Alkatrész

Válasz küldése
Avatar
Arthur
Hozzászólások: 371
Csatlakozott: 2014.04.10., csüt. 21:37
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker.
Kapcsolat:

Re: #13819

#3211

Hozzászólás Szerző: Arthur » 2014.11.23., vas. 20:26

Szia Hondamaki!

A két ülés összeér, nem lehet belátni közé. Ha kinyújtott ujjú kézfejed be akarod nyomni közé, olyan jó húzósan tudod. Igaz 9-es kesztyűt hordok. :)
Itt egy kép, de nem a legjobb, ezt sikerült előkotornom.
Ülés.jpg
Az enyém egy GL650 silverwing interstate.
"Az elv olyan, mint a fing. Tartja az ember ameddig csak tudja!"

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: ólompótló adalék használata

#3212

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.11.24., hétf. 11:51

Sziasztok!

Az ólompótló adalékok használatával kapcsolatosan szeretnék pár gondolatot megosztani veletek.

1. Eredetileg az ólom-tetraetilt az üzemanyag oktánszámának növelésére használták. Ez ugyanis késleltette a benzin öngyulladását, így lett lehetséges egyre nagyobb sűrítési arányú motorokat építeni a nagyobb teljesítmény eléréséhez. A motorjainkhoz passzoló oktánszámot ma már „röhögve” elérik a kúton tankolható benzinek, tehát emiatt már nem kell ólompótlót használni.
Érdekes adalék a sztorihoz, hogy hasonló hatása van az etanolnak is (etil-alkohol), de mivel az ólom-tetraetil nagyobb pénzt hozott a licenc birtokosainak, így azt terjesztették el… (No comment…). A gyárakban meghalt munkásokra eleinte azt mondták, hogy megőrültek, azért kellett rájuk kényszerzubbonyt húzni… Csakhogy az őrület nem volt véletlen, súlyos agyi elváltozásokat eredményez az ólom…

2. Váratlan mellékhatásként jelentkezett a „felső kenés” szerepe ennél az adaléknál. Vagyis nem ez volt a cél, de utólag ezt is „hozzámagyarázták” – valószínűleg nem teljesen megalapozatlanul. A kipufógószelepek és szelepvezetőik közötti kenést írják a weben több helyen is. Ugye pont ez a hely az, ahol igazából se olaj, se más nem nagyon ad kenést. Tehát ide jól jöhet az adalék, de a mai benzinekben már valószínűleg ez is benne van, hiszen a modern járművekhez nem töltenek semmi extra adalékot.

3. Amerikából már a 70-es években kitiltották az ólom-tetraetilt, rájöttek ugyanis, hogy súlyosan mérgező anyagról van szó! Az ember legérzékenyebb rendszerén, a légzőrendszeren keresztül mérgezett sokáig ez az anyag. (Sajnos Magyarországon erre 2 évtizedet még várni kellett… Miért is van annyi rákos beteg…?)

4. Az ólom-tetraetil 70-es években történt kitiltása nyilván arra sarkallta a gyártókat, hogy a fent említett alkatrészeket kopásállóbbá tegyék, tehát a szelepvezetők és a szelepülékek jobb anyagból készültek, ami mögött hangoztatottan is az ólommentes benzin használatának való megfelelés állt. (Ezt egy CX-es manual-ban is olvastam, majd előkotrom valahonnan.)

Innentől kezdve úgy gondolom, hogy az ólompótló adalék használata hitkérdés. Ha valakinek ez kell, tegye. Bár kíváncsi lennék rá, hogy mi van benne, lehet, hogy az sem éppen „vitamin”… Moli mintha egyszer azt írta volna itt a fórumon, hogy CX-ek szelepülékei „nem vajból vannak”. Szóval az ő tapasztalata az (Moli, javíts ki kérlek, ha tévedek!), hogy a CX-ek esetében az új, kopásálló anyag nem csak marketing-fogás volt.

Másfelől tudomásul kell vennünk, hogy a motorjaink élettartama sem örökkévaló, szóval arra hajtani, hogy ezzel tovább tart, szerintem felesleges, mert ennyire nem rosszak a CX-ek, hogy ettől függjön az élettartamuk. Régi, 50-éves, muzeális értékű motoroknál nyilván lehet ennek jelentősége, de egyszerű motorosokként, egyébként jól megépített motorokkal nem érzem szükségét ilyenféle adalék használatának.
Üdv.
Pesta

Göndör Zoltán
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.03.16., szomb. 20:24
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3213

Hozzászólás Szerző: Göndör Zoltán » 2014.11.24., hétf. 14:47

Sziasztok Motorosok! Honnan a tökömből lehetne GL-500-as Hondához]gyertyapipát szerezni?Nincs valakinek egy épkézláb ötlete? Sok motoros boltot leinformáltam már így az internet segítségévvel.de sajnos negatív válaszokat kaptam.Ha tud valaki súgni megköszönném!Motoros üdvözlettel Göndör Zoltán gondortovaj@gmail.com E-mail címre

semegijanos
Hozzászólások: 761
Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
Kapcsolat:

gyertyapipa

#3214

Hozzászólás Szerző: semegijanos » 2014.11.24., hétf. 16:15

13832-re

Kedves Göndör Zoltán Úr !

Gyertyapipát valóban a tö@ö... nem, de az ebay.de be tudod szerezni ! Igen nagy lendülettel indítottál barát !

cxkopi
Hozzászólások: 203
Csatlakozott: 2012.05.15., kedd 09:02
Tartózkodási hely: Hosszúpályi
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3215

Hozzászólás Szerző: cxkopi » 2014.11.24., hétf. 19:30

Üdvözlet János!
Jó látni, hogy a régi vagy.
Az alap probléma, hogy mit, hol, mennyiért, sajna még mindig fenn áll.
Ennek ellenére húz a szívem a cx felé, ezért tettem fel a holland cx 650 linket a multkor.
Nem a 850 euro ár tart vissza, hanem a vég összeg amibe kerülne, mikor forgalomba kerülne.kb 2x 1900 km, meg a többi.

Toronyi Laci motoros társunk jött velem Miskolcig a túra után, a mocija hangja.... mint az első szerelem, azóta is
bennem van. Az ész - szerűség meg azt mondja a TáDéM az igazi. Talán, ha 1x 2motorom is lehet.
Azok a Qrva anyagiak.
A mami, már mint ICU pedig azt erősíti bennem , hogy neki is KELL 1 moci. ( ezt adagolja szépen óvatosan.)
Én sem bánnám, és 1 ÚJ helyzet.

TLaci
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2014.01.05., vas. 22:23
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3216

Hozzászólás Szerző: TLaci » 2014.11.24., hétf. 23:17

13834-re
Üdvözlet!
Remélem jövőre is meghallgatod párszor a motorom hangját.
Én már elkezdtem várni A tavaszt!!!

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3217

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.11.25., kedd 11:13

13826-ra

Arthur !
Köszönöm, langyos!
Nem mernék rá megesküdni, sőt inkább mondanám h NEM, mert tudtommal a CX650C az 1 tárcsás.
Én GL650 Silverwing konzolt keresek.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3218

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.11.25., kedd 11:19

13831 -re
Pesta!
Eddig én is használtam az ólompótlót, viszont az elmúlt 2 szezonban már én sem...
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

Re: GL650 fékkonzol

#3219

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2014.11.25., kedd 13:05

Szia Győző!

Biztatásként: a CX650C gyári könyve a GL650-es kiegészítéseként jelent meg. Sok közös részlet van a két motorban. Lehet, hogy nem kéne elzárkóznod a CX650C alkatrészétől, hátha tényleg jó...
Üdv.
Pesta

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3804
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Alkatrész

#3220

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2014.11.25., kedd 13:42

Pesta!
Dehogy zárkóznék! - boldog lennék ha jó lenne…
Csak az a gond hogy ezen a hátha mentén már vettem egy GL500 konzolt…
ami nem jó!
Na már most én abban a tudatban vagyok hogy a CX650C váza az gyakorlatilag a
Honda VT500C váza.
Erről pedig biztosan tudom hogy 1 tárcsás.
Ez az 1 tárcsa viszont nagyobb mint bármely CX tárcsa, következés képen TUTTTTI
hogy a konzolja nem jó!
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég