CX/GL Te és Motorod
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
Indítórelé
Győző!
Lehet hibás a relé, amikor meghúzod a csavarokat megfeszül a kínai technika, és előjön valami kontakthiba.
Csak egy 5let.
KLB
Lehet hibás a relé, amikor meghúzod a csavarokat megfeszül a kínai technika, és előjön valami kontakthiba.
Csak egy 5let.
KLB
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
Visszajelző lámpák
18479-re
A zöld vezeték az az akku negatív pontja, illetve a test pont.
Fekete/barnát kell keresni azon kell +12V-ot mérni a testhez képest.
KLB
A zöld vezeték az az akku negatív pontja, illetve a test pont.
Fekete/barnát kell keresni azon kell +12V-ot mérni a testhez képest.
KLB
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
KLB és Pesta
Odáig jutottam, hogy a visszajelző házban lévő 10db érintkezőt és az 5 db foglalatot , meg az 1. csoki lecsökkent 8db érintkezőjét contact spray-vel kifújtam. Lepróbáltam az égőket egyesével, mind rendesen világít. Tehát eddig rendben van.
1.csoki érintkezői : fekete, kék, világoszöld piros csíkkal, világoskék, kék piros csíkkal, barna fehér csíkkal, narancssárga, zöld. Innen mennek a vezetékek a lámpafejbe a 2. csokiba amit szintén kifújtam contact spray-vel.
Eddig ennyi.
A motor indul, az index működik, világítás rendben. Csak a kérdéses visszajelzők nem működnek.
Odáig jutottam, hogy a visszajelző házban lévő 10db érintkezőt és az 5 db foglalatot , meg az 1. csoki lecsökkent 8db érintkezőjét contact spray-vel kifújtam. Lepróbáltam az égőket egyesével, mind rendesen világít. Tehát eddig rendben van.
1.csoki érintkezői : fekete, kék, világoszöld piros csíkkal, világoskék, kék piros csíkkal, barna fehér csíkkal, narancssárga, zöld. Innen mennek a vezetékek a lámpafejbe a 2. csokiba amit szintén kifújtam contact spray-vel.
Eddig ennyi.
A motor indul, az index működik, világítás rendben. Csak a kérdéses visszajelzők nem működnek.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Jani bátyám!
Elnézést a félrevezető hozzászólásért. Úgy tűnik, nekem se az igazi már a szemem...
KLB kommentje a helyes, tehát ennek a két visszajelzőnek semmi köze a zöld vezetékhez, feketét (vagy fekete-barnát) kell megvizsgálni a már említett lámpás módszerrel.
Előzetesen, a gyújtáskapcsoló ill. a féklámpa hibájának kiszűrésére:
1. Gyújtás ráad, DE NEM INDÍT!
2. Van-e féklámpa, és duda?
3. Ha egyik sincs, de a motor beindítása után van, akkor a gyújtáskapcsoló rossz.
Még a műszerfalnál a fekete/barna vezetéket javaslom megnézni, ha fenti vizsgálat nem ad hibára utaló eredményt.
Elnézést a félrevezető hozzászólásért. Úgy tűnik, nekem se az igazi már a szemem...
KLB kommentje a helyes, tehát ennek a két visszajelzőnek semmi köze a zöld vezetékhez, feketét (vagy fekete-barnát) kell megvizsgálni a már említett lámpás módszerrel.
Előzetesen, a gyújtáskapcsoló ill. a féklámpa hibájának kiszűrésére:
1. Gyújtás ráad, DE NEM INDÍT!
2. Van-e féklámpa, és duda?
3. Ha egyik sincs, de a motor beindítása után van, akkor a gyújtáskapcsoló rossz.
Még a műszerfalnál a fekete/barna vezetéket javaslom megnézni, ha fenti vizsgálat nem ad hibára utaló eredményt.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
18486-ra
Pesta.
Alig győztem kivárni, hogy reggel 08.00 legyen és az általad ajánlott verziót kipróbáljam.
1. Gyújtást ráad, DE NE INDÍT !
2. Van féklámpa / mind az első és hátsó fékkel/, és a duda is szól közben !
3. ?
4. A reflektor visszajelző világít, megjavult!
Pesta.
Alig győztem kivárni, hogy reggel 08.00 legyen és az általad ajánlott verziót kipróbáljam.
1. Gyújtást ráad, DE NE INDÍT !
2. Van féklámpa / mind az első és hátsó fékkel/, és a duda is szól közben !
3. ?
4. A reflektor visszajelző világít, megjavult!
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Jani bátyám!
Nem egyértelmű számomra, hogy a lámpás próbát, amit az egyik korábbi hozzászólásomban írtam, megcsináltad-e. (Akkor zöld vezetéket írtam, de fekete, vagy fekete-barna a jó vezeték.)
Ha a (legyen az egyszerűség kedvéért csak fekete, de ha barna csík is van benne, akkor az!) szóval, ha a fekete vezetéket rákötöd egy lámpácskára, és annak a lámpácskának a másik érintkezőjére adsz testet valahonnan a motorról, és az világít, akkor kimegy a +12V.
Ha biztos vagy benne, hogy maguk az izzók jók, akkor azt is megcsinálhatod, hogy a negatív oldalukon (tehát nem a feketére menőn!) adsz nekik testet (negatívot). Ha világít, akkor a test oldalon van a gond. Az olajnyomás-kapcsolónál, meg az üres-állás kapcsolónál, bár ezeknek az egyidejű meghibásodása nem valószínű.
A fenti próbákat természetesen ráadott gyújtással kell elvégezni.
Megnéztem, 160+km-re lakunk egymástól... Ha nagyon ráérsz, szívesen látlak!
Nem egyértelmű számomra, hogy a lámpás próbát, amit az egyik korábbi hozzászólásomban írtam, megcsináltad-e. (Akkor zöld vezetéket írtam, de fekete, vagy fekete-barna a jó vezeték.)
Ha a (legyen az egyszerűség kedvéért csak fekete, de ha barna csík is van benne, akkor az!) szóval, ha a fekete vezetéket rákötöd egy lámpácskára, és annak a lámpácskának a másik érintkezőjére adsz testet valahonnan a motorról, és az világít, akkor kimegy a +12V.
Ha biztos vagy benne, hogy maguk az izzók jók, akkor azt is megcsinálhatod, hogy a negatív oldalukon (tehát nem a feketére menőn!) adsz nekik testet (negatívot). Ha világít, akkor a test oldalon van a gond. Az olajnyomás-kapcsolónál, meg az üres-állás kapcsolónál, bár ezeknek az egyidejű meghibásodása nem valószínű.
A fenti próbákat természetesen ráadott gyújtással kell elvégezni.
Megnéztem, 160+km-re lakunk egymástól... Ha nagyon ráérsz, szívesen látlak!
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta !
Lámpás próbát a visszajelző szétszedése után csináltam, mind az 5 visszajelző izzója világított.A gyújtáskapcsolóból kijövő 5 szál vezeték /2db barna, fekete, piros, és barna fehér csíkkal/találtam . A feketével fogon megcsinálni az általad ajánlott lámpázást. Ha nem sikerül, akkor nagyon ráérek és megbeszélünk egy időpontot és felkereslek. Mégis csak Te vagy a szaki a villamossághoz.
Az üres-állás kapcsolót hol találom ?
Lámpás próbát a visszajelző szétszedése után csináltam, mind az 5 visszajelző izzója világított.A gyújtáskapcsolóból kijövő 5 szál vezeték /2db barna, fekete, piros, és barna fehér csíkkal/találtam . A feketével fogon megcsinálni az általad ajánlott lámpázást. Ha nem sikerül, akkor nagyon ráérek és megbeszélünk egy időpontot és felkereslek. Mégis csak Te vagy a szaki a villamossághoz.
Az üres-állás kapcsolót hol találom ?
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Bonyolódik az életem. Mai gurulásom alkalmával kb. 20 km megtétele után rápillantottam a hőfokjelzőre, és csodák csodájára alap helyzetben volt. Tehát a hőfok jelző sem működik most már !!
Pesta ! Kérek szépen egy időpontot !
Pesta ! Kérek szépen egy időpontot !
-
- Hozzászólások: 761
- Csatlakozott: 2011.02.20., vas. 19:23
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Pesta, KLB !!
Megoldódott a problémám !! KLB javaslatára megkerestem a fekete/barna vezetéket és követve csokinként a szálat lámpázással és kiderült, hogy az egyik kábelkötegben amit kibontottam a két csoki közt fekete vezeték szál szakadt !! Forrasztás után világít minden visszajelző, HEPI !
Köszönöm a Pesta és KLB segítségét !!!!!!
Megoldódott a problémám !! KLB javaslatára megkerestem a fekete/barna vezetéket és követve csokinként a szálat lámpázással és kiderült, hogy az egyik kábelkötegben amit kibontottam a két csoki közt fekete vezeték szál szakadt !! Forrasztás után világít minden visszajelző, HEPI !
Köszönöm a Pesta és KLB segítségét !!!!!!
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Akku - dráma
Sziasztok!
Vannak esetek, amiket restellek leírni, de mivel a fórum egyik céljának épp a hibáinkból való tanulást is tartom, ezért megosztom veletek...
A probléma azzal kezdődött, hogy a CX-be az idén még nem tankoltam. Ez persze nem is lenne baj, ha benzin nélkül is menne, de ez ugye nem valószínű.
Szóval az idén a CX-szel még talán 100km-t se motoroztam. Hetekkel ezelőtt (kb. 2-3 hónapja) letettem, még nem motoroztam ki egy tanknyi benzint se belőle a szezonban.
Tegnap úgy döntöttem, hogy most már ideje járatni egy kicsit, azzal megyek munkába.
Kicsit félve nyomtam meg az indítógombot, mert az akku állapotától is tartottam. (Télen töltögetve volt, de az idén mióta beraktam az akkut, és letettem a motort, nem foglalkoztam vele.)
Meglepetésemre (igazolandó a 190A-es Varta akkuk erényeit) tekert, ahogy kellett - sőt, meglepően jól. Mintha előző nap tettem volna le a motort. Pedig a 650-eseket betekerni komoly mutatvány az önindítónak, ami ugye ugyanúgy 600W-os, mint az 500-asok esetében.
Csakhogy a motor nehezen indult be. Köszörültem van 30-40mp-ig elsőre. Aztán megint vagy 10-10mp-ig, mire beindult végre. A munkahelyről kiugrottam a városba, gondoltam, megeszek egy giroszt (nem jött be, elfogyott... - későn szoktam ebédelni, már amennyire a du. 2 óra kései). Simán indult a motor. Hazafele indulván szintén.
Ma reggel előveszem a motort, nyomom a gombot, nyekkenés. Aztán indítórelé-perregés. Rámérek, üresen 12,65V, de terhelten rögtön lemegy a béka segge alá, és még a relé is berreg, hiába töltöttem rá közben.
Tanulság?
Valószínűleg a sok köszörülés megártott a lemezeknek az akkuban (sima savas akku, nem felitatott, nem üvegszálas). A nagy terhelés határásra a lemezek elhajolhattak, és eddig tartott.
Lehet, hogy ha óvatosabban, kisebb dózisokban indítózok, akkor nem történik ez.
Kár azért az akkuért. Nem sokat használtam... (És csak remélem, hogy a generátornak semmi baja nincs.)
Vannak esetek, amiket restellek leírni, de mivel a fórum egyik céljának épp a hibáinkból való tanulást is tartom, ezért megosztom veletek...
A probléma azzal kezdődött, hogy a CX-be az idén még nem tankoltam. Ez persze nem is lenne baj, ha benzin nélkül is menne, de ez ugye nem valószínű.
Szóval az idén a CX-szel még talán 100km-t se motoroztam. Hetekkel ezelőtt (kb. 2-3 hónapja) letettem, még nem motoroztam ki egy tanknyi benzint se belőle a szezonban.
Tegnap úgy döntöttem, hogy most már ideje járatni egy kicsit, azzal megyek munkába.
Kicsit félve nyomtam meg az indítógombot, mert az akku állapotától is tartottam. (Télen töltögetve volt, de az idén mióta beraktam az akkut, és letettem a motort, nem foglalkoztam vele.)
Meglepetésemre (igazolandó a 190A-es Varta akkuk erényeit) tekert, ahogy kellett - sőt, meglepően jól. Mintha előző nap tettem volna le a motort. Pedig a 650-eseket betekerni komoly mutatvány az önindítónak, ami ugye ugyanúgy 600W-os, mint az 500-asok esetében.
Csakhogy a motor nehezen indult be. Köszörültem van 30-40mp-ig elsőre. Aztán megint vagy 10-10mp-ig, mire beindult végre. A munkahelyről kiugrottam a városba, gondoltam, megeszek egy giroszt (nem jött be, elfogyott... - későn szoktam ebédelni, már amennyire a du. 2 óra kései). Simán indult a motor. Hazafele indulván szintén.
Ma reggel előveszem a motort, nyomom a gombot, nyekkenés. Aztán indítórelé-perregés. Rámérek, üresen 12,65V, de terhelten rögtön lemegy a béka segge alá, és még a relé is berreg, hiába töltöttem rá közben.
Tanulság?
Valószínűleg a sok köszörülés megártott a lemezeknek az akkuban (sima savas akku, nem felitatott, nem üvegszálas). A nagy terhelés határásra a lemezek elhajolhattak, és eddig tartott.
Lehet, hogy ha óvatosabban, kisebb dózisokban indítózok, akkor nem történik ez.
Kár azért az akkuért. Nem sokat használtam... (És csak remélem, hogy a generátornak semmi baja nincs.)
Üdv.
Pesta
Pesta
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég