#2813
Hozzászólás
Szerző: Pesta » 2014.04.04., pén. 12:29
Szia Győző!
Anno én irkáltam (úgy tűnik, majdnem hiába) az önindító-témáról, ill. a test kivezetéséről (pontosabban: az önindítón belüli test-átvezetésről. Ha rákeresel, biztosan megtalálod.
Az akkumulátor indítóáram-témát én egyelőre nem tapasztaltam, még régen mértem, 60-80A áram rémlik, ezt szerintem mindegyik 14Ah-s akku tudja, a különbség csak az, hogy melyik mennyi ideig.
600W-hoz ez az áram szerintem reális. (P=U*I, kb. 10V-ra leesik a feszültség, 60A, ez épp 600W).
Sajnos az önindító nagy árama miatt a belső test-érintkezők hamar tönkremennek, és a megnövekedő átmeneti ellenállás lecsökkenti az önindítóra eső feszültséget, aminek a teljesítménye a rá jutó feszültség csökkenésének négyzetével(!) csökken.
Másfelől ugyanaz a 600W-os önindítója van a 650-eseknek, mint az 500-asoknak, szóval nem kell csodálkozni. Szét kell szedni, kitakarítani a kontaktokat, aztán egy ideig jó lesz. Ki lehetne matekozni, hogy mekkora sűrítési nyomás mekkora dugattyúfelületen mekkora erőhatással jár, szerintem elcsodálkoznánk...
Ha ideiglenes megoldás kell, akkor javaslom, hogy indítózáshoz kapcsold át a KILL kapcsolót, nyomd meg és tartsd az indítógombot, és amikor átfordult párszor, akkor kapcsold vissza a KILL-t ON állásba. Egyből be fog indulni.
A hideg-meleg indítási probléma szerintem nem a motor hőmérsékletének közvetlen következménye, hanem az, hogy melegen begyullad a keverék, hidegen meg nem. Tehát, amikor a dugattyú épp sűrít, és rágyújt a gyertya, akkor a meleg motornál egy azonnal be is gyullad (és visszatartja a dugattyút), a hidegnél viszont nem. Ha már gyújtás nélkül is fennáll ez a gond, akkor ott javítandó baj van az elektromos rendszerben.
Üdv.
Pesta