Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1405

#1721

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.28., pén. 10:21

1403

Pesta ez pont így van! Bocsi :oops: de lustaságból nem írtam ennyire pontosan le, de amit te itt regélsz az megfelel a valóságnak. :idea:
Köszi!
Amit azért lehet finomitani, hogy manapség nincs röppsuly hanem ezt mind elktrónika un fedélzeti computernek becézett elektrónika végzi ford. sz. és egyéb függvényébe.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1406 - Injektor

#1722

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.09.28., pén. 10:24

Sziasztok!

Ezen az injektor-témán (az ötletetek alapján) már én is gondolkodtam.

Javítsatok ki, ha nem jól tudom, de az injektornak kell benzinszivattyú is, ami átnyomja az injektoron a benzint. Persze elvetemült emberek ezt is beépítik (főleg, ha tudnak honnan venni ilyesmit), de nálam ezen elcsúszott a dolog.

A vezérlőelektronika programozásában szeretnék részt venni, ha lesz rá lehetőség, ha más nem, akkor megfigyelőként, tanulni.

PIC mikrokontrollerek programozásában van némi előismeretem, és a projekt is kellően érdekes, hogy további agyalásra sarkalljon.
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1407 - Előgyújtás

#1723

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.09.28., pén. 10:28

Szia Oszy!

Pontosan, de a CX-ek idejében még csak a turbókban volt ilyesmi...

Tavalyelőtt csináltam a 250-es ETZ-re egy ilyen figyelő elektronikát, ami a fordulatszám függvényében időzítette a gyújtást. (Ha unalmas a téma, elnézést kérek.)
Az lett a vége, hogy alapjáraton elindult a motor, pedig az ETZ-k ugyebár nem erről híresek.

Sajnos a motorral való kísérletezés közben kiment a főtengely-szimmering, és most Karácsonykor lesz épp 2 éve, hogy szétszedtem. A blokkot kéne még jobban szétszednem és a szimmeringet kicserélni, összerakni, és mehetne tovább a fejlesztés. De egyszerűen nem bírok vele haladni. Nincs valami ETZ-mágus köztetek?

:-)
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1408

#1724

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.28., pén. 10:32

Pesta,
1általán nem unalmas! Ez a fórum lényege, eszmecsere, vita, brainstorming :) stb...
Én imádom olvasni!

Tényleg, még sosem kutattam a turbót.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... o%2081.htm
Induction
Computerized digital fuel injection
Forrest, már csak ibéjezni kell egyet s kész is van, majd azt lemásoljuk és akinek kell belerakhatjuk. Csak mert jó lenne 1 eredeti elektronika.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1409 - EFI a'la CX Turbo

#1725

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.09.28., pén. 10:37

Oszy!

Láttam már az eBay-en CX turbó elektronikát. 300EUR körül volt az ára.
De ehhez még kell injektor, szivattyú, +néhány szenzor. A CX500TC tele volt szenzorokkal (volt benne jópár!), a CX650TD már "butított" volt, egyszerűsítettek rajta.

Más volt a sűrítési arány a feltöltés miatt, stb. Szóval szerintem a turbók elektronikája nem lenne igazán segítség ebben a témában. Arról nem beszélve, hogy az akkori mikroszámítógépek a fasorban sem voltak egy mai, majdhogynem "filléres" mikrokontrollerhez képest. Sokkal bonyolultabb volt az a rendszer, mint ahogy azt ma meg lehetne oldani.

Én amondó vagyok, hogy amit mi építünk, azt tudjuk szervízelni, esetleg fejleszteni. Más gyártók elektronikájával behatóan megismerkedni igencsak kínos (nem beszélve a szoftverről).
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1982
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1410

#1726

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2012.09.28., pén. 10:43

Igaz, dokkal 1szerübb újat építeni mai alkatrészekkel. m-c-vel tényleg, és arról sok forrást találni neten. ár csak finomhangolni kell a programot, ezért kell egy programozó. Jól emlékszem te benne vagy? én elég felületesen ismerem, pedig már 6 éve megvettem Kónya féle könyvet, PIC ABC-t de még sosem értem a végére.
ha mindanyian itt aki picit is érdekelt, összedugjuk a buksinkat, csak születik egy tuning verzió azaz a Cx500 i. Majd modernizálhatjuk vasainkat a ami trendekhez. :) mert ami igazán változott e téren (legyen az autó, v motor) csak az elektronika és az üa ellátás. A főtengely, hajtókar, dugó maaradt a jól bevált több mint 100 éves otto bácsi találmánya.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1411

#1727

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.09.28., pén. 10:50

1408-ra

A Turboban azert tobb van egy befecskendezonel. Az befecskendezo ES turbofeltolto. Egy csomo mnden mas, osszevadaszni egy vagyon (1m).
Sztem egy a CX karbiba beepitett, megfelelo meretu befecskendezo es egy vezerlo elektronika kell.

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1412

#1728

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2012.09.28., pén. 10:52

Oszy!

A PIC-et ismerem amolyan közép-szinten. De hozzá is teszem rögtön, hogy olyan szakirodalma van, hogy tkp. bármit meg lehet belőle tanulni, viszonylag hamar. Egyébként a tanulás leghatékonyabb módja szerintem a konkrét projekten való munka.

Szóval, amit PIC-cel meg tudunk csinálni, abban szívesen segítek. Van hozzá mindenem, ami kell.
Üdv.
Pesta

Avatar
forrest99
Hozzászólások: 2510
Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
Kapcsolat:

1413

#1729

Hozzászólás Szerző: forrest99 » 2012.09.28., pén. 10:54

Ugy latom lesz mirol beszelgetni 7vegen :D
En vallalom a gepmunka reszenek intezeset, gondolok itt a karburatorba valo beillesztesre.

Sot! A fotengely hajtokar dugo ma mar skkal silanyabb minoseg, mint pl a CX-ben ami van :arrow: fogyasztoi tarsadalom.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1413

#1730

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2012.09.28., pén. 11:20

Pesta!
ha még nem is úgy lenne ahogy írtad, akkor is külön köszönet járna azért h vetted a fáradtságot h ennyit gépelj.

Sajnos a konkrét gyakorlati ismereteim kevesek ebben az Injektor témában de az elhatározásom ERŐS így bármit amit tudok megteszek a sikerért.

1.körben azt mondom ha sikerül kidolgozni egy kézzel fogható elméleti megvalósulást én 50.000-el beszállok a kivitelezésbe.
Tudok olyat aki tud programozni, együtt csináltuk a mikrokontrolleres vízhőfok mérőmet és ventilátor vezérlő elektronikát.
Bár szívesebben venném ha mondjuk Pesta programozna :-)

Szóval igen, azt gondolom lesz téma most 7 végére is.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég