CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2012.06.13., szer. 11:39
- Tartózkodási hely: 3070. Bátonyterenye. Vörösmarty út. 19.
- Kapcsolat:
2574
2572-Re Kopi ezzel nagyon leköteleznél még az is lehet h ismerjük egymást. Viszont kívánok én is minden jót 2013-ban.
Adom vigyed ne állj sorba, ha ma még nem voltál a templomba.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
2575
2568 -ra.
Ezt a membránt ismerem, erről már korábban is ejtettünk szót csak a működése maradt homály … ott voltunk Dress nél (Pali, Kálmán, Dress, talán VFeri és én) amikor is kíváncsiságból kivettük a karbijából és láss csodát a mocija ugyan úgy működött tovább. Nem vettünk észre különbséget.
Csabibika –tól már nem is merek kérdezni… ezek szerint ezt féklevegős membrán –nak hívják.
A névben a membrán ok… de tudja valaki h ez mitől féklevegős?
2559-re
Az ülés kérdést pedig nagyobb részt poénnak szántam.
Bár mentségemre szóljon, látok ott egy oda erősített barna bőrt vagy mit … és hát már láttunk olyan ülést is ahol tényleg csak ennyin ültek.
Ezt a membránt ismerem, erről már korábban is ejtettünk szót csak a működése maradt homály … ott voltunk Dress nél (Pali, Kálmán, Dress, talán VFeri és én) amikor is kíváncsiságból kivettük a karbijából és láss csodát a mocija ugyan úgy működött tovább. Nem vettünk észre különbséget.
Csabibika –tól már nem is merek kérdezni… ezek szerint ezt féklevegős membrán –nak hívják.
A névben a membrán ok… de tudja valaki h ez mitől féklevegős?
2559-re
Az ülés kérdést pedig nagyobb részt poénnak szántam.
Bár mentségemre szóljon, látok ott egy oda erősített barna bőrt vagy mit … és hát már láttunk olyan ülést is ahol tényleg csak ennyin ültek.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
2577
2572-re
NE vicceljetek srácok !!!!
Hagy idézzem V. Gábor márkatársunkat kinek mottóját itt láthatjuk az aláírásában - nekem nagyon tetszik. AZt írja:
Nekem csak egy medencém van a Kárpát
Szóval mind innen vagyunk, ez Isten Kertje. Bármely pontjáról is származunk ez a mi büszkeségünk!
NE vicceljetek srácok !!!!
Hagy idézzem V. Gábor márkatársunkat kinek mottóját itt láthatjuk az aláírásában - nekem nagyon tetszik. AZt írja:
Nekem csak egy medencém van a Kárpát
Szóval mind innen vagyunk, ez Isten Kertje. Bármely pontjáról is származunk ez a mi büszkeségünk!
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.18., hétf. 22:36
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Tisztelt uraim szükségem lenne a Pusztavacsi találkozo idöpontjára.Szervezéshez szükséges. Üdv.Z.(széles ut) Zoli
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
2580 - a féklevegő membránról...
Sziasztok!
Először is mindenkinek BÚÉK!
A tárgyban említett membránt illetően a következőkről olvastam (és írtam is már itt) korábban:
Ez a membrán slow air ventil névre hallgat eredetileg. Vagyis lassúlevegő szelep. (Az, hogy membránszerkezetű szelepről van szó, ne ejtsen dilemmába senkit.) A másik neve az air cutoff valve, vagyis a levegőkizáró (membrán)szelep.
Működésének lényege, hogy amikor magas fordulatról motorfékezünk, akkor a pillangószelep ugyebár (közel) zárt (=alapjárati) állásba kerül. Ennek az lesz az eredménye, hogy "hatalmas" nyomáskülönbség ("szívóerő") alakul ki a pillangószelep levegőszűrő felőli, és a szívócsonk felőli oldala között, hiszen a dugattyúk még veszettül szippantanák be az anyagot.
Így az alapjáratinyira zárt pillangószelep mellett így a benyomuló levegő mennyisége még mindig több lesz, mint alapjárati fordulatszámon lenne, ezért az alapjárati fúvókából ezen vákum hatására jönne ki a benzin, ha azon a csöppnyi furaton "kiférne". Elszegényednék a keverék. Azért, hogy ilyenkor ne csak az alapjárati levegőrendszer hatására kapja az üzemanyagot a motor, a membrán kinyit (a vákum hatására), és a másik oldalán (relatíve) tetemes mennyiségű levegőt "fúj" bele az alapjárati fúvókába, ami nyilván benzint is visz magával. Így az ott bemenő üzemanyag viszonylag elégethető lesz. Tehát nemhogy üzemanyagot spórolna vele az ember, de valójában többet is fogyaszt, mintha egy az egyben el lenne zárva a pillangószelep, és nem lenne semmi alternatív útvonala a benzinnek.
Ezt én sem saját kútfőből vágom, ajánlom a következő weboldalt: http://ofapars-.webs.com/fuelnair.htm
A "fals" gyújtás (robbanás) ellen van a technika (állítólag), de igazából csak halvány sejtésem van róla, hogy miért káros az, ha "durrog" akár a kipufogó, akár esetleg a szívócsonk. Valószínűleg egyik sem hosszítja a motor élettartamát...
Arról, hogy miért nem érzékeli ennek senki a hiányát: szerintem egyszerűen arról van szó, hogy azt a kis durrogást nem nagyon vesszük észre, ha mégis, akkor nem foglalkozunk vele. Tehát a következményeket nem igazán észleljük. Ezt a helyzetet tetézi az a dolog, hogy a motorok nagy részén az alapjárati fúvóka valójában el van dugulva. (Pl. amikor ennek az állítócsavarjának a tekergetésére "érzéketlen" a motor.) Ilyenkor már valójában a főfúvókával (az alapjárati csavarral, a két karbi között) állítjuk be az alapjáratot, aminek már nem sok köze van az alapjárati rendszerhez.
(És lehet, hogy el is jutottunk addig a problémáig, hogy miért csinálnak bizonyos CX-ek olyat, hogy egy hengerrel indulnak hidegen, aztán később indul be hozzá a másik: valószínűleg ezeknél a motoroknál az egyik karburátoron már nem jó az alapjárati rendszer, és hidegindításkor túl sok levegőt kap ahhoz, hogy egyből beinduljon.)
Hátha segítettem. Ha mást nem, egy kicsit agyalni.
Először is mindenkinek BÚÉK!
A tárgyban említett membránt illetően a következőkről olvastam (és írtam is már itt) korábban:
Ez a membrán slow air ventil névre hallgat eredetileg. Vagyis lassúlevegő szelep. (Az, hogy membránszerkezetű szelepről van szó, ne ejtsen dilemmába senkit.) A másik neve az air cutoff valve, vagyis a levegőkizáró (membrán)szelep.
Működésének lényege, hogy amikor magas fordulatról motorfékezünk, akkor a pillangószelep ugyebár (közel) zárt (=alapjárati) állásba kerül. Ennek az lesz az eredménye, hogy "hatalmas" nyomáskülönbség ("szívóerő") alakul ki a pillangószelep levegőszűrő felőli, és a szívócsonk felőli oldala között, hiszen a dugattyúk még veszettül szippantanák be az anyagot.
Így az alapjáratinyira zárt pillangószelep mellett így a benyomuló levegő mennyisége még mindig több lesz, mint alapjárati fordulatszámon lenne, ezért az alapjárati fúvókából ezen vákum hatására jönne ki a benzin, ha azon a csöppnyi furaton "kiférne". Elszegényednék a keverék. Azért, hogy ilyenkor ne csak az alapjárati levegőrendszer hatására kapja az üzemanyagot a motor, a membrán kinyit (a vákum hatására), és a másik oldalán (relatíve) tetemes mennyiségű levegőt "fúj" bele az alapjárati fúvókába, ami nyilván benzint is visz magával. Így az ott bemenő üzemanyag viszonylag elégethető lesz. Tehát nemhogy üzemanyagot spórolna vele az ember, de valójában többet is fogyaszt, mintha egy az egyben el lenne zárva a pillangószelep, és nem lenne semmi alternatív útvonala a benzinnek.
Ezt én sem saját kútfőből vágom, ajánlom a következő weboldalt: http://ofapars-.webs.com/fuelnair.htm
A "fals" gyújtás (robbanás) ellen van a technika (állítólag), de igazából csak halvány sejtésem van róla, hogy miért káros az, ha "durrog" akár a kipufogó, akár esetleg a szívócsonk. Valószínűleg egyik sem hosszítja a motor élettartamát...
Arról, hogy miért nem érzékeli ennek senki a hiányát: szerintem egyszerűen arról van szó, hogy azt a kis durrogást nem nagyon vesszük észre, ha mégis, akkor nem foglalkozunk vele. Tehát a következményeket nem igazán észleljük. Ezt a helyzetet tetézi az a dolog, hogy a motorok nagy részén az alapjárati fúvóka valójában el van dugulva. (Pl. amikor ennek az állítócsavarjának a tekergetésére "érzéketlen" a motor.) Ilyenkor már valójában a főfúvókával (az alapjárati csavarral, a két karbi között) állítjuk be az alapjáratot, aminek már nem sok köze van az alapjárati rendszerhez.
(És lehet, hogy el is jutottunk addig a problémáig, hogy miért csinálnak bizonyos CX-ek olyat, hogy egy hengerrel indulnak hidegen, aztán később indul be hozzá a másik: valószínűleg ezeknél a motoroknál az egyik karburátoron már nem jó az alapjárati rendszer, és hidegindításkor túl sok levegőt kap ahhoz, hogy egyből beinduljon.)
Hátha segítettem. Ha mást nem, egy kicsit agyalni.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2012.06.13., szer. 11:39
- Tartózkodási hely: 3070. Bátonyterenye. Vörösmarty út. 19.
- Kapcsolat:
2581
2580-Ra Pesta köszönöm a kimerítő választ, ezek szerint még lyukas volt a membrán és kivettem egy pici szilikont tettem a furatba tehát lezártam teljesen jól működött a motor.Akkor célszerű kivenni a membránt ezek szerint? Hali Csaba
Adom vigyed ne állj sorba, ha ma még nem voltál a templomba.
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég