Alkatrész
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Indítómotor
Uraim!
A múltkor itt a fórumon írogattunk róla, hogy milyen különbség tapasztalható az 500-asok és a 650-esek indítózása során.
Akkor arra gyanakodtam, hogy az nagyobb lökettérfogat miatt a 650-esben kb. másfélszer akkora teljesítményt kell nyújtania az indítómotornak, mint az 500-asok esetében. (Ez még valószínűleg így is van.)
Ma volt szerencsém egy már alig-alig működő indítómotort kipucolni. (Volt mit belőle...)
Az eredmény "beszédes", kár, hogy nem csináltam egy "előtte - utána" összehasonlító hangfelvételt.
A próbálkozások során (beépítés után természetesen "leteszteltem" az indítózást) érdekes dolgot figyeltem meg.
Az történt, hogy többszöri próbálkozás során kifogástalanul indított a motor. Egyszercsak megállt a tudomány, és a motor meg se nyekkent (nem akartam erőltetni, gyorsan elengedtem a gombot).
Átkapcsoltam a KILL kapcsolót, és onnan újra nagyon jól forgatott a motor. (Tehát a gyújtás nélküli állapotban nem volt "megszorulás".)
A dologból számomra annyi következtetés szűrhető le, hogy a probléma a motor alap-előgyújtási szögében gyökerezhet, vagyis az a gond, hogy a 650-es esetében 15 fokról indul a gyújtás, ami adott esetben sok lehet (pl. ha az önindítónak nincs ideje "lendületbe hozni" a főtengelyt), ekkor a dugattyút visszatartja a berobbanó (ekkor még kevéske) keverék.
Javaslom minden 650-es motorral bíró társamnak, hogy ha indítási nehézségeket tapasztalnak, akkor próbálják ki a KILL kapcsoló használatát, vagyis csak akkor kapcsolják azt éles állásba, ha a motor már fordult egy párat. Rögtön érzékelni fogjátok a különbséget.
Úgy tudom, vannak olyan motorok, amelyek az indítás során néhány főtengely-fordulatig nem adnak gyújtást azért, hogy ne a teljesen "száraz" állapotra induljon rá a motor. Vagyis pár fordulatot az önindító fordít, ezzel némi olajozást előállítva a motornak. Lehet, hogy a 650-esek esetében ez a módosítás kétszeresen is hasznos lenne (olajozás+indítási nehézségek enyhítése).
Az önindító kegyetlen használata (nyomom a gombot, ha épp nem bír átfordulni, akkor is!) pedig azért szerencsétlen dolog, mert ekkor bír átmenni a legnagyobb áram a motoron, ami komoly sokkot jelent a tekercselésnek, a kontaktusoknak. Innen pedig egyre gyorsulhat az indítási nehézségek fokozódása.
A múltkor itt a fórumon írogattunk róla, hogy milyen különbség tapasztalható az 500-asok és a 650-esek indítózása során.
Akkor arra gyanakodtam, hogy az nagyobb lökettérfogat miatt a 650-esben kb. másfélszer akkora teljesítményt kell nyújtania az indítómotornak, mint az 500-asok esetében. (Ez még valószínűleg így is van.)
Ma volt szerencsém egy már alig-alig működő indítómotort kipucolni. (Volt mit belőle...)
Az eredmény "beszédes", kár, hogy nem csináltam egy "előtte - utána" összehasonlító hangfelvételt.
A próbálkozások során (beépítés után természetesen "leteszteltem" az indítózást) érdekes dolgot figyeltem meg.
Az történt, hogy többszöri próbálkozás során kifogástalanul indított a motor. Egyszercsak megállt a tudomány, és a motor meg se nyekkent (nem akartam erőltetni, gyorsan elengedtem a gombot).
Átkapcsoltam a KILL kapcsolót, és onnan újra nagyon jól forgatott a motor. (Tehát a gyújtás nélküli állapotban nem volt "megszorulás".)
A dologból számomra annyi következtetés szűrhető le, hogy a probléma a motor alap-előgyújtási szögében gyökerezhet, vagyis az a gond, hogy a 650-es esetében 15 fokról indul a gyújtás, ami adott esetben sok lehet (pl. ha az önindítónak nincs ideje "lendületbe hozni" a főtengelyt), ekkor a dugattyút visszatartja a berobbanó (ekkor még kevéske) keverék.
Javaslom minden 650-es motorral bíró társamnak, hogy ha indítási nehézségeket tapasztalnak, akkor próbálják ki a KILL kapcsoló használatát, vagyis csak akkor kapcsolják azt éles állásba, ha a motor már fordult egy párat. Rögtön érzékelni fogjátok a különbséget.
Úgy tudom, vannak olyan motorok, amelyek az indítás során néhány főtengely-fordulatig nem adnak gyújtást azért, hogy ne a teljesen "száraz" állapotra induljon rá a motor. Vagyis pár fordulatot az önindító fordít, ezzel némi olajozást előállítva a motornak. Lehet, hogy a 650-esek esetében ez a módosítás kétszeresen is hasznos lenne (olajozás+indítási nehézségek enyhítése).
Az önindító kegyetlen használata (nyomom a gombot, ha épp nem bír átfordulni, akkor is!) pedig azért szerencsétlen dolog, mert ekkor bír átmenni a legnagyobb áram a motoron, ami komoly sokkot jelent a tekercselésnek, a kontaktusoknak. Innen pedig egyre gyorsulhat az indítási nehézségek fokozódása.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2012.10.28., vas. 16:41
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Szervusztok! Sajnos el kell adnom a 500 E motoromat, mert a derekam rendetlenkedik, csak egyenesen tudok sokáig vezetni. A mellékelt linken bővebben láttok mindent, a 30-9011004 telefonon elérhető vagyok számítógép előtt nem sokat ülök.. A moci 20 kW-os. http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/ ... _e-7987024
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Alkatrész
sziasztok!
A központi címre ez a kérdés érkezett.
MIt válaszoljak neki?
Tudja valaki?
. Cím!
Új vagyok a Cx-esek világában, e hónapban vásároltam egy CX500E ? típust. Némi segítségre lenne szükségem:
A szokásos szervizen átesett a motor (olajcsere, légszűrő csere), azonban néhány alkatrészt be kellene szereznem. A gondom az, hogy nem tudom, pontosan melyik sorozatszámhoz keressek, mivel az alvázszám PC06000..., a motorszám pedig PC02E400..... Elvileg 1983-as évjárat.
A neten kutakodva ellentétes infókat találtam, ezek szerint ugyanez a motor van a GL500-asokban is? Vagy az enyémet mixelték össze több típusból előző gazdái?
Ezen kérdés tisztázása után már csak az a kérdés marad, hogy akkor az utángyártott/bontott alkatrészek közül a PC02-es sorozatot nézzem? Bontott GL-ek is szóba jönnek?
Sajnos a szívócsonkok mindenképp cserések lesznek hamar, illetve a karbikat is fel kell újítani, valamint a benzincsap is cserés lesz.
A segítséget előre is köszönve,
egy jövőbeni szuper CX tulajdonos,
Bazsi
A központi címre ez a kérdés érkezett.
MIt válaszoljak neki?
Tudja valaki?
. Cím!
Új vagyok a Cx-esek világában, e hónapban vásároltam egy CX500E ? típust. Némi segítségre lenne szükségem:
A szokásos szervizen átesett a motor (olajcsere, légszűrő csere), azonban néhány alkatrészt be kellene szereznem. A gondom az, hogy nem tudom, pontosan melyik sorozatszámhoz keressek, mivel az alvázszám PC06000..., a motorszám pedig PC02E400..... Elvileg 1983-as évjárat.
A neten kutakodva ellentétes infókat találtam, ezek szerint ugyanez a motor van a GL500-asokban is? Vagy az enyémet mixelték össze több típusból előző gazdái?
Ezen kérdés tisztázása után már csak az a kérdés marad, hogy akkor az utángyártott/bontott alkatrészek közül a PC02-es sorozatot nézzem? Bontott GL-ek is szóba jönnek?
Sajnos a szívócsonkok mindenképp cserések lesznek hamar, illetve a karbikat is fel kell újítani, valamint a benzincsap is cserés lesz.
A segítséget előre is köszönve,
egy jövőbeni szuper CX tulajdonos,
Bazsi
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 203
- Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
- Tartózkodási hely: Hosszúpályi
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
12855-re
A PC06 alvázszám az euro tipusjele, a PC02E400 motorkód a hozzá tartozó motor tip.jele.(37 kw)
Szívócsonk jó a PC02, és a PC01-es is.Benzin csap pedig mind1.A CML vagy min az 500euro nincs fenn, csak a 650-es.
Én a GL 500 alkatrészt néztem a motorhoz az jó.
Más:
A Siófoki Kovács M. márkatársunknak elküldtem a kért alkatrészt, had boldoguljon.
A PC06 alvázszám az euro tipusjele, a PC02E400 motorkód a hozzá tartozó motor tip.jele.(37 kw)
Szívócsonk jó a PC02, és a PC01-es is.Benzin csap pedig mind1.A CML vagy min az 500euro nincs fenn, csak a 650-es.
Én a GL 500 alkatrészt néztem a motorhoz az jó.
Más:
A Siófoki Kovács M. márkatársunknak elküldtem a kért alkatrészt, had boldoguljon.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3815
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
12886 -ra
cxkopi !
Igen, a Miklós jelezte és meg is köszönte.
cxkopi !
Igen, a Miklós jelezte és meg is köszönte.
Kellemes dugó_mozgást, a párban
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
CX500 hűtőventilátor-lapát kerestetik
Uraim!
Egy ismerősömnek lenne szüksége egy db CX500-asra való hűtőventilátor-lapátra. Ha van valakinek elfekvőben, várom az ajánlatát!
Előre is köszönjük!
Egy ismerősömnek lenne szüksége egy db CX500-asra való hűtőventilátor-lapátra. Ha van valakinek elfekvőben, várom az ajánlatát!
Előre is köszönjük!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Egy van nekem de annak repedt a perselye. Nem tudok, lehetazt mokolni v sem.....
Szerdán este, ha kijosz az M3-asra akkor el is viszem.
Szerdán este, ha kijosz az M3-asra akkor el is viszem.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Oszy!
Köszi, majd utánakérdezek, h jó lehet-e.
De egyelőre ne hozd, mert nem leszek otthon...
Köszi, majd utánakérdezek, h jó lehet-e.
De egyelőre ne hozd, mert nem leszek otthon...
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Pesta, Pénteken jövök hazafele, akkor is átadhatom.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: Hűtőventillátor
Oszy!
Én is akkor megyek majd hazafelé a reptérről. Pontos időt még nem tudok mondani (azon kívül, hogy itt már 22:43 van...), de megcsörgetlek majd, ha már kifelé megyek Bp-ről.
Kérlek, ha addig nem hívnálak, mielőtt beérsz Bp-re, légyszíves felhívni! Ha hamarabb kiérek én, akkor természetesen én kereslek előbb.
Még valami: a cucc egy "hivatásosnak" kell, én csak közvetítek. Tehát légyszíves árazd be, és ha fel tudja használni, és kell neki annyiért, akkor áll az üzlet, ha nem, akkor nem.
(Nem szerencsés dolog ez a közvetítősdi, de végülis és vagyok a helyi CX-fan, szóval érthető, hogy engem kerestek meg... ).
Én is akkor megyek majd hazafelé a reptérről. Pontos időt még nem tudok mondani (azon kívül, hogy itt már 22:43 van...), de megcsörgetlek majd, ha már kifelé megyek Bp-ről.
Kérlek, ha addig nem hívnálak, mielőtt beérsz Bp-re, légyszíves felhívni! Ha hamarabb kiérek én, akkor természetesen én kereslek előbb.
Még valami: a cucc egy "hivatásosnak" kell, én csak közvetítek. Tehát légyszíves árazd be, és ha fel tudja használni, és kell neki annyiért, akkor áll az üzlet, ha nem, akkor nem.
(Nem szerencsés dolog ez a közvetítősdi, de végülis és vagyok a helyi CX-fan, szóval érthető, hogy engem kerestek meg... ).
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég