CX/GL Te és Motorod
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
2352
Urak!
Nehezen indulo CX-hez egy kerdes.
Tegnap azt tapasztaltam, hogy reggeli inditasnal Erna kisse lassabban tekeri az oninditot, mint szokta es nem is poccen be egybol. Nem akartam leszivatni az akksit teljesen, igy rabikaztam, azonnal indult.
Az akkuproblema oka az alacsony savszint volt, szintre toltottem desztvizzel, ratoltottem 12 orat, ma reggel ugyanugy pocroff ahogy szokott. Ok.
Innen kezdtem el gondolkodni, hogy tobben panaszkodnak, hogy nehezen indul a motorjuk, foleg tobb napos (akar hetes) allas utan es mi okozhatja ezt. En is tapasztaltam az Eger motorjanal, hogy sokadik inditozasra kapja el es ilyenkor benzintol dusult, fekete fust hagyja el a kipufft, tehat nem a keves uzemanyag az oka a nehez inditasnak. Akkor mi? Elkepzelheto az, hogy a 30 eves lendkerekek magnese "leeresztett" mar egy kicsit es kisse gyengebb akkunal (ugye alacsonyabb onindito fordulaton) nem tud eleget tolteni a megfelelo szikrahoz? Pannonianal ez tipikus problema: benzint kap, kiveszed a gyertyat szikra van, miert nem indul rugasra csak tolasra? Visszatekerve a gyertya nyomas alatt mar nem kap eleg feszultseget a szikrahoz. Ujradelejezett lendkerekkel ez a problema megszunik.
Itt kernem az elektromos szakik segitseget, hogy mekkora feszultsegnek kell kijonni onindito fordulaton a gyujtotekercsbol?
Nehezen indulo CX-hez egy kerdes.
Tegnap azt tapasztaltam, hogy reggeli inditasnal Erna kisse lassabban tekeri az oninditot, mint szokta es nem is poccen be egybol. Nem akartam leszivatni az akksit teljesen, igy rabikaztam, azonnal indult.
Az akkuproblema oka az alacsony savszint volt, szintre toltottem desztvizzel, ratoltottem 12 orat, ma reggel ugyanugy pocroff ahogy szokott. Ok.
Innen kezdtem el gondolkodni, hogy tobben panaszkodnak, hogy nehezen indul a motorjuk, foleg tobb napos (akar hetes) allas utan es mi okozhatja ezt. En is tapasztaltam az Eger motorjanal, hogy sokadik inditozasra kapja el es ilyenkor benzintol dusult, fekete fust hagyja el a kipufft, tehat nem a keves uzemanyag az oka a nehez inditasnak. Akkor mi? Elkepzelheto az, hogy a 30 eves lendkerekek magnese "leeresztett" mar egy kicsit es kisse gyengebb akkunal (ugye alacsonyabb onindito fordulaton) nem tud eleget tolteni a megfelelo szikrahoz? Pannonianal ez tipikus problema: benzint kap, kiveszed a gyertyat szikra van, miert nem indul rugasra csak tolasra? Visszatekerve a gyertya nyomas alatt mar nem kap eleg feszultseget a szikrahoz. Ujradelejezett lendkerekkel ez a problema megszunik.
Itt kernem az elektromos szakik segitseget, hogy mekkora feszultsegnek kell kijonni onindito fordulaton a gyujtotekercsbol?
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
2354
2352-re
Indítózáskor a nagy áramfelvétel miatt leesik a feszültség. Ha nagyon leeseik a feszültség akkor mér kevés lehet, hogy a gyújtást is 100%-osan kiszolgálja. Ha a környezeti hőmérséklet alacsony akkor az akkumulátor sem tud elegendő feszültséget szolgáltatni. Tehát kettő egyformára feltöltött akku az egyik a szobában /21 Celsius/ van a másik pedig kint /10 Celsius/. A hidegben lévő akkumulátor kapacitása /teljesítménye/ kisebb mint a szobában tárolt akkumulátornak.
Hidegben sokkal több energia kell /hideg olaj, lehült henger, szorosabb illesztés, ...stb/, hogy beindítsuk a motort és ekkor az akkuban is kevesebb energia van.
Szerintem.
Indítózáskor a nagy áramfelvétel miatt leesik a feszültség. Ha nagyon leeseik a feszültség akkor mér kevés lehet, hogy a gyújtást is 100%-osan kiszolgálja. Ha a környezeti hőmérséklet alacsony akkor az akkumulátor sem tud elegendő feszültséget szolgáltatni. Tehát kettő egyformára feltöltött akku az egyik a szobában /21 Celsius/ van a másik pedig kint /10 Celsius/. A hidegben lévő akkumulátor kapacitása /teljesítménye/ kisebb mint a szobában tárolt akkumulátornak.
Hidegben sokkal több energia kell /hideg olaj, lehült henger, szorosabb illesztés, ...stb/, hogy beindítsuk a motort és ekkor az akkuban is kevesebb energia van.
Szerintem.
By Plero
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
2356
2354-re
Jaja, ezt ertem. Csak arra gondoltam, hogy anno ezt a gyarban biztos nem ugy talaltak ki, hogy a teli vagy huvosebb idoben valo inditas problema legyen. Mert ugyebar a gyujtas fuggetlen az akkutol, igy az aramfelvetel teljesen mindegy. Csak az nem nem mindegy milyen gyosan tud porgetni az onindito, mert a gyujtotekercs aramtermelese a fordulatol fugg. Es ha faradt a lendkerek, akkor a lassab fordulaton valo ononditozas kevesebb aramtermeles a gyujtotekercsben nem elegendo a szikrahoz.
Moli azt mondja a benzin mas, mint regen es ez okozza a nehez inditast.
Jaja, ezt ertem. Csak arra gondoltam, hogy anno ezt a gyarban biztos nem ugy talaltak ki, hogy a teli vagy huvosebb idoben valo inditas problema legyen. Mert ugyebar a gyujtas fuggetlen az akkutol, igy az aramfelvetel teljesen mindegy. Csak az nem nem mindegy milyen gyosan tud porgetni az onindito, mert a gyujtotekercs aramtermelese a fordulatol fugg. Es ha faradt a lendkerek, akkor a lassab fordulaton valo ononditozas kevesebb aramtermeles a gyujtotekercsben nem elegendo a szikrahoz.
Moli azt mondja a benzin mas, mint regen es ez okozza a nehez inditast.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
2357
2356-ra
Már semmi sem olyan mint régen. Minden elfáradt egy kicsit. Összegében lehet emiatt is nehezebb az indítás. Semmi sem 100%.
Vannak olyan autók amelyikben az akkumulátor feszültsége nem ér el egy szintet akkor nem engedi indítani az autót.
Már semmi sem olyan mint régen. Minden elfáradt egy kicsit. Összegében lehet emiatt is nehezebb az indítás. Semmi sem 100%.
Vannak olyan autók amelyikben az akkumulátor feszültsége nem ér el egy szintet akkor nem engedi indítani az autót.
By Plero
2358
2357-re!
Sziasztok!
Az enyém már egy-két hét után is csak friss benzinnel hajlandó elindulni! Lásd: Öregkis 2237 /vagy8?/moli
Sziasztok!
Az enyém már egy-két hét után is csak friss benzinnel hajlandó elindulni! Lásd: Öregkis 2237 /vagy8?/moli
2359.............nehézkes indításhoz
Ha a problémát az elektromosság oldalról közelítjük, (öreg 30 éves autóknál saját tapasztalataim nyomán) : Miért is indulhat nehezebben télen.
Hidegben kicsit nehezebben forog a motor, kicsit sűrűbb az olaj, a hidegebb az akkunak kicsit kisebb az indítási kapacitása. Ez idáig természetes és mind ismerjük.
Hozzáadódik még , hogy kicsit kisebb a kompresszió, kicsit nem fiatal az akku, kicsit kopott az önindító perselye, kicsit be van égve vagy kopott az indítómotor szén(bronz)keféje, kicsit oxidáltak az indító kábelek vezetékei (a préselt sarukon belül), az indítórelé belső érintkezői be vannak kicsit égve.
A harminc éves járműnél ezek egyszerre jelen vannak, de nyáron észre sem veszed.
A mechanikus problémák leküzdésére nagyobb áramerősségre volna szükség, ami ellen dolgozik a rendszer újkorihoz képest megnövekedett átmeneti ellenállása.
A nagyobb ellenállás miatt még új akku sem képes a megemelkedett áram igényt eljuttatni az indító tekercshez. Valószínűleg nyáron is a rendesnél egy kicsit kisebb az áram, de nyáron így is elfogadhatóan megforgatja a motort.
A mágnesgyújtásnál (mint írtátok is) túl alacsony fordulaton nem elég intenzív a szikra.
A saruk-kábelek, az indítórelé, a bronzkefe vagy kollektor hiba, akku állapota.
Ritkán, de előfordul, az indítómotor forgórészének menetzárlata. Vagy a forgórész fémesen hozzáér az állórészhez ami a mágneses erőtereket rontja.
Az elektromos hibákról nekem ez jutott eszembe.
üdv
Hidegben kicsit nehezebben forog a motor, kicsit sűrűbb az olaj, a hidegebb az akkunak kicsit kisebb az indítási kapacitása. Ez idáig természetes és mind ismerjük.
Hozzáadódik még , hogy kicsit kisebb a kompresszió, kicsit nem fiatal az akku, kicsit kopott az önindító perselye, kicsit be van égve vagy kopott az indítómotor szén(bronz)keféje, kicsit oxidáltak az indító kábelek vezetékei (a préselt sarukon belül), az indítórelé belső érintkezői be vannak kicsit égve.
A harminc éves járműnél ezek egyszerre jelen vannak, de nyáron észre sem veszed.
A mechanikus problémák leküzdésére nagyobb áramerősségre volna szükség, ami ellen dolgozik a rendszer újkorihoz képest megnövekedett átmeneti ellenállása.
A nagyobb ellenállás miatt még új akku sem képes a megemelkedett áram igényt eljuttatni az indító tekercshez. Valószínűleg nyáron is a rendesnél egy kicsit kisebb az áram, de nyáron így is elfogadhatóan megforgatja a motort.
A mágnesgyújtásnál (mint írtátok is) túl alacsony fordulaton nem elég intenzív a szikra.
A saruk-kábelek, az indítórelé, a bronzkefe vagy kollektor hiba, akku állapota.
Ritkán, de előfordul, az indítómotor forgórészének menetzárlata. Vagy a forgórész fémesen hozzáér az állórészhez ami a mágneses erőtereket rontja.
Az elektromos hibákról nekem ez jutott eszembe.
üdv
2360
2358-ra!
Ami lemaradt: hidegben!
2359-re!
De én a megoldást is tudom!: Új motor, fűtött szobában/min.:25 fok/ tárolva! moli
Ami lemaradt: hidegben!
2359-re!
De én a megoldást is tudom!: Új motor, fűtött szobában/min.:25 fok/ tárolva! moli
- Lichtenberger
- Hozzászólások: 184
- Csatlakozott: 2009.11.15., vas. 21:54
- Kapcsolat:
5361
Sziasztok!
Nagy a csönd! Alszunk?? Vagy itt a tél, azért??
Mit szóltok?? Vélemény??
http://www.jofogas.hu/zala/Honda_500_tu ... 095993.htm
Nagy a csönd! Alszunk?? Vagy itt a tél, azért??
Mit szóltok?? Vélemény??
http://www.jofogas.hu/zala/Honda_500_tu ... 095993.htm
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 34 vendég