Sziasztok,
Forrestnek köszönhetőenés kemény 50ezer HUF áldozatán mára sikerült egy olcsó CDI beszerzése mindössza 22USD kb 7ezer forintér. Ezt bárki Aliexpres, vagy Ebay en megrendelheti.
2016.05.17 -update!!!
Amint lentebb irtam az csak majdnem igaz. mivel nincs előgyújtás (mára már többen is megtapasztaltuk) a gépbe nincs erő. ha van emelkedő ill szembe szél v egyéb terhelés, 100km/h-nál nem megy jobban és erőtlen.
Az ideiglenes megoldás, hogy nem a sima narancs ill. kékbe (2-es,4-es pont)kötjük és vesszük a jelet, hanem a narancs/piros ill. kék/piros 2-es, 6-os pontból
A jelenség, hogy
1.indulásnál túl hamar begyullad az üzemanyag és furcsa hangokat ad, majd, h visszateker ill. olyan mintha aksi v önindító gyenge lenne.
2. alapjáratot magasabbra kell emelni, és ilyenkor olyan 1500-2000 rpm-ig kopogo a hangja.
Amíg készül a végleges megoldás (PIC, AVR vagy bármi elektronika) amivel lesz fasza előgyújtás görbe addig megoldható egy általam RETTENET kapcsolóval.
indításkor sima színűbe kapcsol (15 fokos alapjárati előgyújtás) mikor meleg és indulsz piros csikos vezetékbe (37 fokos magas fordulati előgyújtás)
További okoskodás itt és ez után:
http://cx-gl.hu/forum/viewtopic.php?p=16079#p16079
Pl. itt, ide kattintva
Ehhez kábelt is érdemes igy lessz 22-25$
Ma teszteltem asztalon, motorba holnap kerül. Azért igy előbb, hogy lássam mit tud meg mértem is.
Lentebb láthatjátok a videókat.
Eredmény:
Már 8 V-ról stabilan működik.
Fogyasztás nem érte el a 100 mA-ert
Már 1,5 V-os jellel is működik.
Szikra hossza 15mm!!!!!!(Videó 2)
Nem kell megiedni, h 8 Valatt nem működik és mi van ha gyenge az aksi és inditáskor leesik 8-9 voltra vagy alá, mert van benbn egy nagy puffer kondi és amig köszörülsz addig (modjuk 3 mp-ig) innen 12 V megvan.
Itt a 2 videó:
https://youtu.be/fn7TOppkIMc
https://youtu.be/e98VH9RFPws
Bekötés:
Természetesen 2 hengerhez 2 db ilyen kell.
Csati kivezetések számozása:
-------------
/ 1 2 / 5 /
/ 3 4 / 6 /
--------------
- 1. Jeladó: Világoskék (Jobb) Narancssárga (Bal) Illetve kábel, 1es, 4es csati pont a blokkból.(Lásd kép) Értelemszerűen Jobb ill. Bal.
2. Gyújtótekercs: Ide a Rózsaszín (Jobb) ill. Sárga(BAl) vezeték ami a tekercsekhez mennek (Megint csak Jobb ill Bal külön, helyesen ahogy a jeladót kötöttük.)
3-4. Test-: Ez szimplán a vázra vagy aksi negatívja
5. Kill Engyine: Ez testre téve le kéne álljon, de gyakorlatban ez nem működik!!! legalább is az enyémeknél Leállitás, pozitiv táp elvétel (Kulcs).
6. Táp -12V: Értelemszerűen ide aksiról kell + tápot vinni, gyújtáskapcsolón (Kulcson) keresztül
A blokkból feljövő többi kábel üressen marad. Jól leszigetelni, zárlat ne legyen!!!
Én a egy régi CDI csatiját kötm rá, igy bármikor bármelyiket használhatom, régi eredeti vagy ezt.