#4449
Hozzászólás
Szerző: Pesta » 2018.11.05., hétf. 14:20
Akkor leírom mégegyszer (nem rosszallás, hiszen "egy csecsemőnek minden vicc új"):
a CX-ekben állandó mágneses gerjesztésű a generátor, vagyis a termelt energia csakis a fordulatszámtól függ.
A felesleges energiát a feszültségszabályzó elfűti.
Amennyiben a generátor még tudja a névleges - amennyiben a CDI-gyújtásos CX-ekről beszélünk - kb. 170W-os teljesítményét, addig a felesleget a fesszabályzó kénytelen disszipálni. Ha a kisebb fogyasztású lámpát teszünk be, a fesszabályzó még nagyobbat kell, hogy fűtsön. A fényszóró foncsorának lehet, hogy nem árt a "hidegebb" LED-es világítás, de a fesszabályzó nem fog örülni ennek a módosításnak.
A 170W nem hangzik soknak, de normál üzemállapotban a fő fényszóró megy (legyen 60W), meg a hátsó helyzetjelzők (2x5W), plusz ha valaki kinnfelejti az indexet, akkor az még kb. 50W, plusz a műszerfal-világítás, visszajelző lámpák, így összesen kb.130W-ról van szó, ami még mindig nincs 170W. (CDI esetében a gyújtás NEM az akkuról megy.)
Szóval a generátor vs. fogyasztók meccset a japánok már kimatekozták, és trendi ugyan a LED-es világítás, de esetünkben max. dizájn-értéke van, semmi egyéb.
Egyetlen szempontból mégis érdemes egy LED-es "izzót" betárazni a tartalék közé: arra az esetre, ha útközben meghal a generátor, akkor jól jöhet az energiatakarékos lámpa.
Üdv.
Pesta