#2685
Hozzászólás
Szerző: Pesta » 2012.04.23., hétf. 21:39
Szia Győző!
1.) Hiba van a kréta körül! Ugyanis a mért adatok alapján az eltérés nem 7,8%, hanem csak 0,78% a kerületben! Ez gyakorlatilag elenyésző eltérés.
2.) Megnéztem a múltkor kapott linken az áttételeket. Csak a CX500A/B/C típusokat néztem meg, a weboldal szerint SEMMI különbség nincs az áttételekben (egyikben sem).
3.) Az, hogy a kisebb fordulatszám kisebb fogyasztást eredményez, sok tényező kérdése még. A magam részéről én is szeretek ilyesmikkel kísérletezni (főleg, ha van mivel), de ne vegyük ennyire egyértelműnek, hogy a fordulatszám kizárólagosan meghatározó a fogyasztásban.
4.) Megnéztem a karburátorokat is, nos, itt már van eltérés. A CX500C 39,x mm-es légtorokkal bír, míg a CX500A/B csak 36-ossal. Valószínűleg más a motor karakterisztikája, ebből adódóan a végsebessége is. Hogy ezt milyen megfontolásból csinálták a japók, (tőlem) ne kérdezd! Mint ahogy azt sem, hogy ha más a karburátor, akkor ugyanakkora névleges motorteljesítmény esetén miért más mégis a végsebesség? Csak az aerodinamika okán? (Hátha ezekre válaszol valaki, aki látott már ilyesmit..!)
5.) Ezek az egyszerű, mechanikus fordulatszámmérők sem éppen etalonok! Még azonos típusú motorok esetében is lehet különbség mérő és másik mérő között.
6.) Érdekes lehet a gumigyűrődés fizikája is, én pl. arra tudok gondolni, hogy a ballonosabb gumi jobban belapul a terhelés alatt, és akkor már lehet, hogy teljesen más a kerületbeni eltérés...
Üdv.
Pesta