Papa!
Gyárilag még a viszonylag új motorokban (20 éves…) is golyós csapágy van. Az újabbakról csak azért nem tudok nyilatkozni, mert nem néztem meg még egyet sem.
(De, a hitelesség és az érdekesség kedvéért megnéztem a cmsnl.com-on: még a példaképpen kiválasztott CBR1000RR szupersport-gép 2011-es modelljében is golyóskosár van, legalábbis az alkatrészlista szerint.)
DE!
Eddig nem olvastam olyasmit, hogy nem jó a kúpgörgős csapágy (vagy hengergörgős?). Én is cseréltem már ilyenre, és semmi problémám nem volt vele. A nagyobb erőátviteli felület miatt nem lesz berágódás valószínűleg a motor teljes élettartama alatt.
Egy szó, mint száz: én nem foglalkoznék a golyóskosárral, éljen a görgőscsapágy!
Típust sajnos nem tudok/merek neked mondani, mert én 650E-be meg 650C-be tettem, de az 500-asokat, pláne a GL-eket nem vágom. Az a tuti, ha a nagyvas-ra hagyatkozol, probléma esetén van alapod reklamálni.
Üdv.
Pesta