzformátorral átalakítani...

Itt jön az első különbség a CDI és a TR gyújtás között: a CDI esetében a CDI (Capacitor Discharge Ignition, vagyis kondenzátor-kisütéses gyújtás) az elektronikába épített, üzem közben újra feltöltődő kondenzátor töltéseit süti rá a trafó primer tekercsére. A kondenzátor kisülése rendkívül gyors, ez az áramlökés indukál betyárosan nagy, de igen rövid idejű feszültséget a szekunder oldalon. Tehát a CDI gyújtás nagy intenzitású, de rövid ideig tartó szikrát ad. A gyújtószikra összes energiája így nagyjából ugyanott van, mint a TR-gyújtás esetében. Viszont a CDI magas feszültsége (olvasmányaim szerint) "eszi" a gyertyát. A rövid szikra pedig hidegindításkor nem szerencsés.

A CDI gyújtás tehát más feszültségszinten dolgozik, így alighanem a trafó is más. A CDI-ben található kondenzátort pedig a CX-ek esetében a generátorral egy állórészre tekercselt töltőtekercsek töltik fel. Ennek óriási előnyével akkor szembesültem, amikor a tavalyi erdélyi túrán Oszi (CX500, CDI) motorja akku nélkül is ment... Szóval, akár a Babetta, a CDI-s gyújtású CX-ek motorműködéséhez nem kell akku. A gyújtáshoz kellő energiát ugyanis megtermeli az állórészre tekercselt töltőtekercs. Ez egy behalt generátoros CX esetében a mozgásképességet adja meg a motorosnak, míg a TR gyújtás esetében ez addig tart, amíg jön a szufla az akkuból.

A tranzisztoros gyújtás már máshogy működik: a trafó primer tekercsén az akkuról folyik át egyenáram. Ennek az állandó áramnak van egy állandó mágneses tere egészen addig, amíg a "gyufásdobozban" levő tranzisztor azt az áramot meg nem szakítja. Abban a pillanatban a megszakadó áram nagy feszültséglökést indukál a trafó szekunder tekercsében, ezt pedig a gyertyán láthatjuk viszont szikra formájában.

Ez a rendszer akkufüggő, viszont mivel kisebb feszültségen megy, ezért nem annyira eszi a gyertyát, és az esetleges szigetelési problémákra is kevésbé érzékeny. A szikra időtartama lényegesen hosszabb, mint a CDI esetében, intenzitása viszont kisebb. Az áramkör felépítése is egyszerűbb, és ami számomra különösen kedves, pl. egy CX-es TR "gyufásdobozt" ráépítve az ETZ-re, kiváló gyújtást kapunk. A megszakító az ETZ-n megmarad jeladónak, de azon már nem megy át a teljes áram, mert a megszakító már csak a tranzisztort kapcsolgatja ki-be. Atomstabil alapjáratot ad a megszakítós ETZ-nek...

A TR-gyújtás másik hátránya az akkufüggőség mellett az, hogy elég sokat fogyaszt. Én az ETZ-n mértem, ott a ráadott gyújtás esetén 3A-es áram megy át a trafón (ha épp zárva van a megszakító), és ez bizony bő 30W. Persze, ha megy a motor (és a generátor), akkor ennek semmi jelentősége. De a rajta felejtett gyújtás lemerült akkuval lephet meg bennünket...

Az előgyújtás-szabályozásról már írtam korábban, de itt is megteszem újra.

A CDI gyújtásnál két jeladó tekercs van, más-más karakterisztikával. Az egyik alacsony fordulaton nem "szól bele" a gyújtásba, míg a másik magasabb fordulaton szorul háttérbe. A dolog alapelve csak annyi, hogy a gyorsabban forgó generátor forgórész által okozott indukció más felfutást eredményez a tekercsben (már egy tekercsben is!) ezért nekem meggyőződésem, hogy CDI gyújtásos masinák motorkarakterisztikája sokkal egyenletesebb, a felfutás, az átmenet a fordulatszám-tartományok között sokkal simább. Mindez szerintem annak köszönhető, hogy az átmenet a "0" előgyújtás és a teljes előgyújtás között sokkal egyenletesebb.

A TR-gyújtású modelleknél a jeladó a motor hátulján van, ráadásul egy röpsúlyos mechanikán, ami a motor fordulatszámával emelkedően egyre előrébb hozza az előgyújtást. Mivel a fordulatszámmal a centrifugális erő négyzetesen növekszik, a rugóerő viszont lineáris, ezért az átmenet a teljes előgyújtásig (a rugó teljes kinyúlásáig) meglehetősen szűk tartományban zajlik le, ezért van az, hogy a 650-esek 3000-3500 tájékán "megbolondulnak". Közel sem olyan sima a teljesítményleadása ennek a motornak, mint a CDI-s gépeknek. A "kihozott" jeladó előnye viszont, hogy nem a forró olajban ázik, és emellett bizonyos mértékig még a gyújtás állítása is lehetséges (bár szerintem ezzel még senki nem próbálkozott).

A CDI gyújtásról nemrégiben olvastam egy cikket, aminek az volt a zárómondata, hogy a mai napig vitatott a CDI gyújtás létjogosultsága. Viszonylag bonyolult, és nagyobb a meghibásodás lehetősége. Az előnyei pedig nem számottevőek a tranzisztorossal szemben (kivéve az akku nélküli üzemmódot...).

Ha van véleményetek, kérdésetek ezzel a témával kapcsolatban, szívesen látom!
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1404

#1720

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.28., pén. 10:13

A karbi 1 része maradhat, mert a pillangó szelepre szükség van. arra kell tenni egy encodert (vagy hasonlót ami érzékeli a nyitási szöget, potméter de az nem sokáig birja)
Ami kell az a szívócsonkba 1-1 injektor, sz'tem a suzuki sfift-ből is. Kell egy vezérlő elektronika ami vezérli az injektorokat. épiteni is lehet.

tényleg a turbó injektoros, akkor miértnem abból szerezni?

1395-re
Ja baxd el te :lol:
Már húztam picit, de csak azon a csavaron ami engedett. A jobb henger ok, de a bal nem állt meg. Ha felpörgetem jól, legyen víznyomás akkor folyik.
tényleg xar ez a tömítés, de mintha ami először tettél bele az jónak tűnt..nem az a baj, hogy más h.fejek kerültek rá? be kellet volna csiszolni vagy pasztázni, amit kértem is.
Most mind1, elmegyek így Ceglédre 2 flakon vízzel a bizt. kedvéért, s majd a téli álomba megcsináljuk. úgyis fel akarom újítani a vázat is, a blokkot meg elviszem hozzád, majd Attilához homokozóba oszt kap egy szép feketét, vagy valamilyen szint...
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég