CX/GL Te és Motorod
- fgyozo
- Hozzászólások: 3843
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1512
1511-re
Csak mostantól ismerős a Robi kapa? - nem szoktál tükör előtt mosolyogni?
Ok, amit ott látsz attól én is inkább elrettenék... csak úgy kérdeztem puszta
szimpátiából :- )
Csak mostantól ismerős a Robi kapa? - nem szoktál tükör előtt mosolyogni?
Ok, amit ott látsz attól én is inkább elrettenék... csak úgy kérdeztem puszta
szimpátiából :- )
Kellemes dugó_mozgást, a párban 

- Lichtenberger
- Hozzászólások: 184
- Csatlakozott: 2009.11.15., vas. 21:54
- Kapcsolat:
1513
sziasztok!
az 1508 linkben lévő gépet személyesen ismerem,
a szomszéd garázsban lakik!
Aránylag egyben van a gép,csak a puffogó nem eredeti.
üdv :Jani
az 1508 linkben lévő gépet személyesen ismerem,
a szomszéd garázsban lakik!
Aránylag egyben van a gép,csak a puffogó nem eredeti.
üdv :Jani
- Lichtenberger
- Hozzászólások: 184
- Csatlakozott: 2009.11.15., vas. 21:54
- Kapcsolat:
1516
1514-re
Forreszt! csak a cső kellene?
Forreszt! csak a cső kellene?
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
1517
Üdv Mindenki! Ötleteket szeretnék kérni!!
Mi lehet a baja a gépemnek, út közben egyik pillanatról a másikra leállt, semmi szikra egyik hengernél sem!!! A biztosíték elfüstölt de csere után sem ad szikrát semelyik henger!! A kormánynál levő dióda az az önindítóé, ugye? 


Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1519
Szia Maclas!
Az előző hozzászólásomban nem voltam biztos, inkább utánanéztem a dolognak, szóval:
Az a bizonyos dióda gyakorlatilag jelentéktelen.
A motor akkor indítózható, ha az indítórelére menő START-gomb +12V-ját a relé le tudja vinni testre. Ez két úton lehetséges:
1. Az üresjárási fokozat kapcsoló által. Erre kapcsolódik a NEUTRAL lámpa is, ami szép zölden világít, ha üresben van a motor, ráadott gyújtásnál természetesen.
2. A kuplungkapcsoló által. Ez akkor ad testet, ha behúzod a kuplungot.
A diódának mindössze annyi a szerepe, hogy ha a kuplungkapcsolótól jönne (csak) a test, akkor ne adjon fals jelet a NEUTRAL lámpa, tehát ne világítson, ha behúzod a kuplungot, és mégsincs üresben a motor.
Tudom, hogy ez a te jelenlegi problémádat nem oldja meg, de biztos akartam lenni benne, hogy nem írtam hülyeséget.
Amit mégis levonhatsz ebből: azzal a diódával alighanem kár foglalkozni...
Az előző hozzászólásomban nem voltam biztos, inkább utánanéztem a dolognak, szóval:
Az a bizonyos dióda gyakorlatilag jelentéktelen.
A motor akkor indítózható, ha az indítórelére menő START-gomb +12V-ját a relé le tudja vinni testre. Ez két úton lehetséges:
1. Az üresjárási fokozat kapcsoló által. Erre kapcsolódik a NEUTRAL lámpa is, ami szép zölden világít, ha üresben van a motor, ráadott gyújtásnál természetesen.
2. A kuplungkapcsoló által. Ez akkor ad testet, ha behúzod a kuplungot.
A diódának mindössze annyi a szerepe, hogy ha a kuplungkapcsolótól jönne (csak) a test, akkor ne adjon fals jelet a NEUTRAL lámpa, tehát ne világítson, ha behúzod a kuplungot, és mégsincs üresben a motor.
Tudom, hogy ez a te jelenlegi problémádat nem oldja meg, de biztos akartam lenni benne, hogy nem írtam hülyeséget.
Amit mégis levonhatsz ebből: azzal a diódával alighanem kár foglalkozni...
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1520 ... Még mindig az a dióda...
Urak!
Megint féligazságot írtam az előbb! Most már idetettem magam mellé a rajzot...
Szóval az a dióda valóban ellátja a fenti feladatot is, de van még egy szerepe: ha az üresfokozati (NEUTRAL) kapcsoló adja a testet az indítórelének, akkor az ezen keresztül történik, tehát a dióda meghibásodásának két módozata lehet:
1. Ha szakadásba megy a dióda, akkor csak behúzott kuplunggal indítható a motor, függetlenül attól, hogy sebességben van-e, vagy sem.
2. Ha zárlatos lenne a dióda (mindkét irányba vezet), akkor a kuplung behúzására (megintcsak a valós sebességfokozattól vagy üres-állástól függetlenül) be fog jelezni a NEUTRAL lámpa.
Megint féligazságot írtam az előbb! Most már idetettem magam mellé a rajzot...

Szóval az a dióda valóban ellátja a fenti feladatot is, de van még egy szerepe: ha az üresfokozati (NEUTRAL) kapcsoló adja a testet az indítórelének, akkor az ezen keresztül történik, tehát a dióda meghibásodásának két módozata lehet:
1. Ha szakadásba megy a dióda, akkor csak behúzott kuplunggal indítható a motor, függetlenül attól, hogy sebességben van-e, vagy sem.
2. Ha zárlatos lenne a dióda (mindkét irányba vezet), akkor a kuplung behúzására (megintcsak a valós sebességfokozattól vagy üres-állástól függetlenül) be fog jelezni a NEUTRAL lámpa.
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
1521
Föladtam!
Nem indul!
Pesta köszönöm a kimerítő dióda elemzésed de nem az a baj!
( nem is lényeges ebben az esetben )
Átnéztem a szerelési könyvem ( nem lettem okosabb )! Még mindig nem derült ki miért nem indul!
Majd a jövő héten folytatom, most már kíváncsi vagyok hogy lehet ez!

Pesta köszönöm a kimerítő dióda elemzésed de nem az a baj!

Átnéztem a szerelési könyvem ( nem lettem okosabb )! Még mindig nem derült ki miért nem indul!
Majd a jövő héten folytatom, most már kíváncsi vagyok hogy lehet ez!

Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 38 vendég