Alkatrész
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1589 CX500 TC-re
Szia Győző!
Talán egy korábbi hozzászólásomban már írtam erről, de szívesen megteszem itt is:
A Honda az egymást követő modellévek megkülönböztetésére használta a modell nevében az utolsó betűt.
Így lett a CX500A, a CX500B, a CX500EC, a CX500TC, a CX650ED, és a CX650TD (igen, NEM turbódízel... ).
Természetesen ez alól az elnevezés alól is lehetnek kivételek, és én is csak arra tudok hagyatkozni, amit máshol olvastam.
Talán egy korábbi hozzászólásomban már írtam erről, de szívesen megteszem itt is:
A Honda az egymást követő modellévek megkülönböztetésére használta a modell nevében az utolsó betűt.
Így lett a CX500A, a CX500B, a CX500EC, a CX500TC, a CX650ED, és a CX650TD (igen, NEM turbódízel... ).
Természetesen ez alól az elnevezés alól is lehetnek kivételek, és én is csak arra tudok hagyatkozni, amit máshol olvastam.
Üdv.
Pesta
Pesta
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1590
1589 CX500 TC-re
Értem, köszönöm!
E szerint a logika szerint akkor kéne h legyen CX500C, CX500CC és talán még CX500CD is.
Mert hogy CX500C -t gyártottak 1980-ban és még 1983-ben is.
HA a jelölés " változat " és év függvénye....
Ezek szerint CX650TD - t (az az CX650 TUrbó -t) nem gyártottak abban az évben amelyikben CX500TC -t?
Értem, köszönöm!
E szerint a logika szerint akkor kéne h legyen CX500C, CX500CC és talán még CX500CD is.
Mert hogy CX500C -t gyártottak 1980-ban és még 1983-ben is.
HA a jelölés " változat " és év függvénye....
Ezek szerint CX650TD - t (az az CX650 TUrbó -t) nem gyártottak abban az évben amelyikben CX500TC -t?
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1591 - modellévekre
Győző!
Ezért írtam modelléveket. Lehet, hogy nem teljesen jól használom ezt a fogalmat, de ez az az év, amikortól futott annak a modellnek a gyártása. Tehát, ha később is gyártottak belőle, akkor is ugyanazt a betűjelölést kapta a végére.
Egyébként a CX650TD valószínűleg csak egy évben készült. (Hacsak nem pl. Karácsonykor kezdtek neki a japánok.) Merthogy összesen 1777db jött le belőlük, abból nagyjából 1000 az USA-ban kötött ki.
Érdekes lehetett az akkori helyzet: 650E-t egy darabot sem kaptak (mint ahogy 500E-t sem), de kaptak "helyette" pár darab turbót...
A CX500TC-t 81-ben kezdték gyártani, a CX650TD-t pedig 82-ben. Utóbbi az előbbi egyszerűsített változata volt, bár ettől függetlenül mindenhol elismerik, hogy jobb motor lett, mint az előd-kistesó. Kevesebb szenzor, kisebb súly, nagyobb nyomaték, stb. Persze az 500TC is nagy dolog lenne, de tudni kell, hogy azon páran elhaláloztak anno, mert nem tudták kezelni a motor szeszélyeit. Olvastam erről élménybeszámolókat, tényleg érdekes lehet pl. úgy előzni, hogy fék(!), nagy gáz, és amikor megjön a turbónyomás, akkor el lehet engedni a féket...
Na de a mi szívómotoros gépeinken ilyen probléma sincs...
Ezért írtam modelléveket. Lehet, hogy nem teljesen jól használom ezt a fogalmat, de ez az az év, amikortól futott annak a modellnek a gyártása. Tehát, ha később is gyártottak belőle, akkor is ugyanazt a betűjelölést kapta a végére.
Egyébként a CX650TD valószínűleg csak egy évben készült. (Hacsak nem pl. Karácsonykor kezdtek neki a japánok.) Merthogy összesen 1777db jött le belőlük, abból nagyjából 1000 az USA-ban kötött ki.
Érdekes lehetett az akkori helyzet: 650E-t egy darabot sem kaptak (mint ahogy 500E-t sem), de kaptak "helyette" pár darab turbót...
A CX500TC-t 81-ben kezdték gyártani, a CX650TD-t pedig 82-ben. Utóbbi az előbbi egyszerűsített változata volt, bár ettől függetlenül mindenhol elismerik, hogy jobb motor lett, mint az előd-kistesó. Kevesebb szenzor, kisebb súly, nagyobb nyomaték, stb. Persze az 500TC is nagy dolog lenne, de tudni kell, hogy azon páran elhaláloztak anno, mert nem tudták kezelni a motor szeszélyeit. Olvastam erről élménybeszámolókat, tényleg érdekes lehet pl. úgy előzni, hogy fék(!), nagy gáz, és amikor megjön a turbónyomás, akkor el lehet engedni a féket...
Na de a mi szívómotoros gépeinken ilyen probléma sincs...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1594 - Még mindig a TURBO
Győző! (Meg akit érdekel!)
Az alábbi linken találtok egy cikket, oldalakon keresztül jóformán csak a CX500TC rigolyáival foglalkozik.
http://australiancx.asn.au/files/CX500_ ... s-8207.pdf
A dolog lényege (én is most találtam a cikket, és csak átfutni volt időm, de a technikát már olvastam egy fórumon), hogy a turbó igazából akkor tud jól tölteni, ha a motor terhelés alatt van. Gondolom, ez azért van, mert a terhelés alatt a motor fordulatszámának felfutása lassabb, mint üresen. Terhelés alatt tehát a lassabban mozgó dugattyúk fölötti égésteret van ideje feltölteni a turbónak. A fékezéssel (nem a sebességlassítás a lényeg, sőt, ha jól csinálják, akkor erre nem is kerül sor) tehát épp ennek az előterhelésnek a létrehozása a célja azért, hogy tényleg hatékony legyen a feltöltés, tényleg legyen nyomaték.
Az alábbi linken találtok egy cikket, oldalakon keresztül jóformán csak a CX500TC rigolyáival foglalkozik.
http://australiancx.asn.au/files/CX500_ ... s-8207.pdf
A dolog lényege (én is most találtam a cikket, és csak átfutni volt időm, de a technikát már olvastam egy fórumon), hogy a turbó igazából akkor tud jól tölteni, ha a motor terhelés alatt van. Gondolom, ez azért van, mert a terhelés alatt a motor fordulatszámának felfutása lassabb, mint üresen. Terhelés alatt tehát a lassabban mozgó dugattyúk fölötti égésteret van ideje feltölteni a turbónak. A fékezéssel (nem a sebességlassítás a lényeg, sőt, ha jól csinálják, akkor erre nem is kerül sor) tehát épp ennek az előterhelésnek a létrehozása a célja azért, hogy tényleg hatékony legyen a feltöltés, tényleg legyen nyomaték.
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég