Alkatrész

Válasz küldése
oregkis

24

#111

Hozzászólás Szerző: oregkis » 2010.04.06., kedd 20:59

Miki650 itt vagy?

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

25

#112

Hozzászólás Szerző: moli » 2010.04.07., szer. 14:48

15-re
Sziasztok!
Kisbéri barátomnak volt fent 160!-as, megbontás nélkül/szöghajtás/ szoktuk leeresztve, kevés szilikonzsír segítségével ki be szerelni a kereket.üdv :molicx

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

26

#113

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2010.04.07., szer. 18:40

Köszi mindenkinek az infókat. Akkor nem én vagyok hülye, hogy leengedve szereltem ki, be :D
A szöghajtás leszerelése meglepett, mert a könyvben sem találtam erre utalást (mármint, hogy először kell meghúzni a keréktengelyt, aztán a hajtás 3 csavarját).

oregkis

27 Szöghajtás

#114

Hozzászólás Szerző: oregkis » 2010.04.07., szer. 22:54

26-ra Némi magyarázat
szóban gyorsabb volna megvilágítani.
Kezjük a végénél: összszerelt állapotban a hátsó keréktengely tengelyvonalára pontosan 90 fokot kell hogy bezárjon, a szöghajtás tányérkerekének (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsoló) felületi síkja. Vagy másképp megközelítve, a keréktengely tengelyvonala és a tányérkerek (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsolónak) tengelyvonala egy közös tengelyvonalban kell hogy fusson.
Mivel a kardántengely csőburkolatához (villához) rögzzítő három csavar nem illesztett a furatokban, ezért meghúzás előtt jelentős 1-2 fokos forgómozgást képes végezni a szöghajóműház a villán. Ha a kerékcsavart meghúzod, ez az 1-2 fokos köríven való elmozdulásra már nincs lehetősége a szöghajtás házának. Ha ettől eltérő pozícióban van rögzitve a szöghajtás, később a keréktengely csavarának meghúzásakor nem fog változni, mert a három csavar nem engedi, és a merev csőtengelynek sincs rugalmassága ami esetleg engedné, hogy ez változzon.
A keréktengely tengelyvonala és a tányérkerek (és ezzel együtt a sokkörmű bordás tengelykapcsolónak) tengelyvonala egy közös tengelyvonalban kell hogy fusson. Ha a két tengelyvonal a legkisebb eltérést mutat, létrehotál még egy szöghajtást a bordás tengelykapcsolónál 0.5 vagy 1fokost, nem 90 fokost.
Ilyen esetben a trapéz körmök tengelyitányú egyenesvonalú síkja enyhén ivessé kopik. A körmös kapcsolat nem együtt forog, hanem az alsó ponton kissé szétcsúsznak, a felső ponton kissé összébb csúsznak, vagy fordítva, az alsó ponton csúsznak összébb. Ez a nem kívánatos elmozdulás nem nagy max 1-1.5mm.
Mivel a kapcsolat trapézelemei nem együtt forognak összefeszült állapotban, hanem tengelyirányban egymáson csúszkálnak, a kopásuk gyorsabban bekövetkezik az elvárhatónál.
Aki eleve értette vagy már az elején értette a problémát attól elnézést a bő lé miatt.
Ha még van aki így sem értette meg, jelezze akkor ábrával fogom érzékeltetni a kérdést.
jó elmélkedést
üdv

kentaur
Hozzászólások: 356
Csatlakozott: 2009.10.28., szer. 23:22
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#115

Hozzászólás Szerző: kentaur » 2010.04.08., csüt. 08:24

26-27 re
Hello Mindenki!
Minden tiszteletem 'öregkis'é (is), de 'győz(iké)ősen mondva - lövésem sincs róla, mi az a 'helyes szög' és '2,3 csavar vízszintesen sorrendben' meghúzása..
Ha jól emlékszem a h.kerék cseréjéből indultunk ki..ha nem is Forma-1 es sebességgel, de kikötött fékek(dob/tárcsa)- fellazított csavar-kihúzott tengely-oldalra billentett kerék-megemelt és/vagy akna felett kihúzott kerék, sorrend megfordítva visszahelyezett 4-5 mm es barázdával (Metzeler/Dunlop) és6vagy szőrös gumival felszerelt 18/16-os kerék..magam gyakorlat(lan)ságomból merítve..

Szép az Idő.
Verjük fel a port együtt - most például a szigetszentmiklósi Veterán Börze-n szombaton (10-én)!

üdv
kentaur

oregkis

28

#116

Hozzászólás Szerző: oregkis » 2010.04.08., csüt. 13:55

kentaur,
a téma sorban adhatsz saját sorszámot a hozzászólásodnak.
Amit nem értettél: felmerült valakinél, hogy kerékcserekor leszereli a hásó lengővilláról a derékszöghajtást. Felhivtam a figyelmét arra,hogy a visszaszerelésnél ügyeljen a leirtakra. Első körben nem értette meg az okát, ezért folyamodtam részletesebb leíráshoz.
udv András

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

29

#117

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2010.04.08., csüt. 17:38

28-ra
:) Én értettem elsőre is, csak furcsáltam, hogy ez a könyvben nincs leírva.

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

30

#118

Hozzászólás Szerző: moli » 2010.04.08., csüt. 19:49

Sziasztok!
Apropó, gumiabroncs: Pirelli MT 08 120/90-18 méretben még egy két idényt elmegy-inkább kettőt-állapotban, nem kockára kopva ingyen elvihető, Tatabánya vagy Vértessomló.Szasztok: molicx

oregkis

31

#119

Hozzászólás Szerző: oregkis » 2010.04.08., csüt. 20:09

29-re
forest99
bocsánat, hogy nem vettem észre a nem-értésednek pontos tárgyát. Remélem legalább egy ember van akinek segített a leírásom.
üdv András

Avatar
Miki650
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2010.01.30., szomb. 13:53
Tartózkodási hely: székesfehérvár
Kapcsolat:

32.

#120

Hozzászólás Szerző: Miki650 » 2010.04.08., csüt. 20:20

31.-re
Én is köszönöm a segítséget mostantól erre is ügyelek!
Sikerült állítani a kuplungon már megy a gép! Azért szétszedem hogy a sorrendet is ellenőrizzem!
Lesz segítségem de lehet hogy jelentkezem!
Rendbe hozni dolgaim korai még de ideje már!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 34 vendég