Alkatrész

Válasz küldése
moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

1585

#2331

Hozzászólás Szerző: moli » 2013.05.15., szer. 14:27

Sziasztok!
Ha a gumifékcsöveket cserélnéd, fémre: kitűnő minőség, méretpontos, komplett szett, az áteresztő cavarral, tömítésekkel, minőségi tanúsítással.moli
http://www.melvin.de/catalog.php?showro ... owpages=15

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1978
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1586

#2332

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2013.05.15., szer. 17:03

Moli,
ezt te be tudod rendelni?
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1587

#2333

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2013.05.16., csüt. 09:07

1585-re
mi az h Honda CX TC ?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
Pali
Hozzászólások: 499
Csatlakozott: 2009.12.01., kedd 17:51
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1588

#2334

Hozzászólás Szerző: Pali » 2013.05.16., csüt. 09:21

1587-re:
Turbo

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1589 CX500 TC-re

#2335

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2013.05.16., csüt. 10:24

Szia Győző!

Talán egy korábbi hozzászólásomban már írtam erről, de szívesen megteszem itt is:
A Honda az egymást követő modellévek megkülönböztetésére használta a modell nevében az utolsó betűt.

Így lett a CX500A, a CX500B, a CX500EC, a CX500TC, a CX650ED, és a CX650TD (igen, NEM turbódízel... :) ).

Természetesen ez alól az elnevezés alól is lehetnek kivételek, és én is csak arra tudok hagyatkozni, amit máshol olvastam.
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1590

#2336

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2013.05.16., csüt. 10:49

1589 CX500 TC-re
Értem, köszönöm!
E szerint a logika szerint akkor kéne h legyen CX500C, CX500CC és talán még CX500CD is.
Mert hogy CX500C -t gyártottak 1980-ban és még 1983-ben is.
HA a jelölés " változat " és év függvénye....
Ezek szerint CX650TD - t (az az CX650 TUrbó -t) nem gyártottak abban az évben amelyikben CX500TC -t?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1591 - modellévekre

#2337

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2013.05.16., csüt. 11:08

Győző!

Ezért írtam modelléveket. Lehet, hogy nem teljesen jól használom ezt a fogalmat, de ez az az év, amikortól futott annak a modellnek a gyártása. Tehát, ha később is gyártottak belőle, akkor is ugyanazt a betűjelölést kapta a végére.

Egyébként a CX650TD valószínűleg csak egy évben készült. (Hacsak nem pl. Karácsonykor kezdtek neki a japánok.) Merthogy összesen 1777db jött le belőlük, abból nagyjából 1000 az USA-ban kötött ki.

Érdekes lehetett az akkori helyzet: 650E-t egy darabot sem kaptak (mint ahogy 500E-t sem), de kaptak "helyette" pár darab turbót...

A CX500TC-t 81-ben kezdték gyártani, a CX650TD-t pedig 82-ben. Utóbbi az előbbi egyszerűsített változata volt, bár ettől függetlenül mindenhol elismerik, hogy jobb motor lett, mint az előd-kistesó. Kevesebb szenzor, kisebb súly, nagyobb nyomaték, stb. Persze az 500TC is nagy dolog lenne, de tudni kell, hogy azon páran elhaláloztak anno, mert nem tudták kezelni a motor szeszélyeit. Olvastam erről élménybeszámolókat, tényleg érdekes lehet pl. úgy előzni, hogy fék(!), nagy gáz, és amikor megjön a turbónyomás, akkor el lehet engedni a féket...

Na de a mi szívómotoros gépeinken ilyen probléma sincs... ;-)
Üdv.
Pesta

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

1592

#2338

Hozzászólás Szerző: moli » 2013.05.16., csüt. 12:35

1586-ra!
Szia Oszy!
Nem én rendeltem, hanem a gazda, én a csináló ember vagyok, nagyon profi cucc!moli

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1593

#2339

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2013.05.16., csüt. 12:43

1591-re
tényleg érdekes lehet fékkel kezdeni az előzést, ezt még nem is hallottam.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1594 - Még mindig a TURBO

#2340

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2013.05.16., csüt. 14:20

Győző! (Meg akit érdekel!)

Az alábbi linken találtok egy cikket, oldalakon keresztül jóformán csak a CX500TC rigolyáival foglalkozik.
http://australiancx.asn.au/files/CX500_ ... s-8207.pdf

A dolog lényege (én is most találtam a cikket, és csak átfutni volt időm, de a technikát már olvastam egy fórumon), hogy a turbó igazából akkor tud jól tölteni, ha a motor terhelés alatt van. Gondolom, ez azért van, mert a terhelés alatt a motor fordulatszámának felfutása lassabb, mint üresen. Terhelés alatt tehát a lassabban mozgó dugattyúk fölötti égésteret van ideje feltölteni a turbónak. A fékezéssel (nem a sebességlassítás a lényeg, sőt, ha jól csinálják, akkor erre nem is kerül sor) tehát épp ennek az előterhelésnek a létrehozása a célja azért, hogy tényleg hatékony legyen a feltöltés, tényleg legyen nyomaték.
Üdv.
Pesta

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég