CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1614 - Generátor-ellenállás
Szia Rzoli!
A fémvezetők esetében a hőmérséklet emelkedésével az ellenállás is növekedik, ez természetes így. (A félvezetőknél épp fordított az irány.)
Akkor lenne zárlatos a generátorod (ami ezeknél általában a leggyakoribb hiba), ha a mért ellenállás kisebb(!) lenne az alsó határértéknél.
Az általad leírtak alapján nem valószínű, hogy baja lenne a generátorodnak, de mint egy tavalyi hozzászólásomban képpel is illusztráltam, érdemes megnézni a generátor és a fesszabályzó közötti 3-pólusú csatlakozót, hogy nem melegedett-e ki.
A fémvezetők esetében a hőmérséklet emelkedésével az ellenállás is növekedik, ez természetes így. (A félvezetőknél épp fordított az irány.)
Akkor lenne zárlatos a generátorod (ami ezeknél általában a leggyakoribb hiba), ha a mért ellenállás kisebb(!) lenne az alsó határértéknél.
Az általad leírtak alapján nem valószínű, hogy baja lenne a generátorodnak, de mint egy tavalyi hozzászólásomban képpel is illusztráltam, érdemes megnézni a generátor és a fesszabályzó közötti 3-pólusú csatlakozót, hogy nem melegedett-e ki.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1615 - Önindító
Sziasztok!
Ha már a villany volt a téma: nemrégiben az egyik önindítón kísérleti jelleggel megcsináltam a "kupakmódosítást", vagyis a testoldali szénkefe saruját rácsavaroztam belülről (zsákfurat fúrása után) az önindító kupakjára (pajzsára).
Azóta az előtte egyébként jellemzően nyekergősen indító (650-esről beszélünk...) teker mint a parancsolat, a motor pedig könnyen (első gombnyomásra, az önindító hangját alig lehet külön hallani) indul akár soknapi állás után is.
Mindenkinek ajánlom a módosítás elvégzését, akinek ilyen problémája van, ugyanis az egyik fórumon azt is írták, hogy az önindító szabadonfutó-meghibásodását is késlelteti egy ilyen módosítás.
Az átalakítás lényegét az alábbi fórumtéma képekkel illusztrálja:
http://australiancx.asn.au/forum/index. ... ht=starter
Ha már a villany volt a téma: nemrégiben az egyik önindítón kísérleti jelleggel megcsináltam a "kupakmódosítást", vagyis a testoldali szénkefe saruját rácsavaroztam belülről (zsákfurat fúrása után) az önindító kupakjára (pajzsára).
Azóta az előtte egyébként jellemzően nyekergősen indító (650-esről beszélünk...) teker mint a parancsolat, a motor pedig könnyen (első gombnyomásra, az önindító hangját alig lehet külön hallani) indul akár soknapi állás után is.
Mindenkinek ajánlom a módosítás elvégzését, akinek ilyen problémája van, ugyanis az egyik fórumon azt is írták, hogy az önindító szabadonfutó-meghibásodását is késlelteti egy ilyen módosítás.
Az átalakítás lényegét az alábbi fórumtéma képekkel illusztrálja:
http://australiancx.asn.au/forum/index. ... ht=starter
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1617
Kentaur!
Örülök, hogy segítettem az önindító témájában!
A kérdésem viszont a Honda Safety Tréningről szól: van-e vmi szerveződés erre? Korábban már Maclas is felvetette ennek a lehetőségét. Még a féláras beugró sem olcsó, de eddig senkitől nem hallottam olyant, hogy az kidobott pénz lett volna.
Bizony magamon is tapasztalom, és ezért tudomásul is veszem, hogy a motoros rutin is megkopik (akár egyik évről a másikra, két szezon között), de ez alapján feltételezem azt is, hogy a fejlesztése is lehetséges.
Van érdeklődés a többiek részéről?
Örülök, hogy segítettem az önindító témájában!

A kérdésem viszont a Honda Safety Tréningről szól: van-e vmi szerveződés erre? Korábban már Maclas is felvetette ennek a lehetőségét. Még a féláras beugró sem olcsó, de eddig senkitől nem hallottam olyant, hogy az kidobott pénz lett volna.
Bizony magamon is tapasztalom, és ezért tudomásul is veszem, hogy a motoros rutin is megkopik (akár egyik évről a másikra, két szezon között), de ez alapján feltételezem azt is, hogy a fejlesztése is lehetséges.
Van érdeklődés a többiek részéről?
Üdv.
Pesta
Pesta
- forrest99
- Hozzászólások: 2510
- Csatlakozott: 2009.12.09., szer. 19:26
- Kapcsolat:
1618
1615-re
Pesta,
En eleg analfabeta vagyok az elektromossaghoz, hogy is van ez? Fenykep van rola, hogy mit hova kell? Ez a modositas hogyan befolyasolja a korabbi a nehez inditast? Bocs, hogy ennyi kerdes, de mint mondtam hulye vagyok hozza.
Pesta,
En eleg analfabeta vagyok az elektromossaghoz, hogy is van ez? Fenykep van rola, hogy mit hova kell? Ez a modositas hogyan befolyasolja a korabbi a nehez inditast? Bocs, hogy ennyi kerdes, de mint mondtam hulye vagyok hozza.
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1620 - Forrestnek
Szia Forrest!
A fórumlinket megnézted?
Az a lényeg, hogy van összesen 2db szénkefe az önindítóban. Ezek közül annak kell lecsavarozni a saruját, amelyik egyébként is az önindító házára (testre) viszi a delejt. Most fejből nem vágom, de úgy rémlik (és úgy logikus), hogy azon a tartón van ez a szénkefe, amelyik alatt nincs szigetelőlemez.
A másik módja a megállapításnak, hogy az a pozitív oldali szénkefe, amelyik az önindító állórész-tekercselésétől kapja az áramot. Na ezt nem szabad bántani, hanem a másikat!
Még valami: ha esetleg méricskélni kezdenétek, azt úgy tegyétek, hogy a szénkefét elemelitek a kommutátortól, különben minden mindennel kontaktusban lesz, és könnyen félrevezető lehet az eredmény!
A harmadik módja a megállapításnak: az a szénkefesaru csavarozandó át, amelyik fizikailag (helyileg, nem villamosságilag) legközelebb van az önindító házából kiálló pozitív-csatlakozóhoz.
A fórumlinket megnézted?
Az a lényeg, hogy van összesen 2db szénkefe az önindítóban. Ezek közül annak kell lecsavarozni a saruját, amelyik egyébként is az önindító házára (testre) viszi a delejt. Most fejből nem vágom, de úgy rémlik (és úgy logikus), hogy azon a tartón van ez a szénkefe, amelyik alatt nincs szigetelőlemez.
A másik módja a megállapításnak, hogy az a pozitív oldali szénkefe, amelyik az önindító állórész-tekercselésétől kapja az áramot. Na ezt nem szabad bántani, hanem a másikat!
Még valami: ha esetleg méricskélni kezdenétek, azt úgy tegyétek, hogy a szénkefét elemelitek a kommutátortól, különben minden mindennel kontaktusban lesz, és könnyen félrevezető lehet az eredmény!
A harmadik módja a megállapításnak: az a szénkefesaru csavarozandó át, amelyik fizikailag (helyileg, nem villamosságilag) legközelebb van az önindító házából kiálló pozitív-csatlakozóhoz.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1622
Bocs Forrest, most látom, hogy volt más kérdésed is:
Igazából az az alapprobléma az önindítónál, hogy a szénkeféről (ahol még biztos a kontaktus) egy olyan érintkezőn megy át az áram a házra, ahol az érintkezés meglehetősen bizonytalan (ráadásul szerintem 2-féle anyag érintkezik, aminek alapból lehetnek korróziós problémái).
Ezen a bizonytalan érintkezésen fellép egy kis korrózió, ívhúzás, és szépen elhordja az anyagot, ami egyre rosszabbá teszi az érintkezést, azaz megnő az ellenállás. (Ez látszik a belinkelt fórum képein is, és ugyanezt tapasztaltam magam is.)
Ezen a megnövekedett ellenálláson a névleg 12V-os akkufeszültség egy része elvész, és ezáltal csökken az önindítón áthaladó áram is. Mivel a teljesítmény pedig a feszültség négyzetével arányos (P=U^2 / R), így nem nehéz elképzelni, hogy már viszonylag kis feszültségesés is relatíve nagy teljesítménycsökkenést eredményez. Ezt a helyzetet nyilván csak tetézi, hogy az indítás pillanatában az akkumulátor is jelentős terhelésnek van kitéve, aminek következtében annak a kapocsfeszültsége is leesik. (Számolgattam egy kicsit, 25%-os feszültség-csökkenés már 44%-os teljesítmény-csökkenést eredményez.)
Ezt a fent leírt bizonytalan kontaktust váltjuk ki az új bekötéssel, ahol alaposan odacsavarozzuk a sarut a házhoz.
Igazából az az alapprobléma az önindítónál, hogy a szénkeféről (ahol még biztos a kontaktus) egy olyan érintkezőn megy át az áram a házra, ahol az érintkezés meglehetősen bizonytalan (ráadásul szerintem 2-féle anyag érintkezik, aminek alapból lehetnek korróziós problémái).
Ezen a bizonytalan érintkezésen fellép egy kis korrózió, ívhúzás, és szépen elhordja az anyagot, ami egyre rosszabbá teszi az érintkezést, azaz megnő az ellenállás. (Ez látszik a belinkelt fórum képein is, és ugyanezt tapasztaltam magam is.)
Ezen a megnövekedett ellenálláson a névleg 12V-os akkufeszültség egy része elvész, és ezáltal csökken az önindítón áthaladó áram is. Mivel a teljesítmény pedig a feszültség négyzetével arányos (P=U^2 / R), így nem nehéz elképzelni, hogy már viszonylag kis feszültségesés is relatíve nagy teljesítménycsökkenést eredményez. Ezt a helyzetet nyilván csak tetézi, hogy az indítás pillanatában az akkumulátor is jelentős terhelésnek van kitéve, aminek következtében annak a kapocsfeszültsége is leesik. (Számolgattam egy kicsit, 25%-os feszültség-csökkenés már 44%-os teljesítmény-csökkenést eredményez.)
Ezt a fent leírt bizonytalan kontaktust váltjuk ki az új bekötéssel, ahol alaposan odacsavarozzuk a sarut a házhoz.
Üdv.
Pesta
Pesta
1623
Motoros képzésre!
Sziasztok!
Aki mégis az önképzést választaná: Salgótarján-Cered között 19km friss aszfalt, forgalom nulla, az egyenes szakaszok is kanyarból vannak.moli
Sziasztok!
Aki mégis az önképzést választaná: Salgótarján-Cered között 19km friss aszfalt, forgalom nulla, az egyenes szakaszok is kanyarból vannak.moli
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 13 vendég